Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Duke Caribbean: Life's a Beach

31.12.1997
06.01.2015
72
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Duke Nukem, nejslavnější hrdina světa, nemá klid ani na dovolené. Vetřelci se usadili tentokrát v Karibiku a terorizují tropické ostrovy. Naštvaný Duke rychle reaguje na vzniklou situaci, zjednává pořádek a rázně zatočí se všemi mutanty, kteří mu pokazili dovolenou.

Duke Caribbean: Life's a Beach je třetím neoficiálním datadiskem ke hře Duke Nukem 3D. Tvůrcem je studio Sunstorm Interactive a s posvěcením firmy 3D Realms jej vydala firma WizardWorks. Přináší osm nových úrovní pro jednoho hráče v kombinaci se čtyřmi Duke Match levely, tématicky zasazenými na tropické ostrovy.

Datadisk přichází s četnými novými grafickými prvky. Nepřátelé a také Duke Nukem jsou stylově oděni do plážového oblečení. Funkčnost zbraní se nemění, ovšem jejich grafické přepracování též adekvátně zapadá do prostředí horkého Karibiku. V neposlední řadě přibyli noví protivníci - Pig Cop sedlající nafukovací mořskou příšeru a rackové. Jako oživení se po úrovních pohybují atraktivní dívky oděné v bikinách.

Datadisk je v současné době k dispozici v graficky vylepšené podobě jako součást Duke Nukem 3D: Megaton Edition.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Ještě přes smazáním Megaton Edition jsem ze zvědavosti pustil tenhle datadisk a už od prvního levelu mě dostal ďjůkovský humor, level-design a přeskinované všechno.

Z pistole a brokovnce jsou vodní stříkačky (a fungují i pod vodou!), z raketometu je bambusový vrhač kokosů a místo lékárniček do sebe Duke cpe banány. Pigcop si oblékl hawaiskou košili, tlusťoši létají na nafukovacích zvířátkách a aby byla atmosféra karibiku dokonalá, hraje do masakrování svěží tropická party hudba.

Laťka kvality levelů postupně klesá pomalu až na samotné dno (poslední level je opravdu otřesný), ale minimálně první levely jsou opravdu výborné.
+20
  • PC 85
Tak až čtvrtý rozšiřující balíčko-datadisk se vrací takřka plně k odkazu prvního Duke 3D - nápady a i humorem. Duke si takhle odjede na dovolenou, ale to máte jak s Herculem Poirot nebo Jessicou Fletcher, kde jsou oni, jsou i mrtvoly - v případě Dukea zase ti otravní emzáci a havěť kolem nich a s nimi spřažená. A tak si Duke zas naleští bicepsy a v tropickém ráji jme se dělat brajgl, žádnej 'Limbo Time'!

Už od začátku je jasné, že autoři si přihnuli tu přesně správně odměřenou dávku, aby Dukeovi vytvořili tu správnou atmosféru. Jsme na pláží u móře před hotelem, brunetka nám s hrdostí předvádí aplikovanou fyziku za pomocí svých předností a zpoza rohu se na nás řítí nám starý známý emzák - v lehkém letním bílém kvádru. Mrchu jednu emzáckou spravíte ze světa pár dobře mířenými ranami z vodní pistolky a za svou dobrotu slíznete pár nevzhledných fleků od dotěrného racka. A ten rozhodně není jediný, kdo je tu dotěrný. Lepí se na tu na vás i lepé děvčicy v bikinách, uhranuté Dukeo... vašimi svaly! Prasátka mají fešné havajské košilky, levitující chobotničky sluneční brýle a ostatní poletující a střílející havěť si tu válí šunky v nafukovacích kachničkách.

Veškeré téhle verbeži můžete dát za vyučenou třeba i vodní brokovnicí, voodoo prstenem, vybuchujícími ananasy a dalšími, speciálně pro tuhle dovolenkovou verzi upravenými zbraněmi. Vlastně všechno, krom tlačítek, je tu upraveno tak, aby by to sedělo do onoho tichomořského ráje, včetně klíčových karet :)

Samozřejmě je to jen odpočinková variace na jsoucno zachraňujícího původního Dukea a s osmi levely i trochu krátká, ale se zábavně vypadajícím okolím a proprietami, zábavně žvatlajícími NPC (ano, jsou tu NPC postavy :), je to celkem zábavná chvilka a vy si ty blbosti užíváte. Na druhou stranu je fakt, že si ty blbosti (v dobrém slova smyslu) užíváte jen po určitou chvíli. Čím více se blížíte konci, tím je to vše poněkud stejnější a upravený vzhled předmětů a nepřátel už není tak '"haha" ani "hihi", jako prostě ''hmm". Ke konci už mi to prolézání začalo lézt trošku na nervy, což ale připisuji spíše na vrub ohranosti Dukeova konceptu, protože jsem pár dní po sobě sjel jak Duke Nukem 3D, tak i Plutonium Pak, D.C., Zimu i právě Karibik.

Ačkoliv byly levely jendodušší ve smyslu nezásekovosti, občas ten zákys přišel a já se zas motal, nevěda co dál. Takové to vracení se přes půl mapy někam, odkud jsem vyšel, abych něco zmáčknul a zase šel do kelu, odkud se zas budu vracet po čase zpátky, si mohli autoři odpustit. Asi podobně jako drobnosti typu 'použil jsem červenou kartu a stále mám červenou kartu' nebo 'odkud se za mnou stále objevují nepřátelé, když nemají odkud', 'proč je to tlačítko vidět jenom z poloviny' či dokonce 'Duke břichomluvcem aneb stejná replika odříkávaná dvakrát přes sebe, jen jedna s mírným časovým posunem' :) Ale to už jsou ve výsledku jen úsměvné hlouposti, které nijak nepokazí ten správný závěrečný datadisk ani zaslouženou Dukeovu dovolenou.

"It's time to limbo!"

Pro: Návrat k Dukeovskému humoru; vtipné úpravy zbraní, vzhledu, předmětů, prostředí i nepřátel; stylová hudba :)

Proti: Pro některé levely aby si člověk fakt dělal mapky s vysvětlivkami; co by čtvrtý datadisk už trochu 'ohraný' koncept; zatracení racci :)

+11
  • PC 55
Tak nevim. Už jsem toho asi moc přejedený. Nepřijde mi totiž moc vtipné metat vybuchující vajíčka nebo rozsévat smrt stříkací puškou. Kdyby alespoň z nepřátel neteklo tolik krve. Je fajn, že mají nepřátelé prázdninové oblečky. Proč mě teda na těch prázdninách otravují. Asi nějaká kamufláž. Na jedné straně humorná plážová atmosféra. Na té druhé zcela vážné zabíjení nesmyslnýma zbraněma.

Chápu, že Duke je humorný chlápek. Má tohle ale zapotřebí? Ani to není žádná procházka, když mě za prvními dveřmi zabilo vajíčkem prase v dětským kruhu. Co mě to zraňuje? Aha, pták, co na mě střílí menší vajíčka.. Jinak je prostředí celkem zdařile graficky uděláno a víc jak polovina misí i pěkně nadesignována. Zkusil jsem i hudbu. Hrozné peklo.

Pár záseků se najde. Víc než jindy se tady respawnují nepřátelé. Je jich i docela dost. Jinak to všechno ubíhá jak voda. Duke v žabkách. HaHa. Jaktože neukazují tanečnice kozy za peníze? Born to be wild! Hra se dokonce pokusila i o nějakou tu hádanku. Hustý.

No dobře. Docela mě to bavilo. Bohužel jako finále je tady stále ten stejný šéf. Pomalý looser, kterému k zalehnutí stačí středně dlouhá dávka z devastátoru. Akorát místo raket střílí vajíčka. V podmořský pevnosti na dobytí světa.

Pro: pořád slušná akce, pěkné prostředí, sluníčko, pláže

Proti: moc nadsázková nadsázka, hlavní šéf

+10
  • PC 75
Nemám ve zvyku posuzovat hry dle délky a ceny. Nakonec těžko bych při koupi Megaton edice zjišťoval, na kolik vychází který a který datáč. Ale i tak – hra může být drahá, krátká a stejně nebudu koupě litovat. A zrovna tak může být levná, dlouhá a neskutečně mizerná. Přesto mně skutečnost, že Duke v Karibiku přináší jen osm úrovní (včetně jedné tajné) dost znepokojovala. První přídavek (Plutonia Pack) přinesl 11 úrovní. Druhý přídavek (Out in D.C.) přinesl 10 úrovní. A Carribean přináší už jen 8 úrovní! Délka je sestupná a já měl obavy, že taková bude i kvalita.

Dukenovský Karibik, tedy hra holek, barev, humoru a vody, mi už na první pohled přišel podstatně poutavější než šedý a velkolepý Washington. Drobné zklamání přišlo v momentě, kdy jsem zjistil, že prakticky všechny zbraně a předměty změnily svůj vzhled. Mít místo Pipebomb ananas a místo zmenšovače Voodoo prsten je sice správně Dukenovsky šílené, ale taky podivně laciné. Kdyby tvůrci přidali zbrusu nové předměty, nevadilo by mi to vůbec, ale tohle přeskinování na mě zapůsobilo dojmem desítek fan modifikací, které hrdě hlásí, že vám třeba do Doomu přinesou Aliena a přitom je to stále Imp, jen v novém vzezření.

Podobných změn doznali i nepřátelé, ale tady jsou změny pouze okrajové a tak je stále snadné poznat, kdo je kdo… anebo spíše co je co. Potěšila mě dvojice nových protivníků, z čehož největší problém představuje Prasečí fízl na nafukovacím drakovi. Chvíli jsem měl pocit, jestli to není jen Prasečí tank z PP a jestli ho nestačí zezadu ‚použít‘ a vypustit mu hračku, ale kdepak – je to zbrusu nový a navíc dost nebezpečný enemák.

Obtížnost je poměrně vysoká. Občas dojde na záludné finty jako například nutnost přeskočit zeď, která na první pohled vypadá jako okraj mapy. Prostředí je též poměrně vražedné. Vzpomínám třeba na plošinky levitující nad propastí nebo drtiče v lodi. Kolikrát mě čekalo stejné bloudění a stejně časté loadingování jako v Plutonia Paku.
Ovšem, jak jsem byl zprvu nadšen designem úrovní jako je tržnice, aquapark nebo kasino, druhá polovina epizody přinesla podstatně slabší úrovně založené nejčastěji na stisknutí nějakého tlačítka a hledání toho, co se kde na mapě změnilo. A to nemluvím o opravdu přehnaném spawnování nepřátel v projitých lokacích. Bossem je opět profláklý kyklop. Sice v havajském outfitu, ale ani tentokrát není bossfight nijak zvláštní.

Pro: První polovina epizody, humor a nadsázka, barevné a živé prostředí

Proti: Druhá polovina epizody, přeskinování předmětů, boss

+9