Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Duke Caribbean: Life's a Beach

  • PC 85
Tak až čtvrtý rozšiřující balíčko-datadisk se vrací takřka plně k odkazu prvního Duke 3D - nápady a i humorem. Duke si takhle odjede na dovolenou, ale to máte jak s Herculem Poirot nebo Jessicou Fletcher, kde jsou oni, jsou i mrtvoly - v případě Dukea zase ti otravní emzáci a havěť kolem nich a s nimi spřažená. A tak si Duke zas naleští bicepsy a v tropickém ráji jme se dělat brajgl, žádnej 'Limbo Time'!

Už od začátku je jasné, že autoři si přihnuli tu přesně správně odměřenou dávku, aby Dukeovi vytvořili tu správnou atmosféru. Jsme na pláží u móře před hotelem, brunetka nám s hrdostí předvádí aplikovanou fyziku za pomocí svých předností a zpoza rohu se na nás řítí nám starý známý emzák - v lehkém letním bílém kvádru. Mrchu jednu emzáckou spravíte ze světa pár dobře mířenými ranami z vodní pistolky a za svou dobrotu slíznete pár nevzhledných fleků od dotěrného racka. A ten rozhodně není jediný, kdo je tu dotěrný. Lepí se na tu na vás i lepé děvčicy v bikinách, uhranuté Dukeo... vašimi svaly! Prasátka mají fešné havajské košilky, levitující chobotničky sluneční brýle a ostatní poletující a střílející havěť si tu válí šunky v nafukovacích kachničkách.

Veškeré téhle verbeži můžete dát za vyučenou třeba i vodní brokovnicí, voodoo prstenem, vybuchujícími ananasy a dalšími, speciálně pro tuhle dovolenkovou verzi upravenými zbraněmi. Vlastně všechno, krom tlačítek, je tu upraveno tak, aby by to sedělo do onoho tichomořského ráje, včetně klíčových karet :)

Samozřejmě je to jen odpočinková variace na jsoucno zachraňujícího původního Dukea a s osmi levely i trochu krátká, ale se zábavně vypadajícím okolím a proprietami, zábavně žvatlajícími NPC (ano, jsou tu NPC postavy :), je to celkem zábavná chvilka a vy si ty blbosti užíváte. Na druhou stranu je fakt, že si ty blbosti (v dobrém slova smyslu) užíváte jen po určitou chvíli. Čím více se blížíte konci, tím je to vše poněkud stejnější a upravený vzhled předmětů a nepřátel už není tak '"haha" ani "hihi", jako prostě ''hmm". Ke konci už mi to prolézání začalo lézt trošku na nervy, což ale připisuji spíše na vrub ohranosti Dukeova konceptu, protože jsem pár dní po sobě sjel jak Duke Nukem 3D, tak i Plutonium Pak, D.C., Zimu i právě Karibik.

Ačkoliv byly levely jendodušší ve smyslu nezásekovosti, občas ten zákys přišel a já se zas motal, nevěda co dál. Takové to vracení se přes půl mapy někam, odkud jsem vyšel, abych něco zmáčknul a zase šel do kelu, odkud se zas budu vracet po čase zpátky, si mohli autoři odpustit. Asi podobně jako drobnosti typu 'použil jsem červenou kartu a stále mám červenou kartu' nebo 'odkud se za mnou stále objevují nepřátelé, když nemají odkud', 'proč je to tlačítko vidět jenom z poloviny' či dokonce 'Duke břichomluvcem aneb stejná replika odříkávaná dvakrát přes sebe, jen jedna s mírným časovým posunem' :) Ale to už jsou ve výsledku jen úsměvné hlouposti, které nijak nepokazí ten správný závěrečný datadisk ani zaslouženou Dukeovu dovolenou.

"It's time to limbo!"

Pro: Návrat k Dukeovskému humoru; vtipné úpravy zbraní, vzhledu, předmětů, prostředí i nepřátel; stylová hudba :)

Proti: Pro některé levely aby si člověk fakt dělal mapky s vysvětlivkami; co by čtvrtý datadisk už trochu 'ohraný' koncept; zatracení racci :)

+11