Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Duke Nukem 3D: Plutonium Pak

79
57 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
01.11.1996 PC
24.09.2008 X360
06.01.2015 PS3Vita
11.10.2016 PS4XOne
Vývojáři:
3D Realms, Nerve Software (PS4 verze, XOne verze), Abstraction Games (PS3 verze, Vita verze)
Plutonium Pak je datadisk, oficiálně nazvaný "placeným patchem", k Duke Nukem 3D, který přidává čtvrtou epizodu o 11 levelech, 1 novou zbraň (v kontrastu s původním "zmenšovačem" je to něco na způsob "zvětšovače" - monstra se zvětší až prasknou), 3 nová monstra a nového bosse. Aplikování Plutonium Paku updatuje původní hru Duke Nukem 3D na verzi 1.4 a udělá z ní Atomic Edition, která byla mimo jiné prodávána i samostatně pro nevlastníky původní hry.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak to asi nebude iba môj problém, pretože v každej misii sa mi podarilo aspoň raz zakysnúť. Oproti pôvodným 3 epizódam mi prišli levely o…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Označit Plutonium Pack jako datadisk asi nebude úplně přesné, ale nemůžu si pomoct – mě to k něčemu, co rozšíří herní dobu o 1/3 původní hry prostě sedí víc než nějaký patch. Krom toho, že PP updatuje základní hru na novou verzi, přidává celou jednu epizodu o délce jedenácti úrovní. Samotné úrovně jsou delší a navíc je zde jen jedna tajná úroveň, takže herní doba snadno přesáhne kteroukoli z původních epizod.

4. The Birth
Na designu úrovní se velkou měrou podíleli stejní tvůrci jako u základní hry, ale přibylo pár nových designérů a jejich díla. Svou laťku si naštěstí drží téměř všechny úrovně. Supermarket, Fast food, Pornostudio, Zábavní park… opět převážně městské prostředí, které jsem si u základní hry pochvaloval nejvíce. Jak už bylo řečeno, velikost úrovní je značná ale nejen to natáhne herní dobu. Objevují se zákeřné finty zračící občasné zákysy. Například pověstné zmenšení se střelou do zrcadla. Zmenšování je ale častým prvkem celé epizody. Jeden z nových emzáků je Shrinkerem natolik fascinovaný, že si jej vybral jako primární zbraň a ano – stačí být zmenšen, rozšlápnut a následuje loading.

Snad protože je Shrinker takovým symbolem epizody, tvůrci přichystali novou zbraň založenou právě na něm. Tentokrát ale nedochází ke zmenšení, nýbrž zvětšení a následné explozi nepřítele. Na efekt zdařilé, bohužel v praxi dost sebevražedné, protože i na nafouknutí obyčejného prasečího fízla je třeba asi 8 výstřelů.

Tvůrci se tentokrát vytáhli i s bossfightem. Zasadit jej pod vodní hladinu, nedodat dýchací přístroj, a ještě nechat bosse spawnovat nepřátele… to je solidní recept na hardcore bitku.

Potěší i obrovský počet odkazů na jiná díla (Mission Imposible, Vetřelec, Terminátor, Smrtonosná past, Simpsonovi…), stejně jako množství easter eggů na samotné autory. V tomhle jde epizoda ještě dál než ty tři předchozí.

PP, tedy konkrétně nově přidaná epizoda je velmi solidní počin, který se kvalitou vyrovná základní hře a v některých momentech ji i překoná. Pro někoho může být problematická spletitost úrovní a občasné zákysy. Mě to zase tak nevadilo, ostatně když hráč po dlouhém bloudění konečně najde cestu dál, hned mu to zvedne náladu a pomůže vrhnout se do dalších úrovní s větším elánem.

Pro: Nápaditost a pestrost úrovní, boss, noví nepřátelé, easter eggy

Proti: Slabá nová zbraň

+15
  • PC 85
V zájmu plnění restů jsem se vrhl i na tento patch/datadisk. Byl jsem zvědavý na všechny novinky a level design.

Začátek se nám rozjíždí velice akčně, avšak s poněkud vyšší obtížností. Nová monstra jsou vcelku zákeřná ale postupem času lze přijít jak na ně. Mise jsou docela pestré, ale extrémně zakysové (jak už bylo řečeno v předchozím komentáři). Hledání správných klíčů, volení správné kombinace tlačítek - může člověka stát mnoho nervů. (Kdo by byl tušil, že hráč musí vystřelit zmenšovačem proti zrcadlu, aby se zmenšil a mohl pokročit dál).

Zhruba od šestého levelu jsem si začal užívat hru ještě více. Zpracování levelů bylo opravdu originální. Opět tu sice byla příšerná zakysovost a solidně drsná obtížnost, ale já se bavil (co se týká zakysů, pomohl mi návod).

Nová zbraň, tak ta je úplně k ničemu, párkrát si sice člověk zablbne ale jinak ji absolutně nevyužije.

Závěrem bych zmínil, že se jedná o velice zdařilou epizodu, kterou však trochu kazí množství zákysů. Stejný level desing v kombinaci s lineárním postupem, kašlající na složité hledání klíčových prvků ale upřednostňující jen nekonečnou střelbu a kosení emzáků, by byl lepší..

85%

Pro: Pokračování kultu, design a hodně emzáku na likvidaci

Proti: Zákysovost, místy obtížnost

+14
  • PC --
Výborný datadisk prošpikovaný humorem a skvělými levely. Takové Pigsty, Duke-Burger nebo Shop-n-Bag jsou opravdu povedené kusy. Na střelnici jsem musel nakouknout do návodu, ale jinak byla hratelnost svižná a čvachtavě zábavná.

Zápory? Nová zbraň (nafukovač) vcelku k ničemu, nový typ emzáka má nasírací útok zmenšovačem (problém je, že po zmenšení se mi nic nestane a musím jen čekat, až se dostanu zpět do původní velikosti = ztráta času) a prase v tanku stačí jen "použít zezadu". Boss akorát nasral, hlavně když člověk nemá scubu. Místy jsem taky neměl čím krmit laufy, ale to byl problém jen jednoho levelu.

Celkově spokojenost.


+13
  • PC 70
Původní Duke Nukem pro mě byla celkem rozporuplná hra. Mise měli často docela pěkný design. Hra obsahovala zajímavé originální zbraně. Bohužel taky obsahovala spoustu záseků a spoustu času ve vodě. Což mi nesedlo.

Tady ve vodě, až na úlet na konci, neztrávíte mnoho času. Mise jsou designově a obsahově hodně slušné. Spousta nepřátel a o dost tužší obtížnost jsou taky rozhodně posun k lepšímu. Nepřátele jsou stejně jako minule dost přesní a pro zranění nejdete daleko. Nová zbraň má docela pěkný efekt. Škoda, že tolik žere náboje. Nový nepřátelé jsou dost nebezpeční.

Myslim teda prase v tanku s bombou u zadku a vetřelce s predátoří krví, který vydává super zvuky a neúčinkuje na něj zmenšovač. Bohužel jsou tady záseky v postupu ještě častější než dřív. Jaktože v místnosti s přístupovou kartou se mi napíše "A found secret"? Jak bych se asi dostal na tu loď, kdybych si v předchozí misi vyplácal jetpack? Tyhle věci trochu kazí jinak pohodovou hratelnost.

Souboj s hlavním bossem taky nic moc. To hlavně z důvodu, že se odehrává ve vodě. Jasně, že si to nemohli odpustit ani tady. Vždyť je to hra z roku 1996, kde to byla vcelku novinka. Alespoň, že hra pro pobavení obsahuje spoustu šovinistických vtípků a scének. Pirátská loď nemá chybu.

Pro: design většiny map, těžší, akčnější a snad i oplzlejší, nové monstrum je fajn

Proti: otravné záseky, někdy až secret postup, konečný souboj

+12
  • PC 75
Plutoniově atomický pek je tak trochu zvláštní. Je plný vtipných narážek a reálií, ale, jak už bylo mj. v diskuzi řečeno, ne úplně se podařilo vyřešit něco jako level design. V těch misích a úrovních jsem se poněkud ztrácel a nevěděl kam teď vlastně jít a co tam dělat. Prostě zákysy. Ty sice dělaly hru těžší a tedy možná i delší, ale zábavnost díky tomu mizela. A bohužel mi nějak hratelnostně nesedla ani poslední mise/level s královnou - sice těžké a už ne tak složité a zákisoidní, ale... takhle vypadá finální level? Grc.. (neinspirovali se tu náhodou chlapci z tehdejšího Epic MegaGames se svým finálem Unrealu, což? :)

Pro: 'Další Duke'; vtipné odkazy a nápady

Proti: Oproti samotnému Duke 3D složitější, těžší a zákysovější; místy složité levely, kdy nevíte kudy kam

+10