4. The Birth
Na designu úrovní se velkou měrou podíleli stejní tvůrci jako u základní hry, ale přibylo pár nových designérů a jejich díla. Svou laťku si naštěstí drží téměř všechny úrovně. Supermarket, Fast food, Pornostudio, Zábavní park… opět převážně městské prostředí, které jsem si u základní hry pochvaloval nejvíce. Jak už bylo řečeno, velikost úrovní je značná ale nejen to natáhne herní dobu. Objevují se zákeřné finty zračící občasné zákysy. Například pověstné zmenšení se střelou do zrcadla. Zmenšování je ale častým prvkem celé epizody. Jeden z nových emzáků je Shrinkerem natolik fascinovaný, že si jej vybral jako primární zbraň a ano – stačí být zmenšen, rozšlápnut a následuje loading.
Snad protože je Shrinker takovým symbolem epizody, tvůrci přichystali novou zbraň založenou právě na něm. Tentokrát ale nedochází ke zmenšení, nýbrž zvětšení a následné explozi nepřítele. Na efekt zdařilé, bohužel v praxi dost sebevražedné, protože i na nafouknutí obyčejného prasečího fízla je třeba asi 8 výstřelů.
Tvůrci se tentokrát vytáhli i s bossfightem. Zasadit jej pod vodní hladinu, nedodat dýchací přístroj, a ještě nechat bosse spawnovat nepřátele… to je solidní recept na hardcore bitku.
Potěší i obrovský počet odkazů na jiná díla (Mission Imposible, Vetřelec, Terminátor, Smrtonosná past, Simpsonovi…), stejně jako množství easter eggů na samotné autory. V tomhle jde epizoda ještě dál než ty tři předchozí.
PP, tedy konkrétně nově přidaná epizoda je velmi solidní počin, který se kvalitou vyrovná základní hře a v některých momentech ji i překoná. Pro někoho může být problematická spletitost úrovní a občasné zákysy. Mě to zase tak nevadilo, ostatně když hráč po dlouhém bloudění konečně najde cestu dál, hned mu to zvedne náladu a pomůže vrhnout se do dalších úrovní s větším elánem.
Pro: Nápaditost a pestrost úrovní, boss, noví nepřátelé, easter eggy
Proti: Slabá nová zbraň