Kolik dokonale promyšlených sci-fi příběhů znáte? Kolik detailně propracovaných herních světů zasazených do vesmíru jste navštívili? Kolik příběhem hnaných eposů si vás dokázalo svou atmosférou podmanit? Kolik multižánrových her s vyladěnými herními mechaniky jste hráli? A dá se tohle vše spojit v jedno?
Žádný herní historik nemůže popřít, že System Shock 2 byla a je jedna z nejlepších her všech dob. Tudíž není pochyb o tom, že po 26 letech od jeho vydání si zasloužíme konečně nějaký ten 25th Anniversary Remaster... Night Dive Studios, podobně jako ve své předchozí tvorbě, spolupracovali s moderskou komunitou a tímto nám servírují Remaster, který sice není od své předlohy technologicky 25 let vzdálený, ale za to citlivě podává retro zážitek, který dokáže i o 25 let mladším hrám konkurovat.
Za de facto nepřekonatelný vrchol způsobu vyprávění považuju retrospektivní skládání příběhové mozaiky formou zanechaných audiologů v kajutách a na palubách mutacemi znetvořené vesmírné lodi. Není třeba explicitních cutscén, či in-game animací. Pouštíte si emotivní nahrávky posádky a děsivý příběh se formuje ve vaší mysli. Hororový je System Shock svým pojetím a nikoli lacinnými lekačkami, či přehnaným násilím. Atmosféra je fantastická a přispívá k tomu i fakt, že zlo, které postupně objevujete je dvojí, tajemné a pohrává si s vámi. Na jedné straně je to prohnaná umělá inteligence Shodan a na straně druhá, její nejlepší výtvor - biomasa s vlastním kolektivním vědomím The Many. Kterému hlasu budete naslouchat?
Kromě příběhu ani o chlup nezestárly herní mechaniky. Silné RPG prvky, velký důraz na porozumění textům a nahrávkám a pomalá akce dělají ze System Shocku skutečně multižánrový zážitek. Jádrem zůstane vždy střílení, ale s tím se pojí i řada technických dovedností, abyste zbraně vůbec mohli používat, udržovat a opravovat. Pozornost budete muset věnovat také hackování a v neposlední řadě se vám nabídne i rozvoj psychotronických dovedností.
Remaster měl jednoduchý úkol v tom, že se stačilo soustředit opravdu jen na grafiku. Vše ostatní bylo k dokonalosti navrženo a dotaženo již před 25 lety. Největší zásluhu Remasteru vnímám v tom, že zpřístupňuje moji oblíbenou hru i novým hráčům a jaksi osvěžuje její celkový odkaz ve videoherním světě. Kdybych však byl kritický, řekl bych, že Remaster vypadá téměř stejně jako původní hra, na kterou aplikujete všemožné mody. Osobně jsem však nečekal a nepotřeboval víc...
Žádný herní historik nemůže popřít, že System Shock 2 byla a je jedna z nejlepších her všech dob. Tudíž není pochyb o tom, že po 26 letech od jeho vydání si zasloužíme konečně nějaký ten 25th Anniversary Remaster... Night Dive Studios, podobně jako ve své předchozí tvorbě, spolupracovali s moderskou komunitou a tímto nám servírují Remaster, který sice není od své předlohy technologicky 25 let vzdálený, ale za to citlivě podává retro zážitek, který dokáže i o 25 let mladším hrám konkurovat.
Za de facto nepřekonatelný vrchol způsobu vyprávění považuju retrospektivní skládání příběhové mozaiky formou zanechaných audiologů v kajutách a na palubách mutacemi znetvořené vesmírné lodi. Není třeba explicitních cutscén, či in-game animací. Pouštíte si emotivní nahrávky posádky a děsivý příběh se formuje ve vaší mysli. Hororový je System Shock svým pojetím a nikoli lacinnými lekačkami, či přehnaným násilím. Atmosféra je fantastická a přispívá k tomu i fakt, že zlo, které postupně objevujete je dvojí, tajemné a pohrává si s vámi. Na jedné straně je to prohnaná umělá inteligence Shodan a na straně druhá, její nejlepší výtvor - biomasa s vlastním kolektivním vědomím The Many. Kterému hlasu budete naslouchat?
Kromě příběhu ani o chlup nezestárly herní mechaniky. Silné RPG prvky, velký důraz na porozumění textům a nahrávkám a pomalá akce dělají ze System Shocku skutečně multižánrový zážitek. Jádrem zůstane vždy střílení, ale s tím se pojí i řada technických dovedností, abyste zbraně vůbec mohli používat, udržovat a opravovat. Pozornost budete muset věnovat také hackování a v neposlední řadě se vám nabídne i rozvoj psychotronických dovedností.
Remaster měl jednoduchý úkol v tom, že se stačilo soustředit opravdu jen na grafiku. Vše ostatní bylo k dokonalosti navrženo a dotaženo již před 25 lety. Největší zásluhu Remasteru vnímám v tom, že zpřístupňuje moji oblíbenou hru i novým hráčům a jaksi osvěžuje její celkový odkaz ve videoherním světě. Kdybych však byl kritický, řekl bych, že Remaster vypadá téměř stejně jako původní hra, na kterou aplikujete všemožné mody. Osobně jsem však nečekal a nepotřeboval víc...