Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Blood: Plasma Pak

15.10.1997
79
32 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Plasma Pak je oficiální add-on do hororové FPS Blood a na rozdíl od předchozího datadisku za jeho vývojem stojí přímo Monolith Productions. Do hry přidává zbrusu novou epizodu Post Mortem obsahující 9 levelů, 7 nových nepřátel a víc modů střelby pro stávající zbraňový arzenál. Multiplayer byl rozšířen o 3 nové mapy. Současně Plasma Pak funguje jako patch opravující několik drobných chyb.

Příběh Post Mortem navazuje na události z původní hry. Po poražení temného boha Tchernoboga se Caleb dozvídá, že kultisté se nevzdávají a spřádají plány na znovuobnovení kultu Cabal. Nový kněz se dokonce snaží vycvičit další skupinu Vyvolených. A v tom se jim Caleb rozhodne jednou provždy zabránit.



Poslední diskuzní příspěvek

Ale musím říci, že tentokrát se mi tenhle přídavek zamlouvá mnohem více než kdysi, pravda, nepřátel je občas trochu moc, ale obtížnost tím příjemně vzrostla. Nicméně level design je super, poměrně příjemně propletený komplexní, plný různých secretů a chodeb. Asi největší nevýhoda téhle epizody je ta, že jsou ty lokace možná až příliš běžné, fádní (takové všelijaké "tuctovější" dungeony, chrámy, zpočátku město ve stylu třetí epizody), cryptic passage rozhodně nabídl zapamatováníhodnější a originálnější levely (viz. Opera, Kolesový parník aj.), ale jinak i Plasma Pak má fakt pěkný level design, na úrovni těch nejlepších levelů z původní hry, nechápu, co se mi na něm kdysi nelíbilo.

S přehodnocením ještě počkám až to dohraju, ale příjemně mě to tentokrát překvapilo, moc se mi do tohohle přídavku nechtělo, ale nakonec se hraje bezvadně.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Blood byla hra mého dětství, ale o existenci datadisku jsem se dozvěděl až někdy před rokem. To mi však nebránilo zahrát si tenhle skvělý přídavek.

No, zase tak skvělý není, moc nového tu nenajdeme, ale není o nic horší, než hra samotná. Pár nových nepřátel a vyšší obtížnost je zřejmě vše, co je navíc. Ale nejdůležitější je atmosféra, ta zůstala pořád temná a i nyní, když už nejsem dítě, jsem se místy hodně bál, co na mě vykoukne za příštím rohem. Neznám žádnou jinou hru konce 20. století, která by měla takovou atmosféru. Nádherné jsou zvuky, jak hlášky fanatických mnichů, tak skřeky všech příšer, tady cítím velký posun od her typu Doom, kde většinu zvůků "nadabovali" velbloudi. Malá ochutnávka.

Plasma pak se mi moc líbil a brzy si zahraju i poslední datadisk. Škoda, že se Blood II moc nepovedl (nebo neoslovil jen mě?) a dnes už se takové hry nedělají.

Pro: BLOOD, atmosféra, zvuky, nostalgie

Proti: malé změny, krátké

+23
  • PC --
Plasma pak dohrán v den, kdy jsem šel darovat plasmu. Jak příhodné…

Tenhle nášup se vyznačuje kvalitnějšími mapami, než disponovala původní hra. Už nejsou tak zamotané, oproti tomu jsou čitelnější a dávají větší smysl. To se ale podepsalo na jejich délce. A minimálně úvodní masakr v knihovně patří k tomu nejlepšímu z Blooda.

Oproti tomu finální level byl docela zklamání. Nejprve jsem myslel, že jsou všichni tři werewolfové teprve předvojem bosse, ale když jsem zjistil, že po poražení prvního už můžu mačkat tlačítko konce levelu, zíral jsem nevěřícně na monitor. Musel jsem si to zopakovat, abych vyloučil bug a poté ještě zkonzultovat s yt. Sakra, docela hořká tečka.

Ale jinak parádní zábava z dob, kdy ještě střílečky měly koule!

Obtížnost: 3/5
+20
  • PC 80
Už od první úrovně v tomto datadisku dost přituhlo. Je jasné, že další epizoda je určena hlavně veteránům Blooda. Já třeba osobně moc nechápu, proč byl už v předchozím datadisku do hry zařazen respawn nepřátel. V původním Bloodu nebyl a neřekl bych, že to hru nějak pozvedlo. Tady je respawn taky.

Je fajn, že se tvůrci odhodlali přidělat pár druhů nových nepřátel. Hlavně model hlavních bossů je skvělý. Škoda, že nepřibyla taky nějaká nová zbraň. Design úrovní je opět skvělý. Občas to trochu ulítlo se zasazením nepřátel. Když na mě v nějaké třetí nebo čtvrté úrovni vylítl šedý gargoyl, neměl jsem ještě Tesla kanón a Voodoo panenka byla vyplácaná. Vystřílel jsem teda na něj zbytečně všechny náboje a pak jsem stejně musel utéct. To samé jsem udělal i u jedné královny pavouků. Do té jsem ale v malé místnosti radši ani nestřílel.

Vtip s malýma Calebama ze zrcadla mě docela překvapil. Rozsekali mě jako nic. Je to prostě opět starý dobrý Blood. Super humor, hudba a zvuky. Nic moc grafika v podání zastaralého build enginu. Atmosféra je ale pořád perfektní. Za zvýšenou obtížnost jsem byl rád. Je to ještě kratší epizoda než v Crypticu. Možná mise ve vodě byli trochu vopruz. Střílení mnichů pod vodou je jeden velký očistec. Oni s tím naopak problém neměli.

V žádné jiné epizodě jsem nepoužil tolik dynamitu. Nepřátel je tolik, že ať ho hodíte kamkoliv za roh nebo do okna, vždycky někoho zabijete.

Pro: zvýšená obtížnost, nové variace nepřátel, opět design, opět humor a celková atmosféra

Proti: zbytečný respawn, vodní mise, krátké, žádná nová zbraň

+17
  • PC 75
Stejně jako u Quake byly i pro Blood v témže roce v produkci dva datadisky dvou různých vývojářů zároveň. A stejně tak se zdá, že právě ten druhý datadisk se dočkal o něco menší přízně než ten první. A podobně u mě je to spíše naopak. Plasma Pak je sice o jeden level a celkově až o jednu hodinu kratší, ale od počátku se mi zdál nepatrně výraznější. Tedy výraznější zejména svými novými nepřáteli, kteří sice nejsou kdovíjak originální, ale dokážou aspoň částečně osvěžit dynamiku boje. Ano, mluvím o Vás tyrkysoví akolyté, kteří házíte dynamitem až za roh!

Obtížnost je také nepatrně vyšší, přidávám se k těm, kteří hned prvnímu šedému gargoylovi naletěli a místo aby mu uletěli do exitu, do něj zcela zbytečně vysypali všechnu munici. Problém obtížnosti Blood však dle mého nespočívá v tom, že by nepřátelé byli příliš silní, zbraně slabé, nebo nábojů málo, je to spíš ono zákeřné umísťování monster přímo za roh, za dveře apod. Zmiňovaný respawn mi naopak nevadil, ono se totiž nejedná o typický „respawn“ ve smyslu nekonečného obnovování nepřátel. Každý level má přesně daný počet potvor, jde jen o to, že pokud aktivujete určitý spínač, či seberete klíč a musíte backtrackovat, potkáte fixně danou hrstku nových monster.

Technická stránka je sice vrcholem Build enginu, jenže ten má své pevně dané limity a v podstatě od roku 1996, kdy vyšel Duke Nukem 3D, už nebylo možné jej posunout (výrazněji) dále. Tudíž i právě Blood má stále na první pohled blíže ke starším „doomovkám“ typu právě Doom, než ke střílečkám tzv. druhé generace, mezi které osobně řadím např. jen o 2 měsíce mladší Quake 2. Nicméně design levelů působí velmi dobře, hlavně ve spojení s temnou hudbou a celkově krvavou stylizací, která dotváří ve své době až unikátní záhrobní atmosféru… Takže spokojenost.
+14