Saints Row je městská sandboxová akce z pohledu třetí osoby. Děj se odehrává ve fiktivním ostrovním městě Stilwater, ve kterém právě řádí válka několika gangů o nadvládu nad městem. Hráč se zhostí role bezejmenného hrdiny, který ale bohužel byl jednoho dne v nesprávný čas na nesprávném místě. Nechtěně se dostane do přestřelky tří gangů a ve chvíli, kdy má dojít k jeho popravě, se objeví členové gangu 3rd Street Saints, kteří ho z této šlamastiky zachrání. Po záchraně se hlavní hrdina rozhodne přijmout nabídku přidat se ke Svatým a pomoct jim porazit ostatní soupeřící gangy.
Hra po vzoru série Grand Theft Auto nabízí otevřené město, ve kterém hráč kromě hlavní dějové linky plní po městě různé vedlejší aktivity. Mezi ně patří např. pouliční závody, krádeže, obchod s drogami, různé únosy či pojišťovací podvody. Za jejich splnění se nejen postupně obsazují jednotlivé čtvrti od nepřátelských gangů, ale také se naplňuje tzv. "Respect", který je potřebný pro start dalších příběhových misí. Hlavního protagonistu je mimo jiné možné přizpůsobit k obrazu svému pomocí velkého množství stylů oblečení, tetování a různých módních doplňků. Volba barvy a stylu má navíc vliv na hru, protože oblékání v barvách Svatých (fialová) přidává hráči bonus k respektu při plnění aktivit. Nechybí ani online režim pro více hráčů, ve kterém se až 12 hráčů připojuje k pouličním bojům v různých online režimech.
Hra měla původně vyjít multiplatformově na PC, PS3 a Xbox 360. Nicméně titul se nakonec stal exkluzivní pouze pro Xbox 360. Na konec hry příběhově navazuje druhý díl z roku 2008.
Koukám na to Digital Foundry a nechápu. Proč když někdo nacpe miliony dolarů do vývoje a na hře dělají stovky lidí, se stane to, že vypustí něco s odemčeným frameratem, když by tam 30 FPS cap normálně šel? Chápal bych toggle, aby lidi s konzolemi s VRR mohli jet na max, ale na těch Playstationech to prostě bude hnusný na každý obrazovce světa. Proč? Proč?! Proč se tohle děje furt dokola? Nechápu.
Pro: Dialogy, Příběh ( jako celek) Postavy, Hratelnost, Design gangu
Proti: Grind, Stereotyp, Propracovanost aktivit, Rozdělení zásobníku na určitý typ zbraně