Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Volition

USA
Založeno 1996, zrušeno 2013
Studio Parallax Software se v roce 1996 rozdělilo na dva vývojářské týmy. Jedním z nich byl Outrage Games a druhým Volition, které vedl Matt Toschlog se sídlem v Champaign, USA.

Vývojáři, kteří měli zkušenosti pouze s vesmírnými simulátory po letech vývoje série Descent, tak se svou prvotinou pokračovali v zavedené značce a v roce 1998 se svět dočkal titulu Descent: FreeSpace - The Great War společně s rozšířením Silent Threat a o rok později pokračování FreeSpace 2. Vše pro vydavatele Interplay Entertainment, který roku 2000 vyhlásil bankrot.

Po akvizici vydavatelem THQ tak přišly i první změny žánrů a hlavně nové značky zaměřené spíše na konzole. Ve snaze přenést západní RPG žánr z domácích počítačů pro konzoli PlayStation 2 tak vznikla hra Summoner (2000), jakožto jedna z launchových her nové generace konzole. Pokračování Summoner 2 (2002) se pak již plně soustředilo na konzole a PC nahradilo Nintendo Gamecube. Společně s RPG sérii ale vznikala i čistokrevná FPS značka Red Faction (2001), která byla na rozdíl od série Summoner značným úspěchem. O rok později tak vzniklo i pokračování Red Faction 2 a sérii čekala ještě dlouhá budoucnost. Velká kontroverze přišla roku 2005 s vydáním komiksového The Punisher, který získal ohodnocení "Adults Only" a nemohla tedy vyjít na konzole. Vývojáři tak byli nuceni značnou část hry cenzurovat pro splnění požadavků. Další populární série se rýsovala s titulem Saints Row (2006), který vyšel exkluzivně pro Xbox 360. Volition poté pracovali na pokračování svých dvou úspěšných značek, tedy Saints Row 2 (2008), které vyšlo již na všechny hlavní platformy, a také na Red Faction: Guerrilla (2009), které nyní opustilo FPS žánr a podobně jako u Saints Row tak šlo o open world third person akci. Pod vydavatelem THQ následně stihli dokončit ještě Red Faction: Armageddon (2011), tentokrát lineární TPS, a také Saints Row: The Third (2011), které se ještě více vzdálilo vážnému gangsterskému příběhu a série tak směřovala k čisté parodii.

Jedním z projektů, který nikdy nevznikl, byl ohlášený survival horor Insane, na kterém s Volition spolupracoval scénárista Guillermo del Toro. Hra měla vyjít roku 2013 a být prvním dílem plánované trilogie. THQ ale v roce 2013 vyhlásilo bankrot a rok předtím stihlo projekt ukončit.

Spolu s rozprodáním značek vydavatele THQ tak Volition zůstala pouze značka Saints Row a její další díl vydali již jako součást vydavatele Deep Silver pod novým názvem Deep Silver Volition. Možnost pokračovat ve svých starých značkách se Volition ale opět naskytla s odkoupením Deep Silver vydavatelem THQ Nordic roku 2018.

Nejlépe hodnocené hry