Red Faction Guerrila je třetím titulem ze stejnojmenné série, avšak oproti předchůdcům tentokrát z pohledu třetí osoby. O vývoj se opět postaralo americké studio Volition, o vydání pak společnost THQ.
Příběh hry se odehrává na planetě Mars, padesát let po událostech z prvního dílu. Firma Earth Defence Force (EDF) vládne na planetě díky silnému ekonomickému vlivu a úplnou poslušnost zaměstnanců i obyvatel rudé planety si neštítí vymáhat hrubou silou a zastrašováním. Za této situace přilétá na Mars hlavní hrdina, pyrotechnik Alec Mason, aby zde našel novou práci a setkal se s bratrem Danem. Ten ho brzy informuje, že je členem partyzánské organizace snažící se nadvládu EDF svrhnout. Alec se ze začátku nehodlá k odbojářům přidat ale poté co je jeho bratr zavražděn právě jednotkami EDF, okamžitě vstoupí do jejich řad.
RFG se na rozdíl od prvních dvou dílů odehrává v otevřeném světě s volností pohybu a možností vybírat si jednotlivé úkoly. Herní svět je pak rozdělen na šest unikátních sektorů, které je třeba postupem hrou jeden po druhém zpřístupnit. K tomu je potřeba splnit příběhové mise v lokalitě a také zničit všechny silně bráněné bašty jednotek EDF a pozvednout tak morálku odbojářů či zmobilizovat civilní obyvatelstvo. Kromě hlavních úkolů je pak možno plnit i vedlejší a neméně důležité questy, jako přepad nepřátelských konvojů, sledování nepřítele, přesun vozidel nebo osvobozování zajatých spolubojovníků. Pro rychlý pohyb po rozlehlé mapě lze využít převážně pozemních vozidel ale třeba i bonusový Jetpack.
Pro sérii typická je možnost zničit prakticky cokoliv v okolí, s výjimkou terénních překážek a to díky unikátnímu Geo-modu 2.0. Především pro ničení základen EDF jsou pak připraveny těžké stroje podobné buldozerům, nákladním vozidlům nebo tankům. Na řadu ale přijdou i vzácně se vyskytující obří roboti s větší destrukční silou i výdrží. Arzenál ručních zbraní je pak pro akční hry typický a obsahuje pistole, samopaly, raketomety, ale i nástražné pasti a výbušniny. Pro demolici budov, mostů aj. se tak kromě strojů dále hodí i tzv. přísavné bomby nebo rakety s různými vlastnostmi. Zbraně pak hlavní protagonista unese až čtyři najednou, přičemž jedna z nich je vždy bourací kladivo, které nelze odhodit.
Hra dále obsahuje i systém vylepšování, a to jak samotných zbraní, tak vlastností hlavního hrdiny nebo brnění, přičemž suroviny potřebné na tyto upgrady je nutno získat z trosek budov. V přestřelkách pak lze využít i systém krytí a ukládání hry během misí i mimo ně probíhá automaticky. Pro náročnější hráče je přichystán i multiplayer, a to jak po síti např. s klasickým módem Deathmatch, tak lokální mód Wrecking Crew.
Ke hře byly vydány celkem tři DLC: Demons of the Badlands, Multiplayer pack a Smasher Pack. V roce 2018 se fanoušci titulu dočkali vydání remasterované verze nesoucí název Re-Mars-Tered.
@Tulareanus (03.08.2019 02:42): Jo, barva.
@PRIVATE MARTIN (03.08.2019 06:12): Nejde o to, že bych měl problém zahrát si starou hru. Ale nemám ji a když mám stovky nedohraných her, nechce se mi kupovat další.
@PRIVATE MARTIN (03.08.2019 06:12): Nejde o to, že bych měl problém zahrát si starou hru. Ale nemám ji a když mám stovky nedohraných her, nechce se mi kupovat další.
Pro: demolice, engine, demolice, engine, prostředky k demolici..
Proti: prázdnota planety, HW nároky a samozřejmě vše ostatní..