Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quake Mission Pack No 1: Scourge of Armagon

Hipnotic Software •  Night Dive Studios (PC, PS4, PS5, XOne, XboxX/S, Switch)
28.02.1997
listopad 2005
19.08.2021
12.10.2021
78
40 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Po smrti bosse z Quake Shub-Nigguratha se vracíte domů zpět na Zem, ale něco není v pořádku –⁠ ne všichni nepřátelé byli zastaveni, a tak se musíte opět vrhnout do boje a porazit zbytky Quakeovy armády vedené generálem Armagonem. Jednoduché, ale účelné, první Mission Pack do Quake přináší 15 levelů rozdělených do 3 epizod, nová monstra, zbraně, jednu deathmatchovou mapu a dva nové power-upy do multiplayeru –⁠ Empathy Shield, který vrací útočníkovi část způsobených škod, a Horn of Conjuring, který dokáže vyvolat příšeru bojující na vaší straně.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Hodně dobrý datadisk. Opět skvělá a rychlá Quake hratelnost. Scourge of Armagon se s tím nemazlí a pošle na vás pomalu vše co má už od začátku. Všechny zbraně seberete celkem rychle a jsou tady i tři nové. Bohužel dvě z nich mají stejné střelivo jako nepřekonatelný bleskomet. Nalepovací granáty jsem ale použil. Při ústupu se hodily hlavně na yetiho. Většinu hry jsem měl ale v rukou raketomet. Bylo pro něj nejvíc nábojů.

Byla zvýšena obtížnost. Nepřátel je tady více a pro vás to znamená být ve stálém pohybu. Dynamika a rychlost Quaka je geniální. Je tady i pár nových druhů nepřátel. Nikdo z nich ale není tak nebezpečný jako staré známé pavoučice posílající řízené střely nebo zmíněný yeti. Horší už to bylo s prvním "bossem". Bleskový generátor se nedá vypnout bez zranění. Pokud k němu přijdete z dvaceti procentami zdraví, můžete rovnou načítat. Nebo zkusit najít secrety.

Level design je opět výborný. Na málo rozlehlé úrovně není potřeba mapa a jsou řešeny tak, že se nebloudí. Některé z nich jsou dokonce i lineární. To dříve nebývalo. Dokonce tady je i pár skriptů s valícími se kameny a padání stropu. Hranatá gotická architektura zůstala nezměněná. K tomuhle enginu se hodí perfektně. Celkově i tenhle datadisk splnil vše, co si od pořádného FPS představuji. Rychlost a zábavu. Jen škoda, že je to tak krátké a že je hlavní boss takový pomalý břídil. Jednoduššího finálního bosse jsem nikdy ještě neporazil. Šel k zemi bez ztráty zdraví.

Možnost povolat si na pomoc kamarády byla super. Párkrát se to dalo využít. Hudba asi dobrá. U hraní mě ale rušila.

Pro: rychlost, dynamika, snaha o novinky, design úrovní

Proti: hodně krátké, trapný finální boss, stejná munice do nových zbraní

+20
  • PC 80
První oficiální datadisk pro Quake je vcelku povedená záležitost. Nového obsahu je slušné množství, hlavním lákadlem jsou tři nové epizody. Celkem jde o 17 levelů, z čehož jsou tři tajné. Z tajných je zajímavý bohužel jen jeden, zbytek jsou vlastně klasické levely. Každá epizoda je laděna do určitého stylu, obecně působí trochu rozsáhleji a první epizoda prosvětleněji. Design je výborný a řada levelů přichází s něčím zajímavým, třeba padající kameny. Obtížnost postupně vzrůstá, ale nejde o nic výrazného. Zamotanější levely se střídají s přímočařejšíma a často obsahují zajímavě ukrytá tajemství.

Boje zpestřují nový nepřátelé i zbraně. Protivníci dostali tři posily z nichž nejzajímavější je gremlin schopný ukrást aktivní zbraň. Bohužel jeho odolnost je minimální, takže se to moc nestává. Finální boss je také unikátní, ale souboj s ním je celkem nezajímavý. Nové zbraně jsou fajn. Verze granátometu s přilepující se municí a výbuchem při dotyku nebo po delší době se hodí a lze si s ní užít i legraci. Navíc je nutná i pro odhalení secretu. Laser je bezva a odrážející se střely mají využití, ale má stejnou munici jako bleskomet, které je stále nedostatek a rychle se spotřebovává. Totéž platí pro silné kladivo Mjolnir, ale stojí za to si ho párkrát vyzkoušet. Z nových power-upů stojí za zmínku je lovecký roh, který povolá monstrum na vaší stranu.

Na hratelnosti se nic nezměnilo a hráč prostě dostane povedený nášup Quaka. Herní doba kolem 4 hodin mohla být delší. Alespoň se jednotlivá prostředí neokoukají, jak se říká, v nejlepším se má přestat. Aktuální dohrávka proběhla v novém vydání Quake, kterého je automaticky součástí. Vše fungovalo bez jakýchkoli problémů, ale jinak nepřináší nic nového. Ve výsledku jde o povedený datadisk s pár novinkami, který rozhodně stojí za zahrání.
+20
  • PC --
Nevím proč, ale level-design mě nebavil ani zdaleka tak, jako tomu bylo v původní hře a ke konci první epizody jsem s hraním chtěl seknout. Neskutečně mě vytáčel respawn nepřátel - né respawn jakože teleport a puf, ale puf z ničeho nic, nejlépe přímo před xichtem nebo za zády.

Nové zbraně příliš nepotěšily, protože laseromet žere munici ultimátnímu bleskometu, granátomet s granáty reagujícími na pohyb jsou v kvejkovi tak trochu mimo mísu (v řeži opravdu nemám čas připravovat "pasti") a kladivo... žere munici ultimátnímu bleskometu. Ad munice - v druhé polovině druhé epizody jí začalo být zoufale málo. A to jakože fakt nebylo čím střílet. OK, kladivo se dá používat i tak a má celkem sílu, ale na velké skákající potvory je k ničemu.

Noví nepřátelé také nejsou ničím echt gut zábavným. Nejoriginálnější jsou gremlini, sice zoufale slabí, ale za to dokáží krást zbraně z ruky a používat je proti mě. Mechanický pavouk je nuda a létající miny jsou otrava.

Zakončení druhé epizody? Jaxem to xakru udělal? A Armagon? Co to bylo za sráče?

Bugy z Epsilon verze:

V první levelu první epizody je reportovaný bug se dveřmi, co se nechtějí otevřít. Dle návodu na ně stačí tlačit bokem. Stejný bug mě potkal i v předposledním levelu třetí epizody, se stejný řešením.

V Katakombách druhé epizody jsem narazil na bug, kdy se mi neotevřel průchod. Nakonec jsem ale nemusel použít cheat, protože jsem to vyglitchoval přes padající most, na který jsem vyskočil, když se zrovna zvedal a dostal se tak do místa, kde bylo možno pokračovat.
+13
  • PC 75
Není to tak dávno, co jako blesk z čistého nebe udeřil remaster prvního Quake, který dokonce ve Steam knihovničce zcela zdarma přepsal původní hru a doplnil ji o dva oficiální datadisky. Tedy ideální čas se těmto datadiskům s akurátním čtvrtstoletým odstupem mrknout na zoubek!

Jako první udeří do očí pěkná grafika remasteru, který je zcela věrná předloze, ale přesto působí především mnohem lépe osvětleně. Vybavuju si, že původní Quake v zápalu gotické architektury působil mírně "vyblitě", jinými slovy až příliš si liboval v odstínech hnědé. Remaster ukazuje, že když dva dělají totéž není to totéž, protože ty samé hnědé odstíny s živějšími světelnými efekty najednou skutečně naplňují ideu ponuré gotiky, aniž by měl člověk pocit, že je to příliš jednotvárné...

Radost mi udělala stará známá rychlá hratelnost a výborný pocit ze střelby. Následující srovnání může působit mimo mísu, ale moje poslední hraná akce bylo loňské Saints Row, které k mému překvapení dokázalo, že i téměř 30 let po prvním Doomu lze jednoduchý aspekt střílení v akční hře totálně posrat. O to víc jsem tedy ocenil, že klasická retro střílečka z devadesátek, tedy tento datadisk, poskytuje hráči i po značném časovém odstupu ten úderný, adrenalinový a uspokojivý pocit ze střelby. Dvouhlavňovka duní o sto šest, rotačák se točí a raketomet vyhodí do povětří půl monitoru.

Nehledě na obecnou Quake chválu musím dodat, že první epizoda Scourge of Armagon je prostě slabá. Pozemský design obecně 3D hrám z devadesátých let příliš nesvědčí - tyhle pokusy o realističnost zkrátka nevypadají věrohodně. Mé prvotní nadšení vyprchalo takřka po pár desítkách minut (jedna mise trvá přibližně 10-12 minut), nicméně dobře jsem udělal, že jsem vydržel, protože další dvě epizody byly o poznání lepší. Nastavení vyšší obtížnosti jednoznačně dodává hře drive a dokáže nabudit hráče k tomu, aby se lépe pohyboval a občas také taktizoval. Připomeňme, že Quake je první hra, kde měl granátomet příjemnou fyziku (a zvuk odrážení se granátu od zdí je ve Quake nezaměnitelný). Nejméně dvě třetiny hry tedy jsou čirá zábava a dokážu si představit, že můžou bavit i mladší hráče "odkojené" Doomem Eternal. Další vadu na kráse představují primitivní závěreční bossové.
+13
  • PC 75
Na datadisk pro Quake jsem byl docela zvědavý. Doufal jsem, že noví vývojáři konečně přinesou změny k lepšímu a to se i potvrdilo. Nebývá to často aby datáč nakopal původní hře prdel a i když se to Armagonu povedlo jen zčásti, hrál se mi mnohem lépe než Quake.

Vývojáři základní hry možná předvedli spletité chodby a promyšlené systémy dveří, výtahů i spínačů, ale jejich výtvory byly nemastné a neslané. U Armagonu to neplatí, neboť tvůrci se pokusili v řadě map ztvárnit něco víc než jen slepenec chodeb. Jednou tu máme výzkumnou stanici, jindy důlní systém, pohřebiště nebo třeba katedrálu… Mapy vypadají k světu, jsou prostorné, originální a zapamatovatelné, což je jen dobře.

Nové prvky jako je silové pole, ventilátory či otáčející se roury zpestřují úrovně. Ovšem zemětřesení a vůbec padající trosky si mohli tvůrci odpustit. Vážně jsem nečekal, že při průchodu dolu se na mě může sesypat strop. Kdyby to bylo nejprve v nějaké mapě názorně předvedeno, asi bych byl opatrnější, ale takhle se restartu vyhnout nedalo.

Úrovně jsou tentokrát rozděleny do tří kapitol po šesti a to včetně tajných úrovní, jejichž přítomnost mě docela překvapila. Už takhle má datadisk délku pouze poloviny základní hry a tvůrci ještě vezmou tři úrovně a šoupnou je za skryté portály, kam se řada hráčů ani nepodívá. Epizody se nemohou vybírat a následují za sebou, tudíž hráč nemá možnost v průběhu hraní zvýšit/snížit obtížnost, pokud mu nevyhovuje. Celkem škoda.

Plusem jsou noví nepřátelé, kterých je sice málo, ale povedli se. Centroid (velký štír) je nebezpečná bestie s kulometem. Gremlin je v rámci podobných FPS ojedinělá stvůra – dokáže ukrást hráči zbraň z ruky a využít ji proti němu. Jen škoda, že udržet si Gremlina od těla zase tak těžké není. Pak je tu ještě létající výbušná koule a boss.

Nechybí ani nové zbraně a nejsou to žádné laciné kousky. Zbraně jsou nápadité, hravé a dá se s nimi taktizovat, což je jen dobře. Laser odrážející se od stěn je skvělý na střílení za roh a hráč musí odhadovat úhel střely podobně jako u granátometu. Vrhač min je ideální na tvorbu pastí. Nalákat, připravit pár min a za rohem už jen poslouchat pípání min a výbuchy. Horší je, že nové zbraně využívají starou munici, a i když je s minami legrace, jde o nejméně univerzální zbraň, která žere rakety – málokdo bude vyhazovat cenné rakety kvůli minám, které mnohdy ani nenajdou cíl. Poslední zbraní je kladivo šlehající blesky. Hrozně žere baterie, ale proti velkému počtu nepřátel je to dobrá věc, která navíc i bez munice poslouží v boji zblízka.

Potěšilo i pár nových bonusů. Jasně, Quad damage ani nesmrtelnost nemůže nic trumfnout, ale stejně - nové specialitky nejsou nikdy na škodu. Je tu štít, který vrací nepřátelům část poškození, jež vám udělili. Dále oblek, který urychluje plavání ve vodě. Jen škoda, že jeho trvání je omezené, tudíž mnoho uplatnění nenajde. A na závěr vzácný roh, který vyvolá spřátelenou potvoru. Může to být Ogre, oba rytíři, či třeba Fiend (skákací bestie). Spřátelené monstrum je daleko více zábavný prvek než věc výrazně ulehčující postup úrovní, tedy pokud nezískáte Shamblera :-). Kdo si umí v rámci hry hrát a nečeká, až mu zábava spadne do klína, určitě si vyvolávací roh oblíbí tak jako já.

Dojmy z epizod...

1. Epizoda
Příjemně mě překvapila tematičnost epizody. Celá sada úrovní je zasazena do lidských základen a protivníky jsou většinou vojáci, psi a štíři. V původní hře se vojáci objevovali jen v počátečních úrovních epizod. Byla to celkem škoda. Tahle epizoda jasně ukazuje, že vojáci dovedou být natolik nebezpeční, aby sami uživili celou epizodu. Díky vhodnému rozmístění vojáků a velkému počtu (klidně přes 50 monster za úroveň) je i první epizoda docela nářez. Tajná úroveň (dostupná z E1M2) se bohužel od běžných úrovní nijak neliší.

2. Epizoda
Moderní stanice nahradily démonické chrámy a hrady. Už první úroveň, vlastně úplně první místnost, v níž se prochází velký rytíř, dává tušit, že končí sranda. První úroveň vytasí ty nejsilnější stvůry jako je Vore či Shambler. Později se však složení nepřátel poněkud umírní a Vore i Shambler budou vzácnější (alespoň na Normal). Tajná úroveň (dostupná už z E2M1) je zajímavá snad jen představením Gremlina.

3. Epizoda
Třetí epizoda nepřáteli rozhodně nešetří. Obtížnost značně vzrostla, potvor je spousta a nábojů i léčiva poskrovnu. Opět tu nechybí nápadité prvky jako třeba lanovka, či posuvná stěna s bodci. Tajná úroveň (dostupná z E3M3) je konečně něčím opravdu zajímavým – dvě stavby spojené můstky uprostřed prázdnoty. Trochu mě to připomínalo jednu sérii map z Quake Areny. Závěrečný boss konečně nabízí pořádný souboj byť se nedá říct, že by to byla kdovíjak obtížná bitva. Být to prostá kruhová aréna bez jakýchkoli překážek, bylo by to zajímavější. I tak je ale Armagon slušným zakončením kvalitního přídavku, který podle mého názoru Quake s přehledem překonal.

Pro: Nová monstra + zbraně + bonusy, nápadité úrovně

Proti: Odstranění výběru epizod, stejná munice pro nové zbraně

+12