Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quake Mission Pack No 1: Scourge of Armagon

80
21 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
28.02.1997 PC
Vývojáři:
Hipnotic Software
Po smrti bosse z Quake Shub-Nigguratha se vracíte domů zpět na Zem, ale něco není v pořádku, ne všichni nepřátelé byli zastaveni, a tak se musíte opět vrhnout do boje. Jednoduché, ale účelné, první Mission Pack do Quake přináší 15 levelů rozdělených do 3 epizod, nová monstra, zbraně, jednu deathmatchovou mapu a dva nové power-upy do multiplayeru - Empathy Shield, který vrací útočníkovi část způsobených škod, a Horn of Conjuring, který dokáže vyvolat příšeru bojující na vaší straně.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Hodně dobrý datadisk. Opět skvělě rychlá Quake hratelnost. Scourge of Armagon se s tím nemazlí a pošle na vás pomalu vše co má už od začátku. Všechny zbraně seberete celkem rychle a jsou tady i tři nové. Bohužel dvě z nich mají stejné střelivo jako nepřekonatelný bleskomet. Nalepovací granáty jsem ale použil. Při ústupu se hodily hlavně na yetiho. Většinu hry jsem měl ale v rukou raketomet. Bylo pro něj nejvíc nábojů.

Byla zvýšena obtížnost. Nepřátel je tady více a pro vás to znamená být ve stálém pohybu. Dynamika a rychlost Quaka je geniální. Je tady i pár nových druhů nepřátel. Nikdo z nich ale není tak nebezpečný jako staré známé pavoučice posílající řízené střely nebo zmíněný yeti. Horší už to bylo s prvním "bossem". Bleskový generátor se nedá vypnout bez zranění. Pokud k němu přijdete z dvaceti procentama zdraví, můžete rovnou loadovat. Nebo zkusit najít secrety.

Level design je opět výborný. Na málo rozlehlé úrovně není potřeba mapa a jsou řešeny tak, že se nebloudí. Některé z nich jsou dokonce i lineární. To dříve nebývalo. Dokonce tady je i pár skriptů s valícíma se kamenama a padáním stropu. Hranatá gotická architektura zůstala nezměněná. K tomuhle enginu se hodí perfektně. Celkově i tenhle datadisk splnil vše, co si od pořádného FPS představuju. Rychlost a zábavu. Jen škoda, že je to tak krátké a že je hlavní boss takový pomalý břídil. Jednoduššího finálního bosse jsem nikdy ještě neporazil. Šel k zemi bez ztráty zdraví.

Možnost povolat si na pomoc kamarády byla super. Párkrát se to dalo využít. Hudba asi dobrá. U hraní mě ale rušila.

Pro: rychlost, dynamika, snaha o novinky, design úrovní

Proti: hodně krátké, trapný finální boss, stejná munice do nových zbraní

+16
  • PC 80
Nejvyšší čas přestat přehlížet Quake datadisky a pustit se do nich. Aspoň do toho prvního. Jak se zdá, tvůrci se rozhodli ze starého Quake engine vymačkat maximum. Hned v prvních kolech jsou různé vymoženosti typu - silové pole, ventilátory, valící se kameny v dolech atd. Později třeba lanovka, různé ulítlé druhy pastí a já nevím, co všechno…

Udělalo to na mě dojem… Stejně tak těch pár nových zbraní a nepřátel (ale souhlasím s Gerretem, že ta věc, co plive miny je celkem na hovno :)) Docela se mi i líbil level design, na kterém je ovšem poznat, že jej nedělali stejní lidé, co u prvního Quake. Jasně, pořád to má tak trochu styl jako Quake, pořád to má tempo jako Quake, ale… není to Quake. Nicméně aspoň je tu vidět snaha o nová prostředí, která v Quakovi ještě nebyla s tím, že to nebude úplně “mimo mísu”. Vidím tu hlavně větší důraz na morbiditu. Hřbitovy, krypty, hroby, krev, do které se dá i potápět. K tomu je tu mnohem šílenější hudba, než u původní hry… Celkem se k té morbiditě hodí…
Level design je i kapku odvážnější - hlavně si nevzpomínám, že by v původní hře byly nejrůznější větší prostory, nádvoří atd.

Celkem mě i překvapilo, že na konci je final boss (jiní bossové tu nejsou). Ač sice umře za pár minut, tak to považuji za dobré zpestření (původně jsem si totiž myslel, že hra skončí jen tak - bez jakéhokoli boje). Trochu mě i zaujalo, že celá první epizoda obsahuje většinou jen standardní vojáčky, zatímco v druhé se hned v první mapě vyskytuje Vore a Shambler.

Největším záporem je však délka. Datadisky bývají téměř vždycky krátké… Ale tohle jsem prolítl asi během dvou hodin. Aspoň ještě jedna epizoda by neuškodila...
+12
  • PC --
Nevím proč, ale level-design mě nebavil ani zdaleka tak, jako tomu bylo v původní hře a ke konci první epizody jsem s hraním chtěl seknout. Neskutečně mě vytáčel respawn nepřátel - né respawn jakože teleport a puf, ale puf z ničeho nic, nejlépe přímo před xichtem nebo za zády.

Nové zbraně příliš nepotěšily, protože laseromet žere munici ultimátnímu bleskometu, granátomet s granáty reagujícími na pohyb jsou v kvejkovi tak trochu mimo mísu (v řeži opravdu nemám čas připravovat "pasti") a kladivo... žere munici ultimátnímu bleskometu. Ad munice - v druhé polovině druhé epizody jí začalo být zoufale málo. A to jakože fakt nebylo čím střílet. OK, kladivo se dá používat i tak a má celkem sílu, ale na velké skákající potvory je k ničemu.

Noví nepřátelé také nejsou ničím echt gut zábavným. Nejoriginálnější jsou gremlini, sice zoufale slabí, ale za to dokáží krást zbraně z ruky a používat je proti mě. Mechanický pavouk je nuda a létající miny jsou otrava.

Zakončení druhé epizody? Jaxem to xakru udělal? A Armagon? Co to bylo za sráče?

Bugy z Epsilon verze:

V první levelu první epizody je reportovaný bug se dveřmi, co se nechtějí otevřít. Dle návodu na ně stačí tlačit bokem. Stejný bug mě potkal i v předposledním levelu třetí epizody, se stejný řešením.

V Katakombách druhé epizody jsem narazil na bug, kdy se mi neotevřel průchod. Nakonec jsem ale nemusel použít cheat, protože jsem to vyglitchoval přes padající most, na který jsem vyskočil, když se zrovna zvedal a dostal se tak do místa, kde bylo možno pokračovat.
+10
  • PC 75
Na datadisk pro Quake jsem byl docela zvědavý. Doufal jsem, že noví vývojáři konečně přinesou změny k lepšímu a to se i potvrdilo. Nebývá to často aby datáč nakopal původní hře prdel a i když se to Armagonu povedlo jen zčásti, hrál se mi mnohem lépe než Quake.

Vývojáři základní hry možná předvedli spletité chodby a promyšlené systémy dveří, výtahů i spínačů, ale jejich výtvory byly nemastné a neslané. U Armagonu to neplatí, neboť tvůrci se pokusili v řadě map ztvárnit něco víc než jen slepenec chodeb. Jednou tu máme výzkumnou stanici, jindy důlní systém, pohřebiště nebo třeba katedrálu… Mapy vypadají k světu, jsou prostorné, originální a zapamatovatelné, což je jen dobře.

Nové prvky jako je silové pole, ventilátory či otáčející se roury zpestřují úrovně. Ovšem zemětřesení a vůbec padající trosky si mohli tvůrci odpustit. Vážně jsem nečekal, že při průchodu dolu se na mě může sesypat strop. Kdyby to bylo nejprve v nějaké mapě názorně předvedeno, asi bych byl opatrnější, ale takhle se restartu vyhnout nedalo.

Úrovně jsou tentokrát rozděleny do tří kapitol po šesti a to včetně tajných úrovní, jejichž přítomnost mě docela překvapila. Už takhle má datadisk délku pouze poloviny základní hry a tvůrci ještě vezmou tři úrovně a šoupnou je za skryté portály, kam se řada hráčů ani nepodívá. Epizody se nemohou vybírat a následují za sebou, tudíž hráč nemá možnost v průběhu hraní zvýšit/snížit obtížnost, pokud mu nevyhovuje. Celkem škoda.

Plusem jsou noví nepřátelé, kterých je sice málo, ale povedli se. Centroid (velký štír) je nebezpečná bestie s kulometem. Gremlin je v rámci podobných FPS ojedinělá stvůra – dokáže ukrást hráči zbraň z ruky a využít ji proti němu. Jen škoda, že udržet si Gremlina od těla zase tak těžké není. Pak je tu ještě létající výbušná koule a boss.

Nechybí ani nové zbraně a nejsou to žádné laciné kousky. Zbraně jsou nápadité, hravé a dá se s nimi taktizovat, což je jen dobře. Laser odrážející se od stěn je skvělý na střílení za roh a hráč musí odhadovat úhel střely podobně jako u granátometu. Vrhač min je ideální na tvorbu pastí. Nalákat, připravit pár min a za rohem už jen poslouchat pípání min a výbuchy. Horší je, že nové zbraně využívají starou munici, a i když je s minami legrace, jde o nejméně univerzální zbraň, která žere rakety – málokdo bude vyhazovat cenné rakety kvůli minám, které mnohdy ani nenajdou cíl. Poslední zbraní je kladivo šlehající blesky. Hrozně žere baterie, ale proti velkému počtu nepřátel je to dobrá věc, která navíc i bez munice poslouží v boji zblízka.

Potěšilo i pár nových bonusů. Jasně, Quad damage ani nesmrtelnost nemůže nic trumfnout, ale stejně - nové specialitky nejsou nikdy na škodu. Je tu štít, který vrací nepřátelům část poškození, jež vám udělili. Dále oblek, který urychluje plavání ve vodě. Jen škoda, že jeho trvání je omezené, tudíž mnoho uplatnění nenajde. A na závěr vzácný roh, který vyvolá spřátelenou potvoru. Může to být Ogre, oba rytíři, či třeba Fiend (skákací bestie). Spřátelené monstrum je daleko více zábavný prvek než věc výrazně ulehčující postup úrovní, tedy pokud nezískáte Shamblera :-). Kdo si umí v rámci hry hrát a nečeká, až mu zábava spadne do klína, určitě si vyvolávací roh oblíbí tak jako já.

Dojmy z epizod...

1. Epizoda
Příjemně mě překvapila tematičnost epizody. Celá sada úrovní je zasazena do lidských základen a protivníky jsou většinou vojáci, psi a štíři. V původní hře se vojáci objevovali jen v počátečních úrovních epizod. Byla to celkem škoda. Tahle epizoda jasně ukazuje, že vojáci dovedou být natolik nebezpeční, aby sami uživili celou epizodu. Díky vhodnému rozmístění vojáků a velkému počtu (klidně přes 50 monster za úroveň) je i první epizoda docela nářez. Tajná úroveň (dostupná z E1M2) se bohužel od běžných úrovní nijak neliší.

2. Epizoda
Moderní stanice nahradily démonické chrámy a hrady. Už první úroveň, vlastně úplně první místnost, v níž se prochází velký rytíř, dává tušit, že končí sranda. První úroveň vytasí ty nejsilnější stvůry jako je Vore či Shambler. Později se však složení nepřátel poněkud umírní a Vore i Shambler budou vzácnější (alespoň na Normal). Tajná úroveň (dostupná už z E2M1) je zajímavá snad jen představením Gremlina.

3. Epizoda
Třetí epizoda nepřáteli rozhodně nešetří. Obtížnost značně vzrostla, potvor je spousta a nábojů i léčiva poskrovnu. Opět tu nechybí nápadité prvky jako třeba lanovka, či posuvná stěna s bodci. Tajná úroveň (dostupná z E3M3) je konečně něčím opravdu zajímavým – dvě stavby spojené můstky uprostřed prázdnoty. Trochu mě to připomínalo jednu sérii map z Quake Areny. Závěrečný boss konečně nabízí pořádný souboj byť se nedá říct, že by to byla kdovíjak obtížná bitva. Být to prostá kruhová aréna bez jakýchkoli překážek, bylo by to zajímavější. I tak je ale Armagon slušným zakončením kvalitního přídavku, který podle mého názoru Quake s přehledem překonal.

Pro: Nová monstra + zbraně + bonusy, nápadité úrovně

Proti: Odstranění výběru epizod, stejná munice pro nové zbraně

+9