Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Thief 2X: Shadows of the Metal Age

T2X: Shadows of the Metal Age

15.05.2005
86
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
totální konverze
Multiplayer
ne

Krátce poté, co bylo studio Looking Glass Studios vzhledm k finančním potížím nuceno ukončit svůj provoz, začala se v komunitě příznivců kultovních herních sérií Thief a System Shock formovat skupina talentovaných a odvážných vývojářů, kteří se nazvali "Dark Engineering Guild" a stanovili si za cíl vytvořit plnohodnotné a důstojné pokračování her Thief: Gold a Thief II: The Metal Age.

Thief 2X: Shadows of the Metal Age je neoficiální datadisk, nebo chcete-li totální konverze hry Thief II: The Metal Age, která přináší zbrusu novou kampaň o 13 misích a novým příběhem, který je časově zasazen přibližně mezi 3. a 7. misi hry Thief II: The Metal Age. Hlavní hrdinkou je tentokrát skromná a nevinná dívka Zaya, která pod rouškou tragické osobní události možná trochu neuvážlivě přijme nabídku výcviku a vedení temného mága Malaka. Její životní cestu však může rozkrýt již jen samotný hráč.
 
Tvůrci se snažili ve svém datadisku zkombinovat to nejlepší z obou dílů původní série Thief a zároveň ctít imerzivní hratelnost i atmosféru. Dočkáme se tedy velkolepé gotické architektury okořeněné znepokojivým steampunkem, sestoupíme do temných kobek s oživlými mrtvolami a nemine nás ani krátký výlet do pohanské přírody. Celkem byly vytvořeny stovky nových modelů, textur a zvuků. Vzniklo na 3000 řádků nových dialogů, renderované custcény a knižní briefingy věrné původnímu Thief stylu.

Datadisk se těšil ryze pozitivním ohlasům, např. magazín PC Gamer jej označil nejen za nejlepší herní mod roku, ale také za "jeden z nejpůsobivějších úspěchů jakékoli videoherní fanouškovské komunity". Dne 1. února 2015 vychází pro tento neoficiální datadisk také finální verze 1.2 HD Modu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Rozpad Looking Glass Studios byl předzvěstí určité změny, která zasáhla herní průmysl na přelomu milénia a s jejímiž následky se střetáváme dodnes a stále citelněji. Jednoduše a smutně – videohry musí vydělávat peníze. Odvážná, inovátorská a nefalšovaně geniální díla typu System Shock (2), Thief (2), či první Deus Ex již téměř nevznikají. Fanouškovská komunita TTLG vycítila, že nemá smysl vkládat přehnané naděje do tehdy plánovaného Thief: Deadly Shadows a raději se sami chopili žezla, aby udrželi jednu ze tří výše jmenovaných legend naživu…

T2X je plnohodnotný datadisk, který vzhledem k profesionalitě, citlivosti a smyslu pro detail, s jakým byl vytvořen, není v žádném aspektu odlišitelný od původní hry. Celkem 13 misí o herní době 20-25 hodin, každá se svým video-briefingem, nabídne příběh, který zdárně kombinuje světy prvních dvou dílů série Thief. Na pozadí technologických vymožeností a patrolujících robotů, tedy „doby kovu“, se odehrává subtilní a tajemný příběh mladé dívky, která se dostane do spárů zapšklého mága, který chce možná pomoct a možná tak trochu sledovat své cíle... Nebyl by to však Thief, aby zaujal jen svou hlavní dějovou linkou, naopak právě nevětší přednosti příběhu, stejně jako v případě původních dvou her, jsou různé, nenápadné odbočky. Tu a tam si přečtete svitek, či odloženou knihu, nebo odposlechnete dialog, kterým se vám skládá dohromady mozaika celého fikčního světa. Dozvídáte se o hlavních i vedlejších postavách, které mají své lidsky věrné motivace, ďábelské plány, ale někdy dělají i groteskní chyby. Herní svět je zkrátka úžasný a umožňuje hluboký ponor. :)

Nemůžu říct, že by mi na Thiefu II vyloženě chyběly nadpřirozené prvky, ale T2X ukazuje, že i oživlé mrtvoly lze do steampunku elegantně zakomponovat. Variabilita prostředí je veliká a snad každý level má svoji unikátní myšlenku (např. mise v jedoucím vlaku á la film noir nebo mise v bordelu, kde dokonce kukátkem můžete spatřit pořádnou 18+ akci). Speciálně se mi líbí, že některé levely pomrkávají na své předchůdce z prvních dvou dílů, ale přitom je nijak nevykrádají. Budete tedy opět sestupovat do strašidelných hrobek s nemrtvými a dočkáte se i nejméně jedné megalomanské „one building“ mise ve stylu banky z Thief II (tou se později inspiroval také Dishonored: Death of the Outsider). V jedné z misí si na vás tvůrci připravili velmi odvážné skriptování, které ani moc áčkových titulů ve své době neumělo – v podstatě celou dobu sledujete zpovzdálí, jak Hammerité plení svými kladivy zlodějské doupě. Do toho přibyly i nové hlášky, které ctí knižní styl vyjadřování z původní hry, ale přesto jsou svým způsobem hravé až legrační. Mezi oblíbené určitě řadím: „I have found fools more goodly hidden than thee!“, „I shall smite thee when I find thee“, „What's that smell? Smells like old meat... Well it couldn't be me, I bathed three days ago“. Obecně postup hrou je úzce spojen se zvuky – postavy si musí neustále prozpěvovat nebo mumlat, abyste dokázali odhadovat jejich pozice, ale to není nic nového…

Málokdo by dokázal jmenovat ikoničtější duo, než Thief I a II, a právě Thief 2X je jejich důstojné pokračování, které dokáže naplnit i ta nejvyšší očekávání. Zkrátka datadisk par excellence. T2X v mých očích jednoznačně poráží i hru stejné značky a podobného data vydání, tedy Thief: Deadly Shadows (přestože i ten je velmi solidní). Jestli něco vytknout, tak možná trochu jednodušší a snad i rychlejší první polovinu hry. Pocit milosrdné obtížnosti je ale dán spíše tím, že hráč T2X už by měl mít s Thiefem nějaké zkušenosti. A zkušenosti jsou to krásné…
+25
  • PC 90
Tak jo, tohle se povedlo!

Kdybych tuhle záležitost nezahlídnul na DH, vůbec bych netušil, že nějakej Thief 2X vůbec existuje. Každopádně klobouk dolů před partou, která má tohle zdánlivě amatérský dílko na svědomí. Jak už tady poznamenal H34D, ona je ta hra opravdu srovnatelná s úrovní prvních dvou dílů. Dokonce si troufám tvrdit, že kdyby ji vypustilo Looking Glass Studio někdy v roce 1999 jako spin off ke Garrettovi, tak tu dneska mluvíme o kultovní trilogii.

Nebudu tu popisovat detaily ze hry, to už je v prvním komentáři zvládnuto perfektně. Víceméně sem píšu jenom proto, abych apeloval na fanoušky původního Thiefa, aby si tohle zahráli. Ona už trojka lehce vybočovala z tý kouzelný atmosféry (kterou máme všichni tak rádi) a čtyřku jsem radši vůbec nehrál, protože Phoenixovo komentář mi celkem jasně potvrdil, čeho jsem se obával. Tady si ale původní fandové přijdou na své!

Jedinou nevýhodu Thiefa 2X vidím v nutnosti spouštění hry přes Thief 2 FMs (bližší info v diskuzi), s čímž jsem se chvilku pral. Každopádně snaha se vyplatila a odměnou mi bylo tohle oldschoolový pohlazení po mojí temný zlodějský duši :)

Pro: Atmosféra, příběh, nostalgie

Proti: Spouštění přeš FMSel

+13