Cílem hry je jediné - sesbírat všechny pětibodové zelené emeraldy a následně odletět/odskákat do exitu. Kromě nich je možné sbírat i další body, kterážto aktivita se opravdu vyplatí, protože za každých 1.000 sebraných bodů je život navíc. Ke sbírání pomáhá hlavnímu hrdinovi jetpackový batoh, podle kterého se hra jmenuje. Pomocí tohoto batohu může totiž náš hrdina létat, je však třeba do něj sbírat palivo, protože na začátku levelu jsou baterie bez výjimky vybité. Dojde-li nám palivo v průběhu levelu, mnohdy již není možné level dokončit. V tomto je hra skutečně nekompromisní. Další pomocnicí je letlampa, kterou můžeme propalovat kostky, ze kterých se skládají plošinky. Kamenné kostky jsou nerozbitné, cihlové se rematerializují s různou dobou návratu dle jejich barvy, růžové se objevují prakticky ihned, dřevěné bedny mizí navždy. Propalování plošinek má strategický efekt - není příjemnějšího pocitu než zazdít dotírajícího nepřítele. Těch nepřátel je konkrétně 8, všichni technogenního původu (roboti) a nejvíc zabrat mi dával Flitzer kvůli svému chaotickému pohybu. Kromě nepřátel nám znepříjemňují cestu i různé bodáky a plošinek je mnoho druhů, včetně namrzlých, pásových a zarostlých. Na každém povrchu se figurka hráče "chová" jinak, což hře přidává na zajímavosti.
Jetpack je poctou 8bitovým plošinovkám, to vše v detailní grafice. Efektní jsou zejména dva způsoby rozprsknutí avatara při smrti. Hra obsahuje levely inspirované Donkey Kongem (Donkey Pack s roztomilou možností podvodu, jak se zbavit dotěrných sudů), Space Invaders (Jetpack Invaders), Centipede (Centipack), Super Mario (Super Jetpack), Montezumas Revenge (stejnojmenný) či Wizard of Wor (stejnojmenný). A to jsem určitě ještě řadu z nich neidentifikoval. Sto levelů je unikátní porce, k tomu ještě autoři přibalili ke hře editor, takže o dlouhodobou zábavu je postaráno. Stejně tak je možné hrát levely na přeskáčku, takže si hráč může nechat vylosovat výzvu počítačem. Levely se vejdou na jedinou obrazovku a skládají se z 26*16 krychliček. Samozřejmě při takové četnosti nejsou všechny levely vyrovnané. Z hlediska fušerství mi přijdou totálně odfláknuté levely Chutes and ladders a One at a time. Prakticky nehratelné jsou pak Fiendish maze (jedině s návodem) a zejména Window pain, kde prakticky není možné trefit jednu díru ve stropě. Bez štítu považuji level za nedohratelný. Oproti tomu hra obsahuje i naprosto top levely. Z dema jsem si zamiloval Work those leg muscles a Fuel shortage (oba bez fuelu), z plné si vždy zahraji rád Montezumas revenge, De plane, de plane či The volcano a mnoho dalších.
Nyní k poslednímu dohrání. Dohráno za čtyři dny. První polovina projeta na pohodu, většinou na první pokus. Okolo levelu 50 obtížnost prudce stoupá a těch pokusů je mnohdy nutných více. Dal jsem si za cíl brát všechny životy na obrazovce (nikoliv body), kromě těch výsměchových v levelech typu Work those leg muscles či Jump for joy. Toto předsevzetí mi vydrželo až do levelu 82 - A-mazing 2 a rezignoval jsem také na život v levelu 94 - Really really bad labyrinth. Ostatní jsem sebral. Výsledné skóre bylo 89.215.
Jetpack je unikátní plošinovka, protože kromě skákání v ní můžeme a musíme i létat. Jedná se o top hru sharewarového průmyslu. Oproti ostatním plošinovkám pro hru mluví obří porce 100 levelů a také editor misí (stáhnutelných dodnes na internetu). Kdo hru nehrál, mohu jen od srdce doporučit a to zejména i pro to, že hra byla autory uvolněna k volnému nakládání. A za tu cenu nabízí obrovskou porci zábavy i pro zkušené plošinkáře.
Pro: 100 levelů, editor, létání, propalování plošinek a zavírání monster do pastí. Různá rychlost pohybu na různém povrchu. Je možné spáchat sebevraždu klávesou Esc.
Proti: Některé slabší levely, level Window pain je nefér, zvuky! Chybí závěrečná gratulace (Game over player 1).