Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Donkey Kong

Arcade Archives Donkey Kong

Nintendo Research & Development 1 •  Ikegami Tsushinki Co. •  Arcana Software Limited (AmstCPC, C64) •  Imaginative Systems Software (At2600) •  Sentient Software (Spectrum, MSX) •  K-Byte (C64) •  Softweaver (PC) •  Human Engineered Software (Apple II) •  Atari Corporation (At7800) •  Coleco Industries (Coleco, Intelli)
09.07.1981
červenec 1982
říjen 1982
1983
01.06.1983
1984
01.06.1986
listopad 1988
11.11.2002
19.11.2006
15.07.2013
15.08.2013
14.06.2018
66
35 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Donkey Kong je populární automatovou hrou Nintenda z roku 1981, ve které byl jako vedlejší postava poprvé uveden i nesmrtelný maskot Nintenda, Mario. Před uvedením automatů s Donkey Kongem na trh v USA se vedoucímu prodeje amerického Nintenda hra nelíbila, příliš se lišila od stříleček a všeobecně oblíbených her z prostředí labyrintů. Jiným vadil název. Japonský šéf Nintenda však neustoupil a z několika nespokojených amerických šéfů se za pár měsíců stali milionáři. Po úspěchu automatové verze byla hra vydána na řadě herních platforem Nintendem a portovaná na PC. O PC port se postaralo Atari, ale na rozdíl od konzolových verzí PC verze propadla kvůli slabší grafice a zvukům, které (ne)zvládal PC speaker - hudba chyběla úplně.

Ve hře šplhá Mário po žebřících a nahnutých plošinách vzhůru za svou milou Pavlínou. Přeskakuje přitom sudy, které na něj hází z horního patra mohutná opice. Zcela nahoře stojí Pavlína a volá o pomoc. Hra se odehrává ve 4 průmyslově laděných levelech.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • NES 75
Prvních pár pokusu vypadá jako když se batole učí chodit. Tu něco sejme vás, támhle něco sejmete vy. Postupně se ale naučíte, kdy se vyplatí vyskočit, naučíte se lézt po žebřících, a nakonec si osvojíte i kladivo. A… stejně zemřete. Ale když to budete zkoušet znovu a znovu, vaše tělo pochopí, že je snazší splnit co po něm chcete a poslechne. A vy vyšplháte až nahoru a smůla. Stejně vám opičák vyfoukne přítelkyni pod nosem. (based on true nerd story?) A vy se ocitnete v novém prostředí, s novými překážkami a novými výzvami. A ani tady se záchrany nedočkáte a musíte se podívat až na úplný vrchol budovy.

Navazující obrazovky mi přišly mnohem jednoduší a zajímavé spíš vizuálně než nově představenými mechanikami. A říkám si, proč ve hře vlastně jsou – teda jasně že to chápu. Vyprávějí „příběh“. Ale jen ta první, ta obrazovka se sudy, je opravdová výzva.
Koneckonců, pokud nehrajete v arcade herně a netoužíte po zvěčnění svého jména celá hra je stejně jen o tom snaze vysvobodit Pauline a být spokojený ze svého výkonu. A oboje se mi povedlo.

Pro: Klasika: Jednoduchá ale ZÁBAVNÁ

Proti: Klasika: JEDNODUCHÁ ale zábavná

+16
  • PC 50
Mario se potřebuje dostat ke Karolíně, aby naplnili svou touhu, leč v cestě jim stojí King Kong, který tomu chce zabránit za pomocí házení sudů a vypouštěním jakýchsi entit po natěšeném Romeovi.

Co chudákovi jiného zbývá, než se přes žebříky a kutálející se soudky přešplhat a proskákat až k milované Julii v pár levelech, aby si nakonec mohli padnout do náruče a zlého opičáka přemoci, to vše v kulisách kouzelných zvuků PC speakeru.

Jde o jednoduchou záležitost, která se dá po pár pokusech dotáhnout do úspěšného konce, neurazí ani nenadchne, za mě čistý střed.
+10