Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Simon the Sorcerer II: The Lion, the Wizard and the Wardrobe

81
49 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1995 PC
04.07.2000 Amiga
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.adventuresoft.com/gs2.html
Pokračování adventury Simon the Sorcerer s podtitulem "The Lion, the Wizard and the Wardrobe" nepřímo navazuje na závěr předchozího dílu, ve kterém Simon zabil zlého kouzelníka Sordida. Ten se nyní vrací jako duch, kterého vyvolala kouzelnická kniha. Tu si v posteli četl po nocích mladý syn farmáře Runt, jednou jej však jeho otec vyrušil, knihu mu vzal, spálil a její zbytky hodil do pentagramu, který si Runt na zem v pokoji nakreslil. Runt se následně stal Sordidovým učedníkem a pomáhá mu s pomstou Simonovi. Sordid pošle Simonovi, který oproti minulému dílu o několik let zestárl, do jeho pokoje skříň, která ho má teleportovat do Sordidovy znovupostavené "Pevnosti zkázy", kouzlo se však příliš nepovede a skříň se Simonem se objeví před kouzelnickým obchodem jeho starého známého hodného kouzelníka Calypsa. Ten Simonovi řekne, že jediný způsob, jak by se mohl dostat zpět do svého světa, je najít vzácnou přísadu "mucusade", která slouží jako pohon skříně.

Druhý díl série Simon the Sorcerer je podobně jako předchozí díl 2D point`n click adventura s ručně kreslenou VGA grafikou, totožný je i herní systém, ve kterém je jedinou změnou nahrazení psaných příkazů grafickými ikonami, které tyto příkazy znázorňují. Na PC hra vyšla ve verzi na disketách i CD, které obsahuje dabing. Dabovaná verze pak na rozdíl od předchozího dílu umožňuje zapnout titulky. Hra dále vyšla na Amigu a Macintosh.


Poslední diskuzní příspěvek

DJ: Jj videl jsem, ze to tam pise. Je to vubec docela zajimavy pokus psat denik z hrani adventury, protoze ta hra je stejna pro vsechny hrace,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Simon the Sorcerer je dnes již klasikou 2D adventur a jeho pokračování nezůstává jeho pověsti nic dlužné. Hned ze začátku na vás vyskočí tradičně dlouhé intro, které nastíní kam se děj hry bude ubírat. Následné titulky s vtipnou vsuvkou v podobě oživlého košťátka vám představí vývojáře, aby jste se s nimi nemuseli vidět na konci. No než se dostanete k hraní tak to chvíli trvá(Pokud úvod nepřeskočíte).
Určitě si všimnete vizuálních změn oproti jedničce. Příkazy již nejsou znázorněny slovně, ale obrázkem. Grafika zůstala beze změny a rozdíl dvou let ve vydání s prvním dílem není okem poznat. Postavy jsou opět slušně nadabovány včetně floutkovitého hlavního hrdiny.
Hra funguje bez problému, žádné bugy ani padání jsem nikdy nezažil. Zato jsem se zde poprvé v adventurách setkal s pomocnou klávesou na označení použitelných předmětů k interakci na obrazovceImplicitně F10.
Autoři hry předpokládají, že jste hráli první díl a proto se nezdržují s nějakou připomínkou děje předchozího, ani s představením ústředních postav. Můžete se těšit na spoustu narážek na známé filmy a hry. Navštívíte různorodé a zajímavé lokace, které jsou krásně malované a každá se snaží navodit adekvátní atmosféru. Simon neztratil nic ze svého humoru a opět sází jednu sarkastickou hlášku za druhou. Potkáte také staré známé z jedničky a společně si s nimi zavzpomínáte.
Hádanky jsou vcelku lehké, ale musíte u nich přemýšlet. Ne tolik, aby se vám zavařil mozek , ale ne zase tak málo, aby jste je zvládly s prstem v nose. Jsou zde samozřejmě výjimky, někdy se do hry při řešení úkolu vmísí nelogičnost a nakonec nezbude nic jiného než zkoušet všechno na vše. Není to ovšem nic častého. Většinou tak nějak víte co dělat a kam jít.
Předměty z inventáře vám nemizí a tak v půlce hry ho máte narvaný k prasknutí a vaší nápovědou je si pamatovat co jste již použili a co ne. Hra si ovšem elegantní příběhovou situací :) pomůže a inventář kompletně vyprázdní.
Herní doba se pohybuje okolo sedmi hodin. Soundtrack je krásně hravý a když potřebuje tak i temný.
Konečný Cliffhanger mě potěšil s vidinou dalšího dílu, ale že jsem si na něj musel počkat sedm let a ještě jsem dostal hru pochybných kvalit, tak bych byl raději, aby děj regulérně skončil.
Simon the Sorcerer II: The Lion, the Wizard and the Wardrobe je krásná, pohádková a vtipná 2D adventura, která i po letech stojí za zahrání, jak pamětníka tak i hráče dnešních adventur.

Pro: Humor, grafika, hratelnost

Proti: Trochu děj, konec

+15
  • PC 75
Druhý Simon pokračuje ve šlépějích prvního dílu a spoustu věcí dělá lépe - hezčí grafika, kdy na některé scenérie se hodně dobře kouká i dnes (např. Fortress of Doom v intru či hodně povedené mapy, přes které se dostáváte do dalších lokací), dají se konečně zapnout zároveň titulky a dabing najednou (ale bohužel na mnoha místech toto hapruje a časování je špatně nastaveno, takže občas nestačíte něco přečíst, resp. dabér nestačí něco přečíst :D) a odpadá pixelhunting, protože k dispozici přibylo šikovné tlačítko F10, kterým si zvýrazníte všechna aktivní místa na obrazovce. Což považuji za dobré řešení, protože člověk toto může a nemusí využívat a tím si ulehčovat hru.

Pokud mám něco vytknout, tak je to opět primitivní příběh, kdy se celou hru honíte za jedním předmětem a hlavní záporák tu zase dostává příliš málo prostoru. Inspirace Monkey Islandem tu je hodně cítit, ať už jde o přítomnost pirátů, bloudění v džungli či cutscény, kde najdeme hodně podobné náhledy na záporákovu pevnost. Prostřední část na ostrově mi přišla jakoby uměle vtlačená do celkového konceptu hry a kdyby tam nebyla, tak by se vlastně vůbec nic nestalo - vždyt ostrov ani nemá mapu oblasti jako ostatní části. Trochu mi vadilo i ovládání, které je přecejenom na hru z roku 95 už trochu out a hodilo by se alespoň na pravé myšítko dát nejpoužívanější akci v kontextu s daným objektem (např. při najetí na NPCčko by se pravým zvolilo "talk to").

Celkový feeling ze hry je ale prostě dobrý - příjemně se to hraje, at už kvůli snížené obtížnosti díky malému počtu aktivních míst na obrazovce či povedenému humoru, kdy značně ubylo takových těch hodně trapných vtípků hojně přítomných v jedničce. Kombinace jsou povětšinou logické, na druhou stranu je to vyváženo několika opravdu stupidními, na které bych bez návodu asi nepřišel (zajímavé, že většinou to byla nějaká akce spojená se psem). Chtěl bych také podotknout, že toto je hra s největším počtem spících NPC, co jsem kdy hrál. Nevím, co to mělo znamenat, asi vývojáři těmto "postranním" postavám nestačili napsat dialogy.

Za nejpovedenější považuju moment, kdy jsem vlezl do opuštěné chaloupky v lese a tam u stolu seděla partička geeků, co hráli jakousi variaci na Dračák. Akorát že oni už ve fantasy světě žili a draci jim připadali hrozně obyčejní a nudní, takže hráli za vzrušující postavy typu účetní či student. Člověk se tady může zastavit a dívat se jak hrají a celý tenhle vtípek trvá přes 10 minut.
+15
  • PC 80
Po veliké herní pauze jsem se bohužel střetl se Summer sales na Gogu a nakoupil hrozné kvantum adventur a to i na Steamu (mé těžce vydělané peníze jsou fuč). Rozhodl jsem se tedy že chuť hrát zkusím oživit Simonem a musím říct že se to velice povedlo.

Zlý kočičák Sordid se vrátil jenže pro jeho smůlu jako duch a tak si dělá zálusk na Simona, protože díky němu bude moct vstát z mrtvých a PODMANIT SI CELÝ SVĚĚĚĚĚĚĚT (Chtěl jsem navodit tu hrůzostrašnost). No a proto také Sordid pošle pro Simona kouzelnou skříň která ho má k němu dopravit...bohužel co starý pštros nechtěl Simon se dopravil ke starému dobrému kouzelníkovy Calypsovy no a tím začíná celé naše dobrodružství. Nutno podotknout že Simon už je drzým puberťákem !.

Grafický kabátek se upřímně skoro nezměnil což ale není vůbec špatně jelikož pořád vypadá vábně a pohádkově. Co se ale změnilo v provedení jsou tláčítka na volení akcí..už žádné nápisy nýbrž obrázky akcí-které jsou poněkud zvláštní na první pohled ( magnet = sebrat apod) Dabing zůstal také kvalitní jak tomu bylo u dílu minulého i když se zapnutými titulky občas dabing vypadl nebo se některé věty přeskočily to samé i s titulky které někdy zmizly po půl vteřině apod. Naštěstí se to ale nedělo moc často.

Co se podle mého zlepšilo oproti minulému dílu jsou lokace které mi přijdou sympatičtější a pestřejší, jelikož se skoro celou hru pohybujeme ve městečku a jeho přilehlém okolí. Jednoduše mi tohle prostředí sedlo více. Co dále si zaslouží pochvalu je mnohem údernější humor, asi je to tím že už je Simon skoro dospělý a tak i on sám hláškuje, a celkově mi jeho postava přišla sympatičtější než v jedničce. Samozřejmě se ale vrací i pár starých známých postav jako podivný tvor z bažiny co vás cpal svým bahením kompotem. Samozřejmě i nové postavy jsou svébytné a vtipné jako třeba opicoidní tanečník.

Dialogy samo sebou jsou napsány vtipně a čtivě..stalo se snad jen párkrát že bych přeskakoval.

Soundtrack je na tom také kvalitně a už ho poslouchám i mimo hru :D.

Teď se pokusme vyhrabat nějaké zápory: No pro někoho to může být příběh který je poměrně slabší ale já ani jiný u adventur tohoto typu nečekám takže mě nevadil. Maximálně mi přišlo že hra ke konci trošičku ztrácela dech a já se už pomalu začínal nudit. Také ale obtížnost nepatří k nejlehčím. Jo a taky Sordid (napodobenina Le Chucka) zase nedostal moc prostoru.

No dvojka je na tom mnohem líp než jednička. A já se u tohoto pokračování královsky pobavil. Na závěr bych ještě chtěl vypíchnout podivného kluka co se během hry několikrát mihnul..ten fakt stál za to :D. Takže jedná se o pokračování které zastínilo podle mě první díl a nabízí vše co správná humorná adventura má mít.

Pro: Závěr,sympatičtější Simon.humor,lokace,postavy,dialogy,grafika, divný kluk.

Proti: Obtížnost, pro někoho příběh,Sordid je pořád nijaký sice dostal více prostoru než dříve ale zasloužil by si více pozornosti.

+11