Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Redneck Rampage

71
127 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.04.1997 PC
Vývojáři:
Xatrix Entertainment
Oficiální stránky:
http://www.interplay.com/games/redneck.php
Redneck Rampage je vesnicko vidláckou akcí, ve které se zhostíte role jednoho z bratrů Leonarda a Bubbyho. Vydáte se hledat své prasátko Bessie a odvrátit invazi vetřelců.

Redneck Rampage je další z řady her na Build enginu, je situována do smyšleného města Hickston v USA na zapadlém venkově. K ruce máte klasické zbraně jako revolver, dvouhlavňovou brokovnici, dynamit připevněný na šipkách, vrhač ozubených kol, AK47 a mnoho dalších. Proti vám budou stát vaši vlastní kloni, obyvatelé s proklatě špatnou náladou a vetřelci, kteří se chtějí zmocnit vašeho města. Celý děj se odehrává v prostředí obklopeným benzínkami, s prasečí a slepičí farmou či závody na zpracování masa, nebo se můžete stavit v pravém vidláckém městě se šerifem. Na každém rohu je obchod s chlastem, který i vám může pomoci nebo se můžete naopak zhulákat a pak hrát pod vlivem nebo se cpát křupkami a sušenkami.

O rok později vyšel pro hru datadisk a plnohodnotné pokračování pod názvem Redneck Rampage Rides Again: Arkansas.


Poslední diskuzní příspěvek

Aha... Takto je zajímavé. Já věděl, že si mám aspoň trochu prolítnout manuál :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Nejhorší hra vytvořená na Build enginu, která mu děla spíše ostudu, než úspěch?
Tak toto tvrzení bych oboum pánům u úvodních komentářů rád vyvrátil. Hrou jsem se prostřílel za dob základní školy do konce Xkrát. Hrával jsem ji prakticky denně, uměl ji dohrát teoreticky poslepu a věděl o všech tajných místnostech. Důvod byl jednoduchý v této době se mi na mém tehdy stařičkém 200MHZ počítači rozhodily Wokna a já byl upoután pouze na MS-Dos a prakticky na pár her, kterým kralovala právě tato.

Ze začátku mě taky spíše odpuzovala špatným ovládaním, jednotvárným prostředím, ale po čase jsem zjistil, že genialita je uschována v šude přitomných vtipných naražkách. Z hlavy tak hned vysolím své zážitky s neposedným tornádem, hraní kuželek v místním pajzlu, čtení pornočasopisů na hajzlikách, všude přitopná drůbež, která tak ráda špinila nárazníky projiždějicích Tatrovek a fůra dalších včetně lečení flaškou piva, která měla za následek i totalní opilost.

Rozhodně je tato hra jízda od záčatku do konce jen potřebuje možná trochu času a nálepku za nejhorší hru na Build enginu bych rozhodně použil jinde...

Pro: Vtipné narážky, originální způsob lečení, několik zajimavých zbraní.

Proti: Ovladaní potřebuje stejně tak jako samotná hra trochu času, než se dostane pod kůži.

+22
  • PC 65
Je to jen pár dní, co na GOG.com došlo k masivním letním slevám a následnému znásilnění mé peněženky. Protože mi žádná budildovka nesměla chybět, koupil jsem si také Redneck Rampage. Ale popravdě - vůbec jsem tu hru neznal. Vybavil jsem si pouze recenzi ve starém časopisu Score. Tak jo, naprosto zbytečný úvod mám za sebou a teď se můžu pustit do hry.

Při spuštění RR na mě dýchlo trochu originality. Přeci jen americké buranské jižanské prostředí, (které trochu připomíná seriál My Name Is Earl) není tak běžné a už vůbec né ve hrách. A co to v praxi znamená? Že moji úhlavní nepřátelé budou farmáři v monterkách s brokovnicí v ruce? Že se do přestřelky občas přimotá nějaká ta slepice nebo prasátko? Že místo lékárničky se budu léčit chlastáním levnýho alkoholu? A že herní soundtrack tvoří country/rock'n'roll odrhovačky (některé fakt docela dobré, třeba tato)... Ano, tohle všechno ve hře je. A aby toho nebylo málo, tak Zemi navštíví jů ef ou, takže většinu map jsem byl nucen bojovat s extrémně otravnými ufouny. Hlavně ti malí, co vydávali pisklavé zvuky a házeli po mně svoje vlastní hov... (ano, všiml jsme si, že než tu oranžovou věc hodí, "někam" si sáhnou) ... no nic!

V komentářích jsem tu četl, že je to nejhorší build hra. Nejhorší build hra je NAM. RR zdaleka není nejhorší. Na to je příliš zábavný a docela příjemně hratelný. Na druhou stranu oproti DukeNukem3D, Shadow Warrior nebo Blood je to docela slabé. Využití engine nebylo maximální (když pominu auto přejíždějící slípky na začátku nebo vysokozdvižný vozík jezdící si vesele po skladu) a hra obsahuje celou řadu drobných chyb a bugů. Někdy mě do sebe "vcuclo" zrcadlo a já se nemohl hýbat, takže následoval Load. Několikrát se mi neotevřely dveře při stisknutí tlačítka (čeknul jsem Youtube a jiným lidem se otvíraly normálně), střely některých nepřátel prolétávaly skrze zeď. Moje naopak někdy prolétly skrz nepřátelé. Pokud nepřátelé skočí do mělké vody, je téměř nemožné je zabít. A šplhání po žebřících nebo řetězech je opravdu porod...

Další věc, která mě příliš nepotěšila byl Level Design. Vytvořit tři nebo čtyři oblasti, dát do každé z nich domek (a ten vybavit ložnicí, kuchyní a záchodem) a následně tyto tři nebo čtyři oblasti spojit chodbou otexturovanou asi takto - strop: obloha, stěny: les, podlaha: silnice, to na mě zkrátka dojem neudělá. A přitom většina map se nese právě v tomto duchu. Když už ale přijde nějaký lepší nápad (třeba mapa "Sewers"), tak jsou tam zase úlety typu "střel do téměř neviditelného tlačítka vysoko na stěně a to ti otevře dveře dál". Mnohem lepší mapy má druhá epizoda (The Ruins, The Mortuary, Uranium Mines a The Mansion). Většina map je ale dost dlouhá a někdy docela těžká. Klíč je většinou schovaný na tom nejhorším možném, téměř nedostupném a téměř neviditelném místě. Kromě toho klíče nejsou ani rozlišené barvami - všechny vypadají stejně. Good luck, madafaka!

Takže verdikt? Pokud máte rádi staré "doomovky", nejlépe ty na build engine, nevadí vám podivná gumová grafika a nějaké ty technické bugy, tak proč ne? Zábavné to je, vtipné občas taky, zajímavé nápady to nepostrádá a vůbec... Na druhou stranu - mohlo to být lepší. Určitě to není jedna z těch her, které musíte před stihnout před smrtí dohrát. Dávám takových 65%, což se zdá málo, ale pořád je to nadprůměr :)

Pro: I'm gettin' drunk with or without u

Proti: stupid ass bugz, fuckin' map design

+18
  • PC 85
Já nevím, někdo to tu kritizuje, ale já tuhle hru měl rád :-) atmosféra se mi v ní líbila, v některých částech byla spíš taková Funny, kdy se člověk musel prostřílet tunami nepohodlných sedláků a jindy jako např. na té psychině, byla taková tajemná až strašidelná. Hra byla pojata zajímavě, i když je pravda že to prostředí bylo dosti takové podobné, tak i přesto byly ve hře zajímavá místa ( zmiňovaná psychichiatrická léčebna, nebo ten strašidelný dům, slepičárna atd.)a myslím že motiv nebyl špatný. Ano pár chyb to mělo, to je pravda, ale rozhodně bych tuto hru neodsoudil jako špatnou. Na redneck rampage rád vzpomínám i po letech a určitě si ho ještě někdy zahraju, ať žije DosBox.

Pro: Motiv, slepice, některé části hry byly cool

Proti: ovládání bylo malinko obtížnější a moskyti mi taky nepřišli jako best protivníci........

+12
  • PC 65
Kto by to bol povedal že po všetkých tých vesmírných mariňákoch, hláškujúcich Dukeoch a nemŕtvych Caleboch príde na radu Leonard - neotesaný buran ktorý prská peprné hlášky a chlastá lacnú Whisky. Hra je výnimočná hlavne prostredím kde sa odohráva. Šlapete tu po hnoji na farmách v zapadákove menom Hickston (obľúbené fiktívne buranské mestečko) a strielate sedlákov s brokovnicami či odporných sliznatých emzákov. Zdravie si nedoplňujete lekárničkami ale...............alkoholom. V prípade že to s ním "přepísknete" tak máte možnosť napiť sa samohonky a pekne vytriezviete. Zbrane sú fakt bizarné. Od revoleru či dvojbrokovnice tu máme k dispozícii notoricky známu útočnú pušku AK-47, kotúčovú pílu, kušu s dynamitom, či amputovanú mimozemšťanskú ruku a gulometnú podprdu. Prechádzate lokalitami ako mäsokombinát, farmy, rôzne prívesy, letné kino a na záver aj v kanalizáciách kde si zabojujete s velkým emzákom. Ešte musím pripomenúť orgininálny Psychobilly soundtrack ktorý obstaral Mojo Nixon. Veľkým záporom hry je ale na dnešnú dobu už ubíjajúci Build Engine a hlavne nezmyselné hľadanie rôznych páčiek a tlačítiek aby ste mohli otvoriť dvere. V jednom leveli mňa také nekonečné hľadanie kľúču k dverám tak naštvalo, že som hru vypol a vykašlal sa na to a myslím že si ju už dlho nezahrám.

Pro: Zbrane, nepriatelia, chlast či žrádlo namiesto lekárničky, soundtrack, atmosféra, lokality

Proti: no tak tá grafika už predsa len dnes pôsobí trochu slabo, nezmyselné hlavolamy a hľadanie kľúčov k dverám

+12
  • PC 60
Tak jsem si dohrál i poslední buildovskou "klasiku" z mládí. Klasika v uvozovkách, protože Redneck Rampage mi přišel trošku trapný i v osmnácti, kdy jsem ho projel poprvé a časem se to rozhodne nezlepšilo.

Základem je absolutní buranství, vidlařina a demence. Do nějakého vidlákova přiletí mimozemšťani, naklonují několik buranů, vyzbrojí je a pošlou řádit. Retardovaný hrdina, který hýká jak osel se vydá v 15 misích zachraňovat ještě retardovanějšího bratra, kterého na konci většiny kol musíte majznout přes jeho hnusnou držku páčidlem. WTF? Do toho se léčíte chlastem (ale ne moc, jinak se motáte), z rádia burácí jižanský agrorock, všude jsou slepice, prasata a krávy. A burani na Vás pokřikují sprosťárny (I´m gonna fuck you). Bohužel pokřikují pořád a to ikdyž jsou za zdí a momentálně na ně nemůžete (asi šestý smysl) a po chvíli máte chuť vypnout kromě muziky i zvuk. Celou tu příběhovou marnost lemuje nijaké intro a outro.

Leveldesign jsou nekonečná bludiště se spoustou záseků, kde nebudete vědět jak dál, protože si nevšimnete buď téměř neviditelného tlačítka, neviditelného klíče, nebo se beznadějně ztratíte, protože prostředí jsou několikapatrové, ale mapa je překrývá dohromady. Na zabití je princip na jednom konci zmáčknu čudlík a na druhém se mi otevřou dveře, na které jsem dávno zapoměl. Občas taky zapracuje bug a tlačítko co má otevřít dveře je neotevře. Takže po dlouhé době u 3D akce přišel na řadu návod i cheat na procházení zdí.

Ani s prostředím se tvůrci moc nevytáhli - ze začátku se opakuje příroda a baráky, změna přichází spíše k horšímu. Kanály vrcholící jakousi továrnou na zpracování sraček a monstrum ze sraček. Druhá půlka je naštěstí lepší, dočkáme se pěkných pár lokací jako blázinec či zámek, ale díky nic moc grafice není moc na co koukat.

Naštěstí aspoň tak akční část jakžtakž funguje. Hrdina má postupem času stále lepší zbraně od klasik typu kolt, brokovnice a kalašnikov přes dynamitovou kuši a vrhač disků až po parádní mimozemskou zbraň i s utrženou rukou nebo rychlopalné kozy :). A nepřátelé jakkoliv otravní jsou jsou zároveň docela přesní, smrtící a něco vydrží, takže boj je celkem výzva i na lehčí obtížnosti. Když jsem u nepřátel, něco tak trapného a dementního jako pištící, hopsající ufoni házející vlastní lejna jsem ještě neviděl.

No co dodat. Kdysi se mi to celkem líbilo a slogan "kup to nebo to ta slepice koupí" si pamatuju doteď, takže 60%, ale hrát to poprvé, bylo by to ještě míň.

Pro: Boj s odolnými a přesnými nepřáteli je výzva, výborné zbraně.

Proti: Leveldesign plný bloudění s mizernou mapou, neskutečně blbá buranská atmosféra.

+10