Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Shadow Warrior

  • PC 60
"You no mess with Lo Wang!" 

Zatímco ostatní Buildovky se mi jako dítěti podařilo buď zpirátit, nebo alespoň sehnat demo na CD v naší městské knihovně (pochváleny budiž městské knihovny), Shadow Warrior se mi nikdy dříve do ruky nedostal. Pamatuji si pouze Červovu nadšenou recenzi ze Score, a tak jsem ho řádně otestoval až nyní. Výsledkem je zábavná střílečka, která však ničím nevyniká. Možná k tomu přispívá i fakt, že mne ninjové a východní kultura příliš neoslovují.

Shadow Warrior obsahuje dvě epizody. Původní 4 shareware mise jsou doplněny dalšími 16+2 tajnými, které jsem nenašel. Hra vypráví příběh o jedné výpovědi z pracovního poměru, kterou se Lo Wang rozhodne doručit nejkratší cestou do ruky, místo aby si ji nechal potvrdit na sekretariátu podniku. Jelikož se jeho šéf (v angličtině "boss") s touto situací nedokáže srovnat, rozhodne se našeho milého Lo Wanga odkráglovat. K tomu mu poslouží stovky ninjů, pár z nich nemrtvých, a nějaká ta ryba či poletucha. Standardní příběh jak z oscarového komorního dramatu.

Lo Wang je mladším bratrem Duka. Je drsný jako dívčí podpaždí po třídenním puťáku, pro ránu nejde daleko a hláškuje jako o život. Bohužel však přišel až po Dukovi, Bloodovi a Redneckovi, a tak originalitou právě neoplývá. Tento deficit kompenzuje krvavostí až komiksového ražení, což je sice osvěžující, ale hratelnost se na tom postavit nedá.

Shadow Warrior má vše "dost dobré", ale nenabízí nic, z čeho bych se posadil na zadek. Zbraně jsou až na úvodní dvě chladné většinou futuristické a přestože mají dva módy (což je u buildovky příjemná změna), až na dvojici Uzi nejsou nikterak převratné. Slavnou atomovku i různé paprskomety jsem jen vyzkoušel a nejraději jsem opět používal standardní brokovnici, přestože zrovna v Shadow Warrioru není nic moc.

Z nepřátel hra nabízí přehršel ninjů lišících se většinou jen barvou kalhot a oblíbenou zbraní, něco málo zvířecích protivníků a něžnější pohlaví reprezentuje prsatý ninja (jaký je asi ženský ekvivalent od slova ninja?). Hra obsahuje dva nižší bossy, kteří se však v pozdějších levelech stanou prostými pěšáky a na konci přijde i Zilla. Nejotravnějším nepřítelem jsou špatně trefitelné sršně, nejhloupějším pak rippeři, kteří se rádi zasekávají v malých místnostech a nechají se bez odporu rozstřílet. Podobně se chovající Fiendi z Quaka tímto neduhem netrpěli. Umělá inteligence nepřátel je strašně nevyrovnaná. Někteří protivníci se kryjí za překážkami, přebíhají na bezpečnější místa, ale na druhou stranu mají problém trefit Lo Wanga, když nestojí na stejné úrovni jako oni.

Level design také ničím nevyniká. Levely jsou často bludiště, zpočátku jsem občas nahlédl do návodu, ale posledních 13 levelů jsem zvládl bez něj. Některé levely vyžadují skákání po plošinkách, které se mnohdy, měli-li autoři zrovna sadistickou náladu, pohybují nahoru, dolů i do stran. Skákání po plošinkách nad propastí v 3D akci nepovažuji za právě zábavnou činnost. Z levelů mi utkvěl v paměti snad jen ten předposlední, který umně využívá hladinu vody, i když taková klasa jako Hoover's Dam z datadisku k Redneck Rampage to nebyla.

Zvuky jsou kvalitní, hudební track "Everybody Off!!" patří mezi 3D akcemi k tomu nejlepšímu. Grafická stránka je mezi buildovkami podprůměrná s Quakem se naprosto nedá srovnávat. Hra obsahuje několik rozlišení. Nejnižší je vyloženě odporné, nejvyšší relativně koukatelné. Hra mi ani jednou nespadla a po technické stránce nemám výhrad.

Shadow Warrior je rutinérská buildovka. Hra je zábavná, ke konci druhé epizody dokonce velmi, ale nenabízí nic, co by tu nebylo mnohokrát předtím. Vlastně nevím, jak tento text zakončit. Hra to není špatná, ale čekal jsem o tolik, o tolik víc...

Pro: Pokusy s pohyby vody. Výbuchy. Shadow Warrior je zábavná střílečka...

Proti: ...která ale nenabízí nic revolučního. Nezajímaví zaměnitelní nepřátelé. Plošinky, plošinky, ach ty plošinky.

+23 +24 −1