Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Witchaven

72
15 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1995 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.awegames.com/games/Witchaven.html
Klasická rubanice z pohledu první osoby, oděná do středověkého hávu. V roli udatného rytíře se vydáváte vstříc temnému hradu, který je sídlem zlých kouzelníků, jež uvrhli na vaši zem temnou kletbu.

Hra přináší spoustu vylepšení, kterých do té doby nebylo moc k vidění. Zejména tehdy nový 3D Realms' Build engine umožňuje naprostou svobodu pohybu v trojrozměrném prostředí, samozřejmě s možností přepnutí do SVGA rozlišení, a dále pak víceúrovňová bludiště, lépe propracované textury a větší interaktivitu s prostředím.

Z hlediska hratelnosti je zde nejzajímavější zapojení RPG prvků, kdy za zabité nepřátele získáváte zkušenosti, levely a tím se vám zvyšuje zdraví, magická energie a základní bojové atributy. Čeho si nelze nevšimnout, je míra použité brutality. Krví a vnitřnostmi vývojáři skutečně nešetřili a v době svého vydání hra získala punc nejbrutálnější hry.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Titul nedoceněný, v obklíčení všemi těmi Hereticy a Hexeny i zapomenutý. Je s podivem, co za klenot dokázali Capstone vypotit, když jinak plodili jednu nebetyčnou kravinu za druhou (TekWar, Corridor 7).

Witchaven je ovšem jiný. Witchaven má temnou středověkou atmosféru. Na rozdíl od barvičkami hýřícího Heretica alias fantasy kopie Doomu, je také mnohem surovější a brutálnější. Inovativní zaměření na kontaktní způsob boje + Build engine + nemalá obtížnost = unikátní zážitek. Když k tomu přičteme nějaké ty elementární RPG prvky jako sbírání předmětů, knihu kouzel, levelování nebo opotřebování zbraní jejich používáním, netřeba vůbec pochybovat o tom, že se jedná o jednu z mých osobních klasik žánru.

Jasně, není to dokonalá hra. Leveldesign mohl být originálnější a kompaktnější, příběh propracovanější a AI méně dementní (na druhou stranu, která doomovka měla AI, která by stála za řeč;). Přesto si myslím, že na velice poctivou osmičku to stačí měrou bohatou a Witchaven si uznání právem zaslouží.

Pro: kontaktní boj, brutalita, atmosfera, kouzla a další náznaky RPG prvků

Proti: neoriginální leveldesign, slabší AI

+15+15 / 0