Tomb Raider: The Last Revelation je v pořadí již čtvrtý samostatný díl ikonické herní série v hlavní roli s anglickou archeoložkou Larou Croft. Titul v klasickém third person pohledu má opět na svědomí studio Core Design, o vydání se tradičně postarala společnost Eidos Interactive.
Úvod příběhu The Last Revelation zastihuje hlavní protagonistku v roce 1984 ve věku šestnácti let na expedici vedené školním profesorem Vernerem von Croyem v Kambodži. Při průzkumu jisté hrobky se však oba chytí do pasti a zatímco profesor von Croy zde zůstává uvězněn, mladé Laře se podaří uprchnout. V roce 1999, ve kterém se pak samotná hra odehrává, Lara omylem v Egyptě probudí dávného boha Sutecha a na cestě za kusy brnění boha Ra, který jediný má moc Sutecha zastavit, se opět potkává právě se zdánlivě mrtvým von Croyem. V tomto případě již ovšem ne jako s přítelem.
Oproti předchozím dílům série se tentokrát celá hra odehrává v jedné zemi, a to africkém Egyptě, přesněji v rozličných hrobkách, chrámech apod. Jednotlivé úrovně jsou zde opět skromnějších rozměrů, plné různých pastí a logických úkolů i akrobatických úseků. Do již zdolaných úrovní se tentokrát lze také vracet. Nepřátelé v podobě např. krokodýlů, škorpionů ale i kostlivců nebo arabských bojovníků se pak objevují spíše jednotlivě a k tradičním zbraním na jejich likvidaci se přidala třeba kuše či granátomet. Novinkou jsou také pohyby mladé hrdinky jako různé úskoky, šplh či houpání na laně nebo sprint, ale i používání pochodní nebo páčidla. Přibyly také dva zaměřovací režimy, a to automatický i ruční a nechybí ani možnost jízdy v různých vozidlech. Nově lze také kombinovat předměty v inventáři, k doplňování životů slouží jako vždy lékárničky.
Zlepšením prošla i grafická stránka hry, především pak různorodé světelné efekty a přepracovány byly i pohyby neohrožené cestovatelky, které jsou nyní více plynulejší a doplněny o detaily jako vodu odkapávající z oděvu. Úprav doznala i v sérii často kritizovaná kamera, která se v nepřehledných situacích přepne do první osoby, nebo při přiblížení ke stěně zprůhlední hlavní postavu aby hráč neztratil přehled o situaci.
@Tarhiel (12.10.2024 02:26): skvělá noční šichta
Pro: návrat do Egyptského prostředí, první půlka hry, Lara umí být mrcha, dlouhá herní doba
Proti: pořád stejný engine, málo novinek, ke konci už trochu nuda