Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider: The Last Revelation

  • PC 60
Čtvrtý díl ságy Tomb Raider začíná v Kambodži roku 1984, kam se vydává tehdy šestnáctiletá Lara společně se svým mentorem Wernerem Von Croyem na průzkum starodávných ruin. Tam objeví starodávný artefakt, který se Werner i přes varovné nápisy na zdi pokusí získat. V tom okamžiku se začnou ruiny hroutit. Mladá Lara v poslední chvíli uniká, Von Croy ale zůstává uvězněn v ruinách.

Příběh následně pokračuje v roce 1999 v Egyptě, kde Lara společně s průvodcem prohledává hrobku egyptského boha Setha, aby našla artefakt zvaný Horův amulet. Po jeho získání zjisti, že daný amulet věznil temného boha Setha v jeho sarkofágu a odstraněním amuletu došlo k jeho osvobození. Do toho všeho Lara zjistí, že její průvodce ve skutečnosti pracuje pro Von Croye, který chce získat Horův amulet pro sebe.

Takto začíná další příběh Lary, který se tentokrát odehrává skoro celý v Egyptě. První mise s mladou Larou jsou spíše takovým tutoriálem, kde se naučíme ovládat většinu Lařiných dovedností. Bohužel dané vysvětlování nelze přeskočit, takže pro hráče znalé předchozích dílů může tato část působit zdlouhavě. Nicméně zjišťujeme, že se Lara naučila houpat na lanech (což se mimochodem dost špatně ovládá, ale naštěstí těch lan není ve hře mnoho), nově umí i šplhat po sloupech a při zavěšení za hranu podlahy či útesu dokáže ručkovat i přes roh. Dále dokáže otevírat některé dveře a poklopy (což z počátku není moc intuitivní, hlavně pro hráče předchozích dílů, kde to nešlo).

Graficky hra vypadá prakticky stejně jako předchozí díl, v cut scénách přibyly animace obličejů, takže postavy hýbou rty. Bohužel se ve hře vyskytuje spousta bugů, kdy se Lara zasekává o textury (obzvlášť vhodné pod vodou, když je málo vzduchu nebo když Laru honí krokodýl). Dále hodně blbne i kamera, která v některých místech zabírá Laru z pevného úhlu. V daném místě ale hráč nevidí okolí, takže neví, kam jít. Obzvlášť zábavné je pak použití klávesy pro pohled z vlastních očí, kdy je vidět Laru stále svrchu, ale u toho hýbe hlavou dle stisku příslušných šipek.

Hra má ve výchozím stavu vypnutý auto aim s tím, že manuální míření není zrovna dvakrát intuitivní. Doporučuji tedy v nastavení auto aim znovu aktivovat. Problémem však jsou některé hádanky, které vyžadují přesnou střelbu (např. trefování do terčíků).

+ Příběh.
+ Některé puzzly (Obří člověče nezlob se, měření objemu vody).
+ Dva dopravní prostředky, v jedné misi jede Lara v džípu (protivníkovo auto se ale značně zasekává o textury) a později jezdí na motorce.
+ Hezky provedená mise odehrávající se ve vlaku.
+ Level design levelů v hrobkách.
+ Konečně díl TR, kde Lara nepřijde o všechny zbraně.
+ Jsem rád, že se zde už tolik nepoužívají posuvné bloky.
- Level design měst, která jsou hodně nepřehledná. Hraní misí jako City of the dead, Trenches nebo Citadel Gate je doslova za trest.
- Pro některé oblasti je potřeba manipulovat s pochodní, kterou si Lara vezme do ruky (nepřidává se do inventáře). Pokud ale potřebuje střílet, musí ji zahodit. Často se ale stane, že zapadne mezi textury a pokud není zapálená, není vidět.
- Je fajn, že se některé úrovně / oblasti procházejí a po určité činnosti jinde se do nich Lara může vrátit. Co je ale divné, že se při přechodu Laře obnoví zdraví. Takhle lze vejít do úrovně, postřílet nepřátele, vrátit se do předchozí úrovně, ihned přejít zase zpět do nové a Lara má plné zdraví.
- Sem tam problikávají textury.
- Trochu nesmyslné zachytávání střel určitými nepřáteli.
- Občas trochu hloupé řešení úrovni, kdy je například potřeba otevřít tajné dveře, ve které jsou mumie, po jejichž zabití získáme potřebnou čutoru na vodu.
- Používání některých předmětů ze nepovede vždy napoprvé. Někdy se stane, že Lara řekne 'No', ale při opakování (bez posunu Lary) už daná akce provést lze.
- Chtěl bych vidět, jak Lara nasazuje na sochu Horuse boty.
- Menu hry je trochu nepřehledné. Např. nikoho intuitivně nenapadne, že pokud chce hru vypnout, musí stisknout klávesu P pro zobrazení hlavního menu.

Čtvrtý díl nám přináší další příběh s Larou Croft v hlavní roli. Novinek oproti předchozímu dílu je poskrovnu, hra je vizuálně i hratelností prakticky totožná s předchozím třetím dílem. Některé mise jsou nepřehledné nebo nudné a vyskytuje se zde opravdu hodně bugů.

Pro: Příběh, design několika misí

Proti: Design ostatních misí, ovládání na laně, bugy

+15