Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Witchaven II: Blood Vengeance

Witchaven II

61
8 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
06.05.1996 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.awegames.com/games/Witchaven2.html
Pokračování hry Witchaven, středověké mlátičky z pohledu první osoby. Hlavní hrdina rytíř Grondoval musí čelit nové hrozbě, pomstychtivé čarodějnici Cirae-Argoth. Ta přijíždí se svojí armádou pomstít smrt své sestry Illwhyrin, hlavní záporné postavy z prvního dílu. Cirae-Argoth unesla princeznu Elizabeth, lásku rytíře Grondovala a spolu s ní ostatní obyvatele jeho země Stahzia. Je tedy na Grondovalovi, aby se této nové hrozbě postavil.

Witchaven II opět používá slavný Build engine. Hra, oproti prvnímu dílu, přinesla několik vylepšení. Zejména můžete používat současně dvě zbraně anebo kdykoliv použít v druhé ruce štít. Magie se dostává do popředí a je k dispozici mnohem více kouzel než v prvním díle. Rovněž je možné přiřadit magické vlastnosti vašim zbraním. Zůstávají jednoduché RPG prvky, kdy po zabití nepřátel získáváte zkušenosti a vždy po dosažení dalšího levelu se vám zvýší život, magické schopnosti apod. Hra je opět plná brutálního násilí, které však lze vypnout.

Hra obsahuje rovněž editor levelů.


Poslední diskuzní příspěvek

No popravdě originálku fakt nemám, hrál jsem to tudiž z myabandonware, kde se dá stáhnout ISO. Plus jsem si hned na začátku stáhnul patch 2.0g…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 20
No tohle bolelo a moc. Měl jsem vědět, že hra která dostala ve Score svého času 4/10 nebude nic moc, ale tak nějak jsem doufal, že to bude aspoň totéž co slušná jednička s trošku lepší grafikou. Bohužel Witchaven 2 je přesně ten důvod, proč jsem se vždycky hrám s podobným hodnocením vyhýbal jako čert kříži.

Na rozdíl od jedničky je tu i něco jako příběh s intrem a outrem, jenže ve výsledku je to totéž - hrdina musí pobít 15 levelů nepřátel a zabít sestru čarodějky z jedničky. A na konci se hrdina doví, že jeho pouť nekončí a že nezmizeli jeho lidé, ale zmizel on... co je to do háje za konec?

Graficky je to totéž a možná ještě o fous hnusnější jak první díl, což v roce, kdy vznikl Duke Nukem a Quake je na pováženou, protože těmto peckám se to graficky neblíží ani zdaleka.

Po stránce hratelnosti se zdánlivě nic nezměnilo - stejné zbraně, stejné lektvary, stejné kouzla, levelování, jen přibyla možnost očarování zbraně.Už ale autoři pokazili co mohli, protože pohodové potvory z prvního dílu vystřídaly ultravytuhlí vojáci, obrněci a rytíř se zbraněmi, kteří s Vámi zametou ani nemrknete. Navíc snesou neskutečně moc úderů, trefit se je nadlidský úkol a lektvary Vám doplní jen 12 životů. Takže jsem většinu hry strávil s lukem, nebo vrhací sekyrou. Jenže i s tím je kumšt se trefit - musíte mířit kousek napravo, jinak se netrefíte a na nějaké míření na někoho pod nebo nad Vámi rovnou zapomeňte.

K frustrujícím soubojům se přidal i stupidní leveldesign plný obrovských kol, kde na jedné straně mapy zmáčknete čudlík a na druhé se otevřou dveře. Je tu spousta lávy, neviditelné a neodhalitelné propasti s bodáky a další chuťovky.

V tuhle chvíli by to byl chudý datadisk, ze kterého autoři odstranili vše zábavné z jedničky, jenže opravdovým průserem jsou bugy. A to takové, že jsem bojoval s tím tu hru vůbec dohrát (a nakonec ani v podstatě nedohrál). Ani patch nepomohl a tak zde tedy krátký seznam:
- názvy savů se nezobrazují, ale pokud do savu něco nenapíšete, hra se neuloží a nedá to vědět
- při každém vyjetí do menu se zresetuje velikost obrazovky a velikost mapy
- po smrti se vše roztřese, rozplizne a zasekne
- při pokleku se propadáte do podlahy, můžete se prolnout do zdi, vyletět mimo mapu a i zeď Vás může zabít
- menu v podstatě nereaguje na pohyb, musíte vše mačkat opakovaně
- pokud dojdou v luku šípy, nelze přepnout na jinou zbraň
- pohyb je roztřesený a nepřesný
- po 1. kole Vás hra vyhodí s tím že jde jen o demo, s patchem Vám pro změnu přehraje po 1. kole outro
- level 5 obsahuje zeď která se neotevře a nedostane se k exitu
- level 9 totéž - za texturou dveří jsou další dveře, kterými neprojdete
- level 11 a level 15 neobsahují klíče, které potřebujete (naštěstí kouzlo Open Door)
- level 12 začne shazovat hru
- level 13 se rozpadnou textury tak, že jsou rozpadlé ve všech savech zpětně
- a nakonec poslední level 15 tam se neotevře průchod k závěrečnému šéfovi. A protože cheat na procházení zdí tu není a kouzle Open Door nefunguje, nakonec jsem se znechuceně musel podívat na konec na youtube a hru se zadostiučiněním smazal.

Zkrátka obrovský šit plný bugů, kterému se vyhněte obloukem.

Pro: Pár věcí z jedničky

Proti: Tuzí nepřátelé, neférové pasti, nudná kola a milion bugů.

+12+12 / 0
  • PC 40
Capstone....spoločnosť, ktorá sa zapísala do podvedomia hráčov "peckami" ako napríklad Corridor 7, Operation Body Count a Tekwarom si svoju reputáciu vylepšila Witchavenom - krvavým stredovekým slasherom, ktorý mal zopár chýb ale bol prijatý celkom dobre. Toto isté sa očakávalo aj od pokračovania ,ale je to tak ?

Witchaven 2 s podtitulom krvavá pomsta pokračuje tam, kde prvý diel skončil. Hlavný hrdina Grondoval sa vrátil z ostrova Char aby oslávil víťazstvo nad čarodejnicou Illwhyrin. Po veľkej oslave sa na druhý deň prebral sám v sále. Na tomto by nebolo ešte nič zvláštne ale aj celý hrad je prázdny....čo hrad, ale celé kráľovstvo je fuč ! Stalo sa terčom útoku Cirae Argoth - sestry Illwhyrin. Grondoval musí oprášiť zbroj a zachrániť opäť svoju vlasť.

Samotná hra je takmer rovnaká ako prvý diel. Tým slovom takmer neoznačujem tých pár vylepšení ale priam kilá chýb- či už v level designe alebo v samotnom engine . Horšie na poli build engine hier je už na tom len Extreme Paintbrawl. Máme tu pár potvor z dielu prvého a samozrejme aj dačo nové - vojakov. Práve vojaci sú najčastejšou hrozbou - používajú luky, sekery, meče. Do hry pribudol aj nový režim bez štítu. Už nie je vnútený ako v jednotke. Klávesou S sa prepína medzi režimom "defense" a "attack". V praxi Grondoval štít odloží a zoberie si druhú zbraň - dýku alebo palcát. Toto je celkom dobý nápad, ale v Dosboxe akosi nefunguje. Tú zbraň použije tak 2x za level. (na starom pc s win. 98 ju používa skoro stále).

Level design je na začiatku celkom slušný, ale rýchlo naberie smer prúser-hnus (úrovne hrad-dol). To jest komplikované a veľké miestnosti, v ktorých sa ťažko orientuje. Čerešňou sú pasce, ktoré sú takmer neprejditeľné (raz som musel použiť aj cheat) a slabší framerate na starom pc (hra chce aspoň 66 MHZ, skúšal som to na 350 MHZ).

Grafika je drží na svoju dobu celkom dobre - SVGA režim neurazí a nezaregistroval som žiadne zbytočné pixely.

Hudba je asi to najlepšie z celej hry - Joe Abbati udržal svoju laťku kvality a stredoveké melódie sú pekným spestrením. Je tu aj dabing (into a outro). Úvod je ok, ale koniec nemá konkurenciu- hláška Where are my people s hlasom v štýle 2 a 3/4 promile s upchatým nosom ma rozosmiala (nechcem byť vtipný ale ale je to vážne tak).

Chyby alebo bugy (je to jedno) sú všade ale táto hra je hotový magnet. Možem začať ?
Vyskakujúci panel pri skákaní v SVGA fullscreene, lietanie kamery po smrti, odraz panelu vo VODE (nie, nerobím si srandu, nabudúce sa pozriem do kaluže či mam dosť HP a armoru) a menu, ktoré skoro vôbec nereaguje.

Síce som to prežil a prešiel, ale už sa k tomu nemám chuť vracať. Ak chcete nejakú stredovekú FPS, tak skúste Hexen I/II.

EDIT : K dispozícii je neoficiálny "patch" EGWhaven od autora s nickom Ettingrinder. Tento "patch" je vlastne exe súbor skompilovaný z autorom opraveného zdrojového kódu, ktorý verejnosti dal k dispozícii bývalý hlavný programátor z Capstone Les Bird v roku 2010. Exe opravuje chybné menu, problémy so sekundárnou zbraňou, framerate a pár ďalších vecí. Prikladám link na oficálnu stránku EGWhaven : http://ettingrinder.youfailit.net/wh-egwhaven.html

Pro: hudba,grafika,level design na začiatku

Proti: chyby (po nainštalovaní EGWhavenu sa ich počet zníži),level design na konci, dabing

+10+10 / 0