Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 37 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Witchaven II: Blood Vengeance

  • PC 50
Věděl jsem, že Witchaven 2 svého času schytával opravdu špatné recenze a hodnocení. Ani zde na databázi to není kdovíjaká sláva. Duševně jsem se teda připravil na špatnou hru. Když hra vyšla, v Enchanted edici na Steamu, doufal jsem, že bude i lépe odladěná.

Ze začátku to nevypadalo na velký průšvih. Design počátečních úrovní nebyl špatný. Hra oproti prvnímu Witchavenu šla trochu odlišnou cestou. Kromě samotného boje klade mnohem větší důraz na kouzlení a používání lektvarů. Zbraně se už sice tolik neničí, nepřátelé ale vydrží o dost víc ran. Odměna za poražení nepřítele je vždy efektní a brutální animace, ve které jsou opravdu vidět vyhřezlá střeva. Witchaven 2 se s tím nepáře. Vy tady pářete. Navíc je zde konečně quicksave. Což je asi taková malé kompenzace za nemotorné, hnusné a ne moc dobře fungující menu.

Bohužel, kvalita se během postupu neuvěřitelně zhoršuje. Hru začínají ztěžovat debilní designová rozhodnutí. Například dveře, které můžete otevřít jen kouzlem otevíraní dveří a zároveň je musíte aktivovat tlačítkem (pokud si k nim nezablokujete přístup a nevystavíte se do slepé uličky, což jde snadno). Všechny ostatní dveře se po aplikování kouzla automaticky otevřou. Proč ne tyhle? Chvíli jsem myslel, že je to technická chyba.. Nebo, když potřebujete vzít kruh k portálu do další úrovně a kruh se nachází za sérií pastí kterým se nedá vyhnout. Nemáte našetřeno dost uzdravujících lahviček? Vaše chyba. Můžete od začátku. Nebo alespoň o nějaké dvě podlaží dozadu.

Celkový design úrovní se v druhé polovině zhoršil. Vrcholem všeho byla úroveň v jeskyních z lávou a úroveň v hradu, která byla tak chaotická a nepřehledná, že se v tom nedalo pořádně vyznat ani s mapou. Do toho ještě musím přidat podivně zběsilá rozhodnutí jako, že otevřete místnost ve které levituje 20 svitků se stejným kouzlem, přičemž všechny ostatní kouzla jsem měl po předchozím velkém suchu dávno vykouzlená. V některých úrovních nenajdete snad jedinou lahvičku nebo kouzla. V dalších se vám nevejdou do inventáře.

Nepamatuji si, že bych někdy hrál kvalitativně tak rozpolcenou hru. Některé úrovně šlapou výborně. V některých je tolik technických chyb, že jdou špatně hrát a jsou na hraně totální brakovosti. Najednou se třeba rozmaže obraz. Nepřítel zapadne do zdi. Po načtení hra spadne a vymažou se všechny nastavení v menu a tak dále.. Naštěstí v mých očích hru částečně zachránili poslední dvě úrovně, které se opravdu povedli. Byla to slušná řežba, design měl hlavu a patu a dokonce to ani nepadalo.

Neuvěřitelná fušeřina. Je to kratší a graficky i zvukově stejné jako jednička. Vlastně takový samostatně spustitelný datadisk. Hoďte si na to BuildGDX, když už to musíte hrát.

"Vzhůru do oblak"

Pro: velká brutalita, animace smrtí nepřátel, je přítomna funkce quick-save/load, pár pěkných úrovní

Proti: nevyrovnaná obtížnost, velké technické chyby, pasti, slepé uličky s nutností načíst nebo resetovat úroveň, pár opravdu špatných úrovní

+18