Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Milan Koubský • 37 let • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Witchaven

  • PC 70
Souboje tělo na tělo. V roce 1995 v FPSkách ještě neprobádané území. Na novém, v té době, ještě docela hnusném enginu. Dneska už máme na Steamu nebo na Gogu Enchanted edici. Takže už přeci jenom vypadá lépe. A také se to lépe hraje. Kdo by chtěl ještě hezčí obraz a plynulejší kurzor, může zkusit modifikaci BuildGDX. I tak z dnešního pohledu už jsou souboje v téhle hře spíše úsměvné.

Základ soubojového systému spočívá v rychlém přiskočení a ve správném načasování rozmachu. To by bylo v pořádku. Soubojový systém je sám o sobě relativně zábavný. Bohužel se ho snažili tvůrci vylepšit RPG prvky. Zároveň ale příliš nezvládli vyvážení hry. Po relativně těžkém začátku si stačí postavu vypracovat o pár levelů a hra se stává dosti jednoduchou. Hrál jsem na druhou nejtěžší a neměl jsem nikde vážnější problém, kromě pastí.

Nešťastný prvek ve formě pastí. To si tak jdete po mapě. V docela pěkným designu jí prohledáváte a nejdou vidíte svůj napíchnutý mozek na kůlu. Pasti jsou někdy skoro neviditelné a ničí tempo hry. Také díky tomu, že v základu hra nepodporuje quick save. Také mě rozčilovalo opotřebování zbraní. Ve výsledku něco jako munice. Ničí se, i když mácháte jen tak do vzduchu. Hra obsahuje i střelné zbraně (luk a vrhací sekery). S nimi bylo ale utrpení zacházet. Fungují jen na blízko, jsou nepřesné a jejich účinnost je nízká. Dobré snad jen na pavouky.

Hra se holedbá možností kouzlení. Kromě létání a občas odemčení dveří jsem kouzla nepoužíval. Jejich používání bylo těžkopádné a neefektivní. Lektvary jsou naopak fajn a je dobré s nimi počítat do bojové strategie. Hra obsahuje spoustu technických chyb, jako je třeba prolínání nepřátel do textur nebo jejich zmizení z římsy a následné objevení, atd.. Pořád je to ale docela zábavné. Kdo má rád prohledávání komplexních levelů, bude tady jako doma. Ve své době v soubojovém systému neměla moc konkurenci. Hexen to ale přeci jenom zvládl o poznání lépe.

Hrál jsem Enchanted edici ze Steamu. Je dost možné, že z BuildGDX na tom bude hra technicky mnohem líp.

Pro: originální souboje na blízko, zábavný a komplexní level design, snaha o nové pojet FPS žánru

Proti: RPG prvky jsou zbytečné, opotřebovávání zbraní, zabijácké neférové pasti, střelba na dálku, technické chyby

+15