Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wanton Destruction

Shadow Warrior: Wanton Destruction

09.09.2005
70
27 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Wanton Destruction je druhým z původně plánovaných tří přídavků pro Shadow Warrior. Prodeje Shadow Warrior ale dopadly pod očekávání, a tak nakonec vyšly jen dva (vedle Wanton Destruction ještě Twin Dragon z roku 1998), oba ve freeware formě.

Historie datadisku sahá až do roku 1998, kdy jej studio Sunstorm Interactive vyvinulo, vydavatel se ho ale nakonec rozhodl nevydat. Sunstorm později ukončili svou činnost a naděje, že by datadisk někdy spatřil světlo světa, tak vyhasly. V roce 2005 ho ale náhodou na CD objevil bývalý prezident společnosti, CD poslal autorům původní hry, 3D Realms, a ti ho čtyři dny nato zveřejnili na svých stránkách volně ke stažení.

Děj datadisku navazuje na původní hru, hráčovým cílem tak bude definitivní porážka Mastera Zilly, jenž v závěrečné animaci originální hry unikl smrti. Datadisk obsahuje novou epizodu o 12 levelech, 4 nové levely pro multiplayer, nové nepřátele a novou grafiku.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Příběh s velkým P, to je to, oč u Wanton Destruction jde. Ne že bych byl tolik nadšen z finálního střetnutí Lo Wanga a Mistra Zilly, ale příběh o znovuobjevení druhého datadisku k Shadow Warrior bych řadil k jedněm z nejšťastnějších objevů v poměrně krátké historii herního průmyslu. Pozdě ale přece se dostal tento datadisk k pařbychtivým hráčům a pro mě jde o to nejlepší, co hraní Shadow Warriora nabízí.

Datadisk vytvořili moji oblíbenci SunStorm, autoři vynikajícího datadisku Redneck Rampage: Suckin' Grits on Route 66 a údajně stejně skvělého Cryptic Passage for Blood, jehož kvality však zatím potvrdit nemohu. Hra nabízí něco málo nových textur. Nejviditelnější je zřejmě přeskinování některých nepřátel, takže z Guardiana je nyní stylový čínský čaroděj (změna k lepšímu), ale z ninjy se stalo něco připomínající policistu z baru Modrá Ústřice. Na chování nepřátel tato změna neměla žádný dopad, ale přesto jde o příjemnou změnu. Zbraně a vybavení zůstává při starém.

Levely jsou kratší, nejsou tak zamotané, autoři vynechávají ošklivé lesní pasáže a věnují se hektické akci ve skladištích, mrakodrapech a městech, což jde buildu viditelně k duhu. Nejoriginálnější level se odehrává v letadle a hráče čeká i pobíhání po křídlech a trupu letadla. Lo Wang je prostě tvrďák a nezalekne se ničeho. Level mne ale bavil ze všech nejméně, protože obsahoval závěsy, přes které nepřátelé zjevně viděli, ale hráč ne. To považuji za slušný designérský faul. Jinak mne level design ničím příliš nepřekvapil. Na hře je skvělé právě to, že nabízí to osvědčené - rychlou akci, drsné hlášky a zástupy nepřátel. Levely jsou vyrovnané, z žádného mi nespadla brada, ale žádný nebyl vyloženě průserový. Jediné nahlédnutí do návodu přišlo již v prvním levelu, kde jsem se nemohl dostat do kanálu. To však bylo způsobeno jen mou nepozorností.

O hře koluje informace, že v pátém levelu (Skyscraper) se na první dvě obtížnosti nespawnuje miniboss. Jako pravý průzkumník slepých uliček potvrzuji, že je tomu tak. Následovalo rozhodování rozehrát hru na třetí obtížnost, nebo ji smazat. Nikdy by mne nenapadlo, že bych dokázal uhrát buildovku na třetí obtížnost, ale nakonec se ukázalo, že to není problém. Koneckonců raketě je jedno, jestli sejme jednoho nepřítele nebo čtyři a každý nepřítel nabídne hráči zlomek vteřiny, než začne pálit, který ho většinou stojí jeho bitmapový život. Hra je zakončena podobně jako původní Shadow Warrior. Po obligátním odpravení obou minibossů nás čeká konečný střet s Mistrem Zillou. Hlavní záporák byl ale extrémně slabý. Dokázal sice hráče oddělat jediným zásahem rakety, ale pomalejšího bosse jsem snad v žádné hře ještě neviděl.

Wanton Destruction je dobrá řemeslná práce. Hlavní změnou oproti předchůdcům je nová grafika některých nepřátel a level design preferující akci před blouděním. Jsem rád, že se CD se hrou nakonec objevilo a ze světa tak definitivně nezmizel jeden z těch kvalitnějších devadesátkových datadisků. Svou kvalitu dostatečně prokázal v 10+2 levelech a střelcům umožnil konečné doručení pracovní výpovědi do rukou nadřízeného.

Pro: Dokončíte to, co vám v původním Shadow Warrioru zbaběle uteklo. Nová grafika některých nepřátel, více akce a méně bloudění, obsahuje outro.

Proti: Slabý závěrečný boss, nové zbraně či předměty by nezaškodily.

+16
  • PC 65
Tohle bylo o trochu lepší, než minule. Hru jsem začal na druhou nejlehčí. V nějaké čtvrté misi se mi ale nezjevil miniboss. Ano, ta známá chyba. Donutilo mě to tedy hru začít hrát znova na třetí obtížnost. Teď trochu lituji, že jsem to takhle nehrál celé. Dalo se to zvládnout v pohodě a mělo to mnohem větší grády. Asi už jsem byl přivyklý na styl hry. Vzhledem k malé rozloze úrovní totiž stačí do každého okna a za každý roh nasázet pár granátů. On tam vždycky někdo bude.

Nepřátelé změnily design. Bohužel ani trochu vlastnosti a palebnou sílu. Takže nic nového. Design stále stejný. Tentokrát jsem ale neměl takové problémy při hledání dalšího postupu. Prostředí je trochu rozmanitější. Grafika pořád stejně ošklivá. V misích je mnohem více tajných míst. Dokonce by tady měli být i dva secret levely. Ty zůstaly mnou neobjevené. Moc neholduji hledání secretů.

Žádná nová zbraň. Je to kratší, než minulý přídavek, ale celkem zábavnější. Pořád je to staré dobré maso s pěknou hudbou, humorem a klíči. Jen ten hlavní boss tady byl zdaleka nejlehčí.

Pro: bug ztíží a zlepší hru, nový design některých nepřátel

Proti: nic nového, trapný hlavní boss

+14