Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quest for Glory V: Dragon Fire

26.03.1998
82
30 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Na piaty a súčasne záverečný diel ságy si hráči museli počkať dlhých 5 rokov. Grafický engine sa posunul bližsie k 3D.

Hrdina je povolaný kúzelníkom Erasmom do pseudogréckej krajiny Silmarie, ktorá stojí na pokraji kolapsu - kráľ bol zavraždený, krajina čelí nájazdom, plieneniu neznámych žoldnierov a ešte je tu akási legenda o drakovi spiacom kdesi na ostrove. Hrdina sa tak zúčastňuje zápolenia o kráľovskú korunu a popri tom sa snaží odhaliť tajné spiknutie, ktoré viedlo k súčasnej situácii.

Hráči majú možnosť naplno zúžitkovať svoje importované postavy. Štýl hry ostáva na prvý pohľad nezmenený, adventúrne časti sú striedané rozvojom hrdinu a bojmi. Bojov je však viac a hra celkovo kladie väčší dôraz na RPG prvky. Piaty diel uzatvára 9 rokov trvajúce putovanie hrdinu v červenom plášti, ktorý kedysi zastal pred bránou Spielbergu.


Poslední diskuzní příspěvek

@Isair (21.12.2023 23:15): pětku jsem rozehrával několikrát, napoprvé se zlodějem a zůstal jsem viset. Jestli jsem nenašel nějaký trigger, těžko říct.

Jednou nebo dvakrát jsem se dostal až k drakovi, ale kvůli nekompatibilní verzi QuickTime (matně si vybavuji, že to byl ten důvod) jsem to opět nemohl dohrát.

Jinak QFG5 je snad jediná hra, kterou jsem kdy v kuse hrál celý den (protože to bylo v době, kdy jsem už dokončil školu a ani jsem se nemusel o počítač s nikým dělit) a navíc jsem si ji neskutečně užíval.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Quest for Glory 5 jsem se hodně bál. I přes nadšenou Andrejovu recenzi ze Score 61 jsem se domníval, že se jedná o mizernou hru. Mému případnému optimismu nenahrávalo ani to, že jsem hru už kdysi rozehrál a velice záhy vzdal s tím, že "tohle se fakt nedá". Dalo by se říct, že tato RPG/adventura (schválně u posledního dílu prohazuji herní žánry) se nedá hrát jen tak z "čisté vody" a důrazně doporučuji prostudovat si herní mechaniky v rozsáhlém manuálu (takřka 80 stran), jinak se při hraní budete trápit. Znalost herních mechanik z prvních 4 dílů vám totiž nepomůže.

Poslední díl se odehrává v Silmarii, která jako by z oka vypadla řeckým mýtům. My Češi máme k řecké mytologii celkem blízko. Ani ne tak co do lokality (tím méně co do moře), ale Petiškovým Starým řeckým bájím a pověstem se asi v dětství vyhnul málokdo. A skutečně, v prostředí Silmarie se budeme pohybovat jako doma. Silmaria čelí problémům na všech frontách. Moudrý starý král byl zavražděn zákeřným vrahem, bukanýři obsadili pobřežní rybářské vesnice, podmořští obyvatelé bájné Atlantidy útočí na rybářské čluny a hrozí válkou a nad vším se vznáší nezřetelný stín všespalujícího dračího ohně. Je vidět, že Silmaria potřebuje hrdinu. Proto povolali Vaši maličkost, která se na hrdinské činy dlouhodobě specializuje.

Kdysi jsem jel celou sérii QfG a když už jsem se viděl pětinásobným hrdinou, pátý díl mne zaskočil. Ve městě jsem vyřešil pár úvodních questů a poté, co jsem se rozhodl zkoumat zbytek ostrova, dorazil jsem k dračím pilířům. Ty jsou okupované různými druhy nepřátel a já dostal výprask. Zkusil jsem jiný pilíř, výsledek stejný. Hru jsem vzdal s tím, že se k ní třeba ještě vrátím. A roky plynuly. Až přišel podzim 2021.

Před šesti dny jsem hru nainstaloval a učinil druhý pokus o dohrání. Úvodní renderované intro mne příliš nepotěšilo. Co do grafiky neuvěřitelně zastaralo. Další šok přišel při importu charakteru, kde jsem jednak musel zkrátit své jméno, se kterým jsem odehrál první 4 díly, na "Londo". Můj vypracovaný multiclass paladin dále přišel o veškerou magii, kterou jsem si musel dokoupit za 150 úvodních přidělených bodů. Stejně jako minule jsem byl líný ohledně studia manuálu, a tak jsem problematické bitky v prvních herních dnech řešil silným frostbitem. Následoval první úkol při hledání nového krále, znovudobytí rybářských vesnic, a já je se zaťatými zuby a s mohutnou spotřebou paladinského léčícího kouzla a stamina pills dobyl zpět. Říkal jsem si, jak můžou být ty souboje tak složité? A skutečně, dělal jsem chybu. Zjistil jsem, že oproti minulému dílu nestačí mít brnění a štít v inventáři, ale člověk je musí v podinventáři "equipnout", takže jsem celou dobu a vlastně i před lety hrál s nahou postavou! Pak už byly souboje úplně o něčem jiném. Ale celkově považuji souboje á la Diablo za jedinou slabinu této skvělé hry. Další věc, na kterou bych nepřišel ani za milion let, je způsob kombinace předmětů v inventáři, který je mírně řečeno nešťastný.

Zatím to vypadá jen na samou kritiku a skutečně, hra není dokonalá. Je prostě jiná. Kdo čeká kopii původních QfG bude asi zklamán. Přesto se jedná o umělecké dílo, které je ve své kategorii multižánrů skvostem. Jedná se o důstojné zakončení tažení bezejmenného hrdiny směrem k slávě a úctě. Respektive on není bezejmenný, jmenuje se Devon Aidendale, ale na rozdíl od ostatních Sierráckých sérií jeho jméno není všeobecné známé (srovnej: Roger Wilco, Gabriel Knight, Larry Laffer,...) prostě proto, že si každý mohl pojmenovat postavu dle libosti.

Jak jsem již zmínil, grafika intra mne nepotěšila. O to překvapenější jsem byl skutečností, že ve hře grafika vůbec nevypadá špatně. Když vynechám drobnosti, jako že Devon při přiblížení se kameře, nevypadá právě jako krasavec (je to vidět hlavně při nacvičování plavání v přístavu) a jedno NPC pochodující poblíž lékárny je vyloženě odpudivé, nemám ke grafice výtky a s určitým překvapením konstatuji, že je povedená. Hru doprovází standardně nádherná hudba, zejména track hrající ve městě v noci je parádní. Všechny postavy jsou namluvené a opět nemám výtek. Pár bugů jsem při hře potkal. Od druhého úkolu mi hra na mapě při každém random encounteru padala do Windows (naštěstí se jim později dá vyhnout). Při finálním souboji mi hra spadla jen jednou. Zaregistroval jsem mírné problémy s bojem způsobené 3D pohledem a kamerou. Nejhorší je to při souboji s čarodějem v pevnosti, kde máte problém vůbec určit, kde nepřítel stojí, protože kamera se neustále mění a postava tak jen zmateně pobíhá po nádvoří. Ale celkově vzato to není nic smrtelně úrazného a vlastně je vůbec zázrak, že v dnešní době hra funguje takřka bezproblémově.

A teď nastal čas, abych si obhájil absolutní hodnocení. Podruhé v sérii (po QfG4) máte pocit, že opravdu jste v živoucím městě. Hra obsahuje kvantum textu. Rozhovory u všech postav se co pár dní mění a oproti minulému dílu prakticky vymizely chyby způsobené tím, že má postava (nebo NPC) věděla něco, co by zatím neměla vědět. Časové pasti a dead endy prakticky neexistují. Vůbec si nedovedu představit, kolik práce stálo toto naprogramovat a otestovat (a skutečně, porodní bolesti tohoto dílu byly nemalé a hra vznikala neuvěřitelných 5 let). Během hry máte pocit, že postavám skutečně pomáháte. Krásný je quest ohledně Gnome Ann's Land Innu a jeho úspěšné zakončení pohladí po pařanově dnes již značně okoralé dušičce (byť na to zahořknutí má hlavní vliv svět před monitorem, nikoliv ten v PC). Skvělý nápad, takřka unikátní, je možnost oženit se s jednou ze čtyř žen. Pro mne jde o jeden z nejemotivnějších herních momentů vůbec, když jsem dnes ve dvě v noci (ani to se mi u hry už dlouho nestalo) letěl na Eranin ostrov na námluvy s tím, že jsem věděl, že jsem podle VŠECH NÁVODŮ NA INTERNETU udělal nenapravitelnou chybu a že Erana mou nabídku k sňatku odmítne. O to šťastnější jsem byl, že se tak nestalo. Virtuální vztah s mytickou Eranou, která se jako dobrý duch prolínala celou sérií, byl zakončen veselkou a já byl naměkko, jako už dlouho ne. Bravo Sierra!

Jedná se o skvělé zakončení legendární herní série. Ve hře se objeví řada postav známých z předchozích dílů a byť by někdo mohl namítat, že těchto postav je příliš (jako kdyby si celá Serenia dala sraz v Silmarii), spíše než "jen" o hru jde o uklánění se a ovace při otevřené oponě. A vlastně jde o jedinou sérii, která vůbec nějaké zakončení měla. Jen si vzpomeňte na prasácký cliffhanger v SQ6 případně podivný KQ8. Sierra přes všechny problémy dotáhla hru do konce (přestože již pod hlavičkou Yosemite Ent.) a přinesla všem fandům série nečekaný, ale o to příjemnější dárek. Šest dní strávených s hrou uplynulo jako voda a tímto mým 50. komentářem na DH přiřazuji QfG5 do zlatého fondu stovkové herní zábavy. Tentokrát byla stovka pro mne opravdu nečekaná!

Pro: Živoucí město, živoucí NPC, na svou dobu povedené technické zpracování, skvělé zakončení příběhu o vzestupu paladina (případně jiného povolání).

Proti: Souboje, občas neposedná kamera.

+24
  • PC 75
Z Dragon Fire mám podobné pocity jako z ve stejném roce vydaném King's Quest: Mask of Eternity - nejdříve šok z přechodu z krásné 2D kreslené grafiky do nevzhledného 3D, které bohužel moc dobře nezestárlo, počáteční zmatek z ovládání a jakési předsudky, že "tohle bude nejhorší díl série".

Není. Alespoň pro mě ne. A to i přes to, že hra je oproti předchozímu dílu lineárnější a obsahuje více bojů, které jsem vždy v sérii považoval za hodně špatně udělané. A i tady to není žádná hitparáda, mechanismus bojů je primitivní, ale paradoxně mě bavily asi nejvíce ze všech 5ti dílů. Škoda jen, že nejsou trochu těžší a nevyžadují po hráči taktičtější přístup. Nevím, jestli to je nějaký bug, ale v podstatě tu neexistují cooldowny pro útoky, takže můžete během vteřiny zaspamovat protivníka deseti firebally nebo po něm hodit 10 dýk, vypít lahvičku a pokračovat. Při hře za paladina tenhle exploit naštěstí částečně odpadá.

Příběh je taková variace na film "12 úkolů pro Asterixe" - musíte splnit 7 naprosto absurdních úkolů typu "poraž sám celou armádu žoldnéřů", "vydej se do podsvětí odkud pravděpodobně není cesty zpět" či "najdi ztracenou Atlantidu" abyste se stali králem. To jako vážně musí každý nový král podstoupit tuhle šílenou proceduru? Úmrtnost musí být docela vysoká. Pro zajímavost, něco podobného jsem zaznamenal v Akalabeth: World of Doom, kde hráč musí porazit samotného Balroga, aby se stal obyčejným rytířem či v prvních Wizardry, kde jeho partu po vyčištění několika pater hardcore dungeonu přijmout mezi městské stráže.

Stejně jako ve zmíněném King's Questu, i tady jak se hra blížila ke konci, tím mě víc vtahovala a i přes zjevné nedostatky, na které jsem neustále nadával (hlavně nepřesné ovládání a některé trapasy jako je třeba mluvící Cerberos, který se nechá uplatit čokoládou) jsem se náramně bavil. Může za to pro mě zajímavá tématika úkolů, po každé "kapitole" měnící se dialogy, možnost věnovat se postranním aktivitám (boje v aréně, balení ženskejch) či učinit rozhodnutí, ze kterých pak opravdu plynou nějaké důsledky, nebo přítomnost takových těch "milých" momentů, kdy třeba pomůžete gnomce Ann s jejím hostincem.

Co mi trochu vadilo bylo, že zvyšování vlastností je tu (opět) trochu zbytečné. Stačilo mi vymaxovat sílu (velice jednoduché) a nic jiného jsem nepotřeboval. Ani napopáté vývojáři nepřidali možnost zvolit si, kolik hodin chci odpočívat a je tedy nutné to znovu naklikávat po jedné hodině. S GOG verzí jsem na Win 7 neměl problémy hru dohrát, jen párkrát mi hra sletěla na plochu. Celkově Dragon Fire považuju za důstojné zakončení série a btw na konci jsem jako správný paladin odmítl a utekl jsem s tou prostitutkou z baru do klidnějších krajin :D
+21
  • PC 75
Za mě jednoznačně nejhorší díl série, přechod k hnusnému sterilnímu 3D s nepříliš pěknými backgroundy (čest výjimkám) hře moc neprospěl a zestárla opravdu nehezky. Problém je, že se to autoři ani nesnaží dohnat nějakým uměleckým dojmem, viz. například strohá prázdná Dead Parrot Inn, kouzelnický obchůdek či nejvíce znatelné je to pak na Eranině zahrádce, kdy v každém z předchozích dílů to bylo nadmíru kouzelné a překrásné místo, zde flákli nějakou nevzhlednou kýčovitou obří houbu doprostřed trávníku a hotovo.
Hře neprospěl ani přílišný příklon k Diablo 1 like akci (těch soubojů je vážně spousta a nejsou vlastně vůbec moc zábavné) a z celkového směřování více k RPG mám trochu rozporuplné pocity, nevím proč odebrali skill communication (když tu pořád je celkem zdařilé smlouvání o cenách v obchodech, kde by se uplatnil), nicméně možnost si konečně plně vybavit postavu zbrojí, zbraní, helmou etc. je fajn.
Adventurní část je tudíž dost osekaná, ale to málo co zbylo není příliš dobré, obrazovky jsou často příliš oddálené a rozpité/rozmazané, čili pixel hunting je na denním pořádku (čemuž nadto nepomáhá ani nepříliš dobrý pathfinding postavy), ale především někdy jsou vážně bizardní řešení jednotlivých úkonů (viz. sehnání hořáku ukázáním obrázku balónu nějakému místnímu prodavači, který si tam žongluje s ovocem, tudíž vás ani nenapadne, že hořák vlastní), zatímco v předchozích dílech, pokud jste poctivě četli dialogy, se vám snažila hra nadhodit nějaké ty hinty, zde jen velmi zřídkakdy a když už, tak jen velmi stroze viz. například ring of truth pro Paladina. Nicméně hádanek je obecně málo a většinou se to týká asi především těch nepovinných, za které jsou pouze puzzle points a honor (případně nějaký pozměněný ending). Dabing a writing se na čtyřku taky zdaleka nechytá, ale není špatný (byť postavy jako Wolfie či Erana mají fakt krutě otravný hlas).
Návrat spousty postav z předchozích dílů působí všelijak, jen ne příliš dobrým dojmem. Osobně bych asi nechal pár, jako vzpomínku na staré časy (třebas ikonického Rakeeshe a třeba Elsu), ale zbytek ať jde k čertu, maximálně bych je zařadil do dialogů formou nějakých "rumors" od jiných postav.
Také netuším, proč musíte pro použití každého předmětu jej z inventáře nejdříve nesmyslně přetáhnout na lištu dole a až poté je možné jej použít. Samotná lišta pro rychlý přístup je jinak ale fajn novinka.

Nicméně i přes to všechno to stále má určitý Quest for Glory feel, pořád je to solidní a dost jedinečný mix. adventury a RPG (byť nyní už o trochu více RPG, což lehce narušilo ten perfektní balanc série), zasazení do "starověkého mýtického Řecka" včetně s tím související atmosféry fakt žeru (pro tohle období jsem měl vždycky slabost). A v mnohých ohledech je to vážně hodně propracovaná hra, především co se týká živosti světa, všemožných událostí, které se kolem hrdiny neustále dějí a které můžou ovlivnit ending mnoha způsoby a jdou třebas i lehce minout či nesplnit. Gameplay dostatečně různorodý a provede nás mnohými místy z Řeckých bájí a setkáme se s řadou mýtických stvoření.
Zábavné to zkrátka je, jen už to postrádá eleganci a kouzlo předchozích dílů série.

Pro: Adventura s RPG prvky (Originalita), Výběr povolání (za každé trochu odlišný průchod hrou), konečně možnost kompletního vyzbrojení hrdiny.

Proti: Nevzhledná grafika, souboje, až příliš násilné tlačení postav z předchozích dílů, větší důraz na akci.

+16
  • PC 85
Závěr série je za mnou a trošku se rozepíšu. Quest for Glory 5 vzniklo 6 let po posledním díle a autoři se drží konce čtverky. Hrdina je povolán do Silmarie a inspirace je tentokrát jasná - staré řecké báje. Silmarie je ostrovní království, které dle slušného intra čelí velkým problémům. Starý král byl zabit vrahem s otrávenou dýkou, na zemi útočí nájezdníci i Tritoňané z podvodní Atlantidy a navíc někdo likviduje dračí pilíře, které mají zabránit znovu-povstání ničivého draka. A tak můj paladin musí složit 1000 drachen, aby se přihlásil do 7 úkolů, na jejichž vítěze čeká královská koruna.

Příběhové pozadí je fantastické, i v pětce nás čeká spousta sidequestů - můžeme zvelebovat hospůdku jedné gnómky, pomáhat léčiteli shánět suroviny, stát se vědcem, budete stavět balón i Ikarova křídla a jako bokovku můžete sbalit jednu ze čtyř dívek. A ne jen tak ledajakých - hned tři jste v minulých dílech potkali.

Čímž se dostávám oslím můstkem k postavám. Ano autoři vytvořili pár nových, ale celou pětku pojali víceméně jako nostalgické vzpomínání. Kdo nechce číst dál, ať nečte, protože SPOILERY. A tak se z jedničky vrací nejen Erasmus se svým myším přítelem Fenrisem, ale i baronka Elsa se svými Torem, z dvojky přichází nyní lidská Julanar, kterou zachránil Salim z trojky. Z dvojky/trojky je tu i liontaur Rakeesh či dvojice mafiánů Ferrarri a Ugarte. A v průběhu hry nakonec narazíte i na volbu - v podsvětí můžete zachránit jednu ze dvou žen - záporačku z čtverky Katarinu (proboha proč?) a legendární Eranu, která hrdinu provází celou sérií. Moje srdce zaplesalo nad touto možností a ještě více, když jsem zjistil, že je jednou z dívek ke sbalení - volba to byla celkem snadná a jasná. KONEC SPOILERů.

I když se dá říct, že návraty postav mám rád, tady už to autoři přece jen trošku přehnali. Jinak se dá říct, že dějově je to epické - budete bojovat s nájezdníky, proplujete podmořskou říší, blížit se k odhalení zabijáka i toho za ním, podíváte se za hydrou či do podsvětí. Zkrátka ano, dějově je to opět skvělé, závěrečný fight s drakem je epický a jen ta poslední volba je trošku divná jestli se stát králem, nebo vzdát trůnu tam jsem se vykašlal na paladinskou cestu a korunu vzal. Po té práci jsem si ji zasloužil :)

Hratelnosti pomáhají i vychytávky jako postavy kterým se mění dialogy, banka kam si můžete uložit peníze, balón či loďka pro urychlení cest či parádní magnety, které Vás odkudkoliv transportují rovnou do postele. Hru navíc doprovází opravdu příjemná hudba.

Dokonalá hra to ale není. Především grafika nepěkně zestárla, na větším monitoru je vidět zubatost, hranatost postav i když prostředí je občas malebné či působivé, určitě to žádná pastva pro oči není.

A pak jsou tu bohužel RPG prvky a ty se nepovedly. Hrdina poprvé neumí jíst sám a musíte ho krmit. Orientace ve 3D městě podivně propojeném je ze začátku šíleně nepřehledná. Můžete kupovat spoustu zbraní a brnění, ale většina Vám k ničemu nebude, pokud máte třeba transportovaného paladina ze 4 dílu, lepší zbraň neseženete. Trénink je občas neskutečně stupidní - šplhání trénujete na palmě, na kterou hrdina ani neleze, při házení Vám mizí šutry, plaváním strávíte hodinu, než ho namaxujete, krytí můžete s velkou trpělivostí natrénovat na jedné postavě. Naopak kvituji, že se zde poprvé dá bez problémů namaxovat Vitalita či Luck.

Bohužel do háje to posílají boje. I přes maximální statistiky jsem boje nedával, protože ovládání klávesnicí je nepoužitelné, čímž můžete zapomenout na silný útok či krytí.. Myší můžete používat pouze slabý útok a boje jsou zoufale neohrabaný klikfest, kde nemáte pocit hrdiny, ale spíše někoho, kdo se snaží soupeře upižlat párátkem. Navíc bojů je opravdu zbytečně moc. Nechápu proč autoři tlačili tolik hru do RPG, když stejně se boje špičce té doby (Fallout, Baldurs Gate, Diablo) ani zdaleka neblíží.

Zamrzel mě i bug s Ugartem, který se podle návodu dá zachránit, ale prostě se vypařil a už neobjevil, jinak hra byla kupodivu odladěná a bez bugů (pamatuju problémy s videem).

I přes všechny výtky je Quest for Glory 5 důstojné a nostalgické zakončení celé ságy s parádním vyústěním především pro paladiny a ty co se s postavou piplali 5 dílů.

Pro: Nostalgické zakončení, epický příběh, řecké báje, spousta subquestů, návrat spousty postav

Proti: Občas nepřehledné, otřesné boje, na rok 1998 nepěkná grafika.

+15
  • PC 75
Jedna z tých záležitosti, na ktoré som sa zároveň tešil i obával ešte pred vydaním, no hral som ju až o veľa rokov neskôr.
Čo sa hlavne zmenilo je engine - tento pseudo3D či polo3D engine už v sebe nemá tú "hrejivú" malebnosť toho predchodzieho a hoci sa nejedná o žiadnu katastrofu, paradoxne nedokáže ponúknuť tú atmosféru a vizuálnu detailnosť kreslenej grafiky.

Ďalšou výraznou zmenou bolo veľmi silné upriamenie na boj, čo v zásade považujem za zbytočné a negatívne, pretože tie boje nie sú natoľko zábavné, či prepracované a pôsobia tak po dlhšej dobe nezábavne a zdĺhavo nie pre samotný boj, ale pre počet nepriateľov. Menším plusom v tomto smere je fakt, že hráč môže používať viacero zbraní a konečne aj jednotlivé časti zbroje, ktoré sú vizuálne viditeľne odlišené na postave.

Keďže klasický koncept hrdinu (opäť importovateľného z predošlého dielu) a niekoľko povolaní s tým súvisiach odlišných postupov ostal zachovaný, napriek rozdielom sa jedná stále o silné zachovanie série (narozdiel trebárs od Ultimy alebo King's Questu z z toho obdobia). Herné prostredie odkazujúce na staroveké mýtické Grécko sa taktiež podarilo. Nesedel mi však úplne ten príbehový rozmer celého kráľovstva v problémoch a k tomu nájazdy nepriateľov, hrozba draka, potulovanie sa po veľkej ploche a podobne, keďže na sérii QFG som si vždy cenil najmä určitú silnú zápletkovú komornosť (hoci už v QFG3 šlo o viac než lokálny problém) a s ňou súvisiacu atmosféru.

Príbeh ako taký je však stále na tej pomerne slušnej rozprávkovej úrovni (a predsalen ako inak než s drakom by sme si predstavovali zakončenie tejto ságy?). Tu mi však dojem narúšali dve veci:
1. Priveľa návratov postáv z minulých dielov vôbec nevzbudzovalo autormi zamýšľanú nostalgiu, ale pôsobilo to nútene. Až si človek myslel, že skoro nikoho nového v Silmarii nestretne.
2.Island of Science. Tam kde bol Doktor Cranium v QFG4 štýlový a sedel do prostredia. Tu pôsobia vedci a ich problémy s pizzou tak trochu prepísknuto.

Celkovo je Dragon Fire pomerne dôstojným zakončením série. Napriek tomu, že je to bez okolkov najslabší diel série, sa jedná o kvalitné dielo. Vymenoval som hlavne zápory preto, že inak si hra drží pomerne kladné vlastnosti série: dobrý mix RPG/adventure, prvkov, zaujímavé dialógy, hádanky a adventúrne riešenia, atmosféru dokresľujúci lore sveta. Čiže veci, čo máme na QFG radi už od prvého príchodu do Spielbergu.

Pro: stále dobrý rpg/adventure herný systém a mechanizmy, dialógy, hádanky, časti zbroje, príbehové rozhodnutia

Proti: "neestetickosť" nového enginu a jeho strohosť v porovnaní so starým, priveľa bojov, Isle of Science

+7