Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Redneck Rampage Rides Again: Arkansas

67
23 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.05.1998 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.interplay.com/games/redneck.php
Redneck Rampage Rides Again je pokračování úspěšného titulu Redneck Rampage. Opět se setkáváte se starými známými vidláky Leonardem a Bubbou a znovu si budete vyřizovat účty se šílenými vesničany a ufouny. Počet úrovní zůstal nezměněn, ale byl kompletně předělán jejich design. Místo farem, stodol a ohrad s dobytkem se budete prohánět v Oblasti 51, v bažinách nebo v kovbojském městečku.

Krávy, slepice a prasata nahradil jistý druh útočného mutanta, který vypadá jako kříženec zajíce s jelenem. Krom tohoto stvoření přibyl ještě motorkář a pubertální roztleskávačka, která po vás z dálky hází žahající bumerangy, které se ještě odrážejí od zdí, pokud napoprvé nezasáhnou. Osvěžením je možnost používání různých dopravních prostředků, např. motorky s dvouhlavňovým kulometem nebo člunu s granátometem. Ostatní zbraně zůstaly v nezměněné podobě.

I grafický engine zůstal v nezměněné podobě, bez jakýchkoliv inovací.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 35
Redneck Rampage dvojka by obstál jako relativně solidní rozšíření v podobě datadisku. Jenže ouha. Redneck má i ten datadisk, a tím je Route 66, což jsou prostě jen nové levely, s nulovou přidanou hodnotou (ano, kromě aligátorů). Rides Again toho přecijenom přidává o trochu víc. Dvě pozměněné varianty klasických zbraní, pár nepřátel a především motorku a člun. Jen jsem čuměl, že něco takového jde v Buildu udělat.

Ale tím se dostávám k jádru pudla. Build. Dělat v roce 1998 hru v Buildu je úplně absurdní. V roce, kdy se paří Unreal s Half-Lifem, přichází Xatrix s něčím, co bylo zastaralé už dva roky nazpátek. Autoři se to snaží kompenzovat nápady v rámci levelů (někdy je to fajn), ale prostě celý herní systém a grafika je už těžce out.

I přes některé dobré nápady, je však náplň levelů značně stereotypní. Tak například v 85% případů je v levelu nějaká recepce, v níž je skryto aktivní tlačítko, které je třeba zapnout (takže tam za chvíli jdete úplně automaticky). V 70% levelů je uprostřed nějaký velký barák (většinou i působivě architektonicky navržený), kam se musíte dostat a všechno tam postupně pootvírat a pozapínat. A tak dále.

Hudba je dobrá, ale má opět jen osm tracků, takže už v rámci první episody byla oposlouchaná.

Když tak nad tím přemýšlím, tak Redneck dvojka oproti jedničce přišel s více inovacemi, než Doom 2 ke svému předchůdci, a i Redneck dvojka převyšuje jedničku v nápaditosti levelů. Ovšem Doom 2 vyšel v době, kdy pořád vypadal dost dobře, takže se ten nulový vývoj dal snadněji tolerovat. Redneck dvojka vyšel v době, kdy je oproti své konkurenci k smíchu.
+6
  • PC 60
Asi jsem udělal chybu, když jsem hrál původní Redneck Rampage, následně datadisk Route 66 (který jsem radši ani neokomentoval) a nakonec Rides Again: Arkansas. A chyba to byla proto, že mě Rides Again docela nudilo, páč jsem toho Rednecka měl už trochu dost a docela jsem těšil na outro. To nezní jako kdybych byl ze hry nadšený, co?:)

Jako jo, byl jsem rád, že se tvůrci rozhodli přinést nějaké nové věci (explodující slípka, pár nových nepřátel, vozidla), ale nic z toho mě zase tak moc neokouzlilo. Snad jen ten jelenokrálík byl docela vtipnej :) Pokud jde o vozidla, ta mě spíše otravovala. Motorka i vznášedlo se neovládali příliš příjemně a zabírali téměř 1/2 obrazovky. Kromě toho tam bylo těch pasáží s vozidly trochu příliš - když jsem totiž už potřetí nasedl na nějaké vznášedlo, protáčel jsem panenky znechucením.

Co se týče level designu... Jako jo, dobrý. Určitě to nebylo nejhorší. Prostředí celkem rozmanité, propracované, relativně přehledné a bez zbytečně lineárních pasáží. Na druhou stranu - hromada otravných podrazů. Tlačítka schované na nejméně viditelných místech (za stolem, na stropě, za bednami, které se musely odtlačit, etc.), malinké prasklinky, které bylo nutné odpálit dynamitem. Vtipné taky byly různé druhy studní. V El Pasu jsem nevěděl půl dne, kam mám jít, až jsem vyzkoušel skok do studny. A ano - byla to cesta, kterou jsem proplaval do domku. Taková situace se objevila ještě asi 2x. Jenže pak jsem narazil na mapu "El Paso Again" (mimochodem, fakt dost blbá mapa, protože je dost tmavá) a tam opět studna. Tak do ní skočím a... Ááááhhhh smrt! Popadl jsem se za hlavu se ptal se "Y U TROLL ME?" A ještě poslední dva podrazy na mě čekaly v misi "Brothel" - musel jsem se vyšplhal na skákací prkno, skočit do bazénu a hodně rychle vplout do tunelu, který se za pár sekund zase zavřel. V té samé misi o kousek dál jsem musel střelit do kalhotek přes miniaturní škvíru, což mi otevřelo dveře dál...

V čem je problém? V tom, že to zbytečně zpomaluje tempo hry a tím pádem i celkovou zábavnost. Hráči nechtějí zakysávat, ale chtějí se bavit. V tom je ten problém. Takové podrazy bohužel nezachrání ani roztleskávačka, ani králíci a ani slepice.

A poslední problém je, že je hra zabugovaná. Už tedy původní Redneck byl zabugovaný až hrůza, ale tady mi občas nereagovala tlačítka a pomohl jen restart hry, jindy kulky z mých zbraní prolétávaly skrz těla nepřátel. Trefit nepřátelé na některých místech bylo téměř nemožné (ve vodě, na balkóně, za plotem atd.) a vůbec...

Navzdory chybám si ale nemyslím, že je to nejhorší hra a mých 60% je vlastně ještě nadprůměrných. Kdo ví, časem si to zahraji zase a uvidím, jestli půjdu s hodnocením ještě níž nebo výš.
+5
  • PC 80
Rok po vydaní hry Redneck Rampage vývojári vydali podla mňa dosť podarené pokračovanie a pridali aj ďalšie možnosti. Lokality sa zmenili a pozrieme sa na slávnu Oblasť 51, Elvisov dom v Gracelande, motorkárske závody, mississippský parník či kovbojské mestečko. Mojou oblúbenou misiou bola akce v rafinérii, kde máte možnosť dotyčnú rafinérku aj zničiť. Pribudli nové zbrane: hrable na lístie a šíp s dynamitom vrazený v riti sliepky, čili riadená strela a la Žhavé výstřely 2. V druhej epizóde sa prehánate v bažinách v člne či v niektorých púštných misiách si zajazdíte na motorke. Pribudli aj noví nepriatelia ako motorkár, roztlieskávačka ktorá hádže akési zápalnice a kríženec zajaca s jeleňom. Ak sa vám páčila jednotka tak nebudete ľutovať. Záporom hry je, že je na svoju dobu už predpotopná. V roku 1998 sa parili hry jak Half Life, Quake 2, Unreal či Blood 2 a hry na MS DOS už boli tej doby pasé. Možno aj preto táto hra rýchlo zapadla a dnes je známa len úzkemu okruhu fanúšikov. Pokiaľ íde o mňa, tak Rides Again bola prvá hra z tejto série ktorá sa ku mne dostala (k jedničke samotnej som sa dostal až v roku 2009) a preto má u mňa nezanedbateľnú nostalgickú hodnotu. A vždy si ju rád pripomeniem.

Pro: Noví nepriatelia, zábavné misie, možnosť jazdiť na motorke či člne, Leonardove hlášky, Chlast, Psychobilly soundtrack od Mojo Nixona

Proti: na svoju dobu veľmi zastaralý engine môže niektorým hráčom vadiť

+2