@Richmond (28.10.2025 09:34): wow. To mě vrací do éry kdy jsem hltal ilustrace v gameboocích.
RPG
@MCZ (28.10.2025 13:43): Hmm!
Na tohle si asi ještě dlouho počkáme, ale Project Shadowglass (delší ukázka s vývojářem) vypadá taky hodně zajímavě.
Demo The Secret of Weepstone je venku. V pohybu vypadá ten černobílý dungeon naprosto fantasticky.
@Fritol (24.10.2025 20:13): Přesně tak, no příběh se má vyprávět od začátku:) Já v dnešní době nechci moc sledovat a sdílet emotivní videa, protože to je přesně způsob, jak zmrdi zneužívají dobráky, ale tohle mě taky dojmulo. Já se vždycky MMO bál, že tam na mě bude někdo spoléhat a já bych nemohl bez výčitek hru kdykoliv vypnout.
@Red (24.10.2025 19:42): Ještě milejší je video, které na to navazuje. Respektive fakt, že tu hru oživil tak, že se mu ozvali původní tvůrci, hrají to stovky nových hráčů, oživilo to webovky, mají discord a hlavně že se vrátili veteráni, kteří učí nováčky. To by až slza ukápla. :) Škoda, že na MMO hry nemám čas, vypadá to krásně a vsadím se, že ta komunita bude úplně skvělá.
Léčím se teď s nachlazením, tak jsem v posteli juknul na na youtube a algoritmus mi nabídnul 4měsíce starý, 4 miliony shlednutí video,jak někdo zkouší pár let mrtvý MMO. Dost milé:)
@SilentWolf (23.09.2025 11:42): Tak naprosto nepředvídatelného chování hry lze dosáhnout pomocí modů; já kupříkladu s oblibou dropnu bez jakéhokoli řazení a sledování, co s čím jde do konfliktu 50+ modů do Skyrimu a pak sleduju, co to dělá. Někdy hra pouze nudně nenajede nebo padá, ale občas následují mnozí efektové. Zábavné věci s mody lze zažít i v DA:I (výlety mimo mapu included).
Ale představa záměrně glitchující hry mi nepřijde moc atraktivní - i ty dvě, cos linkoval na mě působí dojmem (který může být samozřejmě mylný nebo neúplný), že hra nabízí primárně jakýsi efemérní weirdness feeling a zbytek vypadá na standardní (mnou velmi neoblibovanou) indie směs = walking simulátor ve více či méně interaktivním prostředí a do toho něco na způsob puzzlů. Ovšem já mám obecně dojem, že se nemálo her, co se snaží přijít s něčím "jiným" zasekne na tom "jiným" a třeba má i zajímavou premisu, ale ten zbytek je na hraní nic moc.
@Red (23.09.2025 21:59): typický fanoušek lovecrafta ohrne nad forgotten realms nebo reapery v Mass Effect nos, protože hra není z anglie počátku 20.století a nejsou tam všude šedočerný vlhký skály a ztrouchnivělé trámy
LOL, mám dojem že zrovna tady snad každý (včetně mě) právě tohle kritizoval; že jsou právě hry podle Lovecraftových věcí jako z jedný krysy, všechno se točí kolem Nové Anglie a chapadel. Nejde o to, že je něco moc nebo málo Lovecraft, ale že to je pořád dokola jeden stejný model.
A když vezmu ty motivy tak vlastně těžko hledat mainstream RPG kde inspirace není to je pro mě takové jako jo, ale ne - velká část popkultury stojí na gotickém románu (ukázkový případ je např. Alien), včetně toho Lovecrafta samotného.
Ale představa záměrně glitchující hry mi nepřijde moc atraktivní - i ty dvě, cos linkoval na mě působí dojmem (který může být samozřejmě mylný nebo neúplný), že hra nabízí primárně jakýsi efemérní weirdness feeling a zbytek vypadá na standardní (mnou velmi neoblibovanou) indie směs = walking simulátor ve více či méně interaktivním prostředí a do toho něco na způsob puzzlů. Ovšem já mám obecně dojem, že se nemálo her, co se snaží přijít s něčím "jiným" zasekne na tom "jiným" a třeba má i zajímavou premisu, ale ten zbytek je na hraní nic moc.
@Red (23.09.2025 21:59): typický fanoušek lovecrafta ohrne nad forgotten realms nebo reapery v Mass Effect nos, protože hra není z anglie počátku 20.století a nejsou tam všude šedočerný vlhký skály a ztrouchnivělé trámy
LOL, mám dojem že zrovna tady snad každý (včetně mě) právě tohle kritizoval; že jsou právě hry podle Lovecraftových věcí jako z jedný krysy, všechno se točí kolem Nové Anglie a chapadel. Nejde o to, že je něco moc nebo málo Lovecraft, ale že to je pořád dokola jeden stejný model.
A když vezmu ty motivy tak vlastně těžko hledat mainstream RPG kde inspirace není to je pro mě takové jako jo, ale ne - velká část popkultury stojí na gotickém románu (ukázkový případ je např. Alien), včetně toho Lovecrafta samotného.
@Zero (21.09.2025 14:36): Mně přišla jako hororová přehlídka už Baldurs Gate 2, od eyeless eye, skinner/tanner shop po slayera. A toho lovecrafta je u mě docela problém nevidět všude. Přijde mi, že fanoušci lovecrafta jsou často takoví ortodoxní elitáři ohrnující nad vším nos, že to není dost lovecraft nebo je to naopak moc lovecraft. Když vezmu ty motivy tak vlastně těžko hledat mainstream RPG kde inspirace není, ale typický fanoušek lovecrafta ohrne nad forgotten realms nebo reapery v Mass Effect nos, protože hra není z anglie počátku 20.století a nejsou tam všude šedočerný vlhký skály a ztrouchnivělé trámy.
@Dan9K (23.09.2025 13:07): Tak Cthulhu je extrémně populární v Japonsku (ostatně stejně jako dungeony), vůbec bych se nedivil, kdyby se některé hry vrátily odbočkou přes JP (nebyla by to první věc). Je tedy fakt, že jsou scénáře většinou zasazené do moderní doby.
Za sebe se spokojím s Arkham Horror: The Card Game :)
Za sebe se spokojím s Arkham Horror: The Card Game :)
Škoda, že více lidí nehrálo Anchorhead. Uchopení Lovecrofta je v téhle textové adventuře brilantní.
A před pár dny vyšlo Strange Antiquities, pokračování Strange Horticulture, kde se s Lovecroftovskou atmosférou také pracuje (v poněkud klidnější rovině).
A před pár dny vyšlo Strange Antiquities, pokračování Strange Horticulture, kde se s Lovecroftovskou atmosférou také pracuje (v poněkud klidnější rovině).
@SilentWolf (23.09.2025 11:42): Tak to jsme na tom podobně, ve mně taky vždycky propady pod textury a různé vizuální glitche působily děsivě. Ideálně když se nějak glitchnula textura obličeje - třeba tohle. Ono to vypadá i směšně, ale pokud se to stane ve hře a člověk to nečeká, dostaví se pocit "tady je něco strašně špatně".
Poslední lovecraftovská hra, co jsem zkoušel, byl Stygian: Reign of the Old Ones, a to bylo zklamání, protože to úplně přesně působí jako lovecraftovský zábavní park, ve kterém jsou všudypřítomné recenze na Lovecraftovy povídky.
Docela mě bavilo Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, to mělo solidní atmošku ve stylu The Shadow over Innsmouth, ale pak se získáním zbraní se z toho stala nepříliš dobrá střílečka.
Jo, taky bych rád viděl lovecraftovskou hru s jinými dimenzemi, rozpadem euklidovské geometrie, a bez chapadel.
Poslední lovecraftovská hra, co jsem zkoušel, byl Stygian: Reign of the Old Ones, a to bylo zklamání, protože to úplně přesně působí jako lovecraftovský zábavní park, ve kterém jsou všudypřítomné recenze na Lovecraftovy povídky.
Docela mě bavilo Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, to mělo solidní atmošku ve stylu The Shadow over Innsmouth, ale pak se získáním zbraní se z toho stala nepříliš dobrá střílečka.
Jo, taky bych rád viděl lovecraftovskou hru s jinými dimenzemi, rozpadem euklidovské geometrie, a bez chapadel.
@Dan9K (23.09.2025 13:07): Tak jeho rasistické a podobné veci separujú a hlavne jeho dielo je už public domain, takže oni na tom vlastne ušetria a nikomu za to nič nedávajú. Imho preto sa robí aj tak veľa indie hier, ktoré sú jeho dielom inšpirované, ak ho rovno priamo necitujú.
Mňa inak mrzí, že sa viac neriešia práve tá časť jeho diela, ktorá nie je o Cthulhu, ale skôr o návšteve iných svetov, dimenzii, dávnych civilizácii a relativizácia rozmerov, reality, priebehu času. Brat mi práve nedávno vravel, že takýto bezcthulhuovský zaujímavý a prekvapivo hlboký lore má Cultist Simulator
Mňa inak mrzí, že sa viac neriešia práve tá časť jeho diela, ktorá nie je o Cthulhu, ale skôr o návšteve iných svetov, dimenzii, dávnych civilizácii a relativizácia rozmerov, reality, priebehu času. Brat mi práve nedávno vravel, že takýto bezcthulhuovský zaujímavý a prekvapivo hlboký lore má Cultist Simulator
Tak ono je obecně překvapivé, že něco tak komplexního a složitého, jako je Lovecraft, frčí zrovna dnes, kdy frčí hlavně banalita a bizár.
Tak mě ani moc nepřekvapuje, že si z toho hry berou hlavně tu první signální "uau, monstrum"
btw. neměl by být tenhle člověk dávno cancelnutej? Nebo se nikdo z důležitých hlavounů neobtěžoval zjišťovat, co byl Howard zač? :-)
Tak mě ani moc nepřekvapuje, že si z toho hry berou hlavně tu první signální "uau, monstrum"
btw. neměl by být tenhle člověk dávno cancelnutej? Nebo se nikdo z důležitých hlavounů neobtěžoval zjišťovat, co byl Howard zač? :-)
@Sadako (23.09.2025 02:23): K tomu Lovecraftovi mám takový dost zvláštní názor, že nejvíc Lovecraftově na mě působí hry, od kterých absolutně netuším, co čekat. Aniž by jakkoliv Lovecrafta připomínaly.
Příkladem budiž hra o nedokončené hře.
https://store.steampowered.com/app/303210/The_Beginners_Guide/
nebo třeba.. https://store.steampowered.com/app/696480/The_Norwood_Suite/
Není to Lovecraftové, ani děsivé v pravém slova smyslu. Ale právě to, že absolutně netuším do čeho jdu a že se hra může třeba záměrně rozsypat, nebo glitchovat na mě působí jako když si čtu jeho povídky.
A ještě jdeme co se absurdity týká o level výš..
..když to humorně přeženu (ale vlastně ani ne!), nejvíc Lovecraft zážitek je vlastně když se ve hře propadnu pod texturu. Najednou mám pocit že jsem někde, kde být nemám a že se tam můžou skrývat nějaké placeholder věci a že tam prostě neplatí logika - jakýkoliv podobný problém jsem s podivným pocitem v břiše řešil ALT + F4. Je to nepříjemné a vzbuzuje to ve mě úzkost. Takovou, jakou žádný horror nezvládne.
Proto mi i chybí víc experimentovat v tomto žánru s těmi principy záměrných glitchů a bugů. Pohybujeme se v médiu které považujeme za 100% zmapované, ale já si stále myslím, že by tam ještě něco toho horroru který jsme doposud neviděli a neodkážeme si ho ani představit vytřískat šlo.
Samozřejmě největší hrůza asi pro hráče bude když mu při hraní odejde grafika - ale tak daleko bych zatím nechodil. :D
Edit: a jdu si konečně pustit to video. :D
Příkladem budiž hra o nedokončené hře.
https://store.steampowered.com/app/303210/The_Beginners_Guide/
nebo třeba.. https://store.steampowered.com/app/696480/The_Norwood_Suite/
Není to Lovecraftové, ani děsivé v pravém slova smyslu. Ale právě to, že absolutně netuším do čeho jdu a že se hra může třeba záměrně rozsypat, nebo glitchovat na mě působí jako když si čtu jeho povídky.
A ještě jdeme co se absurdity týká o level výš..
..když to humorně přeženu (ale vlastně ani ne!), nejvíc Lovecraft zážitek je vlastně když se ve hře propadnu pod texturu. Najednou mám pocit že jsem někde, kde být nemám a že se tam můžou skrývat nějaké placeholder věci a že tam prostě neplatí logika - jakýkoliv podobný problém jsem s podivným pocitem v břiše řešil ALT + F4. Je to nepříjemné a vzbuzuje to ve mě úzkost. Takovou, jakou žádný horror nezvládne.
Proto mi i chybí víc experimentovat v tomto žánru s těmi principy záměrných glitchů a bugů. Pohybujeme se v médiu které považujeme za 100% zmapované, ale já si stále myslím, že by tam ještě něco toho horroru který jsme doposud neviděli a neodkážeme si ho ani představit vytřískat šlo.
Samozřejmě největší hrůza asi pro hráče bude když mu při hraní odejde grafika - ale tak daleko bych zatím nechodil. :D
Edit: a jdu si konečně pustit to video. :D
@Zero (21.09.2025 14:36): Doceňuji, že tam vytáhl Fear & Hunger (fun fact: druhý díl Termina se odehrává v Praze, tedy v Prehevillu), ale úplně nesouhlasím s tím, jak místy ulpívá na survival/limited resources prvcích jako na něčem, co je pro horror RPG podstatné. Dobrá, zrovna Fear & Hunger s tím zvládá nakládat tak, že i notorický hater survivalu jako já se při chcípání za každým rohem dobře baví, ale dost často mě tohle spíš dožírá.
Ale hluboce souhlasím s tím, co tam říkal o hrách inspirovaných Lovecraftem, to je pořád chapadla sem, chapadla tam, nic proti chapadlům, chapadla jsou dobrá, ale je tu třeba zoufale nevytěžený Dream Cycle, o tom, že by se i s těmi prastarými božstvy dalo nakládat nějak kreativněji, ani nemluvím.
Ale hluboce souhlasím s tím, co tam říkal o hrách inspirovaných Lovecraftem, to je pořád chapadla sem, chapadla tam, nic proti chapadlům, chapadla jsou dobrá, ale je tu třeba zoufale nevytěžený Dream Cycle, o tom, že by se i s těmi prastarými božstvy dalo nakládat nějak kreativněji, ani nemluvím.
@Zero (21.09.2025 14:36): Zajímavé, dnes to na mě vyskočilo ale ignoroval jsem to, tak si to dám na tvé doporučení.
Nejlepší Lovecraft je stejně Bloodborne (Možná nový Alone in the Dark úspěšně konkuruje), ač si dokážu představit, jak by šel udělat ještě lepší. Dva příklady ze hry (spoilery).
1. Když vás zabije nepřítel s obřím pytlem na zádech tak se najednou objevíte v cizím prostředí - ve hře kde není mapa je to parádní prvek.
2. Na začátku hry vás neviditelná síla zvedne do vzduchu a zabije. Časem zjistíte, že jsou to neviditelné Amygdaly, pak se vám po určitém příběhovém bodu zjeví. A to zjištění že tam byly celou dobu je parádní.
Škoda, že hra, která si na Lovecraftovi takto zakládá, nešla ještě trochu dál. Ve hře je collectible insight a myslím, že by se s tím daly dělat velké věci, kdy se vám postupně svět otevírá jak vy odhalujete pravdu.
Ideálně bych bral hru která je podobně kompaktní ale nabízí daleko větší město - a to město by se měnilo v závislosti na vaší příčetnosti, ale mnohdy prostě jen tak, aby s vámi hra vydrbala. Kde byla ulice je najednou zeď, kde byl obchod je najednou díra do země. Muselo by to být nějak dynamicky poskládané jako obří rubikovka. Moc by se mi líbilo kdyby nikdy nešlo odhadnout co vás čeká, zároveň bych ale nerad kdyby cokoliv z toho bylo náhodně vygenerované ala Chalice dungeon. Vážně by to muselo být kompletní promyšlené město které se jen bude měnit.
Na druhou stranu, Elden Ring vám toho Lovecrafta tak moc do obličeje necpe, a možná tam ty kosmické hrůzy působí díky tomuf funkčněji.
Nejlepší Lovecraft je stejně Bloodborne (Možná nový Alone in the Dark úspěšně konkuruje), ač si dokážu představit, jak by šel udělat ještě lepší. Dva příklady ze hry (spoilery).
1. Když vás zabije nepřítel s obřím pytlem na zádech tak se najednou objevíte v cizím prostředí - ve hře kde není mapa je to parádní prvek.
2. Na začátku hry vás neviditelná síla zvedne do vzduchu a zabije. Časem zjistíte, že jsou to neviditelné Amygdaly, pak se vám po určitém příběhovém bodu zjeví. A to zjištění že tam byly celou dobu je parádní.
Škoda, že hra, která si na Lovecraftovi takto zakládá, nešla ještě trochu dál. Ve hře je collectible insight a myslím, že by se s tím daly dělat velké věci, kdy se vám postupně svět otevírá jak vy odhalujete pravdu.
Ideálně bych bral hru která je podobně kompaktní ale nabízí daleko větší město - a to město by se měnilo v závislosti na vaší příčetnosti, ale mnohdy prostě jen tak, aby s vámi hra vydrbala. Kde byla ulice je najednou zeď, kde byl obchod je najednou díra do země. Muselo by to být nějak dynamicky poskládané jako obří rubikovka. Moc by se mi líbilo kdyby nikdy nešlo odhadnout co vás čeká, zároveň bych ale nerad kdyby cokoliv z toho bylo náhodně vygenerované ala Chalice dungeon. Vážně by to muselo být kompletní promyšlené město které se jen bude měnit.
Na druhou stranu, Elden Ring vám toho Lovecrafta tak moc do obličeje necpe, a možná tam ty kosmické hrůzy působí díky tomuf funkčněji.
https://www.youtube.com/watch?v=Ge6Y3KkCEhY
Pěkná videoesej o hororových RPG. Rozhodně souzním s tím, že většina lovecraftovských her je ve stylu "greatest hits". První část videa ve mně taky vzbudila chuť si znovu zahrát Fallout 1. Pokud máte rádi dlouhé ukecané videa o hrách, tak doporučuju celý kanel.
Pěkná videoesej o hororových RPG. Rozhodně souzním s tím, že většina lovecraftovských her je ve stylu "greatest hits". První část videa ve mně taky vzbudila chuť si znovu zahrát Fallout 1. Pokud máte rádi dlouhé ukecané videa o hrách, tak doporučuju celý kanel.
@Zero (12.09.2025 22:46): Pro Red Info mimochodem údajně pracuje i Avellone.
To je něco nového, nebo je to jedna z těch už dříve oznámených her. Mám pocit, že těch nástupců Disco Elysium od stejných/podobných/vyhozených/rozkmotřených tvůrců je v tenhle okamžik už tak 5.
Ještě jsou to tyhle:
https://www.kickstarter.com/projects/longduegames/hopetown
https://store.steampowered.com/app/3261450/XXX_NIGHTSHIFT/
https://summereternal.com/
a Robert Kurvitz by měl mít nějaké Red Info LTD studio.
Ještě jsou to tyhle:
https://www.kickstarter.com/projects/longduegames/hopetown
https://store.steampowered.com/app/3261450/XXX_NIGHTSHIFT/
https://summereternal.com/
a Robert Kurvitz by měl mít nějaké Red Info LTD studio.
@Tulareanus (11.09.2025 12:43): aha. Tak to je celkem smutný příběh...
@Feidias (11.09.2025 08:29): Tak robí to firma, ktorá vyhodila a odrbala všetkých tvorcov Disco Elysium. Tomu ani neverím, ani by som im nechcel dávať peniaze...
@Feidias (11.09.2025 08:29): To vypadá zajímavě. :-)
@Sadako (27.08.2025 16:43): Vypadá to zajímavě moderně (i když je fakt, že naštěstí už pixel art přestal být mainstream).
Honor of Kings: World zatím působí dost slibně.
Honor of Kings: World zatím působí dost slibně.
Třeba to tady někoho zaujme - chystá se OSR dungeon crawler The Secret of Weepstone
@BUMTARATA (02.08.2025 10:46): Tohle alespoň není ruské, takže dobrá náhrada. :)
@Fritol (02.08.2025 10:19): Jsem si nejdřív říkal, jestli to není přejmenovanej Alkahest.
@Jab (02.08.2025 10:14): Má to být immersive sim spíše, takže inspirace v Dark Messiah, řekl bych. I z toho gameplay traileru je to patrné.
@Fritol (02.08.2025 07:45): Není? Na první pohled to vypadá jak další Dark Souls. RPG má města. :/
@Fritol (02.08.2025 07:45): Vypadá to tak.
I další epizody [chybný odkaz na hru] zde nejsou. Diskuze jsou, i když snad zásluhou léta, prořídlé, komentářů je málo...
I další epizody [chybný odkaz na hru] zde nejsou. Diskuze jsou, i když snad zásluhou léta, prořídlé, komentářů je málo...
@Fritol (02.08.2025 07:45): Vypadá to dobře. Celkově ta THQ show měla spoustu pěknejch trailerů, i na věci co nejsou pro mě (Goldman).
Embracer představil nové RPG Fatekeeper od nového interního studia, které je ale složené ze zaměstnanců Grimlore Games. Vypadá nadějně. A hlavně to není souls!
Tady už nikoho RPG hry ani nezajímají jak tak koukám. :D DH mrtvá.
Tady už nikoho RPG hry ani nezajímají jak tak koukám. :D DH mrtvá.
Starfinder: Afterlight, další sci-fi CRPG. :) Brzy na kickstarteru.
Vyšlo scifi CRPG Sector Unknown. Bohužel v early accessu jen, tak snad to dodělají.
Nové české RPG Legacy of Valor hledá testery na Steamu. Může se přihlásit kdokoliv. Zárovrň autor chce spustit již druhou crowdfundingovou kampaň na Startovači.
The Elder Scrolls: Skyblivion bude dostupný na GOG.
Zajímavé video o stolních/PC RPG hrách "západního" stylu v Japonsku (vlastně jsem ani netušil, že Record of Lodoss War vznikl jako přepis stolních her lokální DnD skupiny, kterou publikovali v herním časopise). Hádám, že RPGhry.cz (RIP) toho musely být svého času (?) plné :)
@Tulareanus (30.04.2025 12:08): to je právě to, že mě ta blbost zasahovala i do profesního života.
Člověk má něco dodělat, ale zrovna je nějaký event a já u toho ztvrdnu celou noc. Že už pak uměle prodlužuju svoje volno nad povinnostmi, abych stihnul svojí novou zcela zbytečnou povinnost.
Ale ten náš mozek ty povinnosti tolik nerozlišuje :(
A sezonost funguje. Teď mám zrovna spíš filmové období zase.
Ale spíš než počasí u mě rozhoduje stres.
Mám-li málo stresu, mám na hry chuť, mám-li hodně stresu, upřednostňuju víc okamžitý dopamin, čili věci, do kterých se vstupuje snadněji, než třeba rozsáhlé RPG.
Člověk má něco dodělat, ale zrovna je nějaký event a já u toho ztvrdnu celou noc. Že už pak uměle prodlužuju svoje volno nad povinnostmi, abych stihnul svojí novou zcela zbytečnou povinnost.
Ale ten náš mozek ty povinnosti tolik nerozlišuje :(
A sezonost funguje. Teď mám zrovna spíš filmové období zase.
Ale spíš než počasí u mě rozhoduje stres.
Mám-li málo stresu, mám na hry chuť, mám-li hodně stresu, upřednostňuju víc okamžitý dopamin, čili věci, do kterých se vstupuje snadněji, než třeba rozsáhlé RPG.
@Dan9K (29.04.2025 23:33): Ale zas to netreba preháňať. :) Ale chápem, že aj keď si človek prioritizuje veci podľa seba, občas potrebuje vidieť niečo, s čím si to môže porovnať, aby sa odhodlal k zmene.
Asi mnohým z nás bude blízky ten paradox, že máme veľa videohier lebo akcie, bundle, rozdávanie zadarmo atď... ale je ich už tak veľa, že ich aj tak realisticky už nikdy všetky nezahráme a už vôbec nie dohráme. A hoci mi to je na jedne strane reálne pocitovo ľúto, tak na druhej strane mám aj ten pocit, resp. vnútorne presvedčenie, že by bolo smutné, keby som hral len samé hry na úkor iných vecí, lebo fakt nechcem až toľko času tráviť hraním hier (ten čas treba brať s rezervou, stále som ochotný hrám venovať pomerne dosť hodín, keď je chuť).
+ potom taký ten faktor sezónnosti hrania. U mňa a asi u mnohých funguje, že ak je pekné počasie alebo vyslovene leto, tak hrávam hry menej ako v zime a období, keď je horšie počasie.
No a potom druhá sezónnosť vychádza z toho, že toľko hier nehrávam vtedy, keď som napr. v poslednej dobe hral veľa a som dočasne prejedený alebo keď ma v rámci voľného času chytí viac iná aktivita. - a tak to mám zatiaľ tento rok. Socializácia a warhammer 40K vysoko vyhráva nad hraním videohier.
Asi mnohým z nás bude blízky ten paradox, že máme veľa videohier lebo akcie, bundle, rozdávanie zadarmo atď... ale je ich už tak veľa, že ich aj tak realisticky už nikdy všetky nezahráme a už vôbec nie dohráme. A hoci mi to je na jedne strane reálne pocitovo ľúto, tak na druhej strane mám aj ten pocit, resp. vnútorne presvedčenie, že by bolo smutné, keby som hral len samé hry na úkor iných vecí, lebo fakt nechcem až toľko času tráviť hraním hier (ten čas treba brať s rezervou, stále som ochotný hrám venovať pomerne dosť hodín, keď je chuť).
+ potom taký ten faktor sezónnosti hrania. U mňa a asi u mnohých funguje, že ak je pekné počasie alebo vyslovene leto, tak hrávam hry menej ako v zime a období, keď je horšie počasie.
No a potom druhá sezónnosť vychádza z toho, že toľko hier nehrávam vtedy, keď som napr. v poslednej dobe hral veľa a som dočasne prejedený alebo keď ma v rámci voľného času chytí viac iná aktivita. - a tak to mám zatiaľ tento rok. Socializácia a warhammer 40K vysoko vyhráva nad hraním videohier.
@Tulareanus (29.04.2025 09:38): máš na mě obrovský vliv :-)
zrovna jsem jim v klubu napsal hromadnou zprávu, že končím, asi po 4 nebo 5 letech.
Asi jsem potřeboval nějaký ještě další impuls, který přišel od tebe. Díky :-)
zrovna jsem jim v klubu napsal hromadnou zprávu, že končím, asi po 4 nebo 5 letech.
Asi jsem potřeboval nějaký ještě další impuls, který přišel od tebe. Díky :-)
@Dan9K (29.04.2025 01:07): Ono aj ja sa chytím občas do pasce. :) Našťastie nie do nejakých freewaroviek alebo vecí, ktoré by po nejakom zhodnotení backlogu neboli na prvých priečkach, ale napr. teraz cez víkend som pokračoval vo FF VII Rebirth, ktoré mám rozohrané dlhodobo (dlhá hra) a normálne som sa pristihol pri jednej vedľajšej minihre, ktorá už trochu nabobtnala do bullshit scenárov neskorších, že nadávam ako chorá vrana. Vtedy som normálne pauzol hru, že načo už hodinu robím niečo, čo ma akurát tak hnevá a to len preto, že som chcel celú tú minihru mať jednoducho dohranú. Nakoniec som na ten jeden boj znížil obtiažnosť a po ňom som si ju zvýšil naspäť, pretože mi už bolo ľúto obetovať viac času alebo nervov.
to je strašný, plně souhlasím s Tulem, ale jsem toho plnou obětí. Já si prostě nemůžu pomoct to nedělat na 100 %
I když je ta hra úplně pitomá a neskutečně repetetivní. Jsem schopen hrát třeba roky free to play hru (konkrétně jsem podlehl např. Athleticmanii, takový total casual sportovní hra/manager/rpg), jenom proto, že je tam nějakej lazy design achievement, který mě to nutí dojet.
Ale mám pocit, že jsem zrovna v bodě zlomu. A prostě tyhle věci už respektovat nebudu. Musím víc poslouchat to, že mě to vlastně nebaví. Ona je to pak spíš posedlost, než zábava, závislostní chování. Sám bych tu hru hodnotil třeba 30 %, ale stejně mě to nedá. Už je to spíš až taková nemoc. A člověk si to uvědomuje a stejně to dělá.
Chtěl bych radši hrát nějakou pořádnou příběhovou hru, ale ty blbosti se spouštějí o tolik jednodušeji a závislost tam už je. Ta nová hra mě netáhne, protože tam ještě ta závislost není.
Prostě strašný.
I když je ta hra úplně pitomá a neskutečně repetetivní. Jsem schopen hrát třeba roky free to play hru (konkrétně jsem podlehl např. Athleticmanii, takový total casual sportovní hra/manager/rpg), jenom proto, že je tam nějakej lazy design achievement, který mě to nutí dojet.
Ale mám pocit, že jsem zrovna v bodě zlomu. A prostě tyhle věci už respektovat nebudu. Musím víc poslouchat to, že mě to vlastně nebaví. Ona je to pak spíš posedlost, než zábava, závislostní chování. Sám bych tu hru hodnotil třeba 30 %, ale stejně mě to nedá. Už je to spíš až taková nemoc. A člověk si to uvědomuje a stejně to dělá.
Chtěl bych radši hrát nějakou pořádnou příběhovou hru, ale ty blbosti se spouštějí o tolik jednodušeji a závislost tam už je. Ta nová hra mě netáhne, protože tam ještě ta závislost není.
Prostě strašný.
@S4TW (24.04.2025 08:27): jj.. mám rád systém, kde se musíš rozhodnout.. pokud přijmeš úkol, tak se mi líbí, když máš více možností řešení.. a pokud nepřijmeš, tak to má taky nějaké následky..
@Tulareanus (24.04.2025 10:28): Však já s tebou souhlasím. ;) Osobně na achievementy skoro nehraju nikde, jen jsem psal, co je podle mě lepší, pokud tam už ty achievementy sou... a už jsem to psal také, lidi pak hrají za všechny gildy např. a to mi přijde dost bizardní. Osobně mám rád a i to dělám ve svých hrách, spíše systém perků... za někoho nějak hraješ a získáš tím perk, který i nadále nějak ovlivňuje daný svět, narozdíl od achievementů.
@Vivaldi (24.04.2025 12:16): Tak ono niekedy človeka baví prehľadávať a skúšať všetko, ak je to v hre dostaotčne zaujímavo urobené. Napr. pri Elden Ringu ma naozaj lákalo a až na pár výnimiek aj vyslovene bavilo preskúmavať každý kút. Takže tam som splnil všetky achievementy aj rád. Primárne ma otravuje tá kvatifikácia, ktorá je o grinde/farmení. To sú mechaniky, ktoré v hrách nemám rád, lebo to považujem za lazy design, keď hra v niečom stojí na tom, že hráča núti opakovať repetívnu činnosť dookla namiesto toho, aby mu ponúkla niečo ďalšie odlišné od doposiaľ videného obsahu.
@S4TW (24.04.2025 11:10):
@Tulareanus (24.04.2025 10:28): Súhlasím. Tiež ma nejako nebaví extra prehľadávať a prechádzať všetko, len aby som mal všetky achievmenty. Sú hry, kde som si dal získanie niektorých achievmentov ako výzvu (napríklad 140 alebo Gone Home), ale to fungovalo na trochu iných princípoch, že sa to dalo nejakým spôsobom zvládnuť a nepôsobilo to úmorne. Ale inak jediná hra, kde sa mi podarilo získať všetky achievmenty prirodzenou cestou... a celkom ma bavilo to urobiť, nakoľko to robilo príbeh zaujímavejší a plnší, tak to bolo v After Us.
@Tulareanus (24.04.2025 10:28): Súhlasím. Tiež ma nejako nebaví extra prehľadávať a prechádzať všetko, len aby som mal všetky achievmenty. Sú hry, kde som si dal získanie niektorých achievmentov ako výzvu (napríklad 140 alebo Gone Home), ale to fungovalo na trochu iných princípoch, že sa to dalo nejakým spôsobom zvládnuť a nepôsobilo to úmorne. Ale inak jediná hra, kde sa mi podarilo získať všetky achievmenty prirodzenou cestou... a celkom ma bavilo to urobiť, nakoľko to robilo príbeh zaujímavejší a plnší, tak to bolo v After Us.
@Tulareanus (24.04.2025 10:28): vidím to stejně jako ty. Ve valné většině plnění achievementů kazí herní zážitek a stává se z toho slepý grind a "ztráta" času. Takové ty přirozené achievementy zase nedávají úplně smysl, například u Telltale her stačilo často jen hru dohrát a otevřel jsi všechny achievementy (jaký to pak má smysl?). Hodně fajn achievementy jsou například v Disco Elysium, kde musíš udělat hodně specifické věci, aby se ti povedly, nicméně tam pak nestačí snad ani 2 dohrání, ale za mě je to vlastně nejrozumnější (nejzábavnější) způsob.
@feryk (23.04.2025 21:43): Myslím achievementy, ktoré človek dostane bez ohľadu na to, čo v rámci RPG robí alebo ako sa rozhodne (okrem dohrania hry a podobne, tie mi dávajú zmysel). Tie príklady čo spomínaš sú podľa mňa príčinou, prečo považujem achievementy za malé zlo. :) Sú to grindovacie/farmiace achievementy a mnohé hry takýmito aktivitami aj podmieňujú nielen odomykanie výbavy, ale aj postup v príbehu, či odomknutie vedľajšieho obsahu (napr. sidequesty). Viac mi už dáva zmysel achievement v tom zmysle "Staň sa členom gildy zlodejov", lebo to nejak reflektuje to, že hráč spravil rozhodnutie. Samozrejme smutné na tom je, že veľa ľudí sa pridá len preto, aby splnili ten achievement a to je to, čo som písal v prvom mojom príspevku k tomuto, že achievementy motivujú ľudí hrať inak, než ako by teoreticky hrali, keby hra achievementy nemala. Ako som sa dostal k hraniu na Switchi, tak mi príde normálne osviežujúce, že tie hry achievementy nemajú a ak tam je niečo podobné (napr. v pokémone odmeny za x chytených pokémonov), tak je to tam zapracované logickejšie, prípadne je takýchto achievementov našťastie málo.
Achievementy ma bavia v roguelike hrách, lebo tam tá motivácia pre špecifický gameplay dáva zmysel a motivuje hráča vytvárať nové taktiky v rámci gameplayu (zahraj 20 kariet za jedno kolo, dostaň nepriateľa na lvl. 100 jednu alebo krvácania a podobne).
@Zero (23.04.2025 22:08): Klamal by som, keby tvrdím, že niekedy aj na mňa nemajú achievementy vplyv, že ich mám chuť plniť, ale veľakrát sa pristihnem, že v istom momente dosiahnem ten limit, kedy si poviem, že nejdem teraz dookola opakovať nejakú činnosť, aby som zabil x hodín svojho voľného času, ak ma tá aktivita nebaví. Ten achievement za to je slabý vtip a zároveň nechcem, aby sa mi z hry stala druhá práca, za ktorú platím ja. Takých hier nie je málo.
Inak tie úplne samozrejmé, bežné achievementy typu "dokonči tutorial" "splň sidequest" a podobne imho existujú preto, lebo prostredníctvom nich získávajú vývojári dáta o tom, koľko ľudí, ktorí vlastnia hru sa dostali ako ďaleko a splnili čo. Taká jednoduchšia analytika.
Achievementy ma bavia v roguelike hrách, lebo tam tá motivácia pre špecifický gameplay dáva zmysel a motivuje hráča vytvárať nové taktiky v rámci gameplayu (zahraj 20 kariet za jedno kolo, dostaň nepriateľa na lvl. 100 jednu alebo krvácania a podobne).
@Zero (23.04.2025 22:08): Klamal by som, keby tvrdím, že niekedy aj na mňa nemajú achievementy vplyv, že ich mám chuť plniť, ale veľakrát sa pristihnem, že v istom momente dosiahnem ten limit, kedy si poviem, že nejdem teraz dookola opakovať nejakú činnosť, aby som zabil x hodín svojho voľného času, ak ma tá aktivita nebaví. Ten achievement za to je slabý vtip a zároveň nechcem, aby sa mi z hry stala druhá práca, za ktorú platím ja. Takých hier nie je málo.
Inak tie úplne samozrejmé, bežné achievementy typu "dokonči tutorial" "splň sidequest" a podobne imho existujú preto, lebo prostredníctvom nich získávajú vývojári dáta o tom, koľko ľudí, ktorí vlastnia hru sa dostali ako ďaleko a splnili čo. Taká jednoduchšia analytika.
Já achievementy plním maximálně po dohrání, právě proto, abych si nekazil zážitek a neohýbal to, jak hraji.
Já se spíš bavím o side questech, které nemají ideální morální řešení (ať už pro hráče nebo postavu) a nedávají vlastně ani smysl (někdy samozřejmě je fajn dotlačit někoho někam, kam ho dovedou činy a situace). Pak mi u nich chybí možnost č.3, že třeba nepomohu ani jedné straně (což můžu udělat jen tím, že quest vyignoruji, ale za mě je lepší možnost dokončení questu tím, že se nezapojím a to třeba něco následně ovlivní :)).
Já se spíš bavím o side questech, které nemají ideální morální řešení (ať už pro hráče nebo postavu) a nedávají vlastně ani smysl (někdy samozřejmě je fajn dotlačit někoho někam, kam ho dovedou činy a situace). Pak mi u nich chybí možnost č.3, že třeba nepomohu ani jedné straně (což můžu udělat jen tím, že quest vyignoruji, ale za mě je lepší možnost dokončení questu tím, že se nezapojím a to třeba něco následně ovlivní :)).
@Tulareanus (23.04.2025 21:33): Já achievementy vůbec neřeším a jsou mi spíše nesympatické, ale chápu třeba, když hráč objeví něco hodně skrytého, a hra mu to tímto způsobem oznámí. Co nechápu vůbec jsou achievementy typu "splnil jsi svůj první quest!" Obecně mi přijde, že achievementy jsou takové "rozesírače mozku" ve stylu instant dopamine bez hlubší hodnoty.
@Tulareanus (23.04.2025 21:33): Nevím co znamená "ocenění samozřejmosti", ale myslím to tak, že z mého pohledu je lepší achievement typu: Nalezení 150 pokladů, Zabití 250 krys, Vyřešení úkolu Chlípný mlynář, Zdolání všech hor.... které můžeš splnit za jakoukoliv postavu než achievementy typu: Zabij 20 nevinných lidí, Staň se členem gildy zlodějů, Staň se členem gildy správňáků apod... :))
@feryk (23.04.2025 21:12): Tak ja si dlhé roky myslím, že tie "externé" achievementy kazia príbehové hry, lebo nezdravo motivujú ľudí zameriavať sa viac na ich plnenie než na roleplay. Zároveň mi príde divné mať vôbec nejaké achievementy bez ohľadu na priebeh na nejaké "ocenenie samozrejmosti". Čiže nesúhlasím s tým, že by si mal dostať odmeny bez ohľadu na to, za koho hráš a ktoré alternatívne línie a vedľajšie úlohy plníš.
@Tulareanus (23.04.2025 21:02): jj, ale pokud chceš splnit všechny achievementy nebo třeba nějaký postupný, tak ti nic jiného nezbyde, než hrát třeba za všechny gildy, prostě tě to donutí a nemáš jinou možnost. Ideální je hra, kde jsou achievementy nebo perky apod řešeny tak, že je jedno za koho hraješ, za jakou gildu apod a přesto můžeš získat všechny odměny. ;)
@feryk (23.04.2025 20:00): Ja by som povedal, že motivuje a núti sú dosť rozličné veci. Ja napr. v RPG nerobím niektoré veci, lebo sú mi proti srsti morálne alebo nelogické, aj keby bol za to achievement a príde mi, že je to ok, lebo je tam tá možnosť výberu.
Každopádne TES asi nie je a nikdy nebola séria, kde by hráč riešil nejaké hlbšie morálne dilemy, ale to častokrát neriešia ani tie hry, ktoré sa tak prezentujú (napr. od BIoware), lebo tie možnosti bývajú tak extrémne protipóly, že dilema nemá ako nastať.
Každopádne TES asi nie je a nikdy nebola séria, kde by hráč riešil nejaké hlbšie morálne dilemy, ale to častokrát neriešia ani tie hry, ktoré sa tak prezentujú (napr. od BIoware), lebo tie možnosti bývajú tak extrémne protipóly, že dilema nemá ako nastať.
@S4TW (15.04.2025 14:21): Dobrá rpg hra by měla mít možnost se úkolům vyhnout nebo je řešit jinak. U spousty her, včetně TES, je to bohužel tak, že sice jsou na výběr třeba dvě možnosti, ale znát to moc není. Občas je nějaký úkol, kde je schválně nutné zvolit jedno zlo na úkor druhého, ale mělo by to být v rámci roleplay, kdy člověk za toho zlého hraje, jinak to kolikrát vypadá dost bizardně. :) A bohužel dost často hry nutí hráče hrát za všechny gildy, kvůli achievementům atd.. a přitom to nedává logiku. :)
@Jab (22.04.2025 10:18): Už mi ty neustálé remastery začínají lézt krkem, kdyby radši věnovali úsilí na nové hry.
@Jab (22.04.2025 10:18): Souhlasím, Fallout 3 pořád vypadá slušně
Oblivion Remaster, Fallout 3 Remaster... Jestli to je recht, tak to Bethesda tedy jede hodně "bezpečně". Uvidíme, co z toho oznámí.
Ani bych btw neřekl, že Fallout 3 potřebuje remaster grafiky. Ale respektuji, že mladší hráči to mohou vidět jinak.
Ani bych btw neřekl, že Fallout 3 potřebuje remaster grafiky. Ale respektuji, že mladší hráči to mohou vidět jinak.
@S4TW (15.04.2025 16:27): Vždy plním všechny questy, takže si vyzkouším obě možnosti. :-D
@Tulareanus (16.04.2025 13:07): Jo, to si konečně musím také zahrát, zní to jako hra přesně pro mě :D. K PoE, asi se tam brzo vrátím to tam vyřešit, taky jsem tam byl hned ze startu hry, vlastně hned jak to šlo, teď teda nejsem skoro o nic dál, ale nerad si nechávám takhle v hlavě něco. Za mě zatím nejtěžší souboj byl sólo 1v1 proti medvědovi v jeskyni :)
@S4TW (16.04.2025 12:52): Za mňa bol ten súboj asi najťažší v hre, lebo to bol prvý výraznejší skok v náročnosti a potom to už bolo len ľahšie. Možno som tam išiel priskoro.
Ja som mal inak opačný problém v Torment: Tides of Numenera , kde som tak ako zvyčajne hral tak, aby som robil rozhodnutia čo najbližšie môjmu vlastnému presvedčeniu a tam bolo dosť veľa možností ako sa vyhnúť boju a ja som mal tak za celú hru cca 5 bojov a miestami ma to už hnevalo, lebo som mal chuť na zmenu od čítania textov na boj, ale na druhej strane som nechcel zradiť svoje presvedčenie, že ako by som riešil také situácie. :)
Ja som mal inak opačný problém v Torment: Tides of Numenera , kde som tak ako zvyčajne hral tak, aby som robil rozhodnutia čo najbližšie môjmu vlastnému presvedčeniu a tam bolo dosť veľa možností ako sa vyhnúť boju a ja som mal tak za celú hru cca 5 bojov a miestami ma to už hnevalo, lebo som mal chuť na zmenu od čítania textov na boj, ale na druhej strane som nechcel zradiť svoje presvedčenie, že ako by som riešil také situácie. :)
@Tulareanus (16.04.2025 11:14): Souhlas, na první dobrou jsem to viděl stejně jako ty, ale pořád jsem doufal v nějakém lepší uklidnění situace (druhá věc je, že jsem ještě v podstatě na začátku hry a podlevelenej, než abych si lajsnul ten souboj v sále), ale prostě jsem doufal v nějaké hezčí řešení situace, ale chápu, proč tam vlastně není a to mi právě nahodilo to dilema, jestli vůbec takové questy chtít za každou cenu dohrávat (samozřejmě, že nakonec chtít budu, protože moje completionist dušička).
@S4TW (16.04.2025 11:07): Z istého hľadiska je možné povedať, že je lepšie byť chudobný a živý, než jednoducho mŕtvy pre každú sprostosť. Ono nechcem ti spoilovať, ak si to ešte predtým nikdy nehral, ale v priebehu plnenia questu sa dozvieš viac informácii, čo samozrejme vopred pri rozhodovaní nemôžeš vedieť, ale na druhej strane vieš zmeniť to, ku komu sa pridáš ešte aj pred koncom questu. Každopádne ten Kolsc je ambiciózny politicky, to je pravda, ale nemal som pocit, že ho prezentovali ako plundrujúceho bežných obyvateľov, skôr ako guerillu proti Raedericovi. A ľudia v Gilded Vale sú už z Raedrica zúfalí. Preto mi to prišlo, že síce tu nie je na prvý pohľad WIN možnosť pre obyvateľov, ale je tu voľba, ktorá by mala výrazne zmenšiť ich problémy a trápenie.
Výraznejšiu dilemu som mal skôr pri voľbe toho, ku ktorej frakcii sa pridať v Defiance bay a hlavne úplne posledné rozhodnutie v hre.
Výraznejšiu dilemu som mal skôr pri voľbe toho, ku ktorej frakcii sa pridať v Defiance bay a hlavne úplne posledné rozhodnutie v hre.
@Tulareanus (16.04.2025 10:21): Tak jsem to zprvu taky vnímal, ale pak je druhá strana, kde je zase ambiciózní Kolsc, který loupí a plundruje kraj. Jakože, reálně bych se víc přikláněl ke Kolscovi, ale ani z něj nemám zdaleka pocit, že má dostat moc :)
Nicméně, to je asi jedno, spíš mi šlo o takové to morální dilema, jestli za každou cenu plnit quest, který pro mě nemá ani jedno uspokojivé řešení a proč vlastně nenechat svět, ať se zařídí dle sebe :)
Nicméně, to je asi jedno, spíš mi šlo o takové to morální dilema, jestli za každou cenu plnit quest, který pro mě nemá ani jedno uspokojivé řešení a proč vlastně nenechat svět, ať se zařídí dle sebe :)
@S4TW (16.04.2025 10:11): Tak Raedric je psychicky narušený fanatik, ktorý aj za malé priestupky popravuje ľudí na svojom panstve. Kvôli nemu je ten strom v Gilded Vale plný obesencov. Mne prišlo, že pointa je v prvom rade zastaviť takého tyrana.
@Tulareanus (16.04.2025 10:02): no, že nesympatizuji ani s jednou ze stran a nevidím důvod kvůli tomu jednoho zavraždit. Asi jsem nad tím dřív zase tolik nepřemýšlel a pravděpodobně i teď se nakonec pro někoho rozhodnu, ale vlastně mi přijde škoda, že nejde quest ukončit i jinak.
@S4TW (16.04.2025 09:43): A v čom na tom queste vnímaš dilemu? A možnosti sú naozaj len dve, len ich priebeh môže byť odlišný.
@Red (15.04.2025 22:15): Lord of a Barren Land - ještě jsem ho úplně nerozebíral na šroubky, ale buď jsem mohl zabít jednoho nebo druhého, ale vlastně nejsem ani pro jednoho, asi někde bude i třetí možnost, kterou jsem neobjevil, tak to nechávám otevřené, ale vlastně nejsem ani pro jednu stranu
@S4TW (15.04.2025 14:21): Mně by zajímal ten PoE quest:)
Sebekriticky se musím přiznat, že jinak patřím k těm, co se snaží vše vyžrat a vše splnit.
Někdy se cesty vylučují a potom hraju roleplayingově. Ale že bych třeba v Elder Scrolls vzal za svou jen jednu gildu, to ne.
Sebekriticky se musím přiznat, že jinak patřím k těm, co se snaží vše vyžrat a vše splnit.
Někdy se cesty vylučují a potom hraju roleplayingově. Ale že bych třeba v Elder Scrolls vzal za svou jen jednu gildu, to ne.
Jedinej quest, kterej nevracím jsou zlatý spodky. Jinak OCD vyhrává. :/
@S4TW (15.04.2025 14:21): Když už nevíš kudy dál, stále je tu plán B - Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius. (za předpokladu, že loot za to stojí, ehm .-)
@S4TW (15.04.2025 14:21): Když mě hra baví že v ní jdu i po subquestech (tzn ne Ubisoftiny a podobné), tak nějaký vynechám jen ve velmi výjmečných případech. Ale ano, stává se že tu postavu v tom případě prostě pošlu doprdele.
@Malignus (15.04.2025 16:22): no a co když by sis v reálu nevybral ani jednu možnost, tak quest neplníš? To je to hlavní dilema :D
@S4TW (15.04.2025 14:21): V prvním hraní se rozhoduju tak, jak bych se rozhodl já sám. V dalším průchodu hrou už se snažím trochu roleplayovat. :-D
@S4TW (15.04.2025 14:46): Je to tak, zatímco ve většině západních RPG se snažím vžít do hlavní postavy, tak u jRPG si z nějakého důvodu připadám spíše jako "pozorovatel".
Jinak dobrodruzi jsou už z principu povolání trochu magoři. Nikdo neříká, že nemůže mít OCD na vybrání všech bedniček, spasitelský komplex a případně také bipolární poruchu :D
Jinak dobrodruzi jsou už z principu povolání trochu magoři. Nikdo neříká, že nemůže mít OCD na vybrání všech bedniček, spasitelský komplex a případně také bipolární poruchu :D
@S4TW (15.04.2025 14:21): Vyberu si takové řešení, které mě, ať už z jakýchkoli důvodů, štve méně (klidně i skrze okouknutí výsledku pomocí save/load), protože moc dobře vím, že nejvíc by mě nakonec štval ten nesplněný quest.
@Peach (15.04.2025 14:29): je pravda, že v jRPG tohle člověk řešit nemusí, tam ve valné většině je jeden směr, kterým postava jde :)... nicméně já mám problém, že neumím luxovat všechen větší content (sbírat otazníčky zase nemusím všechny) a ideálně bych samozřejmě taky hrál první hraní jen podle svého pocitu, nicméně už teď vím, že 99% her si nikdy po druhé nezahraji, tak mi nedá zkoumat všechno možné.
@S4TW (15.04.2025 14:21): Já se při prvním hraní západního RPG snažím hrát opravdu ve smyslu "hraní rolí", tedy pokud nepovinný úkol neodpovídá povaze mé postavy, tak ho nedělám. Stejně tak se snažím vyhnout většině ludonarrative dissonance konfliktů, tedy typicky když mě příběh zavede do situace, kdy někam spěcháme, tak spěcháme a hraní Gwentu si nechám na večer do hospody.
Takový dotaz do pranice. Jak řešíte side questy, kde jsou dvě řešení a ani jedno se vám nelíbí? Snažíte se za každou cenu na nějakou stranu přiklonit, ačkoliv byste to v reálu neudělali nebo quest necháte vyhnít? Já se snad vždycky snažím nějak quest splnit, i když nemá pro mě uspokojivé řešení, ale včera v PoE jsem narazil opět na takový quest a nějak jsem se zamyslel, že ho vlastně asi nechci plnit. Ještě teda hledám alternativu, ale často žádná není, tak mě napadla tato diskuzní otázka :)
Paradigm Island vypadá dobře. Konečně zas RPG co neni generické sci-fi/fantasy. Snad se povede.
https://www.notebookcheck.net/Retro-Game ... -delay.985215.0.html
No... Amiga minula i mě. Pěkně to ale vypadá. Na Black Crypt třeba. :)
No... Amiga minula i mě. Pěkně to ale vypadá. Na Black Crypt třeba. :)
https://nerdist.com/article/baldurs-gate-3-fan-mod-stardew-valley
Mod do Stardew Valley s charaktery z Baldur's Gate III.
Mod do Stardew Valley s charaktery z Baldur's Gate III.
Red Thread Games po fiasku s Dustborn nekrachli a oznámili nové survival RPG Hello Sunshine.
@jones1240 (26.02.2025 09:40): Ten vizual je zvláštní, pravda. Někde na půli cesty mezi Tales a Amalur. Ale nepřijde mi to špatné. Uvidíme jak se to bude hrát ještě.
@jones1240 (26.02.2025 09:40): Taky jsem si říkal, že to graficky vypadá nějak divně. Na první pohled snad i hůř, než jejich předchozí Edge of Eternity (které bych si už měl taky konečně vyzkoušet).
A nudnější názvy snad už ani vymyslet nejdou. Možná Edge of Origins :)
A nudnější názvy snad už ani vymyslet nejdou. Možná Edge of Origins :)
@Fritol (26.02.2025 06:02): Ten vizuál vypadá strašně MMO-like, což neříkám že to je jako hnusný to ne, ale nějak mi to neodpálilo dekel. Do wishlistu ale dám.
Edge of Memories - Další francouzská hra ve stylu JRPG. Jen tak dál.
@Ross (16.02.2025 20:37): podařilo se jim to. Zázrak.
@S4TW (17.02.2025 11:04): doslova proto nehraju Paradoxí hry. :/
@Jab (17.02.2025 09:00): jj, já ty hry miluji, ale ta počáteční investice dost často způsobí, že se několik měsíců jen odhodlávám :D
Stejně ale hezké, že stále vychází skvělá RPG a vše nejsou jen rychlokvašky s nablýskanou grafikou. I ta variabilita je lepší. KCD, Dark Soulsovky, dungeony nebo Persony nejsou pro mě (a vlastně i diablovky už mám ohrané). Ale jiní po nich hrábnou rádi.
Jen stále dokopat se k tomu se u každého nového RPG seznámit s jeho pravidly... To ke vždy to, co mě nejvíce zdrží. Jen naposledy Pathfinder: Wrath of the Righteous jsem začínal snad třikrát čtyřikrát. A pak dohrál dvakrát po sobě. :)
Jen stále dokopat se k tomu se u každého nového RPG seznámit s jeho pravidly... To ke vždy to, co mě nejvíce zdrží. Jen naposledy Pathfinder: Wrath of the Righteous jsem začínal snad třikrát čtyřikrát. A pak dohrál dvakrát po sobě. :)
@Ross (16.02.2025 20:37): Podpořil jsem Posla, ale tohle mě moc nezajímá. Možná se to ještě vybere, jestli to bude kumulovat, jako další kampaně, ale asi to nemá moc velkou propagaci a jak píše Fritol, takových her je hromada.
@Ross (16.02.2025 20:37): Nope, jakkoliv mu to přeju a doufám, že to vybere a hra se povede, tak osobně nevidím důvod, proč bych to měl chtít hrát, vypadá to trochu tuctově. Na Steamu takových survival her vychází mraky. A koukám, že to nezaujalo ani backery, jen 74. Kdyby mu tam někdo nehodil 150k, tak bez šance.
Třeba z toho časem vznikne něco víc, uvidíme.
Třeba z toho časem vznikne něco víc, uvidíme.
Brzy bude ukončená kampaň na české RPG Legacy of Valor. Momentálně chybí pouhých 10% k úspěšnému dokončení projektu. Nyní zbývají 3 dny do konce.
Přispěl někdo?
Přispěl někdo?
@Tulareanus (06.02.2025 15:27): Nemám rád open-world v čemkoliv, co není RPG (Sony, Ubisoft styl her). Kdybych nehrál ani open world RPG, tak si těch RPG moc nezahraju. :D Ale samozřejmě najdou si i výjimky, neplatí to vždy.
Každopádně nikde v popisu se nepíše, že by to mělo být open world. Navíc je to indie hra, nečekám že to bude extra velké. Spíš mi teda vadí, že použili AI při vývoji.
Každopádně nikde v popisu se nepíše, že by to mělo být open world. Navíc je to indie hra, nečekám že to bude extra velké. Spíš mi teda vadí, že použili AI při vývoji.
@Fritol (06.02.2025 15:24): Nevravel si, že open worldy nemusíš? Lebo tieto online co-op sú zvyčajne ešte vatovejšie a viac grind než tie regulérne singleplayer.
Cloudheim vypadá hezky. Snad se to nebude až moc točit kolem kooperace a půjde to dobře hrát i singl.
Já jsem se před mnoha lety těšil, jak vzniknou menší rpgčka z univerza DA a ME. To podle mě byla cesta jak z toho univerza těžit pohodlně penízky, menší ale precizní světy typu detektiv c-sec. Ten základ by byl stejný ale vždycky by tam daly nějaký perfektně promyšlený příběh, zajímavou novou minihru, opravdu vypiplanou grafiku a třeba jen nějaké pomrknutí na původní trilogii v podobě známé postavy či lore pohledu. Místo toho se snažili o nějaký obrovský grindovací megalomanský megahit a dost možná to celý pohřbili.