Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ravenloft: Stone Prophet

81
10 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1995 PC
Vývojáři:
Neznáma magická sila ohrozuje krajinu Elturel. Naši dobrodruhovia sa po návrate z hliadky – niekoľko hodín pred úsvitom, nestačili ani poriadne prespať, keď boli prebudení. Urýchlene sa dostavili pred kapitána stráží, z neistotou o akú – tak urgentnú – záležitosť sa jedná. Závoj svetla zahalil oblohu. Mihotá sa v rannom vzduchu a za ním nevidno bohaté polia a zelené lúky Elturelu, ale len púšť plnú horúceho piesku. A cez ten závoj svetla, neznáma postava snaží sa predrať na druhú stranu. Bez váhania naši hrdinovia zoskakujú z koní a vydajú sa na pomoc cudzincovi. Ešte netušia, nevedia, že je to posledný krát – na dlhú dobu – kedy videli zelené polia Eltruelu. Z posledných síl, v poslednom vydýchnutí ich cigánka umierajúca v piesku varuje, aby sa vrátili späť z tejto prekliatej krajiny. Avšak ako mávnutím čarodejného prútika mizne Eltruel z dohľadu hrdinov a púšť ich nadobro obklopí. Horúce slnko a púšť tiahnuca sa od obzoru po obzor...

Tak sa začína pokračovanie úspešnej hry zo sveta Ravenloft. Privádza hráča do úplne novej krajiny a svojim spôsobom si berie inšpiráciu z málo využívaných egyptských reálií (v hrách). V klasických pravidlách D&D, v 3D engine, tak rozohráva príbeh kliatby a zrady, a hlavne príbeh o prežití v nehostinnom prostredí púštnej krajiny. Spôsob hrania by sa dal nazvať ako vylepšený systém zavedený v časoch Eye of the Beholder. Akurát namiesto štvorčekového pohybu hráč dostáva k dispozícii pohyb voľný (i keď stále existuje možnosť prepnúť hru do pohybu po „štvorcoch“). Riešenie hádaniek, nutnosť strážiť si prísun vody, bez ktorej na púšti dlho nikto neprežije, dungeony a mytológia sveta inšpirovaná starovekým Egyptom – to je Stone Prophet.


Poslední diskuzní příspěvek

Elemir: Povedzme si, ze svoj diel na tom, ako sa veci maju aj WotC a ich vlastna strategia, co sa tyka D&D. Osobne sice netusim aka je, ale…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Slunce pálí do vyprahlé pouště, nad níž se tyčí starověké monumenty staroegyptské kultury. Tu a tam proletí sup hledající nějakou tu mršinu, která padla za oběť neúprosnému slunci. Ra se zbláznil. Potulné zombie hledají ty, kteří ještě přežily, nestvůrné kreatury se skrývají v ruinách starobylých chrámů, číhaje po kořisti v podobě nezvaných návštěvníků.

Ano, těmi nezvanými návštěvníky budete jako obvykle vy. Unikl-li vám v minulosti tento skvost mezi dungeony, napravte svou chybu a tento produkt proslulé firmy SSI si sežeňte. Budete se dobře bavit, a to i přes, na dnešní dobu již zastaralé, zpracování. To totiž nemění nic na tom, že grafické ztvárnění egyptského prostředí je provedeno fantasticky. Zvuky a hudba jsou na tom taktéž dobře. A to nejpodstatnější, tedy hra samotná ? Čeká na vás podmanivý příběh zahrnující i něco z egyptské mytologie, rozpadlé chrámy a sfingy, pohřebiště a jedno, krutou nemocí zdecimované, městečko. Spoustu pastí a puzzlů, nášlapných plošinek, propadlišť, tlačítek a tajných zdí, jak se na Egypt sluší a patří. Nechybí minotauři, zombie, mumie a kdejaká jiná havěť.

Na začátku si vybíráte dvě postavy kterým klasicky zvolíte pohlaví, rasu, povolání a přesvědčení. V průběhu hry můžete přibrat další dvě postavy. Vývoj postav se odvíjí v klasických AD&D měřítcích. Zkušenost získáváte tedy za zabití nestvůry a procházením nových lokací. Trochu zjednodušený přístup, ale snadno přijatelný, neobtěžujíc hráče nesmyslnostmi. Samozřejmě že pro tvrďáky může být nepřijatelné, že sesláním kouzla nepřibude kouzelníkovi zkušenost. Zde platí, že zkušenost dostanete za zabití stvůry, nikoliv za to, že se vám kouzlo povede seslat. To se totiž podaří vždy, oproti např. DM, každý z těchto systémů má svá pro a proti. Ale zpět ke hře. Zatímco postavy vlastní určité hodnoty v klasických položkách jako je síla, inteligence, obratnost atd., s přibývající zkušeností naroste s každým levelem schopnost zasáhnout nepřítele a u kouzelníků roste síla seslaného kouzla. Klasické AD&D. Tolik k vývoji postav.

Co jsem ještě neřekl…tedy nenapsal ? Jo, ačkoliv jde tento dungeon mírně ve šlépějích SSI tvorby jako je Eye of the Beholder (totéž samozřejmě platí o prvním díle Ravenloftu), myslím tím styl zpracování, nabízí oproti němu mnohem více kouzel, pastí, dialogů s NPC, mnohem rozvinutější příběh, a také lze přepínat mezi klasickým krokováním po čtverečcích a plynulým pohybem. Souboje také probíhají klasicky, tedy klikáte na ikony rukou se zbraněmi. Ale je zde jedno usnadnění. Stačí kursorem ukázat na stvůru která je v dosahu, načež se kursor promění v mečík a klikáním postupně útočí postavy svými zbraněmi tak jak jsou v řadě. Jídlo bylo nahrazeno vodou. O tu se však téměř nemusíte starat, máte li klerika s kouzlem Create Water. Cestování po rozsáhlé poušti je vyřešeno systémem teleportačních kamenů které postupně nacházíte a pomocí nichž se lze přesunout do dané lokace, které kámen přísluší. Pohyb zde probíhá scrollovacím způsobem, to je zásadní odlišnost Ravenloftů od série EoB. Lze sice přepnout na krokovací systém, ale ten kapku hapruje, jelikož hra pak někdy špatně umísti potvory na čtverce a netrefíte se do nich i když třeba stojí vedle, takže lepší přepnout zpět na scrolling a plynule se k nim přiblížit.

Ra se nezbláznil. Někdo jej uvěznil a využil jeho síly k vlastním nekalým účelům. A nebyl jeden. Bylo jich více.Ankhepot a Hierophant. Kněžka Isu a Senmet . Ti spřádali nitky zkázy nad pouští Har´ akir. Nakonec se sami stali soupeři, které je nutno vymazat z tohoto světa aby opět nastal klid a smrtící zeď RA přestala obklopovat tuto prokletou poušť.

Pro: Egyptské prostředí, grafika, příběh, atmosféra.

Proti: Nevyužitelný krokovací systém, lepší nechat scrolling, ale čemu to vlastně teda vadí, že :-)

+23