Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tedy, musím napsat, že za poslední roky mám skoro nejlepší vzpomínky právě na Ravenloft (vedle druhého Diabla a nově i Elden Ringu). Určitě by si tato perla zasloužila více, jak 12 hodnocení.
@Drolin (05.01.2021 19:49): Mně přišlo dobré, že to nakonec nedopadlo jako "parta hrdinů se vydala porazit zlého kouzelníka", ale že nezbylo nic jiného, než nechat oba mocné protagonisty, aby si své názorové rozpory vyřídili mezi sebou.
@90210 (03.01.2021 19:11): Tedy finální souboj... něco tak špatného jsem dlouho neviděl, za to mám chuť snižít SP hodnocení na 60 procent :)). Než on se dobelhal k teleportu, a mezitím mě nespočetněkrát usmažil...
@Drolin (02.01.2021 20:07): Jsem zvedavej co reknes na ponekud netradicni finale, to me moc nenadchlo.

Jinak ve me doted prevlada nasranost na autory, ze do hry nedali zadnyho maga a nemohl jsem si tedy importovat svyho paladina a klericku z jednicky.
@Ringo (02.01.2021 20:16): Inspirace reáliemi je skvělá, ale u mě převládá pocit, že z toho autoři mohli vytěžit jako v případě upírské tématiky v prvním díle více. Jedna vesnička, několik setkání v poušti a 5-8 dungeonu není tolik.

Na druhou stranu, oba díly nedělí ani dvanáct čísel Score, takže to bylo zvládnuto v šibeničním termínu :).
@Isair (29.12.2020 16:38): Tak to zní naopak možná lépe :)).

Stone Prophet je zatím slepenec (povedených) dungeonů v poměrně nezajímavém prsostředí a příběhu. Ale docela se bavím - jen importované charaktery to docela ovládají. Docela brzo jsem (omylem) vstoupil do Faraonovy hrobky plné Golemů a až tak velké problémy nedělají.
Menzoberranzan byl překvapivě docela solidní kousek, ale na Ravelofty se samozřejmě nechytal. Nejvíc mi vadila asi určitá linearita a nízká obtížnost, která se zvláště projeví více až v závěru hry, kdy vás hra provádí malým městečkem od questu ke questu a přišel jsem si spíš jak v nějakém interaktivním "filmečku", resp. jak v povídce, která se snaží odvyprávět děj, ale na gameplay pak už trochu dlabe.
@Elemir (19.04.2019 12:12): Povedzme si, ze svoj diel na tom, ako sa veci maju aj WotC a ich vlastna strategia, co sa tyka D&D. Osobne sice netusim aka je, ale nejaku maju. Ostatne, ked sme pred rokom ockom pomrkavali po moznom remakeu EOB (i ked to bolo skor zbozne prianie), tak... No skratka, WotC ma svoju strategiu :)

@Richmond (19.04.2019 10:15): Tiezm mam len krabicu s Menzoberranzanom. Druhe dve hry mam akurat ako sucast Masterpiece Collection. A teraz som si nie isty, ci su aj v "Gamefest" kolekcii. SSI veci sa mi hrozne tazko zhanaju a ked, tak si za ne pytaju ludia nehorazne sumy. A ja mam nejaky limit, kolko do tych svojich starych hier dam :)
@Bragi (19.04.2019 11:39): Díky, je to tak, opraveno :)

@Richmond (19.04.2019 10:15): SSI toho mělo pod palcem opravdu hodně. Chvilku jsem si myslel, že v novodobé historii jejich aktivity převezme Ubisoft, ale nestalo se tak.

Krabici Strahd's Possession jsem získal docela náhodou, Menzoberranzan taky tak nějak, oboje dvoje v disketové verzi. Stone Propheta mám v EU verzi a kvalitativně na tom není nic moc. Nejspíš to měl někdo vystavené na sluníčku. Chtěl jsem nějakou původnější edici, ale nezadařilo se mi.
[neexistující komentář]: Krásně jsem si početl :) Stone Prophet je pro mě další adept na znovudohrání (zatím mám jen 2 takové hry), přeci jsme už to je dávno, co jsem ho dohrál.
Stejně mi prostě chybí pořádnej vydavatel cRPG her jako byl SSI. Ne snad, že by nevydali občas hrůzu, ale pořád to je pro mě absolutně nejoblíbenější vydavatelský dům!

Ad srovnání obou Ravenloftů - je to těžký. Taky u mě boduje první díl atmofsférou, druhá zase grafikou. Prostředí je pro mě atraktivní u obou her. Co je ale nejhorší, že nemám dosud žádnou krabici!! Ani jednoho z těch 3 dílů (pouze cédéčka, jewely a podobné bezcennosti)
Tak konecne dohrano. Nemuzu rict, ze by dvojka byla lepsi, nez jednicka. Jednicka mela IMHO o neco lepsi atmosferu a primocarejsi pribeh s vybornym zaporakem, dvojka byla v tomto smeru trochu specificka, zaporak je o nicem a cele to podtrhlo velmi netradicni finale. Jedine, co mela dvojka o neco lepsi, byl design dungeonu a o neco castejsi interakci s NPC. Dalsi vyhodou dvojky je velka nelinearnost, kdy v podstate uz od zacatku muzete jit kam chcete. Vsechny navody uvadi stejne poradi dungeonu, ale takovy obelisk, do ktereho vsichni lezli jako do 2., je pritom jeden z nejtezscich dungu vubec a osobne jsem to sel v poradi Well of Neferti, Temple of Seth, Ruined Temple of Harvest a z toho jsem si odskocil do sfingy pro nejlepsi NPC ve hre, Sethir Ra, ktery nejenze je cisty klerik, ale ma i neuveritelne nizke AC, takze sel hned do prvni linie. Timto zpusobem jsem k nemu dorazil na podobnym levelu, na jakym byl on a s nim dokoncil Temple of Harvest a nasledne sel do Obelisku, kde cela parta poskocila cca o 3 levely, protoze Obelisk je presne to misto, kde se nejvic leveluje.

Mizerny vyber NPC jsem uz zminoval a od autoru to je fakt vysmech. Chvili jsem zkousel hrat i s trollem a lvem, ale jednak me nezaujali a druhak je skoda vyuzivat tyto charaktery, kdyz se vsude vali tuna gearu. Hru jsem tak dohral v sestave kouzelnice na 15. levelu, paladin na 15. levelu, Sethir Ra na 16. levelu a Piotra na 18. levelu, ktery mohl byt jeste o level vyssi, kdybych misto nej na Burial Catacombs nezkusil lva a trolla. Celkove jsem nemel problem, jedina trochu tuzsi mista byla Obelisk, pokud se tam vlezlo na zacatku a Temple of Ra. Piotra byl fajn a lockpick pomohl plynulejsimu pruletu hrou.
@Isair (23.10.2017 21:09): Uplnou nahodou jsem nasel vedle vesnice Mahar na zemi u nejake mrtvoly starou znamou Axe of Hurling z jednicky, uz to pravda neni ono, ale na ty neprijemny manscorpiony z Obelisku porad hodne pomaha, ale - nemuze ji pouzivat ani moje kouzelnice, coz bych pochopil, ale ani Piotra nebo Trajan Khet, coz je skutecne k posrani. Klerika a kouzelnici chapu, ale ten thief me sere. Dal uz je tam jen wemic, kterej na me dojem neudelal, nemrtva paladinka, coz je ale docasne NPC, troll, kterej neleveluje a ma o radek min mista v inventari a pes, jedine dobra postava. Tot vse. 2 postavy na sebe nic neoblecou, 1 brzy zmizi a zbyva jedina postava, ktera je ale k najmuti hodne pozde. Kdyz si v RPG nemuzu utvorit druzinu dle meho gusta, tak me to od hry opravdu odrazuje.

I Menzoberranzan byl v tomhle mnohem lepsi, tam byla elfka fighter, 2 human fighteri, 1 kentaur ranger (stejna velikost jako troll), Drizzt ranger na 15. levelu, ptak mage/thief/fighter, gnome (deep gnome) thief a dwarf cleric, takze vicemene idealni vyber. Stone Prophet v tomto smeru opravdu zklamal, mohla to byt nejlepsi hra z cele "trilogie"...
@90210 (23.10.2017 09:15): Jako throwing dagger +2 tu později je, jenže zde je oproti jedničce dost na hovno. Nevím, jestli je to záměr nebo nějaký bug enginu, ale strašně špatně se s ní zasahují nepřátelé, možná tam přidali něco jako hit chance i pro střelné zbraně, protože to platí i pro luky a praky...

Nejsilnější zbraň je tu pak asi ten scimitar of speed, který je tak trochu ultimátka podobně jako throwing dagger v jedničce, zvláště když se enchantuje na +3 a chopí se ho schopný válečník (dá se s ním útočit v podstatě bez prodlevy).
Pak tam jde najít (ještě mnohem dříve) i short sword of quickness (ideální pro Piotru), taky dost solidní zbraň, ale je trochu složitější se k ní dostat.
Tak lva jsem nakonec propustil, protoze mu nejde dat ani helma a nabral zpet Piotru a nejspis ho dam misto kouzelnice do prvni rady, i kdyz ma vysoky AC, hra alespon spravne protezkne. Letmo jsem probehlten monolit a tamejsi pekne animovani skorpioni mi docela davaji.

Predpokladam, ze neco na zpusob throwing dagger ve hre asi neni, co?
@Isair (18.10.2017 13:58): U toho araba to asi ani jinak nepujde, protoze zjistovat kolik by mel za 1 level klerika dostat postava cleric/ranger s odolnosti 17 uz zacina byt docela matematika.:0)
@90210 (18.10.2017 10:44): Yop, ten pes je ve hře k nabrání až dost pozdě a bude na o dost nižším levelu. Ale vypadal též na zajímavou postavu, byť ten arabský nomád mi sedl více. Multiclass má sice zvláštní, ale zase proč se stále držet nudných zajetých kolejí, že? A životy bych tu vůbec nějak zvlášť neřešil... zbytečnost. Pokud to není postava s vyloženě nízkou odolností (pod deset), tak jich bude tak akorát, přijde mi zbytečné (a i trochu proti pravidlům;)) save/loadovat za účelem maximálního/většího zisku.
@Isair (17.10.2017 23:53): Piotra je aspon sympatak, ale ten "arab", kteryho si prej podle Andrewovi recenze do braty brat nemame, protoze je slabej, je sice silnej, ale zase mi nebyl sympatickej a predevsim nesnasim ty multiclassy uz kvuli tomu vopruzu s prepocitavanim zivotu pri levelovani. Chtel bych co nejdriv toho psa, ale podle vseho se tam dostanu az nekdy za polovinou hry.
@90210 (17.10.2017 15:30): Hrál jsem to s tím lvím bojovníkem (ten mi navíc připomněl Rakeeshe z QfG 3, takže proč ho nevzít:)) a Ranger/Clericem. Vytvořené postavy human Paladin, Half-elf Mage. Ten lev poté může získat nějakou tu svojí speciální zbroj (stejně jako ten troll), nicméně absence dalšího vybavení (krom prstenů) opravdu zamrzí, mohli to klidně udělat jako v Albionu, kdy by každá rasa nacházela své specifické itemy, nikoliv se omezovat pouze na tu jednu zbroj, ale co už...

Piotra je super s tím backstabem (který jde používat i bez hide in shadows a zepředu), dával zdaleka největší poškození z party, i tak jsem ho nakonec vyměnil za toho lva, anžto ten v první řadě alespoň vydržel více zásahů (a navíc mi přišel jako mnohem zajímavější postava).

Ranger/Cleric s holí v druhé řadě není vůbec k zahození. Navíc později jde ve hře najít super kouzlo "enchant weapons", které dokáže každou zbraň trvale enchantovat až na +3, čili se tím pádem i takové obyčejné hole dají solidně zesílit. I když v té chvíli už asi budeš mít scimitar of speed apod., které jsou téměř tak ultimátní jako vrhací dýka v jedničce:) (zvlášť po enchantování na +3).

Nesmíš bejt taková konzerva:), třebaže, máš pravdu, že více "normálních" charakterů by hra jistě snesla.
@Phoenix (17.10.2017 14:44): Kdybych to hral kvuli powergamingu, tak to nebudu hrat s Piotrou.:0) Chapu, ze se tam asi hodi, ale nechci, aby moje parta pripominala procesi z Alenky v risi divu.

Vadi mi, ze jsem defakto omezen na dva humanoidni charaktery, z toho jeden ma podivnej multiclass.:0) V tomhle byl super Ravenloft 1, tam byl idealni vyber dle meho gusta.
@90210 (17.10.2017 14:25): Já jsem hrál s Anhg Kragem a Hrak Turem. Bral jsem je proto, že se mi líbili (a zapadali mi do prostředí), ne kvůli powergamingu. Základ party jsem měl buď přenesen z jedničky nebo (Stone Prophet jsem hrál 2x, jednou s přenesenou partou a jednou bez) vytvořen až ve dvojce, složení Elf Female Mage a Human Male Paladin nebo Cleric.

Ta nevyužitá výbava trochu zamrzí (také jsem toho tahal kvanta zbytečně), ale zase to přebíjí originální prostředí a atmosféra.
Jaka NPC jste vlastne nabrali? Vyber NPC a absence maga je pro me osobne jednoznacne nejvetsi slabinou cele hry, ktera je jinak vyborna. Z pernamentnich postav je tu akorat zlodej a typek s otresnym multiclassem. Dale 2 nehumanoidni fighteri, z nichz prvni nemuze nosit nic krome zbrani a prstenu a druhej dokonce ani zbrane. K cemu mi je 3 prdele vybavy, kdyz to ani nemam na koho navlict? Tohle me popravde stvalo i v Might and Magic VIII: Day of the Destroyer, dokonce jsem tam primarne kvuli tomu z party vyhodil draka.

Nakonec to musim hrat az do konce s tim thiefem, kterej tam dela nejakej ten zanedbatelnej damage z druhe rady a cleric/rangera nahradil tim šakalem a budu doufat, ze aspon on na sobe pri zmene do psi podoby muze neco mit. Zatim mam v prvni linii paladina a kouzelnici, ktera s dykou v ruce, silou a dexterity 18 jede v pohode hand to hand battle, musel jsem to udelat takto, protoze ten thief a cleric/ranger nic neustoji.
@Isair (11.10.2017 07:12): Z RP hlediska je to vlastne blbost oboji, protoze cleric / ranger je druid a fighter / druid je ranger, ale ta Jaheirina kombinace mi prijde min WTF. Absence maga je IMHO velka chyba a nechapu co to ma znamenat. Je fakt treba s nim zacit.

Na druhou stranu je fakt, ze v Ravenloftu jsem az tak moc nekouzlil a spis jsem vse vymlatil nebo "vyhazel". Jedinou vyjimku tvoril masakr tech ozivlych stromu,
@90210 (10.10.2017 22:23): Ono Cleric/ranger je docela wtf kombinace, ale nakonec není úplně k zahození a připomínala mi hodně kombinaci Jaheiry z BG (Druid/Fighter) s dokonce podobným omezením na použitelné zbraně (v Stone Prophetu jsou s ním použitelné převážně hole či střelné zbraně).
Tak či onak se mi tyhle netradiční postavy ve Stone Prophetu dost líbily, absence mága zamrzela, ale rozhodně bych z toho nedělal takovou aféru (ale asi bych to úplně bez mága hrát nechtěl).
@mazar1234 (10.10.2017 22:37): Ja vzdy musim mit tu postavu jako jakesi alterego a jako trpaslik se fakt necitim, takze podobny vybery odpadaji. Moje postava muze byt jen human nebo maximalne half-elf.:0)

Trpaslika fightera ale samozrejme beru vzdy, kdyz se tvori viceclenna parta, viz Eye of the Beholder, Icewind Dale nebo Wizardry 8.:0) Je to stejna klasika jako hobit zlodej.:0)
@90210 (10.10.2017 22:23): Tak ja som okamžite presedlal na Sorcerera, akonáhle mi to engine (upgrade) umožnil :-D

Ale prvý gameplay som mal samozrejme (BG 1 s datadiskom) za Dwarf/Fighter, proste profesionálna deformácia z detských čias Golden Axe.

Shadowruny som tiež všetky odohral za Dwarf/Samurai.

Proste keď si vytvoríš nejakú ideálnu postavu......
@mazar1234 (10.10.2017 22:20): U Baldurových gatí jsem nemel nikdy problem s Enchantery, Invokery, Necromancery nebo Conjurery.

Nebyl tam pravda Abjurer (schvalne, kolik z vas ho hralo?:0) ), ale cisty mag do party me nikdy nechybel a bez diskuze to byla logicka volba pri vyberu hlavni postavy. I z pohledu cele sagy je fajn vzit si nejaky epic povolani a ne treba zlodeje, ktery jsou tam všade 3 prdele.

Ale vynechat ho uplne, kdyz uz tady je cleric / ranger (solidne wtf kombinace), dalsi klerik je dokonce pes a pak jsou tam 2 cisti fighteri...Nechapu. Asi sli cestou Menzoberranzana, kde byly jen 3 NPC a ani jeden klerik.
Tak jsem se rovnou vrhnul na Stone Prophet a na prvni pohled jsem si vsiml dvou veci. Prvni je absence titulku u filmecku, coz mi normalne nevadi, ale kvalita zvuku tady neni prilis vysoka a postavy obcas drmoli, takze jim neni moc rozumet, coz je vopruz. Naopak musim pochvalit podstatne vetsi vyber portretu postav, v jednicce to bylo u muzskych portretu fakt hrozny bestiarium, pokud clovek nechtel hrat za neg...ehm cernocha nebo ťamana. U zenskych se to dalo i v jednicce, ale i tady je vyber jeste vetsi.

Jinak pri vyberu postav automaticky musi byt jedna postava mag, protoze ve hre zadny neni. Za to automaticky srazim 10%.
@Isair (01.10.2017 15:37): Ja jsem za thiefa kdysi zkousel BG2 hrat taky, protoze ma IMHO nejlepsi stronghold, ale prislo mi, ze to z hlediska RP neni uplne vhodny povolani, nehlede na to, ze uz v BG se jaksi nepocita s tim, ze by si hrac zvolil thiefa uz z toho duvodu, ze ti hned na zacatku prideli Imoen a pote i Montarona a nasledne jsou k dispozici dalsi a dalsi (Safana nebo Alora, se kterou snad nikdo nehral a samozrejme OP Coran, pripadne Skie, se kterou taky nikdo nehral, protoze je treba mit v parte Eldotha).

Ostatne i v BG2 se s tim tolik nepocita, viz. Yoshimo / Imoen jako soucasti hlavni story, plus je tam jeste jeden z mala multi classu, ktery mi prijdou logicky, thief/illuzionist.
@90210 (01.10.2017 12:24): Yop, ve dvojce jsem takhle jednou vyřešil zdlouhavé hledání kouzlem "knock"... imo stačí ten mág, thief je vesměs v jedničce spíše zbytečnost. Ve dvojce však má k dispozici "hide in shadows" a hlavně hodně silný "backstab", čili rozdával úplně s přehledem zdaleka nejvyšší fyzické poškození z party (pokud se trefil, THAC0 má přeci jen o něco nižší jak Paladinové a Bojovníci).

To si vzpomínám, jak jsem jel BG sérii s hlavní postavou thiefem zaměřeným čistě na backstabování (čili ve druhém díle kit zabiják s vyšším multiplikátorem poškození), v prvním díle bezva volba (zvláště při používání lektvarů neviditelnosti, anžto hide in shadows v BG během boje pořádně nefunguje), v SoA se mi backstab také párkrát hodil, zvláště při boji s mágy, které jsem byl schopen odrovnat hned při začátku boje, ještě než si stihli seslat stoneskin apod. a souboje se tím rázem staly mnohem jednoduššími, jenže v ToB tvrdě doplatil na nízké THAC0, kdy jsem byl rád, že vůbec někdy zasáhl cíl. Ale možná fighter/thief by nemusela být nejhorší volba, i když to bych nemohl použít kit "zabiják" (v BG 2) a dualy moc nemusím, u nich mě štve, že jednak to chce přesně trefit, kdy je vhodné změnit povolání (tj. mám dost thiefských schopností atd.?) a druhak mi přijde debilní, že je po určitou dobu (než s druhým povoláním dosáhne vyššího levelu) zastaveno to první povolání... v tomhle ohledu to má třetí edice pravidel mnohem lépe vymyšlené.
@Isair (29.09.2017 14:11): Tak uz jsem v Castle Ravenloft a po necekanym sezkani s prvnim zombie golemem nasledoval load. Davaji fakt poradny rany, zaroven je ale v melee i dostavaj, ale vzhledem k tomu, ze mou nagenerovanou dvojici paladin / klericka, kteri maji AC -6 a -5 a 90+ zivotum jsou schopni na jeden souboj vyridit, to fakt chce jedine z dalky.

BTW ten lockpick by nemusel byt uplne marnej skill, letmo jsem ho zkousel a mohl by usetrit dost bloudeni a hledani, chce to ale do zadni rady toho thiefa...
@90210 (29.09.2017 14:08): Tak zase abys nebyl zklamanej:p, tak horké to s nimi taky není (throwing dagger je ultimátka, skoro jako třebas ta ohnivá kuše v Lands of Lore nebo, jak říkáš, luky v MM). Ale jako když na mě poprvé vyběhl, nevědě co mě čeká, jsem byl taky docela překvapen, když mi zmastil celou partu během několika sekund. Jsem jen seděl u obrazovky s otevřenou pusou a utrousil něco ve smyslu "Ty vole!".
@Richmond (29.09.2017 13:13): To ja taky a uz se na ne tesim od doby, co jsem jako male dite cetl navod ve Score, ve kterem je Andref v bestiari vykreslil jako nejobavanejsi potvory vubec.:0)

@Isair (29.09.2017 13:20): Jojo, Al obcas fakt korzuje zleva doprava kolem dveri, to uz jsem si vsiml. S throwing dagger je to pak jako v MM6-8 a luky.:0)
@90210 (29.09.2017 12:19): Jsou imunní na magii mám dojem (i když to v manuálu nepíší), takže na hold undead můžeš zapomenout :). Jsou rychlí, během pár vteřin ti zmastí celou partu... ale zdálky pomocí throwing dagger +2 se docela dají "uházet" :), ale jakmile potkáš 2 naráz, je to docela vo hubu. Záchrana mnohdy byla, když se některý z nich zasekl... hlavně v úzkých prostorách je AI trochu natvrdlá a někdy jen strafuje ze strany na stranu a oním úzkým prostorem neprojde (to se třebas už ve dvojce nestává).

Jakože vyloženě nějaký ultra hardcore fight si z jedničky taky nevybavuju, ale rozhodně to byl větší save/load fest jak dvojka, už kvůli mnoha nepřátelům vysávající úrovně, kteří se prostě někdy v těch úzkých prostorách k mé partě i přes throwing dagger, firebally a throwing axe dostali a ty úrovně vysáli.
Ja jsem zatim nekde v polovine prvniho Ravenloftu, kterej me fakt chytl, ale ani ten mi nepripada nejak tezkej. Zvlast po zisku vrhaci dyky, ale na legendarni zombie golemy jsem jeste nenarazil, predpokladam ale, ze s kombem hold undead - throwing dagger s nimi nebude velky problem.
Tak dohráno. Pravda, že je to poměrně jednodušší kousek ve srovnání s jedničkou (vůbec však ne jednoduchý v rámci dungeonů obecně). Neviditelné stěny nedělají příliš problémů díky helm of true seeing, skrytá tlačítka nejsou až tak skrytá jako v jedničce, souboje jsou obtížné hlavně zezačátku (škorpioní muži byli vážně docela vo hubu bez "neutralize poison", stejně jako pouštní démoni imunní na zbraně +1), později si partu poměrně slušně vytrénujete a takoví Stone Golemové, od kterých jsem (vzhledem k jejich pověsti ve hře) čekal ekvivalent k zombie golemům z jedničky, jsou spíše slabé lemry. Ale zase celkem často se zde objevují nepříjemní nepřátelé castící blesky či firebally apod. zraňující celou partu, což souboje rázem trochu oživilo.

Atmosféra opět skvělá, finální "souboj" trochu otrava (hlavně kvůli pathfindingu :)), dungeony o něco zajímavější jak v jedničce, celkově to bylo mnohem rozsáhlejší a tak nějak zkrátka dost fajn.

Jinač ve verzi 1.10 (GoG verze) nefunguje outro (hra se zasekne s black screenem), to se rozběhne pouze s vypnutými zvuky, avšak vzhledem k tomu, že v něm pouze kecají 2 postavy je to o ničem a tak jsem si outro shlédl na Youtube. Stejně tak se tam nepřehrává takové to krátké video s oživením sochy a finální souboj hierophanta a Ankhtepota (prostě hra pokračuje jakoby nic, že kdybych si o tom nepřečetl, tak ani nezjistím, že se tam nějaká videa mají přehrát), jinak v pohodě, žádné další chybky jsem už nezaznamenal. Jen snad používání střelných zbraní byla trochu otrava, nevím, jestli do hry nebyl zakomponován nějaký "miss" prvek oproti jedničce, ale mnohdy se mi stávalo, že prostě šíp/šutr/dagger of throwing prostě nepřítelem prolítla a nic moc mu neudělala. Takže ultimátní taktika z jedničky "vše zlikvidovat nejlépe z dálky" tu jaksi moc nefungovala (resp. to bylo mnooohem složitější), avšak ani nebyla v posledku moc potřeba.
Tak se zatím zdá, že páčení zámků je stejně nevyužitelné, jako v prvním díle, stejně jako hledání pastí. Na druhou stranu tu thief může používat velmi užitečný backstab (který funguje i při útoku zepředu) a tudíž dokáže uštědřovat největší fyzické poškození z party. I když mně se spíš hodil nějaký odolnější fighter do první řady, takže jsem jej beztak záhy vyměnil za toho "Liontaura" (vůbec postavy, které se můžou přidat k vaší partě, jsou tu poměrně dost zajímavé- "Liontauří fighter", Troll, Undead Paladin, Šakalí kněz...).

Ale zatím moc fajn kousek, vypadá to na mnohem rozsáhlejší a v mnohém propracovanější hru, jak první díl. Navíc s opět bezvadnou (byť odlišnou) atmosférou.
Á, koukám, že tady může každé povolání krom kouzlení používat i nějaké ty ability, včetně třebas "hide in shadows" či backstab, to by se mohlo u thiefa docela hodit, když už nic jiného...

Ale musím říct, že je to co do technické stránky opravdu o velký krok dále, především co se animací nepřátel týká, ale i celkové grafiky či kvality zvuků. A atmosféru to má i z té chvilky co jsem zkoušel, velmi, jak to říct, vtahující... :).

Zatím jsem to rozehrál jen zkusmo, rychle tam naklikal nějaké postavy a jen se tak rychle podíval po okolí, abych zjistil, jak se to vlastně hraje (na memorize/pray/rest etc. v dolní části obrazovky či po zmáčknutí escapu si asi budu chvíli zvykat, pořád mám tendence najíždět na horní okraj obrazovky jako v jedničce:), stejně jako na sbírání itemů pomocí pravého tlačítka myši). Postavy si naházím a pořádně to rozjedu až v sobotu, už se nemůžu dočkat :). Pravděpodobně vytvořím Paladina a mága (když tu není žádný k sehnání) a naberu ještě samozřejmě Clerica a váhám nad tím Thiefem mno, v jedničce mi přišel k ničemu, ale ve dvojce by se mohl hodit už kvůli těm abilitám + pokud je zde co vypáčit, tak by byl jasnou volbou.

Ale aspoň tu správně funguje ten luk, byť zde se musí (jak mi psal předtím Richmond) mířit opravdu "přesně do středu", jinač postava mine, ale alespoň to funguje, v jedničce v CD verzi se trefila vždy stejně jako s jinými zbraněmi na dálku, ale dmg nulový.
A taky jsem rád, že tu už hráče nepřátelé při útoku zblízka tak debilně dokolečka neobíhají, to byl občas (zvláště ze začátku) trochu vopruz.
@90210 (02.09.2017 12:35): Jenom vytvořené postavy.

Balanc si sice nerozhodíš úplně, ale postavy budou výrazně silnější než ty, vytvořené až ve Stone Prophet. Hodně záleží na tom, jestli jsi v Ravenloftu nasbíral maximum zkušeností (rozuměj zabil všechny zombie golemy).

Zkus začít Stone Prophet s až tam vytvořenými postavami a porovnej to co do jejich levelu a vybavení (nepamatuji si přesně, co se při importu z vybavení přenáší, pokud vůbec něco) s importovanými. Byl tam určitě rozdíl v levelech, ale po té době si už napamatuji, jak velký.

@Richmond (02.09.2017 12:58): Dark Suny jsou v tomhle výjimka, normálně to také nedělám, ale v Dark Sun jedničce (dvojku jsem ještě nehrál) jsem měl také dost multiclass partu.
@90210 (02.09.2017 12:35): Neporadím :) Bohužel pokud to jde, zásadně neimportuju, protože bych se připravil o stěžejní a velmi zábavnou část hry. Tipnul bych si ale, že balanc se tím určitě nerozhodí.
Ad multiclass - z mých 4 postav v druhém Dark Sunu jsou 3 multi-class a z těch 3 dokonce dvě postavy rovnou 3 povolání :)
Chtel jsem se zeptat jak je to s importem postav z prvniho dilu, zda se importuje cela parta vcetne postav, ktere jsem nabral po ceste a jestli to neznici balanc cele hry.

Jde mi o to, ze jsem jednicku rozehral s paladinem a klerickou, protoze klerik tam neni ihned k dispozici, ale nasledne jsem zjistil, ze ve Stone Prophet se VUBEC neda nabrat mag, takze tam je 100% nutnost zacit s magem. Mohl bych to samozrejme ochcat tim, ze bych si vytvoril multi-class, ale pulena povolani proste nesnasim.
@mazar1234 (14.03.2017 15:44): To je bullshit, pretoze si to mohol hrat normalne skokovym sposobom a islo to aj na 386 bez problemov. Relativne. ;) Aj ked, co si pamatam, tam bol potom vzdy problem s tym, ked prisery zacali utocit z nejakeho divneho uhla.

Ja som prvy Ravenloft rozohral znova (*pozrie sa na blog...*) eh, 2012..., ale ako to tak byva uz som to nedotiahol do konca. Myslim, ze mam este stale savy z tohto zatahu stale nainstalovane. Problem s hrami z tohto obdobia je, ze ci si budem pamatat co som uz vsetko spravil a kde vlastne som :) Ale najprv, chcem aj tak dotiahnut (pokusit sa o to) do konca ten nestastny Pool of Radiance 2
@Richmond (14.03.2017 14:39): Ja som mal prvý diel pomerne hneď ako bol nový, ale na mojej 386SX to išlo v tom vyššom rozlíšení 320x400 hrozne sekane a nedokázal som to hrať.
Po upgrade na 486 som sa už k tomu nejako nedostal (ani neviem prečo) a odohral som to až pred niekoľkými rokmi cez DOSBox.
Paradoxne Stone Prophet som dohral ako prvý, bratranec to vtedy mal od suseda a hneď mi to ponúkal ako super hru. Aby mal návod, tak si komplet ručne prepísal celý text návodu z časopisu požičaného (asi Score?) a ten som si potom požičal od neho ja.
Mapy sme samozrejme tým pádom nemali.
Po dohraní prvého Ravenloftu som si potom aj prešiel ešte raz dvojku.
@90210 (14.03.2017 14:16): Jo shánělo se to blbě, tenkrát jsem to kupoval v nějakém bazaru Score už netuším kde v Praze :) Zrovna Stone Prophet mi z té trojice přijde jako nejlepší a marně si vzpomínám, co by mě tam vadilo. Tím, že to je 3D, tak to zastarává rychleji, ale pořád mi to přijde atraktivní :) Nevím, co myslíš tím mezistupněm, protože tyhle
hry se dá taky považovat za "dungeon", i když mají venkovní lokace.
@Richmond (14.03.2017 14:12): Me ty Ravenlofty prijdou jako takovej mezistupen bez DOSovymi dungeon crawlery typu Beholder, ktery byly vsude k mani, a dejme tomu Albionem, Arkanii 3 apod. pozdnimi hrami tohoto typu. Oba dily byly ve Score hry mesice, ale malokdo je hral a navic ty hry hrozne rychle graficky zestarly. Chvili jsem zkousel oba i Menzoberranzan a nechytlo me to, nehralo se mi to dobre.
Ty jo, ani jeden příspěvek, ani jeden komentář...Já se tedy už na komentář moc netroufám, protože přeci jen uplynulo strašně let, ale jako že to dohrálo tak málo lidí?