Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ravenloft: Strahd's Possession

1994
duben 1995
23.06.1995
81
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Lord Dhelt bol napadnutý vo vlastnom hrade neznámymi útočníkmi. Títo tajomný vrahovia ukradli Symbol Helma – vzácny magický amulet. Lord Dhelt vás požiada, aby ste vrahov chytili a amulet priniesli naspäť. Moment víťazstva sa čoskoro zmení na nové dobrodružstvo. Po získaní amuletu sú hrdinovia teleportovaní na neznáme územie, v neznámej krajine. Cesta späť neexistuje, pretože okolie je obklopené akousi jedovatou hmlou.

Ravenloft: Strahd's Possession je RPG hra založená na pravidlách AD&D. Na začiatku si hráč vytvára dve postavy, neskôr bude môcť do družiny prijať ďalšie dve. Ravenloft pokračuje v tradícii hier ako bol Eye of the Beholder – real-time súboje, privádza na svet 3D engine, ktorý umožňuje pohyb po svete jednak tzv. „klasicky po štvorchoch“, ale i voľný pohyb (i keď nedosahoval takej dokonalosti ako Ultima Underworld).

Inšpiráciou pre svet Raveloftu, a teda jeho primárnou atmosférou, je gotický horor, a veľmi často využíva analógiu k postavám z existujúcich fiktívnych literárnych diel tohto žánru. A teda je zrejmé kde hľadať hlavnú inšpiráciu pre antagonistu hry knieža Strahd von Zarovich, pána Barovie – miesta kam bola hráčova družina teleportovaná.

Hra má pokračovanie, kde sa však celá atmosféra mení - inšpirované egyptskou mytológiou Ravenloft: Stone Prophet. Na rovnakom engine bola vytvorená aj hra Menzoberranzan.


Poslední diskuzní příspěvek

@90210 (10.10.2017 21:32): Gratulace, koukám, že jsi měl úplně stejnou sestavu jako já, dokonce i toho Fhalkena jsi stejně jako já vyměnil za Anshelma :p.

To já Menzoberranzanu chci dát rozhodně šanci, třebaže mě trochu odrazují zdejší hodnocení a některé komentáře. Tak či tak si však teď chci od tohohle enginu dát chvíli pauzu :).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Hra měsíce z časopisu Score - a dle mého zaslouženě!

Na 3D grafice se trochu podepsal zub času, ale přesto jsou místa, kdy se člověk může zastavit a kochat se detaily (např. voda stékající po stalaktitech nebo výzdoba kostela). Naopak v inventářích a dialozích patří grafické ztvárnění k tomu nejlepšímu v žánru. 3D zpracování dungeonů bohužel nenabízí příliš mnoho interakce, v nabídce je pouze menší variabilita pastí. V tomto hra nemůže konkurovat klasickým dungeon crawlerům. Přesto ve hře není problém zakysnout. Questy totiž v sobě zahrnují občas zapeklité způsoby řešení. Dohrát hru bez návodu je možné, ale je třeba opravdu pečlivě číst dialogy a dělat si poznámky. I to je jeden z důvodů, proč hodnotím hru tak vysoko. Několikrát jsem tápal, ale uchované screenshoty z dialogů mi nakonec daly odpověď na všechny hádanky a jiné nástrahy ve hře.

Zpočátku mi dělal problémy soubojový systém. Jedná se totiž o čistý realtime. Nepřátelé navíc nestojí na jednom místě, ale mění pozice, takže je nutné se otáčet a hledat, odkud útočí. Nakonec jsem přišel na to, že je nejlepší ovládat pohyb na numerické klávesnici a útočit myší. Obtížnost v soubojích je hodně variabilní. Po nějaké době postavy zvládly zničit drtivou většinu nepřátel bez problémů. Až na jednu výjimku zombie golem, se kterou byl problém i na konci hry.

Celkově tedy se jedná o pozoruhodný počin s příjemně bezútěšnou atmosférou (hudba a zvuky jsou velmi povedené), která hráče doprovází až do samotného konce. Hráč řeší nesnadné úkoly s minimem vodítek a za vším v pozadí jsou pravidla AD&D. Takovou kombinaci mám prostě rád!

Pro: řešení některých questů, skvělý automaping, zvuky, atmosféra

Proti: design dungeonů mohl být bohatší

+32
  • PC 60
K tejto hre som sa nikdy nedostal v dobe kedy vyšla - svet Ravenloftu som si oblúbil neskôr a teda k Strahd's Possession som sa dostal len nedávno. Úprimne je treba priznať, že som mal problém s technickou stránkou hry cez Dosbox. Moje výsledné hodnotenie je tým do značnej miery ovplyvnené. Samotné hranie je podobné všetkým tým AD&D hrám z toho obdobia od Eye of Beholder, cez Azure Bonds až po Menzoberranzan - real time súboje, štvorčekový pohyb (s možnosťou free scrollingu - ktorý bol nie uplne vyladený a radšej som nechal štvorčekový) a množstvo hutných dungeonov.
+1 +3 −2