Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ravenloft: Strahd's Possession

80
12 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1994 PC
duben 1995 FMT
Vývojáři:
DreamForge Intertainment
Lord Dhelt bol napadnutý vo vlastnom hrade neznámymi útočníkmi. Títo tajomný vrahovia ukradli Symbol Helma – vzácny magický amulet. Lord Dhelt vás požiada, aby ste vrahov chytili a amulet priniesli naspäť. Moment víťazstva sa čoskoro zmení na nové dobrodružstvo. Po získaní amuletu sú hrdinovia teleportovaní na neznáme územie, v neznámej krajine. Cesta späť neexistuje, pretože okolie je obklopené akousi jedovatou hmlou.

Ravenloft: Strahd's Possession je RPG hra založená na pravidlách AD&D. Na začiatku si hráč vytvára dve postavy, neskôr bude môcť do družiny prijať ďalšie dve. Ravenloft pokračuje v tradícii hier ako bol Eye of the Beholder – real-time súboje, privádza na svet 3D engine, ktorý umožňuje pohyb po svete jednak tzv. „klasicky po štvorchoch“, ale i voľný pohyb (i keď nedosahoval takej dokonalosti ako Ultima Underworld).

Inšpiráciou pre svet Raveloftu, a teda jeho primárnou atmosférou, je gotický horor, a veľmi často využíva analógiu k postavám z existujúcich fiktívnych literárnych diel tohto žánru. A teda je zrejmé kde hľadať hlavnú inšpiráciu pre antagonistu hry knieža Strahd von Zarovich, pána Barovie – miesta kam bola hráčova družina teleportovaná.

Hra má pokračovanie, kde sa však celá atmosféra mení - inšpirované egyptskou mytológiou Ravenloft: Stone Prophet. Na rovnakom engine bola vytvorená aj hra Menzoberranzan.


Poslední diskuzní příspěvek

90210: Gratulace, koukám, že jsi měl úplně stejnou sestavu jako já, dokonce i toho Fhalkena jsi stejně jako já vyměnil za Anshelma :p. To…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Hra měsíce z časopisu Score - a dle mého zaslouženě!

Na 3D grafice se trochu podepsal zub času, ale přesto jsou místa, kdy se člověk může zastavit a kochat se detaily (např. voda stékající po stalaktitech nebo výzdoba kostela). Naopak v inventářích a dialozích patří grafické ztvárnění k tomu nejlepšímu v žánru. 3D zpracování dungeonů bohužel nenabízí příliš mnoho interakce, v nabídce je pouze menší variabilita pastí. V tomto hra nemůže konkurovat klasickým dungeon crawlerům. Přesto ve hře není problém zakysnout. Questy totiž v sobě zahrnují občas zapeklité způsoby řešení. Dohrát hru bez návodu je možné, ale je třeba opravdu pečlivě číst dialogy a dělat si poznámky. I to je jeden z důvodů, proč hodnotím hru tak vysoko. Několikrát jsem tápal, ale uchované screenshoty z dialogů mi nakonec daly odpověď na všechny hádanky a jiné nástrahy ve hře.

Zpočátku mi dělal problémy soubojový systém. Jedná se totiž o čistý realtime. Nepřátelé navíc nestojí na jednom místě, ale mění pozice, takže je nutné se otáčet a hledat, odkud útočí. Nakonec jsem přišel na to, že je nejlepší ovládat pohyb na numerické klávesnici a útočit myší. Obtížnost v soubojích je hodně variabilní. Po nějaké době postavy zvládly zničit drtivou většinu nepřátel bez problémů. Až na jednu výjimku zombie golem, se kterou byl problém i na konci hry.

Celkově tedy se jedná o pozoruhodný počin s příjemně bezútěšnou atmosférou (hudba a zvuky jsou velmi povedené), která hráče doprovází až do samotného konce. Hráč řeší nesnadné úkoly s minimem vodítek a za vším v pozadí jsou pravidla AD&D. Takovou kombinaci mám prostě rád!

Pro: řešení některých questů, skvělý automaping, zvuky, atmosféra

Proti: design dungeonů mohl být bohatší

+31
  • PC 60
K tejto hre som sa nikdy nedostal v dobe kedy vyšla - svet Ravenloftu som si oblúbil neskôr a teda k Strahd's Possession som sa dostal len nedávno. Úprimne je treba priznať, že som mal problém s technickou stránkou hry cez Dosbox. Moje výsledné hodnotenie je tým do značnej miery ovplyvnené. Samotné hranie je podobné všetkým tým AD&D hrám z toho obdobia od Eye of Beholder, cez Azure Bonds až po Menzoberranzan - real time súboje, štvorčekový pohyb (s možnosťou free scrollingu - ktorý bol nie uplne vyladený a radšej som nechal štvorčekový) a množstvo hutných dungeonov.
+1 +3 −2