Eye of the Beholder je klasický štvorčekový dungeon, v ktorom postupne zostupujete do temného labyrintu pod mestom Waterdeep, aby ste sa nakoniec stretli v súboji s pôvodcom všetkého zla. Vládcovia mesta mesta Waterdeep sa totiž zišli, aby vyslali správu, že kdesi pod mestom sa usídlilo praveké zlo a hľadajú sa hrdinovia, ktorí sa mu postavia. Títo štyria hrdinovia zanedlho predstúpili pred hlavného vládca mesta. Akonáhle však vstúpili do kanálov pod mestom, vchod za nimi sa okamžite zavalil. V tom momente zostali bež možnosti návratu. Neboli sú však úplne sami, pretože ich sledovala príšera s veľkým okom, zvaná Beholder...
Hra obsahuje rozsiahly labyrint, ktorý má celkovo 12 poschodí plných príšer a nástrah. Ovládate partiu štyroch dobrodruhov, ktorú si môžete vlastnoručne vytvoriť podľa pravidiel Advanced Dungeons & Dragons. Na výber je celkovo zo šiestych povolaní. Vyskúšať si môžete bojovníka, hraničiara, paladina, mága, klerika, alebo zlodeja. Začína sa v kanáloch pričom každé tri poschodia sa odohrávajú v inom prostredí s inými príšerami. Počas hrania budete riešiť rôzne hádanky a nachádzať množstvo zbraní, ktoré môžete použiť proti protivníkom. Nepriateľmi sú klasické príšery zo sveta Forgotten Realms, ako sú koboldi, kostlivci, zombie, Flindovia, alebo Mind Flayeri (Mozkožrúti).
Herný koncept Eye of the Beholder vychádza zo svojho priameho predchodcu Dungeon Mastera. V roku 1991 vyšlo priame pokračovanie Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon a v roku 1993 bola trilógia ukončená posledným dielom Eye of the Beholder III: Assault on Myth Drannor.
Tak dohráno, musím říct, že jsem si to napodruhé užil snad více než tenkrát a hru si prošel více detailně, více poctivě, tehdy jsem minul spoustu věcí. Třeba jsem ani neoživoval padlé NPC a nabíral jen ty trpaslíky.
Schválně jsem porovnával PC/Amiga verze (AGA) a přeci jen je Amiga verze v něčem lepší (když nepočítám skvělý automapping), tak jsou to především zvuky. Kroky nepřátel opravdu znějí jako kroky a seknutí zbraní má ten správný "slash" feel :). Navíc Amiga verze má krátké outro, které bylo sice hotovo už pro PC verzi, ale prý bylo ze hry vystřiženo, protože zabíralo moc místa a tak je v závěru PC verze pouze ten prachbídný text a konec...
Tak teď konečně hurá na dvojku, volím taky Amiga AGA verzi, která bude, hádám, beztak nejlepší.
Schválně jsem porovnával PC/Amiga verze (AGA) a přeci jen je Amiga verze v něčem lepší (když nepočítám skvělý automapping), tak jsou to především zvuky. Kroky nepřátel opravdu znějí jako kroky a seknutí zbraní má ten správný "slash" feel :). Navíc Amiga verze má krátké outro, které bylo sice hotovo už pro PC verzi, ale prý bylo ze hry vystřiženo, protože zabíralo moc místa a tak je v závěru PC verze pouze ten prachbídný text a konec...
Tak teď konečně hurá na dvojku, volím taky Amiga AGA verzi, která bude, hádám, beztak nejlepší.
Pro: hratelnost, zpracování, jednotlivá patra, předměty a možnosti
Proti: slabší nepřátelé, absence mapy, závěr