Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

85
75 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
leden 1994 SegaMDAmigaFMT
01.07.1995 PC
Vývojáři:
Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep je pokračovanie legendárneho dungeonu Dungeon Master z roku 1987 (Atari ST), ktorý zaviedol akýsi nepísaný štandard v tomto sub-druhu RPG hier. Kým Dungeon Master: Chaos Strikes Back - Expansion Set #1 bolo akési polopokračovanie, Skullkeep je plnohodnotným následníkom pôvodného Dungeon Masteru. Systém hry ostal zachovaný – klasický štvorčekový dungeon so špecifickou runovou mágiou. Napriek tomu, že hra bola svojim spôsobom kratšia a jednoduchšia (v rámci požiadaviek doby pribudla napríklad automapa) ako predchodcovia.

Novinkou je začiatok hry odohrávajúci sa v klasickej krajine, malom mestečku s obchodmi a okolitými lesmi. Až potom sa hráč dostane pod povrch zeme a začne riešiť náročné rébusy a obtiažne súboje.

Vzhľadom k menším predajom a celkovo zastaralému konceptu bol Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep posledným dielom klasickej série (exkluzívne v Japonsku ešte vyšiel Dungeon Master Nexus) a tretieho dielu sa už fanúšikovia nedočkali.


Poslední diskuzní příspěvek

90210: hele kdyby to bylo na mne klidne. Bohuzel je to soucast zbozi v obchode. Ale muzes zkusit napsat sefovi treba te podaruje :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Už první spuštění pokračování legendárního Dungeon Mastera dává tušit, že hráče čeká další atmosférou nasáklá výprava do temných prostor chladných kobek, slují a zamlžených hvozdů - jak se patří v duchu tohoto žánru. Tentokrát se vše odehrává uvnitř pevnosti Skullkeep a jejího přilehlého okolí, které zde slouží jako taková menší příprava před závěrečným blouděním vně pevnosti, řešním prostorových hádanek a samozřejmě vytrénováním vaší čtveřice reků.

Ze začátku, v roli Zeda Torhama, bude možno vyvolat další tři dobrodruhy z jejich spánku a postupně je dostat na nejvyšší úrovně v jejich preferovaných oborech. Ztotožnění s nimi není vůbec obtížně, především díky povedeným portrétům a menšímu, ale o to pestřejšímu výběru z jejich řad. Pak už nově probuzenou skupinku čeká klasicky řešený boj se zástupy (i když ne zcela početnýmy) různých potvor na která platí buď zbraně nebo kouzla, která jsou řešena stejně jako v díle prvním. A to znamená geniálně. Neškodilo by sice zařadit kouzel o trochu více, jak to známe z Dungeons & Dragons, k ještě věčí prohloubení taktiky a plánování, pak by ale vznikl menší zmatek v zapamatování si kombinací run. Škála protivníků je dostatečně široká, často se přemísťují a útočí ze stran na slabší magicky zaměřené postavy. Suroviny a předměty z nich vypadnuté (či nalezené na herní ploše) lze směnovat v obchodech za drahé kameny, které zde slouží jako platidlo.

Prvotním úkolem je získat čtyři části klíče od pevnosti. To vyžaduje prozkoumání čtyř menších oblastí obývaných vlky, duchy nebo zvláště nepříjemnými zloději. V druhé polovině už začíná průzkum samotného Skullkeepu s úkolem znovu zprovoznit chod strojů na otevření finální, astrální sféry. Pater neni mnoho (pět), ale různě rešitelných puzzlů je dostatek, a tak se vám probití do poseldní části relativné protáhne v porovnání s úvodem na čerstvém vzduchu.

Přestože jde pouze o vcelku jednoduchý koncept zlepšování hrdinů a objevování nového, hratelnost je hnána do takových výšin, že dokud neni DM2 pokořen, není klidu a četnost znovu zapnutí hry se počítá v řádu desítek za den (i kvůli tomu, že ve hře není implementována funkce nahrání pozice a smrt je relativně častá). Podobně mě naposledy vtáhly pouze tituly jako Ultima VII nebo Beast Within, což o sobě samo značí to nejvyšší ocenění, jaké mohu The Legend of Skullkeep poskytnout.

Hra sice mohla být o trochu rozsáhlejší, ale tím výčet negativ končí. Dungeon Mastera II je možno hrát klasicky přes DOSBox, nebo i za pomoci freeware portu Return To Chaos, jenž obsahuje i díl první a rozšíření Chaos Strikes Back. Ten jsem volil i já, především díky zachování menu kouzlení z prvního dílu a možnosti hrát ve widescreenu (je ale pouze ve verzi 0.49, a tak obsahuje několik bugů či absencí předmětů).

Milovníci dungeonů už jistě hráli, ostatním mohu jen doporučit. Dungen Master II zachovává fantastickou hratelnost dílu prvního a přidává větší rozmanitost a pestřejší grafickou stránku. Není sice tak gigantický jako král dungeonů Wizardry VII, ale o to více je vhodný na zahrání, pokud nedisponujete volnými týdny.

Pro: atmosféra (především v exteriérech), hratelnost, role-playing systém, znovuhratelnost, prostorové puzzly

Proti: mohlo být delší (za tři dny pohodového hraní hra skončí), několik méně přehledných situací

+21
  • PC 90
Druhý díl určitě překonává svého předchůdce v grafice. Ta je dovedena až k hranici dokonalosti. Hra už nenutí pobývat pouze v temných kobkách, takže uvidíme i ten krásný svět tam nahoře. A nutno podotknout, že pochůzka za deště při častém osvětlení oblohy burácejícím bleskem je nanejvýš příjemná. Zůstalo i skvělé obchodování. Pokud bych musel něco vytknout bude to asi jedině kapku přepísknutá obtížnost posledního souboje. Ovšem jinak se jedná o vskutku geniální dílko.

Pro: grafika, obchodování, atmosféra

Proti: Záverečný souboj

+16
  • PC 90
Jestli nektera hra dokazala pokorit legendarniho Dungeon Mastera, byl to pouze a jedine Dungeon Master 2. Nezapomenutleny zazitek v kombinaci s paradni detailni grafikou, skvele vyresenym smennym systemem v nakupovani zbrani a vybaveni, rozsah i design, to vse se radi k naproste spicce. Dodnes si pamatuju na depresivni atmosferu exterieru, kde jsem v obrovske bource a lijaku likvidoval kostlivce s macetami nebo treba jak jsem smlouval s obchodnikem. Tahle hra je zkratka legenda a to zaslouzene.

Pro: Skvela detailni grafika, atmosfera, hratelnost.

Proti: Nic.

+14