Chaos Strikes Back je stand-alone datadisk k Dungeon Masterovi, jde o jeho přímé pokračování, které původně vyšlo roku 1989 pro Amigu, Atari ST a následující rok i pro PC-98. Pro IBM PC, Linux, MacOS X a Pocket PC jej portoval až roku 2001 Paul R. Stevens. Hra má sice na obalu nápis "Expansion Pack 1" (1. datadisk), ale rozsáhlostí se blíží plnohodnotnému titulu. Také se o ní píše jako o jedné z nejtěžších her ve svém žánru.
Procházíte deseti levely, ve kterých pokračujete velice nelineární cestou. Na rozdíl od původního dílu, kdy jste šli spíše lineárně kupředu, zde se budete muset stále vracet tam a zpět. Vaším úkolem je posbírat čtyři kusy corbumu, což je magický materiál, ze kterého Lord Chaos čerpá svou sílu. To znamená čtyři cesty, jež jsou vždy tématicky zaměřené na jednu z disciplín, ve kterých se může postava rozvíjet. Jsou to fighter (bojovník), wizard (kouzelník), priest (kněz) a ninja.
Pokud jste dokončili původní hru můžete si importovat družinu z prvního dílu, pokud ne - můžete si najmout postavy nové. Ty už mají částečný výcvik a také slušnou výbavu. Už ve třetím levelu je můžete mít na maximu, ale v této hře jde spíše o schopnosti hráče. Přibližně polovina příšer je nových a ty původní jsou překresleny. Prostředí bohužel zůstalo stejné jako v Dungeon Masterovi. Monstra se většinou obnovují, ale je možné proti nim použít veškeré pasti, které na vás hra nalíčila.
Datadisk původně vyšel na dvou disketách. První obsahovala samotnou hru a ta druhá utility, mezi něž patřilo - importování postav z prvního dílu, tvorba vlastního portrétu, intro a Oracle (vědma). Vědma je jakousi nápovědou, která na základě uložené pozice odpovídá hádankou ve formě výrazu (např. surrender) a vy musíte přijít na to, co je tím myšleno.
@mazar1234 (08.04.2013 22:11): Je fakt, že i původní Dungeon Master byl vytuhlejší než třeba série EOB. Ale tady už mi to přišlo opravdu trochu přes čáru, viz CRPG Addict.
QTE filmečky nesnáším :-)
QTE filmečky nesnáším :-)
Pro: vypointovaný leveldesign, spousta úchvatných nápadů a hádanek
Proti: obtížnost občas překračuje hranici, na které je ještě označitelná za "férovou"