Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeon Master

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
14.07.1989
Vývojáři:
FTL Games
Ten najklasickejší z klasických – to je Dungeon Master. Hra, ktorá zanechala celú radu nasledovníkov a priniesla real-time boj do počítačových RPG hier. V našich zemepisných šírkach sa potom – možno aj vďaka tejto hre – začal tento špecifický druh RPG nazývať „dungeony“. Okrem real-time bojov priniesol DM aj zaujímavý systém mágie založený na jednotlivých runách, ktorých význam bol vysvetlený v manuáli hry.

Lord Grey, čarodej neobyčajných schopností, pri svojich experimentoch s magickým artefaktom zvaným „Power Gem“, spravil kdesi chybu. A tak sa jeho osobnosť doslova rozdvojila a jeho zlé ja – teraz známe ako „Lord Chaos“ terorizuje kraj. Power Gem zmizol a úlohou hráča je ho získať a zastaviť Lorda Chaosa.

Na počiatku hráč navštívi „Hall of Champions“, kde v zrkadlách odpočíva 24 hrdinov, a hráč si z neho vyberie 4 postavy. Postavy sa môžu špecializovať v 4 rôznych povolaniach: Fighter, Ninja, Priest a Wizard. A to podľa toho, aké zbrane, kúzla používajú. Potom už je hráč vpustený do obrovského podzemia, kde ho čakajú nielen súboje na meče, ale i zapeklité (a nie jednoduché) hádanky. Zapotia sa tak nielen vaše reflexy, ale i šedá kôra mozgová.

Poslední diskuzní příspěvek

FildasCZ
FildasCZ

90210: Sice už je to na pomezí, ale určitě to zkusím už jsem hrál řadu novějších titulů podobných téhle hře. StriderCZ: Díky za zmínku ;)


Nejlépe hodnocené komentáře


Jedna z nejvetsich klasik, jake je mozne na PC vubec najit. Atmosfera temnych podzemnich chodeb je proste neopakovatelna a nic, snad jen s vyjimkou fantastickeho druheho dilu, ji nedokaze napodobit. Na rubani do dveri nebo hazeni hvezdic do schodu si musi pamatovat opravdu kazdy, kdo hru kdy hral, stejne jako na originalni system kouzleni ci radost z nalezu lepsi zbrane. Tyhle vzpominky bych neprodal ani za milion.

Pro: Vice nez fantasticka hratelnost a atmosfera.

Proti: Z tehdejsiho pohledu nic.

+13+14 / -1

Jak tady každý začíná s komentářem - klasika! No ano, klasická hra, která už v té době byla herní modlou všech, co si ji zapůjčili od nějakého kamaráda. Na Dungeon Masterovi mě fascinovala ze všeho nejvíc atmosféra: zvuky mumií, když se po vás napřahovali pazourou slyším v hlavě dodnes, když si na setkání s nimi vzpomenu (ale jinak jsem normální :) ). Kolik já si užil hodin a hodin s pipláním každé postavy - mačkal s věcí na oko, abych poznal, co to třímám ve své dlani. A co teprve kouzlení pomocí run, kteréžto jsem měl okopírované na černobílém papírku. A teď k tomu negativivnímu na DM: no, grafika nic moc - ta v Beholderovi byla mnohem lepší. Ale, na druhou stranu, DM vyšel o několik let dřív, takže to zase za takové mínus považovat nemůžu. Celkově shrnuto: (asi) nesmrtelná klasika počítačových her, které poprávu náleží místo v síni slávy.

Pro: atmosféra, mumie, piplání s postavami, bloudění

Proti: grafika

+7+9 / -2

To byly hry. Hra která se s vámi prostě nemaže, jedna chyba a nazdar. Některé patra bcyh nakreslil asi i teď.
+1+8 / -7

Původně to měl být jen příspěvek do diskuze, ale když už jsem se teda překlik...
Z dnešního hlediska už Dungeon Master, buď jak buď, mnoho nenabízí. Grafika je ošklivá a často nepřehledná (hledání drobných předmětů po zemi - např. klíče), souboje na blízko nezábavné. Celkem ten dojem z nich zvyšují kouzla, kdy musíte složit správnou sérii run. No a pak je to pár hádanek a to je asi celé...
Samotný "RPG" systém je jen pár statistik ( a pak i hlad, žízeň, schopnost reagovat na světlo). Občas naleznete i nějaký ten hodící se předmět (tuším že například u zbrojí jste si Armor Class mohli leda domýšlet). Někteří z těch mimořádně se nudících pak budou házet hvězdice do zdi, aby si vylepšili statistiky.
Nicméně pro ty, kteří DM nehráli, to nemá moc smysl...
-5+7 / -12