Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeon Master


Diskuze

« Novější Starší »
@hanak_v_exilu (komentář): Prave mi prislo, ze DM obtiznost skvele stupnuje. V 7-mi letech jsem skoncil ve 3.patre, v 10-ti nekde v 5. Dohrani neni az tak velkej problem a nekdy do cca 7.patra se stale citim jako doma.

Ma to nejspis nejlepsi design levelu v dungeonech.
Jeden z mála RPG dungeonů s takto jednoduchou grafikou, které když rozehraji,, tak se od něj neumím odlepit a pořád mě láká tam udělat nějaký další krok, ať už pohybem na další políčko , nebo nějakou formou vycviku u postavy.
@Jab (21.01.2018 21:16): Pokud hra nemá NPC, dostane nula v dílčím hodnocení. Pokud jsou ve hře třeba po pár hodinách zbytečné peníze (specialita goldboxů), pak opět jedna část gimletu je za bod či dva. Ve výsledku se to pak odrazí samozřejmě. DM nemá NPC, ekonomika taky nic svěaborného, quest vlastně pouze jeden. Takže už dopředu bylo jasné, že to nemůže aspirovat do hitparády ačkoliv ve zbylých částech gimletu rozhodně dostal DM nadprůměrné body. Tohle je samozřejmě věc kontroverzní a ač mně může sebevíc sejřit, že tím dungeony dostávaj trochu nezaslouženě, tak Chester si tohle už dávno dopředu stanovil a je to asi dobře. Spíš než číselná hodnocení mají význam právě ty popisy u dílčích oblastí hry. Roleplaying je dost pro mě těžko uchopitelný pojem :)
@Richmond (21.01.2018 20:50): Tak DM je o tridu lepsi, nez prvni EoB a ano, rozhodl jsem se, ze ho za tuto ignoranci znicim a zahajil jsem proti nemu soukromou valku a uz ted muzu rict, ze EoB2 bude na 90% posledni hra, o ktere pise.
@90210 (21.01.2018 20:42): Sis na něj nějak zasednul :) Dungeony to u něj nemají jednoduchý, Chet je odkojenej Baldursama, ty v tom jeho gimletu asi dopadnou nejlíp. Naopak i skvělé dungeony jako je DM,EoB, Wiz6 dostávají na frak od pomalu každé Ultimy a mám pocit, že každej goldbox skončil výše než DM1/2. A tak nejlepší dungeon (pokud se nemýlímú je stále Uukrul. Devítku si nejsem jist, jestli vůbec někde použil v dílčím hodnocení (možná u Ultimy 5?).
@Tarhiel (25.01.2017 16:04): JJ mas pravdu - takhle to nedava moc smysl, tu pripominku beru...Je fakt, ze na grafiku moc nekoukam, umim si uzit i starsi kousky, pro me jsou dulezitejsi jine veci a hudbu automaticky ztlumuju na minimum, protoze me pri hrani spise rusi (jedinou vyjimkou je u me Skyrim :D)
@Molasar82 (komentář): Skvelý komentár, len nedá mi nevyjadriť sa k odstavcu, kde spomínaš, čo je pre Teba dôležité (uvedomujem si, že je to subjektívne):

Zvuky a hudba tiež významnou mierou prispievajú k atmosfére (tú máš na druhom), preto by som ich na posledné miesto nedával.
@FildasCZ (17.12.2016 06:08): Klasik hra. I když za úvahu stojí modifikace Return to chaos- jak uvádí DJ:
Return To Chaos je novodobým remakom pôvodnej originálnej hry Dungeon Master, ktorého princípy do detailu zachováva. Jeho autorom je astrofyzik George Gilbert, ktorý dešifroval datové súbory pôvodného DM, urobil vynikajúci editor máp DMute, a neskôr aj túto verziu DM pre Windows. V súčasnej podobe (V0.49) obsahuje prerábky všetkých troch hier: Dungeon Master, Chaos Strikes Back, Dungeon Master 2 a navyše aj vlastnú hru Return to Chaos...
http://www.oldgames.sk/games.php?firstletter=D
@StriderCZ (17.12.2016 06:00): Ach jo Vy mě fakt nutíte si to zahrát :D. Tak jo tedy jdu na to. Koukám, ale že to není na gogu ještě :O zatím jen 2078 hlasování pro přidání.
Hlasování pro přidání na gog.

Jojo Betonové kryty :D a o co hůř ještě lepší bylo, když jsme se v nějaké betonové rouře zasekli to bylo nářku.

PS: Stačí klasik hra, a nebo jsou nějaké mody ke zlepšení samotné hry, grafiky, mechanizmum apd ?
Když jsem DM poprvé hrál, tak jsem měl plnou hlavu obav a varování od přátel :D - pozor na jídlo, smrt žízní, jedovatí červi, musíš házet hvězdicemi (cca týdenní záležitost) , mít všechny postavy Master. Většina z toho se pochopitelně nepotvrdila, ale i tak jsem ta tyto "rady" setsakramentsky vděčný! Představivost pracovala na maximum, nebyl žádný internet s návody, jen prázdné mapy v Excalibru. Ohromný pocit z klasutrofobie podobný jako když jsme v dětství prolézali betonové kryty u nádraží. DM byla moje první opravdu skvělá hra, potažno dungeon, potažmo RPG.

Prostě absolutně dokonalé dobrodružství připravené pánem jeskyně (zastoupené počítačem).

@Richmond (16.12.2016 17:01): Nene. To určitě o nějaké tři patra dále. Do toho čtvrtého jsem se vracel jen pro jídlo. Byl jsem v nějakém patře se spoustou plošin a tuším teleportů.
@90210 (16.12.2016 13:27): Jelikož mám mánii navštívit každé políčko, tak samozřejěm potřebuju vědět, kde všude jsem byl a seděl :) A protože v DM jsou teleporty a není tam kouzlo, které vrátí souřadnice, tak pak to sice procházíš, ale pochybuju, že vše. Navíc ten pocit dokončen mapy taky za něco stojí :)

@Jab (16.12.2016 13:22): Tak můj odhad byl, že jsi skončil někde okolo 4.patra s těma kanonenfutrama, takže žádný překvapení :) správně bych ale měl sundat svoje hodnocení, protože není úplně validní, určitě bych po druhé půlce něco přidal!! :)
@Richmond (16.12.2016 12:49): Ja som si kreslil mapy na klasický štvorčekový papier a neviem ako sa to v exceli robí. To by som musel stále prepínať na pracovnú plochu PC. A pri tom sa mi vždy hra graficky rozpadla, pretože nebola na to asi stavaná.
Tak ten trend z hádzaním hviezdic som nepochopil ani ja. Za celú hru som´nemusel hodiť jedinú hviezdicu a hru som v pohode dohral.

@MickTheMage (16.12.2016 09:06): Áno, nápisy sú väčšinou iba nápoveda k ceste ďalej, ale nemôže byť problém si ich preložiť :)
@Richmond (16.12.2016 12:46): Proto jsem to nikdy nedohrál, protože jsem vždycky zůstal u házení do schodů na druhém levelu! :D

Každopádně jsem rád, že nikdo neoponuje mé druhé, té opravdu vážně míněné půlce odpovědi. Pax
@ad142 (15.12.2016 19:57): No jako hrál jsem to, dostal jsem se tenkrát asi do 5.patra. Jenže mně ukrutně vadilo hrát to podle map. A bez nich jsem byl trochu ztracenej a kreslit si mapu vlastní mě nebavilo. Takže jsem to tenkrát odložil a dobře jsem udělal!! Dnešní Richmond je jinej, větší labužník a gurmán s pečlivě naostřeným myšítkem pro práci v Excelu :) A dalším důvodem byly adventury, tenkrát jsem hrával víc je než dungeony.
@90210 (16.12.2016 11:11), @Phoenix (16.12.2016 11:19): Můžeš rozbít všechny obyč dveře, které NEjsou pobité železem. Je jich minimum a k nějakýmu trénování úplně k prdu, ale je to jediný způsob poškození prostředí ve hře co si pamatuju (a proto to dělám).

A jo, je to hrozně neefektivní, ale na reinkarnované postavě to level dva dá hrozně snadno...
@Bodkin (16.12.2016 11:06): házení kudel do schodů a rozbíjení každých rozbitelných dveří

Jo, tak to jsem v DM nikdy nedelal a pochybuju, ze to nejakej normalni clovek nekdy delal, snad krome toho debila, kterej o hazeni hvezdic do schodu psal ve zmince o DM do Score pokazdy kontinualne asi 20 let. DM tim udelal opravdu medvedi sluzbu... Myslim ale, ze jedny dvere se daji rozbit, to je fakt.
@Jab (16.12.2016 10:32): O chození do zdí, ztrácení se v teleport hádankách, zběsilém klikání na ruce družiníku, házení kudel do schodů a rozbíjení každých rozbitelných dveří...

A o prozkoumávání dungeonu a radování se z nových levelů, lepších brnění a mocnějších zbraní.
@Bodkin (15.12.2016 22:05): Ked uz spominas Lorda Chaosa... ehm ;)

Ak si dobre spominam, texty (resp. napisy) tvoria ale casto napovedu k ceste dalej. I ked DM som dohral mozno este pred tym nez sa ad142 narodil :), takze si to uz nemusim pamatat spravne.
@FildasCZ (15.12.2016 21:58): Pokiaľ nevieš dobre anglicky, tak to nie je vôbec problém. Dialógy tam nie sú a jediné texty v hre tvoria nápisy na stenách a listinách a tie majú vždy iba pár slov. A ako povedal Bodkin, tak príbeh hra takmer nemá. O tom to vôbec nie je.

A u hry som strávil cca 25 hod. Ale zase nie som expert na určovanie času stráveného pri nejakej hre.
Gratulace. DM je absolutní klasika, zakladatel žánru, něco na co se nezapomíná.
Tak som legendárneho Dungeon Mastera pokoril! Nebola to jednoduchá záležitosť, ale nakoniec som to zvládol. A u hry som sa bavil po celú dobu hrania a rozhodne malo zmysel si ju zahrať aj dnes. Čoskoro pravdepodobne napíšem komentár kde zhrnem svoje dojmy :)
Co de týče gamedesignu a herních mechanismů, DM stále patří mezi nejlepší RPG všech dob.
@ad142 (19.11.2016 16:52): V kterém jsou ty respawnující se chodící stromohouby? Páč to mi pilo krev se tam vracet pro jídlo z nich pokaždé, když měl někdo z party hlad.
Tak už aj 4 poschodie som prešiel. Tie červy boli celkom otravné, ale inak nerobili veľký problém. Zatiaľ sa mi ale dizajnovo najviac páčilo práve tretie poschodie. Ten nápad s tými šiestimi cestami nebol vôbec zlý.

@90210 (16.11.2016 23:16): Mapovanie ešte stále používam, ale už si nemapujem celé poschodia, iba si určité časti len pre istotu občas načrtnem. A zorientovať sa aj tak dokážem. Inak, tú amígovskú verziu som nechal tak, ale ten CSB aspoň vyskúšam.
@ad142 (13.11.2016 15:10): Na mapovani bych se vykaslal, s elementarnim orientacnim smyslem to fakt neni potreba.

Ja se v 10-ti letech dostal do 3. patra, tam jak je ta centralni cimra, ze ktere vede asi 6 cest, ktere vsechny se musi vyresit a neco tam posbirat. Takze to nemuze byt tak tezky.:)

Na Amigu se vykasli, Chaos Strikes Back hrat nemusis, ja ho nikdy nehral. Bylo to pro HC hrace, radeji si pak zahrej DM2.
@ad142 (13.11.2016 15:10): Určitě bych neoznačil CSB za "takmer to isté". Enginem a herními pravidly určitě, ale v DM postupuje parta shora dolů (až na nějaké dvě výjimky skutečně lineárně), kdežto v CSB je třeba projít z úvodní místnosti čtyři různé cesty, které se potkávají vždy u jednoho sloupu (pokaždé přijdeš z jiné strany). Což je samo o sobě v žánru nesmírně originální myšlenka. A jinak přibyla monstra, kouzla a předměty.

CSB mi přišel občas trochu samoúčelně obtížný, ale hrál jsem jej hned poprvé s jednou postavou, což zrovna tam asi dělá celkem dost.
@mazar1234 (13.11.2016 14:47): Áno hrám PC verziu, nainštalovať Amígáckú ma ani nenapadlo :)

A teraz som pozeral ten chaos strikes back a hneď som si všimol čo je tam napísané :-)
"Také se o ní píše jako o jedné z nejtěžších her ve svém žánru".

Ako reštart by mi nevadil len neviem či má význam ísť kvôli tomu "datadisku" celú hru od začiatku, lebo na profile je napísané že je to takmer to isté, len ťažšie. Podobné monštrá (pár nových), rovnaký dizajn, prestrelená obtiažnosť, no neviem či sa to vyplatí :)
@ad142 (13.11.2016 13:32): To ides PC verziu predpokladam?
Mal si zacat rovno Amigackou a nasledne by si uz mal savegame pre transfer do Chaos strikes back :-D
Este si presiel iba kusok takze pripadny restart by ani moc nebolel.
Tak druhé poschodie je za mnou. Prišlo mi že celé slúžilo iba ako tréning a ukážka toho čo ma čaká ďalej. Celé ho mám aj na papieri zmapované. Nepriatelia ani hádanky tam neboli vôbec ťažké a som zvedavý čo si hra na mňa pripravila o poschodie nižšie :)
@MickTheMage (05.04.2014 16:35): Také mě napadlo, že v pojetí Angličanů/Američanů dungeon crawler != dungeon. Jenomže i tak je ten žebříček úplně mimo. Vynechat Planescape a zařadit Bard's Tales? Zařadit věci, co se líbí asi jen mně :-) (Nox) a vynechat Arcanum, Fallouty, z Gothiců minimálně fantastickou dvojku nebo z poslední doby třeba nedoceněné Divinity 2 Dragon Knight Saga?

Je fakt, že jestli berou dungeon crawlers jako "něco jako gauntlet", tak na watchmojo už je to o fous lepší (pořád moc nechápu, co tam dělají věci typu Neverwinter Nights nebo Dungeon Siege, zato chápu přítomno BG:DA).

Na CaVG zase splácali dohromady Diablo, Ultimu Underworld, Dungeon Keeper a Zeldu :-)
@90210 (05.04.2014 11:19): K tomu rebricku - to nie je nic divne. A preberam to trochu i v tom clanku v Leveli. Je totiz rozdiel ako v Cechach a na Slovensku vnimane dungeon, resp. co pod tymto nazvom chapeme za typ hry, ako na "zapade" chapu dungeon crawler ako taky.
@Clorky (05.04.2014 13:57): Tak to je dost síla. Kromě na hlavu padlého výběru napíšou místo Fallout Fall Out 3.

Ostatní žebříčky jsou také dost vtipné. V 8 games like CoD figuruje třeba Arma, Rainbow Six Vegas 2 nebo Far Cry 3, v 8 games like MoH je Fallout 3, v 6 games like Witcher je Assassin's Creed, Devil May Cry nebo God of War. No ty vole, to jsou odborníci to se často nevidí.
@7c (05.04.2014 12:30): Asi tak. Dungeon je z uvedeného pouze jeden (Grimrock). Takže to psal zase nějaký odborník. Bardy nebyly žádný zvláštní zázrak, Neverwinter Nights je IMHO z hlediska singlu slabé (jde na tom hodně vidět, že to měl být původně mulťák) a na Nox sice celkem nedám dopustit, ale budu v dost velké menšině cca jednoho kusu :-))