Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeon Master


Diskuze

« Novější Starší »
@90210 (28.07.2019 10:17): to ale musíš odečíst ten tvůj spešl skill pro orientaci v bludišti :) Pokud bych předpokládal, že člověk to bude hrát bez map, bez návodu, tak trvám na tom, že patří mezi těžší kousky. Nota bene člověk, který tyhle hry nehrál a šáhnul by po tom "remaku". Je fakt, že DM má pomalejší rozjezd obtížnosti, všechno se celkem pěkně dávkuje. Není to ultrabrutal jako BT1, MM1,2, Wizardry 1-5 a vůbec další podobné "jednoduché" hry.
Aj medzi novými indie hrami sa nájdu tuhé kúsky, za mňa napríklad Dungeon Rats.
@Drolin (27.07.2019 07:38): Jezis to je hnus, vypada to hur, nez puvodni DM.

@Jab (27.07.2019 09:17): DM je dobre vyladenej a dobre se hraje, i jako maly dite jsem to dotahl asi do 6.patra, ale dohrat ho neni uplne snadny, narozdil treba od Stonekeepu, kterej je tvrdej uz od zacatku a grafiku ma bohuzel poplatnou svy dobe, takze opravdu nezestarl tak dobre, jako DM a ostatne i DM2, kterej vysel v uplne stejnou dobu jako Stonekeep a byl tehdy proti nemu bran jako zastarala vec. Rozhodne bych netvrdil, ze dohrat DM nebo DM2 je nejakej extra vykon, jsou to pomerne kratky hry, ale zase se to nehraje samo jako novodoba RPG, ktery snad ani nejde nedohrat, coz ale neberu jako zapor.
@Jab (28.07.2019 08:33): na to jak jsi mladý ročník ses tedy pochlapil. No dobře, mám i nějaké 286, hele se nevytahuj. :) No já jen, že by Ti to pomohlo vylepšit tu "immersion". Jen na starém HW, staré klávesnici + myši a starém monitoru je to pravé hardcore.
By mě zajímalo kolik lidí tady z těch takzvaných nostalgiků reálně hraje na starém HW. Mám pocit, že jsem tu jediný. :)
Přesně tak!
JAB: pokud chceš, mám tu aktuálně nabídku na odvoz dvou funkčních 486DX. To je dobrý základ na staré Dungeony ala Albion.
@Klimic (27.07.2019 02:01): Remake uz existuje, akurat vyysiel pod nazvom Legend of Grimrock ;)

@valcik (27.07.2019 10:26): Co ti ja viem, ani nie. Subojak v Skeldale (a vlastne aj v 7 Mages) bol sice zaujiamvy experiment, ale v konecnom dosledku bol vo 1st person strasne neprehladny. A to je vec, ktoru pri suboji nechces. I ked je tahovy a nehrozi ti pri pomalom rozhodovani ziadne nebezpecenstvo. Imho, je vzdy lepsie ak mas pri tahovom suboji prehlad o celej situacii. V pripade Skeladlu (pri tych zlozitejsich subojoch) to bolo tak-tak.
@valcik (27.07.2019 10:26): O to nejde. Zrovna u Stonekeepu ta grafika musela nutně zastarat. A naopak u EoBů a Isharů měla šanci vydržet pěkná. Stonekeep se snažil udělat onen krok k "realističnosti" grafiky. A bylo jasné, že přijde přijde mnoho takových kroků i po něm.

Jinak jo, turn based souboje jsou nutné. Kvůli tomu mě ostatně bavily Brány Skeldalu (nebo i souboje v BaK a Arkániích). Real time stráfování před enemákem by mi v moderním RPG přišlo mimo.
Grimrocky alebo Vaporum ma síce bavili, ale keď už, radšej bych bral hru s prepracovaným bojovým systémom aký bol napríklad v Bránach Skeldalu, než ďalší moderný klon alebo 3D fork DM.

@Jab (27.07.2019 09:17): Takmer tridsaťročná hra si holt pýta dobový hardvér, v emulovanom prostredí so softvérovým renderingom nebude nikdy vyzerať rovnako dobre ako predtým.
@Klimic (27.07.2019 02:01): U nových hráčů asi moc ne. Ale koupilo by si ho dost nostalgiků, takže by se nejspíš zaplatil. Myslím že kdyby se nějaké menší studio chopilo klasik jako DM, Stonekeep a třeba Wizardry VI-VIII, tak by se tím mohlo pár let živit. Ale díru do trhu s tím neudělají. Dohádat se o práva by ale nejspíš byla mnoholetá řehole.
@Klimic (27.07.2019 02:01): Asi by záleželo, co přesně by v tomhle případě znamenalo "remake". Ale komerční úspěch by asi byl minimální, tyhle náročný hry byly mainstreamem už hodně dávno.
@Klimic (27.07.2019 02:01): Spíše by se obtížně hledal někdo, kdo to udělá. Od Ubisoftu není vůle na další dungeonový MaM, natož na DM. Prachy holt vidí jinde.

Autoři asi úspěšnějšího Grimrocku 2 vydali nedávno ne-dungeon hru. Pokud by se k žánru chtěli vracet, tak asi spíše nebudou chtít být vázáni původní hrou (DM) a raději si dopřejí tvůrčí volnost.

Od Grimrocku 2 ale už dlouhá doba. Předpokládám, že nějaký dungeon už by si zase mohl najít své místo na slunci. Ale je třeba vždy poukazovat na prodeje. I u Grimrocku 2 se prodalo nějakých šest set tisíc kopií. Což samozřejmě vývoj bohatě zaplatilo. Ale není to zase taková meta, která by udělala hluboký dojem na distributory. Ti míří k číslům řádově vyšším.
Když by vyšel nějaký solidní remake Dungeon Mastera, jaky myslíte, že by měl v dnešní době úspěch?
@hanak_v_exilu (komentář): Prave mi prislo, ze DM obtiznost skvele stupnuje. V 7-mi letech jsem skoncil ve 3.patre, v 10-ti nekde v 5. Dohrani neni az tak velkej problem a nekdy do cca 7.patra se stale citim jako doma.

Ma to nejspis nejlepsi design levelu v dungeonech.
Jeden z mála RPG dungeonů s takto jednoduchou grafikou, které když rozehraji,, tak se od něj neumím odlepit a pořád mě láká tam udělat nějaký další krok, ať už pohybem na další políčko , nebo nějakou formou vycviku u postavy.
@Jab (21.01.2018 21:16): Pokud hra nemá NPC, dostane nula v dílčím hodnocení. Pokud jsou ve hře třeba po pár hodinách zbytečné peníze (specialita goldboxů), pak opět jedna část gimletu je za bod či dva. Ve výsledku se to pak odrazí samozřejmě. DM nemá NPC, ekonomika taky nic svěaborného, quest vlastně pouze jeden. Takže už dopředu bylo jasné, že to nemůže aspirovat do hitparády ačkoliv ve zbylých částech gimletu rozhodně dostal DM nadprůměrné body. Tohle je samozřejmě věc kontroverzní a ač mně může sebevíc sejřit, že tím dungeony dostávaj trochu nezaslouženě, tak Chester si tohle už dávno dopředu stanovil a je to asi dobře. Spíš než číselná hodnocení mají význam právě ty popisy u dílčích oblastí hry. Roleplaying je dost pro mě těžko uchopitelný pojem :)
@Richmond (21.01.2018 20:50): Tak DM je o tridu lepsi, nez prvni EoB a ano, rozhodl jsem se, ze ho za tuto ignoranci znicim a zahajil jsem proti nemu soukromou valku a uz ted muzu rict, ze EoB2 bude na 90% posledni hra, o ktere pise.
@90210 (21.01.2018 20:42): Sis na něj nějak zasednul :) Dungeony to u něj nemají jednoduchý, Chet je odkojenej Baldursama, ty v tom jeho gimletu asi dopadnou nejlíp. Naopak i skvělé dungeony jako je DM,EoB, Wiz6 dostávají na frak od pomalu každé Ultimy a mám pocit, že každej goldbox skončil výše než DM1/2. A tak nejlepší dungeon (pokud se nemýlímú je stále Uukrul. Devítku si nejsem jist, jestli vůbec někde použil v dílčím hodnocení (možná u Ultimy 5?).
@Tarhiel (25.01.2017 16:04): JJ mas pravdu - takhle to nedava moc smysl, tu pripominku beru...Je fakt, ze na grafiku moc nekoukam, umim si uzit i starsi kousky, pro me jsou dulezitejsi jine veci a hudbu automaticky ztlumuju na minimum, protoze me pri hrani spise rusi (jedinou vyjimkou je u me Skyrim :D)
@Molasar82 (komentář): Skvelý komentár, len nedá mi nevyjadriť sa k odstavcu, kde spomínaš, čo je pre Teba dôležité (uvedomujem si, že je to subjektívne):

Zvuky a hudba tiež významnou mierou prispievajú k atmosfére (tú máš na druhom), preto by som ich na posledné miesto nedával.
@FildasCZ (17.12.2016 06:08): Klasik hra. I když za úvahu stojí modifikace Return to chaos- jak uvádí DJ:
Return To Chaos je novodobým remakom pôvodnej originálnej hry Dungeon Master, ktorého princípy do detailu zachováva. Jeho autorom je astrofyzik George Gilbert, ktorý dešifroval datové súbory pôvodného DM, urobil vynikajúci editor máp DMute, a neskôr aj túto verziu DM pre Windows. V súčasnej podobe (V0.49) obsahuje prerábky všetkých troch hier: Dungeon Master, Chaos Strikes Back, Dungeon Master 2 a navyše aj vlastnú hru Return to Chaos...
http://www.oldgames.sk/games.php?firstletter=D
@StriderCZ (17.12.2016 06:00): Ach jo Vy mě fakt nutíte si to zahrát :D. Tak jo tedy jdu na to. Koukám, ale že to není na gogu ještě :O zatím jen 2078 hlasování pro přidání.
Hlasování pro přidání na gog.

Jojo Betonové kryty :D a o co hůř ještě lepší bylo, když jsme se v nějaké betonové rouře zasekli to bylo nářku.

PS: Stačí klasik hra, a nebo jsou nějaké mody ke zlepšení samotné hry, grafiky, mechanizmum apd ?
Když jsem DM poprvé hrál, tak jsem měl plnou hlavu obav a varování od přátel :D - pozor na jídlo, smrt žízní, jedovatí červi, musíš házet hvězdicemi (cca týdenní záležitost) , mít všechny postavy Master. Většina z toho se pochopitelně nepotvrdila, ale i tak jsem ta tyto "rady" setsakramentsky vděčný! Představivost pracovala na maximum, nebyl žádný internet s návody, jen prázdné mapy v Excalibru. Ohromný pocit z klasutrofobie podobný jako když jsme v dětství prolézali betonové kryty u nádraží. DM byla moje první opravdu skvělá hra, potažno dungeon, potažmo RPG.

Prostě absolutně dokonalé dobrodružství připravené pánem jeskyně (zastoupené počítačem).

@Richmond (16.12.2016 17:01): Nene. To určitě o nějaké tři patra dále. Do toho čtvrtého jsem se vracel jen pro jídlo. Byl jsem v nějakém patře se spoustou plošin a tuším teleportů.
@90210 (16.12.2016 13:27): Jelikož mám mánii navštívit každé políčko, tak samozřejěm potřebuju vědět, kde všude jsem byl a seděl :) A protože v DM jsou teleporty a není tam kouzlo, které vrátí souřadnice, tak pak to sice procházíš, ale pochybuju, že vše. Navíc ten pocit dokončen mapy taky za něco stojí :)

@Jab (16.12.2016 13:22): Tak můj odhad byl, že jsi skončil někde okolo 4.patra s těma kanonenfutrama, takže žádný překvapení :) správně bych ale měl sundat svoje hodnocení, protože není úplně validní, určitě bych po druhé půlce něco přidal!! :)