Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já si pamatuju, že tento end boss byl pro mě vždycky stopkou. Přitom, když jsem si to zahrál nedávno, tak jsem s ním zase tolik problémů neměl. Ale používal jsem Save&Load, bez toho bych se u něj zdržel mnohem dýl.
@Ringo (22.02.2022 09:18): Pro mě byl ten souboj nekonečná tortura. Spadl jsem asi pětkrát, nahrával tak desetkrát. Závěrečný souboj z prvního dílu byl vedle toho selanka. Sice jsem tam taky dvakrát umřel, ale jen díky tomu, že jsem udělal blbost.
@Ringo (22.02.2022 09:18): Já si konec z tehdejšího hraní pamatuji, ale nevím zda jsem bosse nakonec dal nebo ne. S mraky jsem problém neměl, také jsem nespadl ani jednou. Když tak koukám cos napsal, tak můj problém byl asi přílišný spoleh na magii. Útočil jsem hlavně tou holí co vypouští tři firebally a pak svými kouzly. Problém je, že ten zmetek to občas odráží zpět. U finálního pokusu mě shodil dvakrát a i tak to byl dlouhý boj.

Chaose jsem obklíčil a sejmul během dvou minut a i souboj s drakem byl sice delší, ale ani se mě nedotkl. Každopádně se teď psychicky připravuju na Chaos Strikes Back, už první hodinka ukázala dost vysokou obtížnost.
@jvempire (komentář): Já když jsem kdysi dávno v 90. letech Dungeon Master 2 hrál, tak jsem skončil u finálního bosse a nebyl jsem schopen přeskákat mraky. Můj problém byly lektvary, kašlal jsem tehdy na ně, protože jsem byl líný je tvořit a navíc s nimi zaplácávat inventář a proto jsem to nedal.

Před pár lety, kdy jsem si Dungeon Master 2 zopáknul s tím, že toho bosse konečně dám, jsem zjistil, jak je závěrečný souboj vlastně naprosto snadný. Nejdůležitější je do sebe naprat lektvary na rychlost a sílu a aby nebyly postavy náhodou i tak přetížené, tak povyhazovat z inventáře zbytečnosti . Díky rychlosti jsem mizející mraky přešel naprosto bez chyby. Následně jsem bosse obíhal a snažil se, aby byl vždy při mém útoku natočen tak, aby neměl možnost mě shodit dolů.

Díky naboostované rychlosti jsem se rychleji hýbal a díky naboostované síle jsem dával solidní rány. Jen jednou se mu povedlo mě z mraků shodit dolů, což vůbec nevadilo, doplnil jsem síly a doběhl jsem si k němu zpět a značně oslabeného jsem jej dorazil. Ten boss se totiž nedoléčuje. Cílem autorů asi opravdu bylo, aby hráč několikrát prostě spadl dolů a došel si za ním znovu. V konečném výsledku mi to přišlo snadnější, než obkličování Chaose tím uzavíracím kouzlem z hůlky v díle prvním.
@90210 (17.08.2020 09:27): Jak jsem to hrál teď, tak mi to nepřišlo až tak dramatické, jako když jsem to hrál kdysi. Asi mi přišli více frustrující ti žlutí beholdeři z DM1.
@hanak_v_exilu (10.08.2020 15:48): Super zaporak byl v Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon, toho jsem tady mel i na ikonce, ale nakonec jsi k nemu proste jen dosel po vsech jeho vyhruzkach a proste jsi ho ukrokoval. Black Crypt je ale muj herni rest, skoda ze to bylo v dobe, kdybych na to mel nejvic casu, jen na Amigu.

@Isair (11.08.2020 00:40): Taky me to pri hrani stvalo, protoze jsem ve Skullkeepu nemel obvykly klid na explore, ale aspon je to herni element, ktery si clovek zapamatoval, coz je taky treba ocenit, byt je to trochu zvraceny.:)
@90210 (10.08.2020 15:12): Na jednu stranu to zajímavý element jistojistě byl, dobře zvládnutý či zábavný však už nikoliv (rozhodně bych třebas ubral na intenzitě útoků a respawnu obecně, což ale platí o většině dungeonů, takovou bílou věž v Lands of Lore nevyjímaje), jak jsem psal níže, tohle není Nightmare obtížnost Dooma či Call of Duty, tohle je dungeon, ve kterém se řeší hádanky a hledají skryté místnosti, na což chce mít člověk tak trochu klid (nemluvě o tom, že tahle přehnaně akční hratelnost pak boří docela atmosféru imo), grind naopak zajišťují právě ti minioni, které hlavní záporák na hráče posílá...

Pravda, že níže zmiňovaný Black Crypt měl "iniciativu" hlavního záporáka implementovanou poněkud sofistikovanějším způsobem. Ty falešné vzkazy mi přišly třebas jako hrozně fajn nápad, byť určitě mohly být použity lépe (většinou byly až příliš očividné)... ale třebas ono pověstné "Blade is cursed" k zničení Ogra, mnoho lidí asi zmátlo, viz. tamní diskuze.
@Isair (24.07.2020 18:06): Zase to byl zajimavej herni element, kdy na tebe hlavni zaporak necekal jako trubka, az k nemu dorazis a das ho na prvni pokus, jako treba v Eye of the Beholder, ale ze na tebe ceka a realne neco dela proto, aby te zastavil. Nevybavuju si jine RPG, kde by tohle bylo. Clovek sice nemel klid na grind a nebyl tedy cas na poradne vytrenovani postav, ale aspon to lip odsypalo a stejne to slo dohrat i s relativne nevycvicenou partou.
@Isair (24.07.2020 18:06): Při prvním hraní, kdy jsem ani toho bosse tehdy nedal, mi to taky přišlo jako pokažený závěr hry, ale u druhého hraní teď, světe div se, přišlo mi to na pohodu a sem tam sejmout miniona bylo jako sejmout respawnovanou potvoru v EoB. Ono na to přikládání stačí vyřešit žebříky se zkratkami, nasbírat dostatečnou hromadu Pyro a naházet ji před pec. Jediný zádrhel jsou pak přerespawnovaní minionu, kteří jdou kotel občas pohlídat a permoníky od něj odehnat. Já se ke kotli všeho všudy vracel 1x. Vlastně jsem si teď po dohrání říkal, ty jo, vždyť to zase tak těžké nebylo. Jo, musel jsem kapku akčně kličkovat u hlavního bosse a 2x jsem seskočil z mraků sám s tím, že jsem věděl, že pár ran na mám mrtvoly, takže raději hop dolů, doléčit a znovu nahoru. U mě ta hra neskutečně vyrostla, jak jsem ji hrál teď. Přišla mi ještě lepší než když jsem ji hrál poprvé. Jasná stovka. Lepší než DM 1.



@mazar1234 (24.07.2020 18:41): Já bych tipoval, že minioni se začnou objevovat průchodem jednosměrných vrat na hřbitov.
Je možné, že to začne otvorením niektorej inej oblasti, buď s obrami sekerovými alebo za nimi, 100% je to dané otvorením nejakých dverí, lebo svojho času (pred 20 rokmi) som to niekde vyčítal (už neviem kde, myslel som že v Score ale tam to nie je uvedené) a hral som to tak, že som prešiel podtiaľ, potom som si vytrénoval na mamutoch master levely a potom som išiel ďalej (predajom mamutieho mäsa + bielych kvetín zo stonehenge area som aj strašne zbohatol).
@90210 (24.07.2020 14:21): Jo, taky se mi začali objevovat někdy těsně před vstupem do hradu, vím, že kolikrát za mnou lezli až do obchodů. Ale nebylo to tak hrozné, v závěru už to však bylo neskutečné peklo. Vůbec ten hektický závěr (a nutnost lézt tam a zase zpátky, zapalovat kotelnu etc.) imo DM 2 dost ublížil, jinak bych šel s hodnocením určitě výše, ale ten závěr byl neskutečně frustrující a otravný, obecně nemám rád, když hry hráče do něčeho tlačí (ať už časovým limitem nebo třebas podobně otravným respawnem) u dungeonů to platí dvojnásob. Místo poklidné, atmosferické explorace se to zvrtlo v docela akční hektické peklo, které by si mohlo podat ruce s nejvyšší obtížností v Doomu (kde se nepřátelé taktéž spawnují hráči za zády :)), byť v DM 2 se jim alespoň občas dala zatarasit cesta a chvíli vydechnout.
@mazar1234 (23.07.2020 12:25): Mně se první minion objevil teda ještě před odemčením hradu, vlastně si asi vzpomínám na prvního, kterého jsem potkal, na jižní stezce, po té, co jsem vyřešil ty obry na jihovýchodě. Ale teda nevím, jestli tam nebyl prostě jen jako hlídač a nebylo jich tam několik rozmístěno. Ten respawn portály možná příjde až po otevření hradu. Ale jinak s nimi není zase taková potíž, nerojí se ve velkých počtech, ale spíše jednotlivě, maximálně dva. dá se levelovat i s nimi.

@hanak_v_exilu (23.07.2020 12:00): Tak v normální verzi jich je spoustu, od chvíle, kdy jsem narazil na modré portály jsou vlastně jak havěť. Každou chvíli jsem nějakého sejmul. A ve finální bitvě se jimi závěrečný boss umí pěkně obklopit, útočilo jich tam na mě najednou docela dost a co jsem zabil, to nahradil hned další. Tento proces se zpomaloval, čím více byl boss zraněn. Já proto vlastně nemám moc ty RtC verze rád, nikdy si nemůžu být jistý, co tam autoři změnili a nakolik vlastně hraji ještě původní hru.
@Ringo (23.07.2020 11:48): Ve verzi Return to Chaos kterou jsem hrál já těm minionů tolik není. Za celou hru jsem jich potkal maximálně patnáct. Ale zase jsou pekelně silní. Většinou mě zabili celou partu na jednu ránu. Když jsem měl štít, tak na dvě.
@90210 (23.07.2020 11:31): Nejvíce jsem vytrénoval některé charaktery na =Master, u všech mám základní Master u všech povolání kromě myslím u pár postav v Ninja skillu, ten jen na experta. Více jsem to už netrénoval a šel jsem do finále. Oni se Minioni začnou objevovat myslím po odemčení poslední brány na okružní stezce kolem Skullkeepu. Nebo tak nějak jak jsem pořešil hřbitov s kostelíkem, tak se začali objevovat, už si přesně nevzpomenu. Někteří byli slabí, někteří dali zabrat. Poslední levely hradu byly už skoro co půl minuta střet s minionem, ale dalo se je ukličkovat. Trochu mě zaráželo, k čemu je zamykání portálů, kterými létali. Zavřel jsem všechny dostupné a stejně odněkud zase přiletěli, nehledě na to, že po čase se portály zase otevřely. A pak jsem ve čtvrtém levelu hradu zjistil, že je tam žebřík na střechu a tam je jeden obří portál, který ale nešel nijak zavřít.

Poslední souboj jsem dal po druhém pádu z mraků. Můj dávný problém byla zbrklost a netrpělivost. Takové to - nebudu se zdržovat kouzly a naběhnu tam. a tak mě nenapadlo klíčové kouzlo Aura of Speed. Když jsem ji neměl zakouzlenou, tak přeskákat mizející mraky bylo takřka nemožné. Proto jsem to taky kdysi vzdal. Pád z mraků a představa, že znovu budu na 20 pokusů přeskakovat mraky...

Nyní, s Aura of Speed, naprostá hračka. Takže jsem se k závěrečnému bossovi vrátil v pohodě, po třetím návratu jsem jej dorazil. Normálně jsem jej utloukl kličkovanou na blízku, Sekyrami s Beserkerem. Přišlo mi, že čím byl zraněnější, tím méně minionů přilétalo na pomoc. Někteří radili kouzlit útočné miniony, aby bojovaly proti nepřátelským a já se tak soustředil jen na bosse. To jsem udělal 1x a pak se na to vykašlal, protože se mi zdálo, že čím více minionů vykouzlím, tím větší zástupy nepřátelských se rojí okolo.
@Ringo (22.07.2020 23:13): Gratulace! DM2 ma opravdu solidni bossfight a ke konci je to diky tem Dragothovym minionum az neprijemne hekticka zalezitost, alespon tedy pri mem hrani nekdy pred 15-ti lety. Docela by me zajimalo na zaklade ceho se ti minioni triggeruji, od jakeho momentu zacne Dragoth kouzlit ty nejsilnejsi, protoze jsem diky tomu v zaverecne ctvrtine hry nemel ani moznost poradne potrenovat a Dragotha jsem nejak ustrilel a umlatil az po nekolika padech z oblaku.
Tak konečně letitý rest splněn, bosse, kterého jsem v devadesátkách neporazil, jsem teď dal naprosto v pohodě. Prostě chtělo to jedno, trpělivost, kterou jsem kdysi neměl. Jinak mé kompletní mapy, s kterými jsem si docela vyhrál jsou pod dokumenty u hry na https://www.oldgames.sk/game/dungeon-master-2-the-legend-of-skullkeep/docs/

Deníček z hraní bude na blogu, neplánovaně jsem jej nakonec sepsal, jen doplnit obrázky a nahodit korekturu a finální úpravu.
@Phoenix (22.06.2020 13:11): Tuhle taktiku jsem taky zkoušel, jenže oni se pořád nepříteli respawnují, takže je to takový nekonečný boj pak. No sám jsem zvědav, jak to bude teď, až tam dorazím.
@Ringo (22.06.2020 10:45): Myslím, že to bude podobné jako s Bílou věží v Lands of Lore :), tj. že ho dnes udoláš už celkem snadno. Já to dohrál někdy koncem minulého roku a nedělal mi výraznější problémy, o vyloženě easy fight se nejedná, ale jsou horší.
@Phoenix (22.06.2020 10:32): Já je samozřejmě kouzlil, na co jsem se ale mohl vykašlat, že když mě boss skopnul dolů, tak na to, abych přes ty mraky skákal znovu. Teď na to půjdu obrněn větší trpělivostí, u Hollow Knighta jsem se naučil přehryznout lecos :-)
Znovu jsem po dlouhých létech rozjel tuhle pecku. Rozhodl jsem se tentokráte nezklamat u posledního bosse, kterého jsem bohužel nikdy nedal, protože to přeskakování mraků, na to jsem neměl nervy. Ale tentokrát do toho jdu s novým odhodláním, že to dám. Rozhodl jsem se to i zmapovat na DJ´s Oldgames https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119 , zatím mám prolezlých pár venkovních lokací a jinak piplám postavy, takže mapa se možná nebude rozrůstat tak rychle. Každopádně jsem rád, že tyhle hry neztratily nic na svém kouzlu, vždycky je hraji se zápalem, jako bych je nikdy před tím nehrál, což je teda co říci. Poslední dobou se nějak uchyluji k znovu dohrávání starých vykopávek, protože zjišťuji, že nějak nedokáží se stejným zápalem hrát nějaké hry novější, do kterých se musím spíše nutit.
@Isair (01.03.2020 21:26): Asi jo. Mám jakousi verzi s dosboxem, takže už by měla být vyladěná. Těžko říct co je tam špatně. Každopádně ta RrC verze mi sedí víc. V něčem je lepší, v něčem horší. Nepřátelé jsou tam silnější a to teda o dost. Někteří mě v pohodě dají na ránu. Ale neobnovují se tak rychle.
@hanak_v_exilu (01.03.2020 21:13): Hmm možná si pohrát i s configem samotného dosboxu (hádám, že to hraješ v dosboxu :)). Ta plastelínová grafika by mohla být zapříčiněna nějakým aplikovaným filtrem (osobně nejraději volím scaler=normal2x, ostatní filtry imo stojí většinou za pendrek a třebas to až příliš "vyhladí", že z toho máme rázem takové rozpité vodovky či "plastelínu" a vypadá to příšerně).

Nebo prostě zkus přímo tu verzi z oldgames.sk, jak jsem níže postoval, která už nabízí balík rovnou s dosboxem, tudíž je všechno tak nějak nastaveno (i když mám dojem, že jsem si to ještě trochu doladil k obrazu svému).

I když pokud nemáš problémy s tou RtC verzí, tak by to asi byla ztráta času. Jen že já se s žádným z tebou popisovaných problémů nesetkal, tudíž chyba asi bude fakt především v nějakém nastavení.
@Isair (01.03.2020 21:02): Trochu jsem si s tím hrál a můžu si vybrat jestli tam budou divné zvuky a žádná hudba, nebo hudba a vůbec žádné zvuky. Je to nějaké podivné. I pohyb je jiný, grafika vypadá taková plastelínovitá a nepřátelé se pohybují jako kdyby levitovali.
Hrál někdo aji originál aji Return to Chaos? Hraju tu druhou a zdá se mi, že od originálu se liší jenom tím, že postavy mají jen jednu použitelnou ruku.
@90210 (22.10.2019 15:59): O orientačním smyslu to zase tolik není, ta cesta je celkem přímá (nadto ztratit se v DM 2, je spíše trochu umění, vzhledem k velikosti a různorodosti lokací a spoustě orientačních bodů + všechny ty přístroje co se automaticky vypínají jsou po cestě, pakliže zpřístupníš ty žebříky), jde spíše o to, že je to vážně vopruz běhat pořád tam a zase zpátky, přičemž na tebe neustále nalítávají ti minioni... imo jeden z nejdebilnějších závěrů. Sice se dá sem tam zatarasit cesta nějakým objektem nebo alespoň vlastním defense minionem, ale to je celkem naprd, když beztak musíš běhat téměř po celé pevnosti sem tam. Obecně nemám moc rád, když tě hra do něčeho tlačí- ať už nějakou časovou událostí nebo třebas podobně šíleným respawnem, mám rád klidnou postupnou atmosferickou exploraci a ne... tohle, to nechť si nechají pro Call of Duty :).

Jak já jsem rád, že ten Black Crypt, co teď hraju, nemá žádný respawn :).
@Isair (20.10.2019 13:23): Ten konec, respektive pasaz tesne pred nim, je frustrujici, to je bez debat. On na tebe totiz Dragoth od urciteho momentu zacne posilat ty svoje miniony, nejdrive neskodne, casem silnejsi a silnejsi a pokud se zbytecne zdezujes treninkem, tam to od urcity chvile v pevnosti zacne byt skoro az neunosny. Na druhou stranu ty miniony muze vykouzlit i hrac (novy kouzla, vida ma ne jsem zapomel) a hre to dodava jinou dynamiku, protoze si asi nepamatuju dungeon nebo obecne RPG s hektictejsim zaverem.

S trochou orientacniho smyslu ale neni problem ty pristroje v pevnosti opetovne nahazovat a jakmile se otevre brana do oblak, tak uz je "klid"..
Tak portal otevřen, byl to bug. Zkusil jsem nahrát pozici předtím, než jsem do místnosti vstoupil (tj. předtím, než jsem přeházel páky naprázdno bez funkčních systémů) a už to jde...
Final bosse si nechám na potom, tahle část, ještě s tím bugem jako korunka, mě vytáčela natolik, že se musím jít trochu uklidnit :).

Ono při správném zpřístupnění zkratek (žebříků), se pak dá ten backtracking k tomu "kotli" trochu zkrátit, takže to není až tak otravné. Ale stejně je to debilita, respawn těch koulí (attack minionů) je obrovský a stopují vás i napříč patry a ten kotel vydrží zapálený fakt hroznou chvíli... ten kdo si myslel, že tohle bude dobrý nápad, by zasloužil nakopat :).
@mazar1234 (20.10.2019 12:43): Eh, mne sa mari (ak je to ta cast, ktora si myslim, ze to je, predsa uz su to storocia :D ), ze si tam este musel nieco stlacit, pocas letu fireballu alebo nieco take. Proste, ze si tam musel nieco stihnut, ale... tiez si to uz mozem mylit s inou hrou :D Jesus.
@mazar1234 (20.10.2019 12:43): No musí se rozestavit tak, aby zasáhly ten krystal uprostřed ne? Mám je rozestavěné tak, že jej oba firebally zasahují a do toho i ten blesk, pak už by se jen mělo zatáhnout za páčku u portálu a ten by se měl otevřít... ale prostě se nic nestane.

Zkoušel jsem i povypínat všechny páčky a znovu pozapínat, ale prostě nic, už tu nad tím trávím hodiny. Do toho furt zhasíná ten debilní kotel, takže se musím neustále vracet dolu, abych ho zažehl...

Všechny systémy jsou aktivní, podle těch ukazatelů v nejvyšším patře, takže tam problém taky nebude...
Tak to jsi šťastný člověk:).

A nejlepší je, že se mi ten portal ani nechce z nějakého důvodu otevřít, přitom to vypadá, že dělám všechno správně oba firebally zasahují kámen, stejně jako blesk, po zmáčknutí finální páčky u portalu se však nic nestane, nějaké tipy, případně měl někdo podobný problém?
Teda ten závěr s tím neustále vyhasínajícím kotlem je taková nehorázná debilita, že to snad autoři ani nemohli myslet vážně. Fakt už mě přestává bavit neustále běhat po pevnosti sem tam, cestou pozabíjet 50 lítajících koulí metajících blesky, abych se pak vrátil a kotel byl opět vyhaslý. Fakt mám chuť se na to těsně před závěrem vysrat, protože větší debilitu jsem snad ještě neviděl. Nechápu, jak je možné, že to nikdo v komentáři nezmínil. Stejně jako obecně extrémní a neuvěřitelně otravný respawn v podstatě téměř všude.
Tak poslední část klíče nalezena, Skullkeep už čeká :). Okolí bylo opravdu povedené, jakkoliv po prvních krůčcích jsem z toho měl trochu rozpačité dojmy, velmi brzy jsem si ten zdejší svět oblíbil. Pravda, že zatím jsem vlastně ještě žádný pořádný dungeon, krom té malé krypty na hřibitově, neprolezl, čili hádám, že vnitřek Skullkeepu se bude nést v úplně odlišném duchu, než první cca polovina (?) hry.

Trochu blbé, že ta magická mapa zobrazuje i skrytá tlačítka- podobná debilita jako v LoL, alespoň že tady je to trochu vyváženo tím, že při jejím použití odčerpává manu.
Docela zajímavé zjištění, že vlci na vás neútočí, pokud jim vyloženě nelezete do cesty (případně dokud vás neobklíčí smečka). Navíc pokud jim hodíte kost, tak si jí odnesou. Docela mě překvapuje míra pro detail a interaktivita s prostředím. Obecně AI je na mnohem vyšší úrovni, než bývá v žánru (a to včetně mnohem novějších kousků) zvykem a není vůbec neobvyklé, že vás nepřítel vcelku chytře obklíčí a přitom ujde docela solidní štreku klikatými cestičkami (=asi vcelku solidní pathfinding, což mi dosvědčilo i ovládání scout eye z té magické mapy).
Platí to i pro ty "nosorožce" (či co to vlastně je), kteří, pokud na ně vyloženě nezaútočíte, si vás taky nevšímají, nebo pokud jim nevlezete přímo do cesty, to vás pak jen útokem odstrčí a jdou si zase po svém. Je vcelku zajímavé, jak tu má každý nepřítel naprogramované určité vzorce chování (ne nutně agresivní), na tomhle si asi dali fakt celkem záležet.

Další zajímavá věc, že někteří nepřátelé či třebas pád do díry vám můžou způsobit "injury" určité části těla, což pak samozřejmě negativně ovlivňuje schopnosti s tou částí těla spojené, což je také něco, co jsem viděl snad jenom v Deus Exu (možná se ještě něco najde, ale moc toho nebude a v dungeon crawlerech to zvykem nebylo).

Scout mapa pak dokáže nahradit solidně fullscreen mapu, třebaže je to trochu krkolomnější, nicméně po vyvolání toho magického oka můžete s klidem prozkoumávat celou lokaci a stát při tom na místě. Zatím jsou však lokace opravdu malé a nabízejí dostatek orientačních bodů, čili mapu nevyužívám v podstatě vůbec.

Respawn mě občas štve, na druhou stranu se to mění lokaci od lokace, někde je extrémní, někde žádný, někde vcelku mírný. Navíc někteří nepřátele jsou, jak bylo psáno výše, poměrně "neagresivní", čili jde lokací bez větších problémů projít i bez boje.
Zatím je to tedy ale solidní grindfest, rychlost respawnu je obrovská, až to hezké není. U těch vlků je to tedy už solidní extrém, kam se na to sere bílá věž z Lands of Lore. Jestli tohle bude standard až do konce hry, tak to potěš...

Docela překvapila změna intenzity deště, prvek, který se nevidí (zpracovaný v nějaké solidní podobě) ani v dnešních hrách ;).
@Isair (11.10.2019 07:35): jj, teď jsem si uvědomil, že máš pravdu, to jde opravdu jen v jedničce a CSB.

Nejsem si teď jistý, jak to fungovalo v betě nebo Return to Chaos, ale to asi není tolik podstatné.
@Isair (10.10.2019 07:26): Ono zalezi aj ked si vyberas postavy ci das resurrect alebo reincarnate, tzn. ci budu mat tie skilly alebo budu uplne cisti, je to aj lepsie lebo hodnoty STR/DEX atd im ostanu rovnake ale akoby ziskas levelovanie navyse takze nakoniec budu mat lepsie staty ako by mali.
@Phoenix (09.10.2019 07:30): @90210 (09.10.2019 09:34): Díky za odpovědi :).

A ještě jedna otázka, když už jsme u toho trénování mágů na boj, je zde nějaká zbraň použitelná ze zadní řady? Tj. něco jako třeba v Ravenloftech, že s obouručními zbraněmi (hole, halapartny, obouruční meče etc.) mohou útočit i ti stojící vzadu nebo jsou zde použitelné čistě jen střelné zbraně a pro ostatní musím měnit pozice?
@Isair (09.10.2019 00:29): Vicemene to uz zodpovedel Phoenix, ale mapa je tam jen ta mala, ale hra se odehrava na malych uzemich, ktere jsou myslim hodne prehledne, takze mi to nevadilo, stejne jsem jel po pameti.:)

Co se tyce kouzel, tak ja jsem tam opet zpameti sypal kombinace zname uz z DM, fireball, svetlo nebo heal potion dam na prvni dobrou i na smrtelne posteli, ale mam pocit, ze tam neni moc novych kouzel, ono to ani nebylo moc potreba, puvodni DM byl v tomto opravdu genialni.

Co se tyce tech skillu, tak se prave doporucuje vytrenovat vsechny postavy i na bojobve skilly (u kouzelniku vzadu), respektive kouzelnicke skilly pro bojovniky vepredu aspon na uroven expert, jedine takto postavy poradne zesili.
@Isair (09.10.2019 00:29):

1) Existují vylepšené verze základní mapy, které toho ukazují více, ale fullscreen mapa ne, vždy uvidíš pouze okolí. Nicméně v DM2 se IMHO orientuje lépe než v jedničce.
2) Svitky s kouzly ve hře jsou, stejně tak je možné zjistit některé kouzla z předmětů.
3) Každý se může naučit všechno bez ohledu na to, jak je na tom na počátku hry (a je to rozumná cesta), jediný menší problém může představovat postava bez many, ale i to lze obejít. Maximální úroveň povolání je Archmaster.
Tak jsem konečně rozehrál i tenhle skvost :). O DM 2 jsem toho hodně načetl ve scoréčkách, excaliburech apod., nicméně krom nějaké demoverze jsem se nikdy k pořádnému hraní nedostal.

A měl bych hned na úvod několik začátečnických otázek:).
1) Bude zde přístupná i nějaká fullscreen mapa, místo té trapné mini-mapy? Něco jsem zaslechl, že tam jdou najít i vylepšené verze, ale nic konkrétního jsem se nedočetl.
2) Kouzla se naučím pouze experimentováním, nebo zde budou i svitky s kombinacemi, jako tomu bylo třebas v Grimrocku?
3)A to spíše jen tak pro zajímavost, než že bych to chtěl vyloženě aplikovat (partu jsem si vybral imo docela vyrovnanou). Může se postava přiučit nějaké další skilly, nebo je vázána na ty co má již při výběru (čili pokud je to fighter/ninja, tak se priest skill například naučit již nemůže)? Vzhledem k tomu, že hlavní postava má všechny skilly (čili si jí můžete orientovat jakým směrem chcete místo klasického výběru), tak hádám, že B je správně (?).
takze je jich devet. Ok, takze jsou vsechny. dalsi vec je ta ze v krabici je 2x disketa cislo 8 a disketa cislo 6 neni.
ted je otazka jestli je to blbe polepeny nebo jsou tam dve stejny:) nakonec si myslim ze to je trochu jedno, sice to lehce sberatelskou hodnotu snizuje ale kdo by to z tech disket hral zejo. Krabice je pomerne zachovala, manual, registracni karta a instalacni prirucky. Kdyz by nekdo mel zajem, je to k dispozici. PM