Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Terien (21.02.2018 14:18): Tak ja jsem precetl 4 knihy z 8 a ted zrovna ctu 5.,tak mi prijde logicky dat to az na zaver.

Chaos Strikes Back jsem nikdy nehral, protoze byl na Amigu,ale dnes uz bych do toho asi nesel,je to spis takovej hc pridavek.
@90210 (21.02.2018 13:19):
@MickTheMage (21.02.2018 10:35):

DM1 má lepší atmosféru, bez debat :)
dvojka má vysírací atmosféru to je vše :D

jedničku jsem projel od začátku do konce nejmíň 7x
dvojku tak 2x

dvojka je barevnější, je tam super že u výbavy je konečně vidět její síla
handrkování o měďáky u obchodíků mě fakt bavilo :) (škoda že nejdou vykrást i když sejmeš stráž :D)
super bylo sbírání prašulí a hromadění bohatství v peněžence
V jedničče bylo víc pastí, seš prostě zavřenej v bludišti a musíš se dostat ven. Teleporty, propadla... Ve dvojce se poflakuješ okolo Skullkeepu s vidinou relativní svobody, projdeš pár lokací a pak jdeš teprv do pevnosti.

Rád bych se konečně dostal k datadisku jedničky, ten jsem hrál chvílu a je teda hardcore :) Někde ho možná jestě mám.

a s tím zaklínačem bych to možná tak nehrotil. Stejně se to odehrává x let po posledním dílu celé beletrie, postavy co tam zemřou jsou záhadně naživu a pak si autoři her vymyšlí vlastní děj. Tak se nemusíš trápit slabikováním knih podle mě.
@Tarhiel (21.02.2018 14:13): Spíše špatná, W3 je v nemalé míře i o audiovizuálním zážitku - tedy čím dříve, tím lépe (nicméně 90210 by to hrál stejně na NTB, takže to je jedno :)).
@Tarhiel (21.02.2018 00:47): Ne, chci si to zahrat, az doctu vsechny knihy.

@MickTheMage (21.02.2018 10:35): DM2 ma lepsi atmosferu, to je bez debat, ale kvuli tomu hektickymu zaveru, kdy me od jisty casti hry nenechali na pokoji ti minioni, to vic jak jednou hrat nebudu. Bylo to kazdopadne hodne netradicni a jediny RPG, kde jsem mel problemy i v posledni 1/4 hry, opravdu jsem tam nedostal vydechnout a nemohl se tak venovat poklidnymu treninku jako v jednicce.
@MickTheMage (19.02.2018 09:24): To japonské Wiz IV vcelku šlo hrát, textu moc nebylo :). Nicméně škoda, pokud je to tedy nehratelné a nevznikají žádné překlady, ač to asi nebude příliš textu (druhá věc je implementace do Saturn iso).
@Drolin (19.02.2018 08:42): Ked nerozumies co ti hra pise, tak si maximalne vytvoris partu :) Aj to, je vzdy tak-tak. Potom... jedine, ze by existoval doslovny navod. Co ked som pred rokmi DM Nexus hral (skusal) neexistoval.
Vím, dnes už to pochopitelně vím.
Házení tak patří mezi mnoho herních mýtů tradovaných v té době (bez internetu, při omezených inf. zdrojích).
Já například dlouho věřil "zaručené informaci" od svého bratrance, že pokud se zastavím v Ishar 2 ve městě na mostě, tak umřu.
Vždy jsem tudy se zatajeným dechem utíkal... až do doby, kdy jsem se jednou zastavil, vyskočili dva pouliční banditi, dvě rány mečem a bylo po nich...

Ale prostě házení hvězdic oproti schodišti k Dungeon Masteru prostě neodmyslitelně patří...alespoň pro mně.


Alespoň u mně.

Nechapu co furt vsichni meli s tim debilnim hazenim hvezdic, kdyz jednoduse staci mlatit nepratele unarmed. Hazeni hvezdic do schodu byl jednim z nejvesich mytu, byl to uplnej nesmysl, kdyz se ten skill da trenovat normalnim hranim.
Tak na tohle nemám, chci spočítat, kolik je potřeba na obyčejného Mastera
nevím, jestli existuje někdo takový, kdo by byl ochoten naházet Pal Mastera...
Docela by mně zajímalo, kolik by potřeboval hodů (odhaduji, "obyčejného mastera bude potřeba 5700 hodů...
Ale možná že se mýlím, zatím jsem na první dvoustovce.

Chci požádat DJ o zavedení herního deníku... až skončím trénink. Bo údaje údaje typu- 500 hodů šurikenem - týden v řiti a nic nejsou dvakrát atraktivní....
Nikdy nezapomenu na trpaslíka co chodil venku a kradl vám věci, jednou jsem ho honil a natlačil na vchod do obchodu a zrovna do něj uhodil blesk :). Nebo na to jak z čistých bojovníků udělat bojové mágy.
Tak jsem se opět vrátil k téhle hře a možná že ji konečně dohraju:) Před mnoha lety jsem k dohrán měl jen kousek, ale tehdy mi odešel můj hard disk:(
Richmond: Z mého herního deníčku... U DM mě bavil snad jen výběr postav. S PST jsem napoprvé sekl ještě v márnici (bylo mi cca 15 - dobrovolně jsem si přiznal, že na tuhle hru budu mít až za pár let). Když jsem to pak hrál znovu v sedmnácti, tak už vše bylo naprosto v pořádku. Ovšem další přiznání... Kombinoval jsem to s Diablem 2 vždy, když mě začali bolet oči ze čtení dialogů a naopak když už se mi zajídaly souboje, tak jsem se vrátil k PST. :)
Ovšem poslíčkování mi nějak nevadilo. I pokud tam v nějaké větší míře bylo,tak stále šlo o často velmi originální zadaní.
Jab: No PST je asi i u mě výš než DM1/2, jenže zajímavý je, že zatímco u DM jsem se nenudil ani chviličku, tak u PST jsem hlavně zpočátku zažíval často frustující pošťácký úkoly, u kterých si říkal, že to autoři už přehánějí :)
V zahradách jsem strávil daleko víc času než jsem potřeboval, protože mě to prostě nadchlo a bavilo. Možná vždycky až příliš dlouho, až jsem byl moc vyčerpaný pokračovat dál. (Je pravda, že jednou jsem toho byl nucen nechat protože se mi zhroutil HDD i se sejvama, spolu s Magic Carpet a Stonekeepem, doba byla zlá a disky nestabilní)
Nedávno jsem to zase tak na hoďku zkoušel a ta atmosféra je tam pořád. I když je to jak se vším. Kdo to dneska bude hrát poprvé, tak ho to možná tak nenadchne. Inu nostalgie je potvora.
Dnes je určitě lepší sáhnout po DM2, i když první díl má také své kouzlo (a především jde o legendu :).
Nezmiňoval jsem to zde, ale v diskuzi u minulého dílu, kde i píši, kam jsem to dohrál.

Předně jde na rozdíl od PST, Bloodlines, BaK o nudnou hru (bavím se o jedničce, kterou jsem hrál, třebas je dvojka absolutně skvělá hra - ale mám tendenci o tom silně pochybovat).
Jinak jak si zmiňoval na začátku zdejší diskuze že jde o lobotomii, tak nevím jak daleko si to dotáhl ty (platí i u jedničku, i když tam s něčím souhlasím) :)

Předně ale jde o úplně jiný žánr než Planescape, Vampires nebo Krondor, se kterými se mi zdá DM a jiné dungeony srovnáváš.
Tak to se mi stalo jednou, celkem nečekané úmrtí :)

Ta druhá půlka je podle mě i lepší, parta je už řádně vytrénovaná a v každém patře je dostatek hádanek. Navíc to v interiérech nepřejde do stereotypu díky relativní krátkosti.
Drolin: Ten komentář mě docela navnadil. Asi to zase letos rojedu. Hrál jsem to asi dvakrát a vždycky, když jsem přešel ze zahrad do pevnosti, tak mě to nějak přestalo bavit. Myslím, že DMII byl jediná hra, ve které šlo zemřít tak, že do mě udeřil blesk...
Začíná přituhovat, konkrétně hned na začátku ti monkové (a zvláštěpak ten s trojzubcem) ve Skulkeepu. Pomohla ale stará finta s přechodem z úrovně do úrovně během boje :).
Nevim, ten prostor neni velkej, normalne je zabijej a najdi misto, kde ty tvy veci maj, pripadne z nich vypadnou kdyz je sejmes. Tim mistem uz stejne pozdeji prochazet nebudes.
A to místo je náhodné nebo předem dané? Kdyžtak doufám pomůže neviditelnost.
Jsou jen v ty jedny sekci na povrchu, ale jdou slyset kdyz se blizi a nosi tvoje veci na jedno misto.
Tušil jsme to, ale ti zloději jsou vážně otravní. Doufám, že se vyskytují jen na povrchu :)
"Pokud někdo chce zcela jasně ukázat, že tahle "série" nebyla ekvivalentem nudné herní lobotomie" - pokud to někdo chce dokazovat, proč ne - dobrovolnosti se meze nekladou.

P.S. Tvůj "komentář" k Tomb Raideru je řekl bych podobného rázu, ač z opačné strany bodové stupnice (i když tedy obsahuje méně informací) (rýp, rýp) .-)

Richmond: Naopak závěrečný souboj je dle mého názoru velké pozivitum - alespoň je tu využití pro vytrénovanou družinu/postavu. I když se dá myslím dokončit i s nějakou nevytrénovanou (hmm, vlastně jsem nikdy takovou neměl... eh, teorie, no nic).
Můj řídký komentář byl spíš zdůvodněním, proč jsem dal dvojce více procent. V té době jsem vnímal zpracování exteriérů v DM jako novum. Zážitek s bouřkou a blesky může působit legračně, ale tenkrát to byl pro mě obrovský zážitek. Grafiku dvojky jsem miloval a miluju dodnes. Pochopitelně, jsem mohl vyjmenovat to, co se asi většině lidí líbilo na tomto typu her (dungeon crawler) - vývoj postavy (já žádný hvězdice proti schodům nikdy neházel), stísněná atmosféra, kouzla, i to obchodování.
Richmond: Nic proti, ale je pravda, že devadesátková chvála, která stojí na přítomnosti exteriérů s buřinou a obchodování, je opravdu až mírně komicky nepřesvědčivá. ;)

(a prosím, abys nereagoval žádnými formalitami typu "mým záměrem není nikoho přesvědčovat", protože předpokládejme, že nikdo z nás není idiot a smyslu komentářů rozumíme oba)
Richmond: Mně šlo především o obsahy těch komentářů. Nicméně i délka o něčem může vypovídat. Třebas v tom smyslu, že o hře vlastně není možné říci mnoho. Což bývá (nemusí platit nutně) špatně. Blíže viz diskuse k prvnímu dílu. ;-)
Jab: No nevím proč hledáš nějakou kauzalitu mezi délkou komentáře a výslednám hodnocením :) Těžko psát po 13 letech detailní a všeobsažnou recenzi.
Jenom tak na okraj. Pokud někdo chce zcela jasně ukázat, že tahle "série" nebyla ekvivalentem nudné herní lobotomie, tak by se konečně mohl také objevit komentář propracovanější (bez házení hvězdic do schodů či obdivování blesků) a delší. Můj soukromý tip je samozřejmě ten, že se vám to nepodaří. Již jen z toho důvodu, že tahle "série" JE ekvivalentem nudné herní lobotomie. :-)
Devadesátky a stovky si hra (/"série") rozhodně nezaslouží na základě toho "houby", které jste o ní napsali. Jen jsem si myslel, že byste to měli vědět.

P.S. Trocha toho sarkasmu snad rozproudí diskusi (+ ideálně i kvalitní komentáře). ;-)
Mick: diky za vzpominku na blogu, hned se mi to vsechno vybavilo :) Tuhle hru si pamatuju naprosto dokonale :) Jaj, to byly casy... :'(