Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dungeon Master II: The Legend of Skullkeep

  • PC 85
Druhý Dungeon Master přináší oproti svému předchůdci několik změn. Tentokrát tu máme pevně daného prvního hrdinu Torhama Zeda (naštěstí jsou jeho vlastnosti dostatečně vyváženy, takže se může specializovat prakticky na cokoliv). Ten se společně s dalšími třemi dobrodruhy vydá do hradu Skullkeep, kde je portál do astrální sféry, kde se nachází Dragoth, mocný služebník Lorda Chaose.

Hlavní změnou je ale fakt, že se dobrodružství hrdinů neodehrává pouze ve stísněných podzemních kobkách, ale přibližně první polovinu hry strávíme po širým nebem, kde hodně často prší a často padají i blesky (který mohou zasáhnout a prakticky zabít celou partu). Dobrý nápad je i přítomnost obchodníků s nejrůznějším zbožím a také měny v podobě měďáků, stříbrňáků, zlaťáků a dalších 3 drahých kamenů. V obchodech jsou pak dostupné i ty nejlepší zbraně a vybavení, takže není problém si již na začátku hry nafarmit dostatek peněz a koupit si vše potřebné (např. nejlepší sekera ve hře je dostupná hned u druhého obchodníka ve třetí zóně s obry, které je sice na začátku trochu obtížnější zabíjet, ale na druhou stranu jsou jejich sekery dobrý prodejní artikl).

Bohužel ale možnost nákupu a přítomnost teleportů do první (relativně) bezpečné zóny s obchody vede k tomu, že tak trochu postrádá smysl nutnost jíst a pít. Ono totiž není problém se v případě potřeby kdykoliv (až na pár výjimek) otočit, pelášit na teleport a v obchodní zóně se napít vody a dokoupit potraviny (případně si skočit do nedaleké zóny s Thorned démony, po jejichž smrti zůstanou výživné steaky).

Jinak je to prakticky to stejné, co nabízela jednička, jen v trošku hezčím kabátku a s trochu plynulejšími pohyby nepřátel. Těch je ale na můj vkus docela málo (Venku je to fajn, ale uvnitř Skullkeepu je prakticky jen pár typů nepřátel + bossové a v nejvyšších dvou patrech není vůbec nikdo, teda až na neustále otravující miniony). Samotný finální souboj je pak svou obtížností trochu přehnaný, ale dá se to zvládnout. Dobrý nápad je v tom, že z Astrální sféry je možné spadnout do kterékoliv z dřívějších zón včetně místností v hradě Skullkeep (asi se prostě odtamtud nepadá dolů, ale do nějakého portálu, který se může otevřít kdekoliv).

Ačkoliv zde uvádím řadu záporů, tak jsem si dvojku v dětství hodně oblíbil a měl jsem ji raději než jedničku. Hodně mě bavila část před vstupem do hradu. Nyní už sice nacházím více chyb, ale pořád mě hra dokáže na pár hodin skvěle zabavit.

Pro: Grafika, hudba, obchody

Proti: Později málo nepřátel, minioni, finále

+21