Might and Magic VIII je treťou hrou postavenou na engine, ktorý mal premiéru v Might and Magic VI: The Mandate of Heaven. Taktiež sme stále v rovnakom svete, len na inom kontinente - konkrétne sa jedná o Jadame, domov elementálov, nachádzajú sa tu totiž vchody do plání štyroch základných elementov.
Príbeh začína tým, že do najväčšieho mesta Ravenshore prichádza neznámy muž, ktorý okolo seba postaví ohromný magický kryštáľ, ktorého vystrelujúca energia, ako keby rozhnevala všetky štyri elementy.
Hráč si tu nevytvára družinu ako je zvyknutý z minulých dielov, ale vytvára si len jednu postavu a postupom času môže do družiny prijať až štyroch ďalších dobrodruhov. Dôraz je tu kladený viac na rasu než povolanie - v družine môžu byť temní elfovia, upíri, trolovia ba dokonca minotauri a draci. S týmto súvisí aj veľmi nevybalancovaná sila týchto postáv. Hráč postupom hry učiní niekoľko rozhodnutí, predovšetkých pridanie sa k nejakej frakcií a znepriatelenie si inej. Celkovo je tento diel jednoduchší a kratší ako jeho starší súrodenci.
Elemir to btw na svých stránkách přímo píše takhle:
Ohledně zkušeností za zabití platí, že příslušná hodnota se dělí rovnoměrně mezi všechny členy družiny. Osmý díl nám v tomto připravil menší změnu, protože družina může sestávat z jednoho až pěti členů (podle toho, kolik postav se rozhodneme přijmout), tak je počet zkušeností na postavu roven 1/(počet členů družiny). Při pětičlenné družině je to tedy např. 1/5. Zkušenosti se přičtou pouze postavám, které jsou v danou chvíli na živu a při vědomí. Skutečná hodnota obdržených zkušeností může být samozřejmě navíc modifikována vlivem dovednosti vzdělávání nebo přítomností příslušných NPC v družině.
Zdroj
Ohledně zkušeností za zabití platí, že příslušná hodnota se dělí rovnoměrně mezi všechny členy družiny. Osmý díl nám v tomto připravil menší změnu, protože družina může sestávat z jednoho až pěti členů (podle toho, kolik postav se rozhodneme přijmout), tak je počet zkušeností na postavu roven 1/(počet členů družiny). Při pětičlenné družině je to tedy např. 1/5. Zkušenosti se přičtou pouze postavám, které jsou v danou chvíli na živu a při vědomí. Skutečná hodnota obdržených zkušeností může být samozřejmě navíc modifikována vlivem dovednosti vzdělávání nebo přítomností příslušných NPC v družině.
Zdroj
Pro: je to pořád M&M, tj. maximálí hratelnost v maximálně osobitém světe, kratší a dynamičtější dungeony
Proti: v závěru ztrácí dech, trochu nepřehledné cestování mezi krajinami