Rozsáhlé RPG odehrávající se převážně v podzemí a uzavřených prostorách. Používá klasický systém několika vlastností (síla, obratnost...) a širší palety schopností (boj s mečem, opravování zbraní...). Útok se provádí tažením myši, kouzla se skládají z run. Jedna z prvních her z pohledu postavy (3D 1st person), včetně tehdy neobvyklého pohledu nahoru/dolů.
Příběh začíná příjezdem hlavní postavy na oslavu na hradě Lorda Britishe, kde se nachází řada dalších postav a také jeden zrádce. Ještě před začátkem samotného hraní je hrad obklopen neproniknutelnou hmotou "černého kamene" (blackrock), za čímž stojí padouch Guardian (známý z více dílů her Ultima). Hráč sestupuje do podzemí hradu, kde nachází portál, který postupně otevírá vstupy do dalších světů (např. orkské vězení, létající pevnost, ledové jeskyně nebo podivný "Ethereal void" s chodníky vznášejícími se ve vzduchu). V těchto světech se skrývá klíč k osvobození zajatců hradu Lorda Britishe.
Když tak čtu poslední příspěvěk crpgaddicta, kdy už navštívil Ethereal Void, tak se znovu utvrzuju, jako moc si cením téhle hry. Chester tam dokonce ověřoval následky jeho rozhodnutí a byl překvapen grafickým ztvárnění (Killorn Keep), jak to dobře funguje. Fakt pořád čekám, jestli někdo vyjmenuje jru, která má takovou adventurní bohatost a přitom je to cRPG. Fakt neznám ani vzdáleně žádnou takovou. Z toho posledního příspěvku jsem si vzpomněl na své trable se sháněním materiálů pro chycení toho vzdušného démona! to jsem také řešil snad třetinu hry :) Geniální.
Pro: Vynikající design světů a hádanek, questy, dialogy, automapa, kouzla, neomezené ukládání, ideální délka a obtížnost, klasicky kvalitní manuál ke hře
Proti: Soubojový systém by mohl být lepší, hodně schopností je k ničemu, až příliš backtrackingu, nefungující ekonomika, skákací pasáže