Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds


Diskuze

« Novější Starší »
@Richmond (14.06.2019 15:21): Je to docela škoda, pořád to tu mám připravené, ale bugy se zmiňují často i v diskuzích. Vysloveně se mi nechtělo vrhat do něčeho, co bych třeba nemohl dohrát. Kolik hodin si zhruba odehrál?
@Elemir (14.06.2019 15:01): Ano, hodně originální kousek. Skvěle udělaná mytologie, originální kouzla a vůbec koncept magie. Souboje v realtime čase jsem celkem zvládal, ale tu hru skoro nikdo nehraje/nehrál a tak jsem nenašel řešení na tu mou událost, která se měla stát a nestala. Měl jsem někoho najít a nenašel. Zůstal po mě stoh popsaných A4 papírů, nakreslená sektorová mapa na čtverečkovanej papír (samozřejmě je to izo, takže se to nemapuje, pouze jsem si kreslil čtverce pro každý sektor a do nich krátký popis, co tam je). Velká škoda, jinak nadějené hry. Konečně dělané iso dle mého gusta !
@Tarhiel (12.06.2019 23:33): Díky. Kéž bys měl pravdu. Ale asi cílová skupina v takovém případě nebyla veliká. Protože podle mě právě absence quest logu dělá ze hry vlemi obtížný kousek a nedovedu si představit, že by dnes někdo přišel bez něj. Ví pouze o jedné "novější" hře a tam jeho absence opravdu má podobný dopad, jenže bohužel je to jinak zabugované a nemůžu hrát dál. Asi každej namítne a co Arx Fatalis? Já odpovím, že Arx je velmi dobrá hra a z podzemních Ultim si bere dost věcí, ale pokud vůbec ,tak bych ho připodobnil k prvnímu dílu, ke dvoje fakt ne. V Arx Fatalis mě udolal motion sickness :) V kryptě už jsem to vzdal, ačkoliv mě hra bavila.
@Richmond (12.06.2019 22:32): Jj, myslel jsem pyramidku, kvůli ní musíš mít nejprve jednotlivé cesty prošlé :) Típat obrázky se jinak hodně vyplatilo, po tom zaváhání v UU1 jsem byl celkově mnohem opatrnější.
@Elemir (12.06.2019 21:16): Diky :)
A máš teĎ na mysli to obarvení pyramidy nebo jaké barvy dokončit dříve? Pyramida mi došla, když jsem se na ní octnul a při slejzání se to barvilo, prostě instinkt. A to jakou cestou se dát první? Dal jsem modrou, ale tam jsem netušila jak dál, tak jsem zvolil červenou. V tom pekle tedy jsem myslel, že nemůžu přežít, ale ono se to dá, když člověk na to jde chytře. Mně tedy zaskočil požadavek Nelsona, co chtěl na konci hry ty 2 informace o čase a místě. Úplně mě polilo horko, protože jsem fakt netušil, kde to vzít. A teprve prohlížení natípaných obrázků mi způsobilo osvícení. A pak džin. Ale to jsem psal v komentu.
@Richmond (02.06.2019 12:50): Tím opakováním jsem myslel superlativy, které by stejně nedokázaly pojmout to, jaká ta hra doopravdy je.

Jinak já to tu mám na body 100% a 100%, protože i když jsou oba díly v lecčems odlišné a v jednom se mi líbilo více to, v druhém ono, tak výsledek je, že obojí jsou kvalitou naprosto rovnocenné hry, které mám někde úplně nejvýše.

Jinak jakákoliv dnešní snaha o pokračování, duchovní následnictví a podobně nemůže nikdy uspět, protože UU 1 a 2 jsou natolik jedinečné a i grafickým pojetím by prostě musely vypadat takhle, takže kdyby se někdo pokoušel udělat pokračování, musel by použít přesně tyhle textury, grafické motivy, maximálně by na dnešní dobu mohl zjednodušit interface. To by pak bylo pokračování. Každý jiný dnešní pokus do naleštěných kulis z toho udělá nějakou formu Unreralu :-)

Jinak Lord British byl vždycky jen takový zadávač úkolů.
Jediné co mě zarazilo (bohužel jsem nehrál posledníi Ultimy krom Underworldu), je role Lorda Britishe. Takovej trochu pasivní, nezdál se vám? :) Taková legenda a jen si hověl ve svém pokoji anebo se poutoloval v trůním sále. Kde je nějaké charisma!!?? :))
@Richmond (02.06.2019 12:50): Kdyby ses do hradu nevracel, tak bys nejspíše zažil ještě nějaké to překvapení ;) Jinak je dobře, že dvojka není kopií jedničky, to bez diskuse. Arx Fatalis třeba odkládám právě proto, že ta hra se snaží o něco, v čem už excelovat nemůže. Přesto jsem si řekl, že u sebe UU okomentuji až tehdy, jakmile Arx Fatalis dohraji a uzavřu celou kapitolu (významnějších) nástupců UU.

@Ringo (02.06.2019 12:43): Ty pocity opravdu nejde vměstnat do pár odstavců, toho jsem se právě obával a pak tu mám tu podmínku viz odpověď na Richmonda. U UU1 jsem se v závěru ovšem hodně shodl s CRPGAddictem, takže by to navenek vypadalo, že navíc opisuji :D
@Ringo (02.06.2019 12:43): no ono opakovat stejné z jedničky by byla dle mého chyba. Dvojka je skutečně úplně jinak pojatá. Navíc...já se do hradu vracel hodně rád, protože většinou se něco dělo a příběh se pohnul :) Kdybych šel na body asi bych dal jedničkce 98 a dvojce 99 :)
@Elemir (02.06.2019 12:20): Ad komentář - tak to jsem na tom podobně, občas mě napadlo, že bych tady ke svým modlám UU1 a 2 napsal komentář, nakonec jsem to udělal u Ultimy Underworld 1 a stejně jsem měl takový neblahý pocit, že jsem to nenapsal přesně tak ,abych vystihnul to, co vlastně ani pospat nejde, to se musí zažít.

K Ultimě Underworld II jsem se už ke komentáři prostě nedokopal, v mnohém bych se jen opakoval z komentu k UU1 s tím, že bych jen podotknul, že UU2 je už více rozkouskovaná, atmosféra samoty je vlastně narušena návraty do hradu a vykecáváním se s královským dvorem atd. a mohl bych akorat navodit dojem, že UU2 už není tak dobrá hra jako jednička, což tak zase ale rozhodně není.

Takže první komentář zde očekávám od Richmonda, který to právě čerstvě dohrál.
@Ringo (02.06.2019 10:42): No některé úrovně bylo ve dvojce složité a klikaté až běda. Ale chápu, jak to myslíš, jednička je sevřenější, nerozmělňuje se tolil. Dvojka je ambicioznější projekt a samozřejmě to občas drhne. Ale za tu rozmanitost prostředí, možnosti řešení situací a zejména za to, co vše uložilo na chudákovu hráčů mysl, za to zaslouží metál. Fakt nevím, v které jiné hře jsem tolikrát zakysnul, tolikrát jsme musel se zpětně vracet, kolik možností použití různých předmětů vyzkoušel. A přitom nic z toho nebylo o frustraci. Podobnou hru už podle mě nikdo nikdy nestvoří, zůstana sama králem ve své kategorii (Arx Fatalis se srovnání blíží opravdu jen v miniaturních projevech).

Ale Ringo, dvojku dej znovu, speciálně, pokud se Ti (jako mně) gró ze hry po těch 25 letech vykouřilo z hlavy :)

@Elemir (02.06.2019 12:20): Já to pořešil také stejným číselným zhodnocením. Svou první stovku zde na DH jsem nakonec nedal, ale měl jsem...Protože už nevím, kde bych tu stovku už měl dát.
@Richmond (02.06.2019 09:35): Gratuluji :) No, objektivně je dvojka lepší, ale z pohledu atmosféry je lepší jednička, která mi mimo jiné sedla právě i svou strukturou v podobě monolitické jeskyně. Ta naléhavost a pocit samoty z dvojky jakoby vypadly a už to na mě nemělo ten správný efekt. Ale zase oceňuji, že byť dvojka hrála už tak trochu na kvantitu, tak ten obsah je zkombinovaný velmi dobře. Asi bych tu otázku takhle nepokládal, s odstupem času to vidím spíše na plichtu :D

Jo, tak já jsem nakonec oběma dal už stejně, takže můj pocit byl správný :D Jinak na koment už se těším, já jsem jaksi ani u jedné UU sílu na komentář nenašel.
@Richmond (02.06.2019 09:35): Paráda, docela bych si to hned znovu zahrál, kdybych neměl rozehraných 150 věcí.

Jinak je to jasně stovková záležitost, ale Ultimu Underworld 1 mám přece jen o malý kousíček výše, sedla mi tam více ta struktura úrovní, bylo to faktjak jeskyně. UU2 mi přišla už docela jakoby plochá a ty úrovně nebyly až tak spletité a sofistikované. Chyběly mi propasti, přes které vede starý most, náhorní plošiny, vyústění jeskyní k podzemní říčce atd.
DOHRÁNO...Po 5 měsících, uff. Asi jsem toho ještě dost neprošel, bambilion věcí, o kterých jsem byl přesvědčený, že se musí někde použít. Ještě teĎ mi v hlavě běží ten LSD trip z Ethereal Void :) Zkusím v dohledné době sespat komentář, i když si myslím, že by si hra zasloužila nějakého pořádného recenzenta...Navíc kruciální otázka - je to lepší než jednička? :)
@Elemir (02.06.2019 08:17): Máš pravdu, dal jsem na Tvou radu :) 20 minut jsem teĎ procházel natípané obrazovky, abych zodpověděl 2 otázky v podstatě asi už ke konci hry. A představ si, že 58. natípaný screenshot mi dal odpovědi! Klasická Ultimaunderworldovka...Na konci hr potřebuješ informace, které ti řekně nějaká postava na začátku hry v nepodstatném rozhovoru.

Nevím, jak jste na to ostatní, ale pro mě tohle je absolutně nejtěžší rpg hra, co jsem kdy hrál!! Pokud tedy abstrahuju od soubojové části a vezmu čistě jen tu adveturní část. Komplexní jak blázen, fůra možných řešení, úplně se mi kolikrát vařil mozek, neustálé prohrabování již stokrát projitými hovory. Prostě geniální :)
Opět dotaz pro ty, co dohráli:
Snažím se porazit Mors Gothu a fůru jejich vojáků v Killorn Keep. Protože na férovku to moc nejde, snažil jsem se utéct, že se se všemi vypořádám postupně. Což se povedlo, Mors Gothu jsem potkal v jedné uličce, paralyzoval a začal sekat. Jenže najednou ze zadu do mě buší holýma rukama Ogri! To dává smysl? VždyŤ jsem mu vrátil ten banner?! Za co? :)
@Elemir (19.05.2019 10:18): Přesně. Kolikrát teprve druhé přečtení dialogu zpětně po pár desítkách hodin hraní najednou člověku rozsvítí v hlavě a najednou ví přesně, o čem ten doytyčný mluví. Líbí se mi moc, jak je člověk nucenej dávát pozor a dedukovat.
@Richmond (19.05.2019 09:40): Démon byl u mě jasný, ono když to jde silou, tak nemám potřebu zkoušet alternativy :) Tohle se mi právě u her líbí, když tě zatlačí do kouta a musíš si s tím nějak poradit, protože vše ostatní už si zkoušel a ta cesta prostě musí vést tudy. Zase jsem mě holt problémy jinde :D

V tomhle ohledu je UU opravdu geniálně udělaná. Já mám tedy kliku ještě v tom, že mám na své straně štěstí, protože mnohdy jsem na něco přišel úplnou náhodou, což byly zrovna ty sny. Přitom ta nápověda ve hře je a je zrovna v dialozích, ale k tomu se musí hráč nejprve dobrat (což jsem zpětně opět náhodou objevil). Stačí drobnost a dá se to v pohodě minout. Dialogy hrají ve hře významnou roli a to i kvůli zmíněným náznakům. Jeden nikdy neví, co se mu bude časem hodit znát :D Kolikrát jsem si některé pasáže musel pročíst ještě jednou, nebo jsem to dohledával ve screenshotech. Ona už jednička byla v tomto ohledu tuhá. S návodem by to nebyl ani poloviční zážitek.
@Elemir (19.05.2019 06:36): Nebo třeba ten strážný/démon co hlídá ty dveře ke dvěma mozkům. toho jsem prostře nemohl přemoci. Tak jsem si prostě dveře otevřel kouzlem, vešel do místnosti, použil tu hůlku a normálně odešel. Mozci civěli, strážný civěl a já šel dál po svém :))

Nebo ty sny.
Já neměl dosud žádný!! Nenapadlo mě použít houbičky nebo rostlinky. Jako tušil jsem to, ale nějak jsem nebyl hrou k tomu ponoukán, tak jsem to nechtěl "jen tak" zkoušet. A teprve ted v té prázdnotě se najednou vše začíná rojit, objevují se postavy (Iolo, Mokpo), které vypadají, že oni prožívají sny. Takže to asi jde bez těch snů.

Ovšem stejně to je tuhá hra co? Jako bez návodu to je tuhost na kvadrát! Samozřejmě ne v soubojích. Ale v adventurní části. Přitom se to dá!! Stačí pečlivě číst mezi řádky, co říkají postavy. Snad nikde v žádné hře (pořipomeňte mi případně další případy) jsem se nesetkal s tím, že by tolik záleželo na tom, co řeknou postavy, které to navíc někdy neříkají přímo :) V tomhle dávám hře obrovskou spoustu bodů. Tohle naprosto zbožňuju, to je to, co totálně zmizelo z crpg her. Bádat nad řešením, vracet se k postavám, znovu je proklepávat, hledat vodítko v náznacích. To mám děsně rád :)
@mazar1234 (18.05.2019 21:17): Jj, je to docela elegantní řešení :)

@Richmond (18.05.2019 19:59): Ty klíče dělají opravdu hodně, protože řada různých zádrhelů vznikala tím, že když jsem neviděl jasnou cestu vpřed, tak jsem se upnul k zamčeným místnostem a truhlám, protože jsem předpokládal, že potřebná věc bude v nich. To byly třeba ty stoky pod hradem a pak třeba zamčené domky v té zmražené lokaci. Škoda, že nepíšeš deník, mě ty rozdíly docela zajímaly. Za mága bych to určitě nehrál, to mě ani na chvilku nenapadlo.
@Elemir (18.05.2019 19:31): No jo jenže já bych si připadal trochu blbě, kdybych tuhle "nádheru" přeskočil :) Tvůj deník občas opatrně konzultuju, je až neuvěřitelné, jak jsme spoustu věcí řešili úplně jinak i to pořadí máme trochu jiné. Já jako mág jsem možná měl ulehčenou roli v mimobojových situacích, kdy jsem nemusel často řešit klíče, skoky apod. Horší je, že Iron Flash mi nejde u teleportačního krystalu zakouzlit. Ale mám naštěstí nějaké flašky s tímhle kouzlem, včetně FlameProof. Nejhorší zjíštění v této lokaci je, že moje jinak skvělé firebally zde nějak ztrácejí přesnost. Pošlu je na dálku, ale letí to trochu vedle. To mě úplně nejvíc dráždí. Velký cíl jako ledovýho yettiho jsem skolil jedním fireballem, ale lítací kriply tím skoro nikdy nesundám a musím čekat na mečovku pokud se přiblíží.
@Richmond (18.05.2019 18:02): Ono tě to nadšení přejde :)

Ten mazarův glitch je kdyžtak popsaný u mě v deníku, ale doporučuji si to přečíst až na závěr. Prozradil mi ho tam Tono a musím říci, že tohle by mě asi nenapadlo.
@Elemir (18.05.2019 17:46): Dík! Jsem rád, že to lze, protože jinak je to zmatečné pobíhání, když mě z dálky sestřelují beholdeři a ti malí lítací kriplové :) Je to ale opravdu "děsivá" lokace, jak z noční můry. Tedy ne ve smyslu strašidelná, ale prostě těžce deprsivně to na mě působí. Na druhou stranu mi to přidje nápadité (ale bylo to i v prvním díle na konci) a docela i to sedne k tomu názvu (plus ta hudba k tomu!). Docela chápu, že tahle lokace může být pro někoho frustrující, ale já se rozhodůl, že mě bude bavit, takže to chci opravdu vše prozkoumat :)
Dotaz pro ty, kteří již dohráli:
Zkoušli jste Ethereal Void nejprve vyčistit od nepřátel a pak teprve řešit co a jak? Já že mě ty stvůry celkem překážejí ve vnímání různých cest, takže to zatím řeším tak, že nejprve je vybíjím. Samozřejmě spotřebuu spoustu many, protože často jsou dál od meče. Takže pak se vracím zpát k teleportačnímu místu, vyspím se a jdu zpět. Spíš otázka- lze takto postupovat? Zjistil jsem, že respawn po znovuvrácení se tam není.
@mazar1234 (07.04.2019 15:40): jo asi tuším že to má souvislost s tím trollem, že? V této hře jde spousta věcí řešit víc než jedním způsobem a to je úžasný. Co mě ale fascinovalo, byla změna grafitti na zdech :) Velký pýcha! :)) Dokonce jsem přemýšlel, že kod jako bude vládnout po mém odchodu. šel jsem si promluvit s Dariou ael nakonec ji jen lehce podráždil a nechal zodpovědnost za tenhle svět na ní
@Richmond (07.04.2019 14:07): Inac je tam aj uplne nebojova cesta ako ziskat gem, ale nie je uplne jednoduche to objavit.

Ja to s nim ale robievam tak, ze ho vyprovokujem aby sa nasral a vyzval on mna, cim vznikne to, ze arenu vyberam ja a nie on.
Tak Pits of Carnage za mnou (i když tedy věci pro Zorantha dosud nemám). Zbývají mi 2 světy a pořád mám nedořešno spoustu věcí, u kterých netuším, jestli jsou nutné k dohrání hry a které jsou samy o sobě zvláštní. Už nevím, kdy naposledy jsem byl v podobné situaci. Projíždím už posté všechny rozhovory, sbírám nitky a střípky informací pro další postup. Mám toho tolik co udělat!! Místo aby se vše vyjasňovalo, je to čím dál zamotanější. Za mága je super, že se dá otevřít takřka vše. Místnost s lichem byla dobře schovaná!
Mimochodem Dorstaga jsem dal nakonec v Aréně. Ani mi neublížil, protože jsem prostě kombinoval kouzlo Paralyze, pak do něj pral firebally a ke konci upižlal mečíkem :)
@Richmond (17.03.2019 20:44): Tak ono je to v základe farebne rozlíšené,
Yellow - Healingi
Blue - Mana (alebo Basilisk Oil, ale v 95% Mana)
Purple - support - to už je horšie páč tam spadá viacero veľmi rôznych efektov
Green - DROGY

OWY, bratře, OWY....

EDIT:

Ešte teraz ma napadla taká maličkosť, aká je tá hra vymakaná. Keď v Pits of Carnage farmíte Gold/Skillpointy súbojmi v aréne (proti 5 nepriateľom), tak po čase sa začne sázkar vykrúcať, že už nikto s tebou nechce bojovať, v dialógu sa ho dá pritlačiť k stene a vymôcť si právo súbojov, efekt je, že namiesto ľudí sa v podobe protivníkov začnú objavovať Yetti, cca v pomere 4 Yetti/1 ľudo...
@mazar1234 (17.03.2019 20:39): Existujou skoro určitě, akorát jsme nevěděl možná, že to jsou ony :) DOkud nemáš pořádné Lore, tak vidíš akorát barevnou flašku :) Mimochodem skoro vždy mě překvapí různé zásobičky některé postav (nevýznamných v příběhu). Tucet modře zbarvených vizuálně skoro zářících lahví v rohu prostě mě vždy dostane :)
@mazar1234 (17.03.2019 20:31): Jo já furt si říkal, že jsem musle někde něco minout, protože Fireball jsem nemohl zakouzlit až doted. Navíc v té Ethereal Void jsou vražedný místa s lávou a jak mám jako sakra to přejít, když nemám runu pro zakouzlení Flameproof?! Nakonec tu lávu jsem řešil jako trotl obříma skokama a léčením v uzavřené místnosti :)

Jsem v Pits of Carnage po investování těch 10 bodů do casting, mana, lore a sword se cejtím konečně jako někdo, kdo nedělá lidský rase z reálného života ostudu! :) 2 moje firebally vydrží jen někdo. Mág nakonec bude docela pohodový povolání, nevím, kde se bere názor, že to je těžký! :)) Ale ne, je to pravda, až doteĎ jsem docela trpěl jak zvíře a tam, kde ostantí řešili jednoduše vše hrubou silou, já musel na to jít "chytře" a bez násilí :)

Nejhorší ale je pocit, že jsem "nevyřešil" spoustu věcí. Užitečnost některých předmětů dosud netuším, uniklo mi asi i dost nepovinných questů a to se fakt snažím prolézt úplně vše, používat kde co apod.
@Richmond (17.03.2019 15:26): Nič nutné tam nie je, ale je to jediné miesto v celej hre kde sa dá získať runa "T".

Sranda je, že s postavou sa mení výskyt niektorých rún, napr. za Druida je hneď v hrade v tajnej chodbe runa "M", ale za Paladina tam nie je. Podobne v 3. LVL Pits of Carnage za Druida je získatešná runa "V", ale za Paladina je tam runa "H"....
Scintilus Academy za mnou. Záverečná část v Ethereal Void byla tedy monstrózní! A ten nápad se schovanými předměty, na které upozorňuje jeden z členů akademie...a nebýt mého až maniakálního klikání na zdi, podlahy a všechno podezřelé, tak z toho není nic :) Ale ono to asi není kruciální pro dokončení hry. Ani se neptejte jakou haluzí jsem dal ty dva ...nepřátele, co se tam objevili. Nakonec pomohlo moje kouzlo Paralyze, i tak toho zeleného hajzlíka jsem musel ještě 5x znehybnit než jsem ho mečem udolal. Designově prostě fenomenální, promakané. Ty detaily...když člověk objeví seznam studentů s výsledky a tam je i ten chudák na začátku :)) Nasbíral jsem 10 skill pointů!!! Ted ze mně udělají monstrum!
@CeBrk (17.03.2019 10:20): Nojo, to radsi nehraj ani Ultima VII: The Black Gate, tak je taky pekne uzvanena. Popravde me mnohem vic laka UU2 nez UU1 prave kvuli tomu, ze je tam vic interakce a neni to v jednom podzemi, ale abych mohl hrat UU2, tak nejdriv musim dat UU1, jinak to neni ono.

Jo a Mafia je super hra, tam uz kazdopadne zadnej komentar neni treba. Je fajn ty starsi DOSovy hry, ktery jeste nejsou tolik user-friendly, stridat s modernimi 2000+ hrami, ktery se uz hrajou a ovladaji prijemneji.
Uznávám, že dát podobně legendární hře jen 75% může být chápáno jako nemístná přísnost. Nezřídka mne napadá, jak bych tuto hru hodnotil, kdybych ji poprvé hrál někdy v době jejího vzniku a neměl s hrami takové zkušenosti jako nyní. Ačkoli se snažím od těchto pocitů oprostit a hodnotit pokud možno objektivně, nemohu popřít, že v takovém případě bych ji asi hodnotil ještě lépe. A kdybych uměl perfektně anglicky a netrápily by mne všechny ty texty, asi bych si to také více užil.

Já nyní po UU2 přesedlal na jinou legendu. Zrovna před chvílí jsem si nainstaloval první Mafii. Dosud jsem ji nikdy nehrál. Trochu mi ale blbne. S antialiasingem to vůbec nejde spustit a i bez něj se ta hra otevírá v takovém maximalizovaném okně, či co to je, ale vidět je snad až na okraje vše. V každém případě je blaho všemu rozumět. Ale Vávra by mne měl odškodnit :-). Mám doma verzi na DVD, která mi ale nefunguje. Tahle fungující verze je z GOGu. Koupil jsem si tedy tuto hru dvakrát.
@CeBrk (17.03.2019 07:18): Jsi docela přísnej :) Já momentálně dlím v té akademii. To, jak píšeš o různém řešení puzzlů se mi zrovna v téhle lokaci líbí obzvlášť. A nejde jen o otevírání dveří. Speciálně ta sekce, kde můžu jak otrok vše přeskákat (a že to není vůbec jednoduché) anebo prostě najdeš hůlku s telekinetickým účinkem anebo jako já mág prostě zjistíš, že to kouzlo Telekineze tam není úplně pro sradnu králíkům :) Ten pocit, když jsem půlku jak magor odskákával a pak mi to seplo :)) A na konci sekce ten vzkaz akademiků, ať nezapomeneš nechat hůlku pro další studenty! Ale souhlasím, že atmosféra je jiná než v jedničce. Ona je podstatě víc kecací. A je to dobře, že neudělali klon prvního dílu. Za koukání do návodů se neomlouvej, není třeba. HRa to fakt není jednoduchá. Ale dle mého se zde vyplatí nekoukat do návodů hnedka a potrápit šedé buňky, protože na rozdíl od jedničky mi přijde, že se dá na vše přijít (dříve nebo později).

Jo a samozřejmě gratulace k dohrání! :) Mně to ještě pár týdnů potrvá...
@CeBrk (17.03.2019 08:38): Zadny komentar tady jeste neni a u podobne hry je to skoda, byt ten feedback na komentare je na DH bohuzel cim dal tim slabsi a cte a hodnoti je uz jen par lidi.

Oba dily jsou navic trochu jine, tak by to byl urcite prinos. 75% neni az tolik, porad hodnoceni dobry hry, ale hodnotis celkem prisne, pro vetsinu je 75% uz prumer,
@Jab (17.03.2019 08:08): To je můj odvěký nešvar, že píši příspěvky příliš obsáhlé pro diskuse, ale dle mého úsudku nedostatečně propracované pro komentáře :-). Ale pořádný komentář asi psát nebudu. Byl by svým vyzněním příliš podobný mému komentu k prvnímu dílu. Nicméně uznávám, že je lákavé být tím prvním, který by tuto hru v komentářích odpanil :-)
Tak jsem dohrál Ultimu Underworld II, ačkoli není zcela přesné říci, že jsem ji dohrál já sám, protože jsem se musel 5x podívat do návodu, což považuji za ostudu a dehonestaci mého herního skillu. Možná bude zdejší harcovníky zajímat, na čem může dungeonový laik v této hře zakysnout. Většinou to byly takové podivné drobnosti. Hned někde na začátku jsem sice věděl, že pro překonání oněch nehmotných mříží musím mít nasazená rukavice, ale já hlupák je měl nasazené v jednom z těch koleček u postavy a ne na rukách a stále se divil, v čem je problém a proč nemohu projít dále. Následně jsem v Ethereal Void nemohl dokončit "modrou" cestu, ačkoli jsem úkol s bulvama hotový měl. Háček byl v tom, že jsem se odsud nevrátil bránou k pyramidě, ale stejnou cestou, jakou jsem sem přišel. Zadrhl jsem se i na impovi od lávy, kterého jsem odmítal zabít, jsa přesvědčen, že to není až tak důležité, a ona mne hra nechtěla pustit dál, dokud jsem ho nesejmul. V Ethereal Void jsem měl i další problém a to dostat se k svatyni. Návod mi poradil, že mohu použít například kouzlo portál. Já ho do té doby ani jednou nepoužil a vlastně jsem měl pocit, že na patnáctém levelu mi to ani nepůjde. To vše by se dalo považovat za drobnosti. Skutečně pořádně jsem se musel podívat do návodu kvůli celkovému dokončení hry. Netušil jsem, že quest s láhví a džinem je nezbytný pro ukončení hry a z toho popisu mága jsem ani nepochopil, jak mám tu láhev, olej, bláto a lávu vlastně použít.

V této hře tedy není obtížné zakysnout, zvláště pak, když máte problémy s angličtinou, ale to je asi obvyklý charakterový rys většiny starších dungeonů, které vývojáři nešili na míru mainstreamu, tak jak je to běžné dnes. Oproti předchozímu dílu mi tento díl přišel trochu méně atmosférický, ale zato o poznání pestřejší. Osm odlišných světů prostě má větší potenciál, než jeden "vězeňský" dungeon. Nedá se popřít, že tato hra má status legendy zcela oprávněně. Má velice osobitou a přitažlivou atmosféru, plno nápadů i slušný příběh, byť možná trochu moc "fantasy". Tato hra má i své nedostatky. Část z nich padá na vrub jejímu stáří a asi není správné je hře vytýkat (grafika, hudba, zvuk, ovládání). To je jako tvrdit o Archimedovi, že to byl hlupák, protože neznal integrály, které se dnes učí i na střední škole. Ve hře se mi nějak špatně pochybovala myš (při pomalém pohybu myši se kurzor téměř nepohyboval) i celková postava, kde mne to při ustupování táhlo nějak do strany. Tak jako v předchozím dílu mi přišlo, že většina skillů zde nemá moc velké uplatnění, byť se to o něco zlepšilo. Líbilo se mi, že například dveře můžete rozbít (pokud nejsou moc pevné), najít klíč, odpaklíčovat (to jsem nikdy nedělal, neměl jsem ten skill naučený) či otevřít kouzlem. I přes některé překážky můžete prostě díky kouzlu přeletět a neřešit nějaké kejkle s páčkami, butony a hledáním cesty. Podobnou variabilitu mám ve hrách moc rád, ačkoli v tomto směru existují hry, které jdou ještě mnohem dál, ale člověk stále nemůže každé hře předhazovat například Fallouta 2, že? A jak tuto hru zhodnotit na závěr? Je to opravdu legendární dílo. Jo, má své mouchy, některé pasáže mi přišly trochu nudnější a v určitých detailech by šla hra zpracovat lépe, ale to nic nemění na skutečnosti, že jde o klenot herního nebe, byť už trochu zaprášený. Ale když si dáte tu práci na něj dýchnout a otřít ho rukávem, jistě se i vám v oku zableskne jiskra zábavnosti. Někdo by mohl říci, že těch 75% je pro takovou hru málo, ale mne zkrátka některé hry bavily více.
@mazar1234 (10.03.2019 10:07): Ano, tu budu muset použít v každém světě, jak řekla Altara. Zaítm jsem strávil pár hodin hledáním jejího použití v Killorn Keep a povedlo se!
Dostat se do té místnosti byl malý oříšek. Nejdříve jsem zkusil toho strážného přmeluvit, což nešlo. V souboji jsem ho porazil, ale změnil se v démona a toho už jsem nedal. Alespoň na první pokus. Pak jsem zkoušel nějaké mírumilovnější pokusy a překvapivě nejjednodušší bylo použít jeden z klíčů :) Hra sice vypsala, že moje akce pobouřila strážnýho, ale ten na mě nezaútočil. Uvnitř 2 lítající mozci...co s nimi nevím, ale tušil jsem, že by to mohla být ta místnost a prubnul Altařinu hůl a nějaký efekto to mělo. Jistotu jsem neměl, ale zkusil jsem ji už předtím použít na jiných místech a nic se nestal, takže si v deníčku odškrtávám Killorn Keep (i když se tam musím vrátit, protože quest s Josie nemám celý pořešený).
Talorus mám už za sebou. Geniální quest, nemohl jsem se nabažit hledáním hintů a postupů, jak dosíci cíle. Ale jako....musím se tam ještě vrátit. Přijde mi, že tam je až moc divných věcí, které možná jsou menší vedlejší questy, protože u některých místností, u některých předmětů tam mi naskakuje až příliš mnoho otazníků. Ten Futurian mi třeba nedá spát. Vy jste to tam po získání gemu opustili a nechali to tak bejt? :) Sakra po dohrání hry musím vlízt do nějaké návodové sekce na internetu, co všechno jsem prošvihnul. Jinak za mě stále náběh na mou první stovku :)
@Richmond (06.03.2019 18:15): Já vlastně ve hrách také nekradu, tedy pokud nehraji Thiefa (mimochodem, třetího Thiefa jsem odinstaloval asi po půl hodině hraní, jak mne znechutil), ale od té doby, co jsem například ve Falloutu 2 hrál v pornofilmu a vylupoval hroby, se prostě za Dušína považovat nemohu :-). Mám pocit, že Planescape Torment mne ohodnotil jako neutrální dobro, ačkoli se sám považuji spíše za zmatené dobro. Zkrátka klaďas, které ale nehledí na zákony a občas se může chvat lehce podle a drsňácky. Jako medojed :-)

Údolí včel? Koukám, že máš slabost pro intelektuální filmy. Nebo alespoň mainstreamoví diváci jako já podobné filmy za intelektuální považují :-). Kupodivu jsem kdysi Údolí včel viděl a hodně se mi to líbilo. Ale už si to moc nepamatuji a snad jsem to ani neviděl celé. Někdy to budu muset opět zkouknout.
@CeBrk (06.03.2019 11:14): Ses nějak rozjel!! Já ještě Talorus nevyřešil (což se dá vzhledem ke 2-3 hodinám hraní týdně pochopit), tuším ,že se budu trápit :)) A ty dokonce máš i nějaké ty Jámy posichrované...hmmm!

K tomu paladinovi. No já nevím proč, ale ve hrách se celkem chovám jako Mirek Dušín :)) Mám problém krást věcu, které zjevně patří někomu (např. ve vnitřních prostorech). Ale tvému pohledu na paladiny rozumím, já si skoro dycky představuju pod paladinem Armina von Heide alias Jana Kačera z Údolí včel :))))
@Richmond (02.03.2019 21:28): Je paradoxní, že ačkoli má dřívější slova mohou být brána jako projev paladinství, já sám toto povolání rád nemám. Můj Avatar je kouzelnice a ani v Diablu 2 či Infinity hrách jsem nikdy za paladiny nehrál. Jistě svými slovy nemálo lidí naštvu, ale paladinové mi vždy přišli jako takoví hyper-čestní bajajové, kteří by si raději nechali amputovat žalud, než aby porušili přísahu či své slovo, a celé dny se dvoří dámám a v přestávkách mezi modlením ke svému bohu si leští brnění či svůj palcát a masakrují chráněné plazy. Přiznávám, že i já hraji vždy za kladné charaktery, ale ne až tak poskvrněné spermatem Mirka Dušína.

Pokud jde o Ultimu, jak se zdá, svět Talorus jsem zdárně vyřešil. Tedy alespoň kámen mám. Je trochu zázrak, že se mi z té změti informací podařilo svou angličtinou vyseparovat vše potřebné. Přiznávám, že kandidáty na informační (nebo řídící?) krystal jsem měl čtyři, protože se mi nepodařilo vydedukovat, který z nich je ten pravý, ale když jsem je na správných místech otestoval, jeden to byl. I kámen z Pits of Carnage již mám, ačkoli ten ultimátní bojovník nebyl zrovna snadný oříšek. A i k tomu mágovi jsem se přes ty mříže s tlačítky dostal jen nějakým omylem. No, občas štěstí sedne i na blba :-)
@Richmond (02.03.2019 21:28): Ked najdes sklad leather bootsov tak si to dobre precheckni.

.... co Talorus, ale Pits of Carnage je teprve Paladinske peklo.

Zistil som dnes pri prechadzani Carodejnickej akademie fintu ako sa spolahlivo vysporiadat s ladovymi klziskami :-)
Talorus je super svět, vyřešení hlavního questu zde dá šedým buňkám hodně zabrat! Ale libuju si tedy v tom, i když tedy dost tápu. Všechno jsou takové polo informace, navíc občas vyřčené dost nejasně. Ale tohle prostě musím vyřešit. Super jsou ty barené "sprchy" co jsou vlastně teleporty usnadňující cestování, i když to není velká rozloha. Ale Cebrk to tady nebude mít rád, opět nic pro mírumilovné tvory a paladiny (i když je nutno se zatvrdit!) :)
Impové jsou jako Vietnamci v tržnicích. Dělají, že nerozumí, ale je to jen mazaná přetvářka, která zkušeného dobrodruha nemůže zmýlit :-). Vyděsit se dá třeba výhrůžkou, že pokud se nestane mým dvojitým špionem, tak odkloním řeku a přivedu mu do té lávy vodu. Klasický RPGčkový motiv. Informace o náladách je fajn. Něco podobného mělo i Arcanum. Tam to bylo ještě propracovanější. Nálada se měřila na stupnici od 0 do 100 a během rozhovoru se mohl hráč dívat, jak se mění v závislosti na jím zvolených odpovědích. Mělo to své výhodu. Například v bordelu hned kultivovaný charakter viděl ( http://cebrk.hys.cz/files/pchry/arcanum/arcanumpic09b.html ), jak moc je dotyčná děva unesena jeho osobností. Nebudeme zabíhat do detailů a zmiňovat, jestli jí ta zdvořilost vydržela i po celé akci.
@CeBrk (28.02.2019 08:14): Tak jdeš na to asi dobře :)
S tím impem....Vím, jak to myslíš, ale zase jak bys chtěl toho impa přesvědčit, pokud ti nerozumí? Jak ho chceš vyděsit? Tou mrňavou dýkou? Bez ní bys ho nedal a on neví, že je kouzelná a má schopnost ho zabít. Takže i tato možnost padá. Líbí se mi ale, že hra nformuje o všech obyvatelích všech světů, jakou mají náladu :) Takže imp se zdá mírumilovný, ale prostě bez jeho zprovození ze světa Guardiana neporazíš, tady ti nepomůže ani Fallout :) Já ho tedy zkoušel vyprovokovat, ale taky se mi to nepovedlo.
@Richmond (27.02.2019 18:02): Típání obrazovky a deníček si vedu, ale naneštěstí hodně sporadicky a laxně. Například u toho impa jsem měl v sešitu napsáno: "Altara chce zabít potvoru (dýka)" :-). Také mám v sešitu několik stránek popsaných anglickými slovy, které jsem neznal. Později si některé z nich překládám translatorem a za další minutu je úspěšně zapomínám :-). Tak takhle nějak hrají letité dungeony moderní RPG hráči odkojení na přeložených Infinity hrách :-)

Nicméně je fakt, že kdyby podobný quest s tím impem byl například ve Falloutu, určitě by si s ním popovídat šlo a mohl bych ho překecat, vyděsit, přesvědčit, vydírat, dát mu pod křídlo dynamit a poštvat na něj proti-impího pavouka.
@mazar1234 (27.02.2019 21:34): Ještě nemám vše prolezlé, ale důležitej pro mě byl Historik. Nějaké střípky sbírám a fakt jsem odně zvědavej, jak tenhle level dám dokupy :) Už první setkání s oběma Dialogikama byl šok :)
@Richmond (27.02.2019 18:02): Ako pokračuje preklad informácii medzi tými amébami?
Už vieš, čo tam máš vlastne urobiť?

Ja som to úplne bez návodu svojho času nedal, ale reálne je tam dosť infa v ENG (ktorý som vtedy až tak moc nemal). Každopádne questovo originálny a veľmi dobre nadizajnovaný quest setting.

Už len tá pointa, opraviť Guardianom narušený genetický kód...

A dá sa tam naharvestovať celkom dosť trainingpointov, na konci. Dobrý svet.
@CeBrk (27.02.2019 09:27): No pokud hraješ s přestávkami (jako třeba já), tak je nutné si bud deníček vést anebo típat obrazovky s dialogy a pak se jima brodit. Tady se dá celkem zakysnout. Ale abych tě podpořil, tak nějaký in-game deník by se i šiknul, pokud by to nebylo přiliš nápovědné :)

S tím impem. Jako chápu, ale to, že se nechoval hned agresivně neznamená, že to není (nebylk) hajzlík! :))
Jak se zdá, na vině mých problémů byl opravdu onen nebohý imp, kterého jsem nezabil. Jakmile jsem na něj s těžkým srdcem zaútočil a poslal ho k zemi, v hradu se mi okamžitě spustila tragédie a já mohl navštívit onen další svět. Myslím, že zde to mohli tvůrci narežírovat trochu ohleduplněji. Ten chudáček pozorovatel si tam jen tak létal a vypadal rozkošně. Pro milovníka přírody jako já je likvidace vzácných a inteligentních zvířátek krajně odporná. A to jenom z toho důvodu, že mi to někdo jiný řekl. Kdyby si s ním alespoň šlo promluvit a on mi řekl něco hnusného. Třeba že z nás nadělá s Guardianem otroky, bude prznit Korejské holčičky a podporovat Zemana. Zkrátka něco, za co by si zasloužil smrt. Teď se bojím, že mne na ulici zmlátí Srstka s Kubišovou.

Ale stále se domnívám, že s nějakým deníkem by byla tahle hra zábavnější. Nejen že polovině dialogů v angličtině nerozumím, ale hlavně zapomínám, co a kde mám dělat a tak vůbec. Nějaká sumarizace by byla k prospěchu věci. Je to jistě výborná hra, ale přiznávám, že díky mé lingvistické nedostatečnosti, slabé paměti, absenci deníku a faktu, že kurzor myši se mi tu pohybuje fakt divně, trochu trpím :-)
@CeBrk (26.02.2019 21:07): jo tak s tím impem jsem měl taky dost velkej morální problém :) ale přeci jen nakonec jsem věřil té ženě z Killorn Keep. Koukám, že jsi na tom v podstatě jako já. Hraješ to i celkem podobně, to jsem rád, že nejsem sám. Já tedy akorát jsem o kousek vepředu, protože mě se tragédie už "odehrála" a teď se motám v tom šíleném "novém" světě a jako ten stojí za to :) Ale zajímalo by mě, jestli ten imp musí nebo nemusí být zabit...
Tragická událost v hradu mi dosud nenastala. Nevím, co jí spouští, ale jistě jsem to nesplnil. Je například pravdou, že jsem nezabil toho Listenara, na něhož jsem dostal dýku. Ani se mi ho zabíjet nechce. Už si nepamatuji, co mi k tomu ta ženská řekla, ale ta potvora si tam jen tak lítá, je sice naštvaná, ale neútočí na mne. Příčí se mi zaútočit na někoho, kdo mne nechává na pokoji.
Kameny pochopitelně od Nystula ohřáté mám, ostatně při použití se jeskyně třese a kámen evidentně funguje. I v hradu mám prokeckého snad každého, ačkoli jeden nikdy neví. Moc mi to nedává smysl. Ten poslední použitý kámen aktivoval tu plochu, kterou jsem mohl navštívit. Je divné, že předtím nesvítila, ačkoli jsem v onom světě byl. Obávám se, že by to mohl být nějaký bug.

Je fakt, že v Killorn Keep nemám vyřešené nějaké questy, ale zdá se mi podivné, že by to mohlo ovlivnit vstup do dalšího světa. Mrknu na to.
@CeBrk (26.02.2019 19:18): Chod si ohriat gemy k Nystulovi a potom (musia byt "warm" nie "cool") nahadz ich do blackrocku, mali by sa ti rozsvietit dalsie plosiny, inac ta posledna by mala preblikavat dopredu/dozadu v casovych intervaloch a tak sa vies vzdy dostat o svet dalej.