Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Drolin (08.03.2024 16:43): Tak u SS to opravdu pomohlo, protože to místy byla zběsilá střílečka. Jinak UU2 taky umí WASD, akorát je to spojeno ještě s X, protože W je běh S je chůze.
@Ringo (03.03.2024 15:57): To chápu, ale podobně jako u SS a UU1, mouselook je přeci jen výhoda :).

Nakonec tedy (tak trochu) funguje tento hack, přidavající rozhlížení myškou a WASD. Takže v brzké době se pustím i do UU2.
@Drolin (03.03.2024 09:12): Popravdě tohle k UU vůbec nepotřebuji, ono to není zase tak akční hra. To pozvolné rozhlížení mi k tomu adventurnímu charakteru hry tak nějak sedí více.
Nezkoušeli jste mouselook u UU2? První díl s Unity portem fungoval báječně, druhý díl ovšem tuto podporu (v dohratelné podobě) nemá. Nicméně očividně něco k dispozici je i k Labyrintu.
@Richmond (29.02.2024 08:13): Po 30 letech jsem toho ze hry hodně zapomněl, takže vlastně budu tápat a hledat co kde udělat vlastně nanovo. V paměti mám jen několik zásadních míst. Vzpomínám na hrad v poušti a taky na koulovačku v ledových jeskyních, jak to tam klouzalo :-)
Bude to už nějakých 30 let, co jsem tuto hru dohrál. Mnohé si vzpomínám stále, jako kdyby to bylo včera, ale když jsem se zamýšlel, jak bych hru třeba blíže popsal, zjistil jsem, že by to chtělo opáčko, k tomu pořídit hromadu screenu a taky poznámek. Takže dnes to rozjíždím znovu, procházím se po úvodním hradě a připomínám si, jak byly obě Ultimy Underworld vlastně dokonalé a neřadím je k absolutní TOPce jen tak z nostalgie. A cíl je jasný, konečně si tuto hru zase zopakovat. Ostatně takový byl plán poté, kdy jsem ji dohrál kdysi poprvé, jako u spousty dalších her. U mnohých jsem to splnil, Ultima Underworld 2 na to teprve čeká a je konečně na čase.
Když tak čtu poslední příspěvěk crpgaddicta, kdy už navštívil Ethereal Void, tak se znovu utvrzuju, jako moc si cením téhle hry. Chester tam dokonce ověřoval následky jeho rozhodnutí a byl překvapen grafickým ztvárnění (Killorn Keep), jak to dobře funguje. Fakt pořád čekám, jestli někdo vyjmenuje jru, která má takovou adventurní bohatost a přitom je to cRPG. Fakt neznám ani vzdáleně žádnou takovou. Z toho posledního příspěvku jsem si vzpomněl na své trable se sháněním materiálů pro chycení toho vzdušného démona! to jsem také řešil snad třetinu hry :) Geniální.
@Richmond (05.04.2021 21:32): Jo, to jo. Já jsem spíš hráč pro dungeony. Průzkum, řešení logických hádanek a když se objeví někdo v dohledu, tak se s ním nevybavuju ale pošlu jeho směrem sekeru a fireball. UU1 se tomu blíží. Druhý díl už vůbec.
@hanak_v_exilu (05.04.2021 20:20): Tak stane se :) Trochu jsem to čekal po tom první díle. Tady ale je vidět, jak jsme hráči byť jednoho žánru rozdílní, pro někoho modla k uctívání, pro druhého nic moc kousek. Ale je to tak asi správně.
Zdá se mi to, nebo hanák sundal hře celkové hodnocení o procento? :)
@Richmond (05.04.2021 20:15): Měl, ale není. To je fuk. Už je to pryč. Stejně to není hra pro mě. Bojový systém mě štval a to jsem ho měl v jedničce za povedený. Adventurní podstata mi nesedla a to ještě ani nestačila pořádně vygradovat. A ty světy do nichž jsem se dostal mě nijak nenadchly. Bavil mě průzkum Stygijské propasti. Potácení se po místnosti a odrážení od ledových stěn teda vůbec.
@hanak_v_exilu: To je možná to o čem jsem psal, některé ty "ramena" teleportu jsem trefoval třeba pětkrát, než se mi povedlo se teleportovat. Furt mě to házelo do toho vedlejšího. Pokud se aktivaci místo otřáslo, měl by být teleport aktivován.
Nevíte náhodou proč se mi neotevřely dveře do další dimenze? Přiložil jsem kuličku, ta brána se otřásla a jinak se nic nestalo.
Já si to snad budu muset po těch 26 letech zase zopáknout, podobně jako UU1 úřed 3/4 rokem, Úplně mě to láká :-)
BTW já mám taky rád jednotlivé klíče a zkoušení zámků, dostává mě to více do hry, jakože si ty dveře prostě musím odemknout sám. Je to prostě taková klasická dungeonovská řehole :-) Nicméně nejsem na to nijak striktní. Už jsem kdesi to s těmi klíči na jednom kroužku s tím, že se použije jen ten kroužek se všemi klíči zažil, a teď si normálně přesně nevzpomenu, bylo to v jedné z her, které jsem si poslední rok hrál na opáčko znovu, ale mám pocit, že to bylo dokonce v Black Cryptu.

Jinak třeba teď mám aktuálně rozehraný Cadaver (rok 1991) a tam to funguje tak, že některé konkrétní klíče je třeba strkat do klíčové dírky na zdi, ale jak jsou tam dveře, které mají jakoby zámek přímo v sobě, stačí do nich jen vejít a z inventáře se odečte konkrétní klíč. Variant je spousta.
Myslím že ta hra nějak zmagořila. Umřel jsem v jeskyni plné těch yetiů protože jsem se odrážel jako hopík od stěn a nemohl to zastavit. Pak jsem se objevil znova u té brány, akorát byl všude kolem mě led. Celé je to divné.
@hanak_v_exilu (31.03.2021 19:47): Tohle ale pro mě absolutně neplatí. Osobně jsem pociťoval napětí a vzrušení, když jsem těch pár klíčů zkoušel a doufal, že jeden z nich by mohl fungovat. Navíc ty klíče nejsou identické, dají se buď rozeznat barvou a tvarem a druhak i popisem (dle mého i záleží na jednom skillu, ale to si nejsem jistej). Takže pro mě chvála bohu, že tam tyhle automatismy nejsou :)
Věšinou jsem to řešil tak, že použité klíče jsem dával do jinéhoho futrálu/keyringu.
@mazar1234 (31.03.2021 19:42): Používat jeden nevhodný klíč za druhým ti zážitek nijak nevylepšuje. Podstatné je jestli klíč máš, nebo ho nemáš. To je fuk. Kroužek na klíče je super. Ale jestli je to jenom bedna s jiným obrázkem, tak je reálně k ničemu.
@mazar1234 (31.03.2021 19:28): Automapa super, ale taky ti tam nezakreslí nic kromě nějakého půdorysu (až na výjimky zcela účelové). Jako nechci vypadat jako neandrtálec, ale prostě použít víc než jeden klíč mě problémy absolutně nedělalo. Teoreticky by vlastně se do inventáře nemusely vůbec zaznamenávat, stačilo by jen kliknout na zámek a hra by sama poznala, že už jsem klíč předtím našel.
@Richmond (31.03.2021 19:13): V devadesátkách to hry uměly. Teďka nevím jestli to neumělo už i Wizardry VII. V nějaké staré hře mě to dost potěšilo, ale fakt už nevím v jaké. A jeden postarší dungeon byl tak promakaný, že klíč šel používat dokud hra měla dveře co se jím daly odemykat. Jak jsem odemčel poslední, tak zmizel. To bylo bájo. :-)
@hanak_v_exilu: jinak bacha, dvojka je co se adventuření o řád komplexnější a náročnější než jednička. Pokud hraješ bez návodu, je fakt dobré i típat dialogy. Jen poznámky nemusí stačit...Kolikrát jsem procházel stovky screenshotů, abych se dobral nějakého vodítka (viz můj komentář).
@mazar1234 (31.03.2021 18:47): Keyringy mám dva, ale klíčů asi deset, takže je v tom stejně bordel. Keyring funguje jako truhla, nebo jako keyring? Když chci něco odemknout, tak stačí použít keyring, s tím že si hra vybere ten správný klíč? Do čarování už jsem si něco přidal. Našel jsem runu která mi chyběla do léčícího kouzla, tak už to má smysl.
@hanak_v_exilu (31.03.2021 18:39): Nespomínam si, že by sa medzisvetovo používali kľúče, ale predmety ano a to dokonca aj dvojkombinovane v rámci jedného Hlavného questu hry. A informácie tiež sa kombinujú medzisvetovo.

Ináč to že máš Fightera nič moc nerieši, akurát máš trochu väčšie štartovacie bojové skilly, ale podstatné je zvyšovať si to cez tréning u trénerov za "Skillpoints" a pozor, v tejto hre (na rozdiel od UUW1) NIE JE koniec skillovaniu - tzn. je tam LEVEl CAP 15 (16?) ale nie je tam EXP CAP takže skillpointy získavaš aj po dosiahnutí max. levelu.

BTW jeden goblin má skvelý item - KEYRING !!!
@hanak_v_exilu (31.03.2021 17:51): Některé ano, včetně hintů. I pár questů je napříš světy. Jinak jsem očekával, že budeš nadávat na tu teleportační "růži". To mi občas pilo krev, protože mně to občas přeneslo jinam, než jsem chtěl.
Jak je to s lokacema ve hře? Můžu v nich najít předměty potřebné jinde? A nebo jsou například klíče omezené jen na svou sféru a kromě určitých specifických sběratelských předmětů není nic využitelné v jiných sférách? Jde mi hlavně o to, abych sebou netahal desítky klíčů a pak v nich měl bordel.
No zabil jsem je. Přece je tam nenechám poletovat. Udělal jsem si bojovníka, takže by měly být souboje v pohodě. Ale nejsou. Potkávám potvory co byly v jedničce třeba až v šestém patře. Čekám že jestli ty stoky vymlátím, tak budu na desátém levelu. Blbé je, že nemám lektvary na odstranění jedu, takže je každý souboj strašně náročný na hp.
@hanak_v_exilu (29.03.2021 21:09): Ono i dost záleží, jakou postavu sis vytvořil. Já v jedničce měl dost slabou na začátku, takže pro mě to nebylo úplně easy. Ostatní třeba naopak prošli souboji, jak nůž máslem. Ale moje zkušenost je, že dvojka je těžší v soubojích a dle mého i výrazně obtížnější na řešení questů a puzzlů. Jsem zvědav na Tvé první setkání s Ethereal void :)
Zdá se mi to, nebo je dvojka o dost těžší než jednička? Motám se ve stokách a už jsem asi pětkrát zemřel. Můj největší výkon byl souboj se dvěma beholderama. Magické léčení nefunguje protože nemám runy a každý spánek spolyká spoustu jídla a vody.