Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ambermoon

90
3 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
prosinec 1993 Amiga
Vývojáři:
Ambermoon je druhým dílem v nedokončené Amber triologii (po titulu Amberstar z roku 1992). Později však vyšlo nepřímé pokračování, nazvané Albion (ovšem už od vývojářů z Blue Byte Software, tvořených především z přeběhlíků z Thalion Software). Ambermoon jako jediný z díl z této nepřímé trilogie vyšel pouze na platformě Amiga. Titul německých vývojářů vyšel také pouze v Německu, finální anglická verze se objevila až roku 1998. Tvůrci také plánovali verze pro DOS a Atari ST, ovšem nakonec ke vzniku nedošlo a Ambermoon se dostal pouze k hráčům na Amize.

Příběh začíná devadesát let od konce minulého dílu, kdy se ujmete role vnuka hlavní postavy z Amberstar. Děj hry se odehrává v zemi Lyramion, kdy jste seznámeni s hrozícím nebezpečím, které je třeba zažehnat.

Titul kombinuje pohled z vlastní perspektivy (města a dungeony) a také izometrický pohled (mapa a průzkum lokací) Klíčovou součástí hry jsou tahové souboje. Vzhledem k tomu, že postupem hrou se bude vaše družina rozšiřovat, je nutné strategicky myslet, kam se kterým členem pohnete a na koho zaútočíte nejdříve.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Amiga 100
Tak tahle letitá klasika, to je specialitka, nebál bych se jí nazvat bohyní her na Amize. Světlo PC světa nikdy nespatřila a všichni PCčkáři mohli tohle epické RPG Amize jen závidět. Díky bohu v posledních dvou dekádách za emuátory, WinUAE, díky bohu za to, že Thalion uvolnil všechny své hry jako free, včetně této, takže si hru můžeme zahrát klidně legálně.

Předpokládám, že žádnému RPGčkáři neunikl vrchol RPG her Albion, který někdy v roce 1996 rovněž uzavřel jistou kapitolu v herním světě. Ambermoon spadá do neoficiální trilogie Amberstar, Ambermoon, Albion. Všechny tři hry vykazují stejný rys. Kombinaci izometrického výhledu po mapě a některých výjimečných vnitřních lokacích, dungeon výhledu z vlastního pohledu v kobkách nebo městech, šachovnicového pohledu na soubojovou obrazovku, kde probíhá souboj na tahy. První díl (ne méně úchvatný) Amberstar používal v dungeonech krokovacího systému, počínajě Ambermoonem je pohyb již scrollovací.

Ambermoon je z několika důvodů považován z celé trilogie za nejlepší. Přinesl úchvatnou hudbu, příběh, který vás vtáhne neotřesitelným způsobem do tamního světa, počínaje rozhovorem s umírajícím otcem, který vám odkáže nějaké důležité věci, které odstartují celý příběh. Vydáte se prvními krůčky do města, provedete první sérii rozhovorů a otevře se před vámi úžasný a nádherný fantasy svět, který proputovat nebude hračka.

Amiga byla v určité etapě nepřekonatelná jak v hudbě, tak v grafice a Ambermoon to jen potvrzuje, poslední jeho lokace dokonce jakoby naznačovaly, že autoři drželi krok s technologickým vývojem během vývoje hry samotné a graficky se velice blíží k Albionu. Příběh je opravdu epický a patří k tomu nejlepšímu na poli RPG her. Tahové souboje nabízejí spoustu taktického vyžití. Ve své podstatě se jedná o prototyp bezchybné hry, která si zaslouží jasnou stovku. U každé hry zdůrazňuji atmosféru, v této hře doslova přetéká.

Určit, který díl je z této trilogie nejlepší, je snad pro mě jeden z nejtěžších osobních sporů, protože každý mi přinesl jiný zážitek. Nejvíce domácky na mě působil Amberstar, navíc byl krokovací, tam jsem se cítil, obdobně jako u Ultimy 7, doslova jako doma, Ambermoon vše posunul ještě dále, Albion vyšperkoval vše na max, ale bylo to už jako luxusní dovolená a z každé se rád člověk vždycky vrátí rád domů (čili k Amberstaru. Takže opravdu těžké, velmi těžké.

Každopádně Ambermoon si zaslouží jasnou stovku a z mého pohledu jde o nejlepší hru na Amigu vůbec. Pro mě tahle série zaznamenává v jistém smyslu zajímavý fakt. Zatímco Ambermoon tak nějak uzavřel na samotném vrcholu Amiga scénu (ok, nepočítám poslední AGA výkřiky, jako úžasný Ishar III), tak Albion uzavřel určitou etapu PC scény, kdy další RPG už nebyly jako ty dříve.,

100%

Pro: Absolutně vše, atmoška, grafika, hudba, příběh, souboje, RPG systém.

Proti: Nic. No, vlastně, ten pohyb mi asi více vyhovoval po čtvercích.

+13