Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Final Fantasy IV

Final Fantasy II

87
4 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
23.11.1991 SNES
29.06.2001 PS1
12.12.2005 GBA
08.03.2010 Wii
19.04.2011 PSP
22.04.2011 PS3
28.08.2012 Vita
19.02.2014 WiiU
Vývojáři:
, (PS1 verze, PS3 verze, Vita verze, GBA verze), (PSP verze)
Final Fantasy IV je japonské RPG z pilotní série firmy Square. Hra vyšla na SNES i v USA, tam však vyšla pod názvem Final Fantasy II, protože to byla po prvním díle teprve druhá hra ze světa Final Fantasy, která vyšla mimo Japonsko. Díly II a III (ještě na NES) se vydání na západě dočkaly až později.

Začínáte jako rytíř Cecil sloužící svému králi, který vám zadává nepříjemné úkoly, působící utrpení jiným. Cecilovi to začne vrtat hlavou a hne se v něm svědomí. Začne pátrat po důvodech, které jeho krále vedou k ne zrovna pozitivním skutkům a odhalí nepříjemnou pravdu. Příběh je plný zvratů, přidá se k vám spousta postav a celkově působí knižním, až filmovým dojmem. Ve své době příběh zaujal svou nápaditostí a výpravností a stal se inspirací pro mnoho dalších her.

Po stránce hratelnosti hře náleží prvenství, spočívající v představení ve své době revolučního soubojového systému – Active Time Battle, skloubení tahových soubojů s jistým časovým omezením odvíjejícím se od rychlosti vašich bojovníků. Jeho jádro tkví v tom, že po akci vaší postavy začne ubíhat čas a znovu zaútočit můžete až po jeho uplynutí. Růstem úrovní a statistik tento čas utíká rychleji (závisle na růstu hbitosti a tedy rychlosti postavy) a váš bojovník tak bude moci útočit častěji. Takto přistupujete k všem postavám v partě, takže bojovníkovi zadáte udeřit, kouzelníkovi zadáte, jaké kouzlo seslat a podobně. V menu lze zapnout tzv. Wait systém, který plynutí času zastaví zcela v momentech, kdy listujete seznamem kouzel či předmětů. Systému ATB se podřizuje i chování nepřátel – uplyne-li časový ukazatel a vy nezadáte další úder, dají vám potvory na frak, protože ony čekat nebudou. Je zde plně zachován taktický tahový rozměr, sklouben s určitou naléhavostí a napínavostí plynutí času.

Hra se dočkala i 3D remaku pro Nintendo DS a PC a pokračování Final Fantasy IV: The After Years.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.