Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Final Fantasy II

Final Fantasy II Pixel Remaster, Final Fantasy II 20th Anniversary

Square •  Square Enix (GBA, PSP) •  Tose Co. (PSP, PS1, GBA)
17.12.1988
14.03.2003
29.11.2004
24.07.2007
16.06.2009
25.02.2010
10.01.2012
19.07.2012
28.08.2012
21.12.2012
11.12.2013
12.02.2014
28.07.2021
19.04.2023
kompatibilní
74
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Final Fantasy II vyšla rovnako ako svoj predchodca na konzolu FamiCom (NES) a nikdy nevyšla mimo Áziu vo svojej pôvodnej podobe. Síce bolo v pláne vydanie hry v USA v roku 1991, ale bolo zrušené z dôvodu vydania Final Fantasy IV, ktoré bolo v tej dobe viac aktuálne. Je to jedno z prvých RPG svojej doby, ktoré sa výrazne sústredilo viacej na príbeh než na samotné hranie. V tomto smere až druhý diel položil hlavné základy súčasnej Final Fantasy sérii. Podobne sa až v tomto diely prvýkrát objavuje postava menom Cid. Ďalším prvenstvom tejto hry je, že bola ako prvá preložená fanúšikmi do anglického jazyka.

Final Fantasy II je svojim spôsobom jedinečná v celej sérii Final Fantasy, pretože nevyužíva levelovanie založené na skúsenostiach. Namiesto získavania skúsenostných bodov po konci každej bitky sa každá postava, ktorá sa zúčastnila súboja vyvíja v závislosti od toho, aké predviedla akcie počas boja. Takže charaktery, ktoré často používajú určitý typ zbrane, sa zlepšujú v boji s touto konkrétnou zbraňou a zvyšujú jej fyzickú silu.
Podobne aj u postáv, ktoré využívajú mágiu, sa zvyšuje účinnosť len konkrétnych, často používaných kúziel a ich magické sila. HP a MP sa podobne zvyšujú v závislosti od potreby.

Final Fantasy II bola mnohokrát prepracovaná a vydaná spoločne s Final Fantasy I vo viacerých kompiláciách. Prvá prepracovaná verzia bola určená iba pre WonderSwan Color, avšak následne prišlo k vydaniu hry pre Playstation v Japonsku. Najskôr samostatne a neskôr v kompilácii Final Fantasy I+II Premium Collection. V USA a Európe vyšla v komplete FF Origins. Z remaku FF Origins vychádza aj verzia pre Game Boy Advance - FF I+II: Dawn os Souls a na tejto verzii bola založená aj prepracovaná Final Fantasy II 20th Anniversary Edition.


Poslední diskuzní příspěvek

Je to asi hodně subjektivní. Netvrdím, že ten systém je dokonalý a much má víc, než jsem ve svém příspěvku popsal (např. že nová postava do party má třeba 500 HP, kde ostatní postavy mají 4000+ HP, takže prvních pár soubojů ji cokoli sundá na jednu ránu; nebo že to člověka motivuje k tomu se stejně specializovat, protože když mám bojovníka s vysokým sword skillem a pak najdu boží sekeru, tak je mu ten sword skill k ničemu - nicméně na nějaký ten lvl 7-8 se tu vše vyleveluje rychle, takže to prakticky moc problém nebyl), ale subjektivně mě hodně bavilo levelovat si to, co používám nejvíc a mám nejraději, a hlavně nemít ty pevné klasické role. Viz zmíněnou variantu s bojovníkem, který se na 90 % specializuje na boj, ale má vylevelované jedno klíčové kouzlo (heal).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Do dvojky jsem šel se smíšenými pocity, protože jsem na několika různých místech četl, že je ze všech dílů ten nejhorší a že má opravdu špatný levelovací systém. Měl jsem kvůli tomu poměrně nízká očekávání a ta se ale vůbec nevyplnila! Naopak, skok nahoru v kvalitě oproti jedničce mi přišel obrovský a zatímco jedničku jsem hrál snad několik měsíců, od dvojky jsem se prakticky nemohl odtrhnout.

Ale popořadě, v čem je tedy druhý díl jiný. U jedničky jsem tuším napsal něco v tom smyslu, že ta hra alespoň má nějaký příběh a uspokojivý konec (myšleno oproti jiným hrám vycházejícím v téže době). Ve dvojce jsem si z kvalitativního posunu příběhu sedl na zadek. Postavy začínají mít nějaké osobnosti, minulost, vztahy, komunikují spolu, příběhová linka je zábavná (boj rebelů proti Impériu) a má spoustu zvratů. S NPC už hráč opravdu nějak komunikuje a ne že z nich jen vypadne pár vět. Navíc hráč má v podstatě jen 3-člennou partu a 4. člena má vždy nějakého příběhového a jen dočasně. Asi jediné v tomto ohledu, co se za mě nepovedlo, je konec, který mi přišel strašně natahovaný - připomněl mi Mass Effect: Andromeda. V obou hrách už si myslíte, že jste porazili finálního bosse a hra končí, aby se najednou ukázalo, že ještě ne, ještě vás čeká další běhání po světě, další dungeon a boss, a pak znova... a znova... Už to bylo ke konci trochu únavné.

Zmíněný levelovací systém je tu opravdu drasticky překopaný, ale mně to vůbec nevadilo, možná naopak a možná mi je i trošku líto, že v dalších dílech nezůstane zachován. Namísto toho, aby postavy měly nějaké classes a sbíraly klasické levely, za které se jim vylepšují jejich classové dovednosti, tady může každá postava dělat cokoli a level nemá postava, nýbrž jednotlivé skilly. Levelujete je tím, že je prostě opakovaně používáte. Mně to vyhovovalo, protože jsem nemusel mít nějakého dedikovaného "kněze" a "mága", ale měl jsem 3 postavy, které dělaly super damage zbraněmi a jedna z nich měla vylevelovaný Cure, kterým léčila ostatní, a jednu specializovanou kouzelnickou postavu, která kouzlila převážně Black magic, ale i supportovací White magic (hlavně dispely status efektů) a případně i 2nd heal.

Výtku mám jen v tom smyslu, že zatímco na začátku (level cca 1-7) se skill leveluje poměrně rychle (například asi 4-5x zakouzlíte lvl 1 kouzlo a hned je lvl 2), už okolo lvl 8-9 je ten postup fakt strašně pomalý a kouzlo lvl 10 jsem zakouzlil snad několiksetkrát a nedostal jsem ho na lvl 11 do konce hry. Vůbec si ani nechci představovat ten grind, kdybych chtěl nějaké kouzlo vylevelovat na maximální lvl 16.

Podobně mi trochu vadilo, že ve hře je missable content, specificky truhly, které člověk nemůže najít, pokud si v určité chvíli hry nepromluví s konkrétním NPC (to jsem zjistil až po dohrání, když jsem googlil, kde mi těch pár truhel uteklo). Nicméně na achievementy jsem tentokrát zvysoka kašlal, protože jeden z nich je dostat alespoň jedno kouzlo na lvl 16 a alespoň jednu zbraň na lvl 16 a to bych se asi zbláznil :-) Pokud ale člověku nejde o to vyzobat úplně vše, jde hra naprosto bez problémů dohrát bez jakýchkoli rad z internetu nebo návodu (sám za sebe jsem se až do dohrání nepodíval na nic a zaseklý jsem byl jen jednou a to jen proto, že jsem si na mapě nevšiml, že u hor je jedno městečko).

Závěrečné negativum jen opakuji stejně jako u jedničky - ten random encounter rate je přece jen až příliš vysoký, člověk bojuje doslova každých pár kroků a v některých dungeonech už to občas bylo trochu únavné; tím spíš, že každé patro každého dungeonu mělo několik pevně daných setů nepřátel a když člověk s takovým setem bojoval třeba podvacáté, už to nebylo moc zábavné.

Přes všechny výtky jsem ale hodně nadšený, tahle hra mě fakt pohltila a pokud je pravda, že kvalita půjde jen a jen výrazně nahoru, tak se opravdu s dalšími díly mám na co těšit.

Závěrečná technická poznámka: Hráno na Steam decku a Pixel remaster verze. Originály neznám a nehrál jsem, vše výše napsané se týká jen Pixel remaster verze s defaultním nastavením.

Pro: Lepší příběh než v jedničce, zábavná a návyková hratelnost, design dungeonů

Proti: Příliš časté souboje, příliš velký grind potřebný na levelování maximálních úrovní skillů

+18