Final Fantasy II vyšla rovnako ako svoj predchodca na konzolu FamiCom (NES) a nikdy nevyšla mimo Áziu vo svojej pôvodnej podobe. Síce bolo v pláne vydanie hry v USA v roku 1991, ale bolo zrušené z dôvodu vydania Final Fantasy IV, ktoré bolo v tej dobe viac aktuálne. Je to jedno z prvých RPG svojej doby, ktoré sa výrazne sústredilo viacej na príbeh než na samotné hranie. V tomto smere až druhý diel položil hlavné základy súčasnej Final Fantasy sérii. Podobne sa až v tomto diely prvýkrát objavuje postava menom Cid. Ďalším prvenstvom tejto hry je, že bola ako prvá preložená fanúšikmi do anglického jazyka.
Final Fantasy II je svojim spôsobom jedinečná v celej sérii Final Fantasy, pretože nevyužíva levelovanie založené na skúsenostiach. Namiesto získavania skúsenostných bodov po konci každej bitky sa každá postava, ktorá sa zúčastnila súboja vyvíja v závislosti od toho, aké predviedla akcie počas boja. Takže charaktery, ktoré často používajú určitý typ zbrane, sa zlepšujú v boji s touto konkrétnou zbraňou a zvyšujú jej fyzickú silu.
Podobne aj u postáv, ktoré využívajú mágiu, sa zvyšuje účinnosť len konkrétnych, často používaných kúziel a ich magické sila. HP a MP sa podobne zvyšujú v závislosti od potreby.
Final Fantasy II bola mnohokrát prepracovaná a vydaná spoločne s Final Fantasy I vo viacerých kompiláciách. Prvá prepracovaná verzia bola určená iba pre WonderSwan Color, avšak následne prišlo k vydaniu hry pre Playstation v Japonsku. Najskôr samostatne a neskôr v kompilácii Final Fantasy I+II Premium Collection. V USA a Európe vyšla v komplete FF Origins. Z remaku FF Origins vychádza aj verzia pre Game Boy Advance - FF I+II: Dawn os Souls a na tejto verzii bola založená aj prepracovaná Final Fantasy II 20th Anniversary Edition.
Je to asi hodně subjektivní. Netvrdím, že ten systém je dokonalý a much má víc, než jsem ve svém příspěvku popsal (např. že nová postava do party má třeba 500 HP, kde ostatní postavy mají 4000+ HP, takže prvních pár soubojů ji cokoli sundá na jednu ránu; nebo že to člověka motivuje k tomu se stejně specializovat, protože když mám bojovníka s vysokým sword skillem a pak najdu boží sekeru, tak je mu ten sword skill k ničemu - nicméně na nějaký ten lvl 7-8 se tu vše vyleveluje rychle, takže to prakticky moc problém nebyl), ale subjektivně mě hodně bavilo levelovat si to, co používám nejvíc a mám nejraději, a hlavně nemít ty pevné klasické role. Viz zmíněnou variantu s bojovníkem, který se na 90 % specializuje na boj, ale má vylevelované jedno klíčové kouzlo (heal).
Pro: Lepší příběh než v jedničce, zábavná a návyková hratelnost, design dungeonů
Proti: Příliš časté souboje, příliš velký grind potřebný na levelování maximálních úrovní skillů