Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Final Fantasy IV

Final Fantasy IV (3D Remake)

Matrix Software •  DotEmu (PC) •  Square Enix (Android)
22.07.2008
19.12.2012
06.06.2013
17.09.2014
78
10 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Na osobní počítače se po vydání Final Fantasy III, VII, VIII a MMO Final Fantasy XI Online a Final Fantasy XIV: A Realm Reborn objevuje další, čistě singleplayerový, čtvrtý díl této legendární série. Jde o port iOS/Android verze, která vychází z původního remaku pro Nintendo DS z roku 2007. Úplně první Final Fantasy IV vyšlo již v roce 1991. Tento remake nabízí 3D prostředí a vylepšené rozlišení pro větší displeje.

Příběh hry sleduje Cecila, temného rytíře, který se snaží zabránit čaroději Golbezovi v ovládnutí všemocných krystalů (ohnivý, vodní, vzdušný atd.) a zničení světa. Na jeho cestě ho bude provázet mnohočetná skupina spojenců. Ve Final Fantasy IV se představily také některé novinky, které se staly základem nejen pro další Final Fantasy hry, ale i pro RPG žánr samotný. Např. Active Time Battle systém byl posléze využit i v následujících pěti hrách (V - X). Na rozdíl od ostatních Final Fantasy hrách, ve Final Fantasy IV nemůžete měnit zaměření jednotlivých postav. Čaroděj zůstane čarodějem, válečník válečníkem.

Final Fantasy IV vám nabídne celkem 11 hratelných postav, mnoho záporáků, plně nadabované cutscény, silný příběh s několika zvraty.


Poslední diskuzní příspěvek

Tedka jsem zabil Demon Wall, to uz jsem nekde ke konci doufam :D Jinak je to velmi dobre FF, bavi me.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Z před FFVII éry Poslední Fantazie za zahrání stojí hlavně dva díly této legendární série. Prvním je, bez nejmenších pochyb, FFVI a druhým právě ten s číslovkou čtyři. Nabízí slušný příběh plný dobře napsaných postav a možná až příliš obyčejným bojovým systémem. Ale hezky postupně.

Story rozhodně není tahákem hry. Klasický děj o zlu a hledání krystalů sice není špatný a obsahuje nejeden zajímavý prvek (umírání postav a několik silnějších chvilek), jenže nedokáže strhnout a celkově tak působí zapomenutelným dojmem. Pravým opakem jsou pak jednotlivé postavy v čele s Cecilem, jehož vnitřní dilema a přerod z temného rytíře v paladina je vyveden opravdu výtečně. Ostatní mu jdou směle v patách a většinu z nich si nelze neoblíbit. Zvláštní zmínku si zaslouží i nadabované cutscény, které dodávají na dramatičnosti a jen škoda, že jich nebylo více.

ATB v podání FFIV je klasický (rozuměj zastaralý). Svoboda výběru známá z předchozího dílu je pryč. Vývoj členů skupiny probíhá zcela lineárně a jedinou možností hráče, jak ho ovlivnit je pomocí tzv. augmentů, tedy zvláštních schopností, kterých ale každý může mít vybaveno jen velmi omezené množství. Navíc nejsou přenosné a i jejich nalezení je velmi vzácné.

Z technické stránky se asi nikdo nerozplyne. Je ovšem plně funkční a jistý styl se v grafice také najde. Hudba=Nobuo Uematsu. Rozumně nastavená obtížnost, po hardcore trojce, potěší a každý z bossů vyžaduje specifickou strategii, již musí hráč objevit a realizovat. Jednotlivé dungeony, vyjma posledního, nejsou rozvleklé a celá hra tak pěkně odsýpá. Občas pouze není jasné, co se po hráči vlastně chce a hrozí tak bloudění po mapě a hledání specifického NPC s potřebnou informací.

Final Fantasy IV svému jménu ostudu rozhodně nedělá. Pár věcí ke zlepšení se najde, celkově však jednoznačně převládají pozitivní dojmy.

Pro: hudba, cutscény, postavy, bossové

Proti: omezující soubojový systém, občasné bloudění

+15