Rok 884. krystalové éry se pro osvícené rasy z království San d'Oria, republiky Bastok a federace Windurst neodvíjí příliš dobře. Dvě dekády po největší válce, jakou kdy planeta Vana'diel zažila, jsou drceny týmž zvířecím lidem, kvůli kterému k ní v prvé řadě vůbec došlo. Zmíněné městské státy se z tohoto vyčerpávajícího konfliktu ještě zcela nevzpamatovaly, nový se přitom zdá být na spadnutí. Aby jejich vlády předešly dalším ztrátám v řadách vlastního obyvatelstva, svěřují bojové operace proti vzmáhajícím se staronovým nepřátelům, jakož i nebezpečné úkoly nejrůznějšího charakteru nájemným hrdinům, utvářejícím společenstva bratrů a sester ve zbrani. Nebezpečí je pro ně denním chlebem a po dobrodružství dychtí jako žíznivý po vodě. Tito hrdinové nyní mají velkou odpovědnost za životy a majetky těch, v jejichž žoldu slouží a zároveň musí vyšetřit, kdo stojí za novou ofenzivou...
Jedenáctý návrat do ikonického JRPG univerza Final Fantasy byl v rámci série prvním MMORPG, kterých začalo od 2. poloviny 90. let, s rychlým rozvojem internetu a zejména po úspěchu Ultima Online (1997) Richarda Garriotta výrazně přibývat. Volitelná povolání zahrnují válečníka, mnicha, zloděje, bílého, černého a červeného mága, ke kterým po odehrání určitých questů přibude ještě bard, paladin, krotitel nebo zálesák. Volba jedné primární profese, na níž se váže získávání a rozvoj specifických dovedností neznamená, že s ní váš charakter musí zůstat už napořád spjat. Povolání jde kdykoliv změnit v "Mog House", tedy ve společném zázemí hrdinů. Vedle toho můžete rozvíjet i tzv. sekundární povolání, ve kterém jde dosáhnout maximálně poloviční úrovně schopností, v porovnání s tím primárním. Maximální level cap postav byl v základní hře stanoven na hodnotu 50. V následujících letech pak stoupal až na hodnotu 99, prostřednictvím patchů a datadisků, z nichž byl každý opatřen vlastním soundtrackem.
Ke sdružování do spolků s ostatními hráči vás přiměje osvědčený motiv většiny MMO - potřeba porazit násobně silnější monstra, na které byste sami nestačili a jejichž likvidací kumulujete zkušenostní body pro levelování. Bitvy s příslušníky zvířecího lidu, orky, gobliny, quadavsy, yagudosy a dalšími nepřátelsky naladěnými stvořeními Vana'dielu už neprobíhají na tahy, jako v předchozích dílech FF, namísto toho se odehrávají v reálném čase. Dorozumívání s ostatními hráči zajišťuje textový, i hlasový chat a řeč těla. V rozlehlém světě můžete velké vzdálenosti překonávat pěšky, rychleji to však půjde na zádech hbitého opeřence, ještě rychleji vzducholodí, nic se však nevyrovná teleportu.
Final Fantasy XI Online vyšlo v během roku 2002 nejprve v Japonsku, následně v Americe a evropského vydání se hráči dočkali až 17. září 2004, kdy tam základní hra vyšla v kompilaci s prvními dvěma datadisky, Final Fantasy XI Online: Rise of the Zilart (2003) a Final Fantasy XI Online: Chains of Promathia (2004).
Final Fantasy XI Online
Final Fantasy XI Online: All-In-One Pack 2003
- Žánr
- Forma
- placená hra
- Rozsah
- samostatná hra
- Multiplayer
- ano