Chrono Trigger je JRPG hra, ktorú vyvinula firma Square, pôvodne pre Super Nintendo Entertainment System v roku 1995. Príbeh hry sleduje skupinu dobrodruhov, ktorí cestujú časom, aby zabránili globálnej katastrofe.
Hra sa koncentruje na kooperáciu celej, trojčlennej partie, pričom členov si môžete kedykoľvek medzi sebou meniť a využívať tak ich jedinečné schopnosti. Každá postava sa časom naučí mágiu zasvätenú jednému elementu, ale ak sa nevrátite do miesta nazvaného End of Time, tak neovládnete všetky magické schopnosti. Okrem mágie disponujú postavy sadou špeciálnych schopností: single, double a triple tech. V podstate ide o silné, úderné a mega kombá, ktoré sa dajú kombinovať a vytvoriť tak s dvomi alebo tromi postavami extra tučné kombo. Hlavný protagonista Chrono (v SNES verzii Crono), ovláda útok Cyclone a môže útočiť na viacerých nepriateľov naraz, ak ho skombinujete s liečením dievčiny Marle, tak výsledkom je doplnenie zdravia celej partii. Ak ho skombinujete s plameňometom Luccy, tak nepriatelia budú zasiahnutí ohňom.
Techy a mágia spotrebúvajú vždy inú hodnotu many (alebo Ether) podľa zložitosti kombinácie alebo vyspelosti kúzla. Počas súboja je kľúčové nájsť slabé miesto zmenou stratégie používania špeciálnych schopností. To dvakrát platí u bossov, u ktorých rozhoduje načasovanie útokov správnym elementom, pričom jednou z postáv liečite zvyšnú dvojicu tankov používajúc tie najsilnejšie schopnosti. U Chrono Trigger nemusíte grindovať a levelovať postavy, stačí len nájsť slabé miesto, čo niekedy stojí veľa úsilia. Ak vás boss porazí, vraciate sa na poslednú uloženú pozíciu. Súboje sú polo-ťahové, Active Time Battle dovoľuje útočiť ako prvej najrýchlejšej postave, pričom môže vždy vykonať iba jednu činnosť; doplniť zdravie, manu, zakúzliť, útočiť, použiť tech. A potom čaká na doplnenie Action Pointov a môže vykonať ďalšiu činnosť.
Chrono Trigger obsahuje sedem časových epoch, od doby kamennej, cez stredovek, novovek až po ďalekú budúcnosť. Z každej epochy získate do partie vždy jednu unikátnu postavu, vrátane robota, alebo amazonky.
Square portovala verziu tejto hry pre PlayStation v roku 1999. Spolu s hrami Final Fantasy IV a Final Fantasy Chronicles ju vydala aj v roku 2001 pre severoamerický trh. Neskôr bola mierne vylepšená verzia Chrono Triggeru portovaná aj pre Nintendo DS. Celkovo sa verzií pre SNES a PlayStation predalo do marca 2003 2,65 milióna kópií.
Tedy ten bonusový "dungeon" Lost Sanctum dává slovu backtracking úplně nový rozměr, tolikrát mě tam a zpátky snad ještě nikdy v žádné hře neposlali (ještě k tomu ve dvou časových osách), ještě že tu nejsou random encountery a ty lokace se dají proběhnout dost rychle :). Při příštím hraní tohle s klidem v srdci nejspíše vynechám (jakkoliv to jinak není úplně marná lokace, byť žádné terno se taktéž nekoná a většinou sestavené z assetů z původní hry).
Každopádně původní hru již mám dohranou a byl to solidní zážitek, za mě sice ne úplně top RPG, na to mi přišlo v mnoha ohledech dost casual (třebas ten vývoj a customizace postav se nedá třebas s Final Fantasy sérií vůbec srovnávat), ale na druhou stranu tu snad nebyla jediná slabší či nudnější chvilka, bylo to celkově příjemně osvěžující, originální, různorodé, hezky vypadající a neméně hezky ozvučené :). PC verze úplně v pohodě, v dnešní době asi lepší volba jak původní SNES, když jsem je porovnával. Hodně na ní zamakali od těch prvních verzí (které vypadaly vážně příšerně).
Teď ještě hraji ten poherní obsah (Dimensional Vortex), který by měl v závěru obsahovat nového či upraveného, silnějšího Final Bosse.
Každopádně původní hru již mám dohranou a byl to solidní zážitek, za mě sice ne úplně top RPG, na to mi přišlo v mnoha ohledech dost casual (třebas ten vývoj a customizace postav se nedá třebas s Final Fantasy sérií vůbec srovnávat), ale na druhou stranu tu snad nebyla jediná slabší či nudnější chvilka, bylo to celkově příjemně osvěžující, originální, různorodé, hezky vypadající a neméně hezky ozvučené :). PC verze úplně v pohodě, v dnešní době asi lepší volba jak původní SNES, když jsem je porovnával. Hodně na ní zamakali od těch prvních verzí (které vypadaly vážně příšerně).
Teď ještě hraji ten poherní obsah (Dimensional Vortex), který by měl v závěru obsahovat nového či upraveného, silnějšího Final Bosse.
Pro: ukázkový gamedesign, hudba, příběh, zvraty, délka
Proti: žádné