V regionu Kanto, v malém městečku Pallet Town, žije desetiletý chlapec Ash Ketchum, který chce být Pokemon Masterem a chytit je všechny. Toho dne má přijít do laboratoře profesora Oaka pro svého prvního pokémona. Protože však zaspí, žádný startovací pokémon už na něj nezbude a profesor pro něj v trávě chytí žlutého elektrického hlodavce Pikachu. Tento Pikachu je však jiný, než ostatní – nechce být přenášen v pokébalu jako každý slušný pokémon, není jej možné vyvinout v Raichu, dokonce si dovoluje ukázat, jakou má momentálně náladu. Ash se stejně jako trenéři Red, Blue (a Green) musí probojovat do pokémoní ligy. Na hráče čeká čtveřice nejtvrdších trenérů Elite Four, ale než se k nim dostane, musí předtím porazit každého z vůdců oficiálních stadionů a získat tak osm regionálních odznaků, to vše za časté přítomnosti Jessie a Jamese z teamu Rocket.
Nepostradatelnou pomůckou bude hráči encyklopedie Pokédex, ve které je možno nalézt záznamy až pro 151 různých pokémonů... Získání všech pokémonů však pouze s jednou hrou není možné, protože někteří obyčejní pokémoni (Pikachu nebo Jynx) opět chybí a musí být vyměněni z ostatních verzí první generace her.
Pokémon Yellow Version vyšel nejprve v Japonsku v roce 1998, v USA v roce 1999 a na evropskou verzi si hráči museli počkat až do roku následujícího. Remake nikdy nevyšel, ale od roku 2016 je titul k dispozici ke stažení pro platformu 3DS, kde se pro emulaci využívá virtuální konzole.
@Tulareanus (31.08.2021 13:12): Máš pravdu, Sugimoriho design zná i mimo videohry téměř každý. V těch prvních dvou generacích je pokémoní design poměrně hodně specifický a lze tam vysledovat mnoho zjednodušujících prvků ohledně tvaru i jednolitějších barev. Tenkrát prý Sugimori podřizoval formu technologickým omezením Game boye. Ale i tak má řada Pokémonů zajímavý design. Sugimoriho nejoblíbenějším designem první generace je Venusaur, ale vzhledem k jednomu z nejsložitějších návrhů ho nerad kreslil. Mimo jeho nejznámější ikonické malby z herních coverů a kartiček (kde vynechal bílá místa jako odlesky, aby se mu před skenováním kvůli vodovkám příliš nezkroutil papír), nakreslil řadu dalších skic, artworků a storyboardů, kde třeba přímo rozkresloval pohyb Pokémonů při útoku.
Pro: Skvělé retro, nostalgie, hratelnost, challenge.
Proti: Pikachu a zápas u Brocka, malý obsah inventáře, manuální přepínání PC boxů, absence tradování po internetu, téměř nemožné zkompletovat pokédex.