Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Pokémon HeartGold Version

Pocket Monsters HeartGold

14.03.2010
83
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Region Johto, New Bark Town. Pokémoní profesor Elm potřebuje někoho, kdo by pro něj vyřídil pochůzku za Mr. Pokémonem, který prý objevil něco nového a úžasného. A protože bez pokémona se ostatním divokým pokémonům neubráníte, dostane protagonista na výběr hned tři: bude hráčovým prvním společníkem travní Chikorita, ohnivý Cyndaquil, nebo vodní Totodile?

Pokémon HeartGold je remakem hry Pokémon Gold, která vyšla v roce 1999 jakožto hlavní hra druhé generace pokémoních her. Ve čtvrté generaci zůstal příběh v hlavních rysech nezměněn, kromě nové grafiky však byly přidány elementy příběhu z verze Crystal, např. nutnost odlovu legendárního opeřence (zde na přebalu vyobrazený Ho-Oh). Zachována zůstala i možnost přesunout se po poražení Elite Four do regionu Kanto.

Zvláštností verzí HeartGold a SoulSilver je fyzicky přítomný krokoměr pod názvem Pokéwalker, do kterého může hráč přesunout jednoho z vlastněných pokémonů a přeměnit v reálném světě nachozené vzdálenosti pro bonusy ve hře.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • DS 95
HeartGold/Soulsilver (HGSS) je z mnoha dobrejch důvodů i v roce 2021 jeden z hlavních kandidátů na celkově nejlepší hru v rámci mainline poké-games (druhym kandidátem Black/White 2).

Neskutečně poctivej remake Gen 2 her Gold/Silver/Crystal (GSC) - moc pěknej grafickej overhaul, SPOUSTA novýho obsahu od pár zásadních novinek po nespočet drobnejch vylepšení.

PLUSY:
1) Tuna a tuna obsahu, dohrát tyhle hry vcelku včetně kompletního pokédexu, všech miniher/facilities, atd. zabere opravdu moře herního času.
2) I v roce 2021 je HGSS (a GSC) jedinou hrou obsahující dva kontinenty - Johto a Kanto. Přičemž v originálech bylo Kanto přece jen poněkud chudičký, tady má sice taky nádech post-game, ale Kanto-obsahu je tu víc.
3) Famózní počet postranních facilities a zábav. Battle Frontier je čistě zkopírovaná z Platinum, ale kdo by si na její přítomnost stěžoval... Zbrusu novej je Pokéathlon, taková pokémonní olympiáda, kde s pomocí dotykový obrazovky soutěžíte v desítce miniher. VELMI propracovaná a slušně zábavná záležitost, daj se tu strávit mraky hodin. Stejně jako v originále je tu fajnovej Bug-catching contest. Zbrusu nový je Safari v Johtu. Oproti novějším hrám je tu i Game Corner.
4) ...spousta dalšího obsahu: mnohem propracovanější je mise v Ruins of Alph. Možnost vytvářet si s vaším týmem fotografie. Rádio včetně kvízu Buena's Password. Telefon včetně propracovanýho systému rematches s gym leadery. Výroba apricornů - tentokrát s dvojím využitím (pokébally, šťáva pro lepší výkony v Pokéathlonu).
5) V historii pokéher nejlíp využitej pestrej kalendář událostí - každý den v týdnu a v jinou hodinu se v Johtu i Kantu děje spousta různejch věcí (výprodeje v obchoďáku, Bug Catching contesty, různý prodejci v Goldenrod podzemí, cesty lodí na druhej kontinent). Jedna z věcí, kterou nechápu-proč víc nevyužívaj i novější pokéhry.
6) Challenge. Pro člověka zvyklýho na moderní Exp Share a zkušenostní "polštář", kdy je často těžký nebejt overlevelled, to může bejt i negativum, ale místní trenéry, Gym Leaders a Elite 4 zkrátka nemůžete přejet jedním pokémonem (resp. jde to stokrát hůř než v novejch hrách) a jen těžko budete konstantně kosit pokémony cizích trenérů jedinym silnym útokem (přičtěme nepřítomnost Affection bonusů nebo dalších zjednodušení typu Z-moves, Roto Loto, atd.)
7) Nelineárnost, spousta dungeonů. Stejně jako v originálech GSC si po dosažení Ecruteak City a posléze Vermillion City můžete do značný míry zvolit pořadí další cesty. Zároveň je tu spousta nepovinnejch jeskyní, lokací a zákoutí.
8) Bojovej systém nezestárl. Gen 3 přinesla zásadní Ablities a v Gen 4 došlo k důležitýmu physical/special splitu, kterej velmi správně rozlišil fyzický (Fire Punch) a speciální (Flamethrower) útoky u jednotlivejch typů - s výjimkou MegaEvolucí, Z-moves nebo Dynamaxu (jejichž absenci někteří naopak ocení) je bojovej systém v HGSS prakticky identickej jako dneska.
9) Samostatnou kapitolou je elektronická věcička ve tvaru pokéballu PokéWalker, s kterou HGSS získává ještě zcela novej rozměr - nicméně sám jsem hrál bez ní, takže se nemohu vyjádřit :-)

MÍNUSY:
1) HGSS maj fantastický množství obsahu, ale je fakt, že příběh je oproti třeba Black/White nebo Sun/Moon velmi fádní až nijakej. Johto samotný je taky oproti novějším regionům (Hoenn, Sinnoh, Unova, Alola) méně výrazný a zapamatovatelný.
2) Pomalost - týká se to hlavně soubojů v trávě, který jsou hlavně při použití bicyklu nepříjemně častý a jejich spuštění/opuštění trvá zbytečně dlouho.
3) Pro někoho zbytečně tuhá level curve před Elite 4 - z mý zkušenosti jsem s jedním stabilním týmem byl před Elite 4 někde kolem Levelu 40, Elite 4 leaders maj nicméně Pokémony cca Lv45-50. I love me some challenge a to vítězství pak chutná mnohem líp (v Kanto se navíc křivka zas trochu sníží), ale pro někoho méně zkušenýho to bude znamenat nutnost nepříjemnýho grindu před Elite 4.
4)... s tím souvisí i fakt, že spoustu pokémonů jako Togetic nebo Magmar je téměř nemožný před Elite 4 evolvovat, takže mít silnej tým je v týhle fázi hry poměrně těžký (dvojnásob pokud nemáte možnost vytradeovat s někým svou Kadabru nebo Gravelera). (Na druhou stranu tak člověk nemá blbej pocit, pokud použije těžce odlovenýho Ho-Oha nebo Lugii - i s nima se zapotíte. Červenej Gyarados se taky hodně hodí :-)

Ve zkratce - legální kopie HGSS na 3DS-ko/DS-ko se dneska dá sehnat opravdu jen velmi složitě (resp. jde to draze na ebay a podobně, ale chce to hlídat si, aby nešlo o fejk), ale jsem rád, že se mi to před pár lety povedlo - ze všech pokéher je to ta, kde jsem strávil snad nejvíc herního času (endgame v Battle Frontier ukousla slušnou část) a šlo o čas velmi příjemnej a zábavnej.

Za mě se jedná o pokémonní klenot z doby, kterou dneska neváhám označit za zlatou éru týhle série.

Pro: OBSAH, OBSAH, OBSAH. nesmírně poctivej, kvalitní remake se spoustou starýho i novýho contentu. poctivá obtížnost, nelineárnost, hra, která v zásadě nezastarala.

Proti: příběhově nevýrazný, místy zbytečně pomalý, trochu nemilosrdná obtížnost před Elite 4

+10