Šestý díl série Final Fantasy vyšel původně roku 1994 na konzoli SNES a zaznamenával celosvětové úspěchy u kritiků i hráčů. Hra zůstávala při portování na různé platformy takřka nezměněna, až do jejího vydání pro mobilní platformy. Došlo k zásadní změně vizuální stránky a zrychlení soubojů. Právě tato verze byla později vydána i na PC.
Vrací se tradiční Active Time Battle systém použitý poprvé už u čtvrtého dílu. Každá z postav má vlastní ukazatel, který se naplňuje a umožní provedení akce (útok, magie, obrana, aj.). K dispozici je hráči, na předchozí poměry série, velké množství použitelných bojovníků, přičemž každý z nich používá unikátní zbraně a schopnosti.
Příběh, tentokrát zasazený do industriální doby rozkvětu techniky, (nepříliš) koexistující s magií, sleduje osudy několika hrdinů a postav. Zápletku právě tvoří rozpory mezi Empire za technický pokrok, a Espery, reprezentující naopak magii.
@Charllize (12.09.2023 22:04): Jo a Lufia 2, tam byly taky příšerky. Jako když se jich dá chytit pár, proč ne, ale když je to přehnané a už tak sotva leveluješ 20 postav a má ti přibýt ještě stovka příšerek, tak to taky rád nemám. Ale naštěstí to jde beztrestně ignorovat a je to prostě jen variabilní prvek pro ty, kteří chtějí. Vždycky jsem si představoval, že bych tohle využil v případě, že by taková hra byla jedinou, kterou v životě mám :-)
Pro: pribeh, postavy, obsah
Proti: nic mi nenapada